Leipäjonosta saa tuplakassit, kun ei mene pariskuntana vaan erikseen paikalle
Tajuttiin ukon kanssa tämä. Mennään sinne erikseen ja muutaman ihmisen välein ollaan jonossa ja ollaan siellä kun ei tunnettaiskaan. Näin saadaan kahdet ruokakassit.
Kommentit (14)
Nii. En oo vielä viittinyt, vaikka ei me yhdessä asutakaan, joten miksen saisi omaa. Miksi pitäisi edes esittää ettei tunne toista, miehenhän siellä tuntee kaikki käytännössä.
Tällä pikkupaikkakunnalla joku eukko oli selittänyt että pojalleen hakee, kun poika ei saa aikaiseksi. Poika siis asui lähikaupungissa. Nähtävästi mamma ei ole köyhä kun piti selitellä, ja että vielä joku ajaa sitä leipäkassia jonkun 80 km... miten ilkeää viedä joltain paikkakuntalaiselta ne ruoat, ja jos ei itse kokenut olevansa köyhä, niin miksei ruoki sitä poikaansa? Minä olisin kyllä sanonut vähemmän kauniisti.
Kyllähän se tiedossa on. Niinkuin sekin ettei kaikki tarvi sitä ruokaa,ottavat kun kerran annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä pikkupaikkakunnalla joku eukko oli selittänyt että pojalleen hakee, kun poika ei saa aikaiseksi. Poika siis asui lähikaupungissa. Nähtävästi mamma ei ole köyhä kun piti selitellä, ja että vielä joku ajaa sitä leipäkassia jonkun 80 km... miten ilkeää viedä joltain paikkakuntalaiselta ne ruoat, ja jos ei itse kokenut olevansa köyhä, niin miksei ruoki sitä poikaansa? Minä olisin kyllä sanonut vähemmän kauniisti.
Kuinka paljon vähemmän kauniisti?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se tiedossa on. Niinkuin sekin ettei kaikki tarvi sitä ruokaa,ottavat kun kerran annetaan.
Täällä Siilinjärvellä on ainakin se tilanne, että hyvin toimeen tulevat ovat jonossa ensimmäisenä. On omakotitaloa, on huvilaa ja hyvä eläke. Eikö tuota röyhkeyttä voisi estää esim. sillä, että vaadittaisiin vaikkapa sosiaalihuollon todiste vähävaraisuudesta?
Niin pariskunnat voivat ottaa omat kassit ja muutenkin jokainen aikuinen saa yhden kassin, mutta saman yhden kassin saa myös nelihenkinen yhden vanhemman lapsiperhe, vaikka syöjiä nelinkertainen määrä.
Jos nyt vasta tajusitte ukkosi kanssa ja piti ihan tänne kirjoittaa, niin en yhtään ihmettele, miksi teillä on toimeentulon kanssa haasteita.
Perheen vanhin poika maskeerataan puliukoksi. Näin saamme kolme kassia perheeseen.
Joo. Mekin tullaan kahdella autolla paikalle. Mulla E-sarjan Mersu vm.2021 ja muijalla C-sarjan Mersu vm.2021.
Töistä saisitte myös tuplapalkan, kun menisitte molemmat erikseen töihin.
Oon vaan kerran ollut leipäjonossa. Siellä oli musuäiti ja -poika, väittivät olevansa naapureita. Sitten oli venäläisnaisia kaksi nuorehkoa ja yksi vanha, sanoivat olevansa eri ruokakuntaa ja kaksi niistä ottivat kaksi kassia kun on kuulemma paljon lapsia kotona. Ja valittivat SRK työntekijöille että musut huijaa 🙄
Tottakai
teinit vielä erikseen hakee äidille