Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähete päivystykseen, bensa lopussa, tilillä nolla euroa

Vierailija
17.06.2018 |

Työttömän naisen todellisuutta 2018 Suomessa.

Kommentit (215)

Vierailija
41/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksesta saattaa tulla lähete päivystykseen.

Siinä tilanteessa kannattaa siellä terveyskeskuksessa ottaa asia esille. Tosin päivystys lähete kyllä edellyttää usein tuossakin tilanteessa suoraa siirtoa päivystykseen jolloin kyse on laitossiirrosta jolloin terveyskeskus vastaa kuluista joka tapauksessa.

Silloin pitää olla kirjattu sisään jolloin taas alkaa sairaalapäivämaksut juosta.

Ihmeellisiä käsityksiä täällä ihmisillä, luullaan että mikään olisi potilaalle ilmaista.

Vierailija
42/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap: lle! Mulla ei ole edes luottokorttia ( eikä luottotietoja, sairastuin ja raha ei riittänyt, olen yh). Eihän tämä kivaa ole.

Naapurit ovat joskus auttaneet ja minä

heitä.

Helpottava kuulla, että muillakin raskasta. Halaus 🌸 (siis en ole iloinen muiden vaikeuksista).

Missä ap asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaankin nöyrryttiin ja pyydettiin naapurilta apua tai lainaksi jotain.

En tunne naapureitani ja ei ole ketään joka voisi lainata.

Vierailija
44/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kela maksa taksikyydin tuossa tapauksessa jos ei kotikaupungista löydy sairaalahoitoa

Ei. -ap

Vierailija
45/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla ei oo omavastuu lääkkeissä täynnä jos 200e menee kuussa eli 1200e tänä vuonna?

Vierailija
46/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa lähetteen, niin samalla saa ambulanssikyydin. Muussa tapauksessa lähete ei ole kiireellinen eikä välttämättä edes tarpeellinen.

Off topic mutta joskus vauva aikana lapseni sai neuvolasta lähetteen päivystykseen, koska se toimenpide mitä tarvittiin, hoidettiin sairaalapäivystyksessä. Menimme seuraavana aamuna, niin kuin neuvottiin, emmekä samana iltana.

Vierailija
47/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap: lle! Mulla ei ole edes luottokorttia ( eikä luottotietoja, sairastuin ja raha ei riittänyt, olen yh). Eihän tämä kivaa ole.

heitä.

Helpottava kuulla, että muillakin raskasta. Halaus 🌸 (siis en ole iloinen muiden vaikeuksista).

Missä ap asut?

Kiitos ja tsempit kohtalotoverille! Meitä väliinputoajia on paljon nykyisin, sen tiedän, meistä ei vain puhuta.

E-Suomessa asun mutta haja-asutusalueella.

-ap

Vierailija
48/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmiset saa tästä ilkeilystä? Potkitteko maassa makaavaakin päähän?

Vierailija
49/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mistä saat rahaa bussiin nyt, mutta jos sinulla on välttämättömiä lääkkeita niin niihin lienee reseptit. Reseptilääkkeiden vuosiomavastuu on 2018 vuonna 603.15 euroa. Sinulla se on tullut täyteen huhtikuun alussa ja sen jälkeen maksat reseptilääkkeistäsi 2.50 euron omavastuun per lääke kolmen kuukauden välein. Aina jaksaa ihmetyttää nämä, joilla menee vuodessa tonneja lääkkeisiin.......

Kaikki lääkkeet ei kuulu siihen omavastuun piiriin eikä niitä sen täyttymisenkään jälkeen saa alehintaan.

Vierailija
50/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tilanteessa kannattaa siellä terveyskeskuksessa ottaa asia esille. Tosin päivystys lähete kyllä edellyttää usein tuossakin tilanteessa suoraa siirtoa päivystykseen jolloin kyse on laitossiirrosta jolloin terveyskeskus vastaa kuluista joka tapauksessa.

Suurin osa potilaista kyllä menee itsenäisesti ilman ambulanssikyytiä päivystykseen. Itsekin olen saanut tk:sta lähetteen päivystykseen joitain kertoja (viimeksi hb luvattoman oli matala sis. verenvuodon takia). Ei tullut mieleenkään pyytää ambulanssikyytiä, eikä sitä tk:ssa ehdotettukaan.

Vaivasta riippuen olen mennyt lähetteellä päivystykseen joko julkisilla (polvi paskana, tk:sta kyynärsauvat avuksi), taksilla (umpilisäke), autokyydillä (sisäinen verenvuoto) ja jopa itse ajaen (keuhkokuume). Kerran piti mennä ambulanssilla (hemipleginen migreeni, epäiltiin aivoverenvuotoa ensin).

Ei laitossiirrosta tehdä läheskään aina ambulanssilla, nykyään itseasiassa tosi harvoin. Ja jos järjestöt kyydin jokatapauksessa itse ei sitä tk huvikseen lähde toki tarjoamaan vaan on tyytyväinen kun yhteiskunnan rahat siltä osin säästyy. Jo sen takia oma tilanne kannattaa esille siellä omassa terveyskeskuksessa esille ottaa ja kertoa että omalla autolla päivystykseen ei nyt ole mahdollista mennä.

Vierailija
51/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

heitä.

Missä ap asut?

Kiitos ja tsempit kohtalotoverille! Meitä väliinputoajia on paljon nykyisin, sen tiedän, meistä ei vain puhuta.

E-Suomessa asun mutta haja-asutusalueella.

-ap

Voi kehno, Pohjois-Karjalassa.

Vierailija
52/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelataksistakin pitää maksaa omaosuus, ikä hiljattain nousi 25€. Mutta sitä ei ilm tarvi heti maksaa. Soita päivystykseen ja selitä tilanne.

Sinne ei ole nykyisin suoraa numeroa...

Ongelmia ei ole kun niitä ei näy, siinä suomalainen sote-filosofia 2018.

Vierailija
53/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin missä asut, tulen sinut viemään. Tai tilinumero, laitan sinulle 30 euroa. Saako sillä bensaa tarvittavan määrän?

Vierailija
54/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa potilaista kyllä menee itsenäisesti ilman ambulanssikyytiä päivystykseen. Itsekin olen saanut tk:sta lähetteen päivystykseen joitain kertoja (viimeksi hb luvattoman oli matala sis. verenvuodon takia). Ei tullut mieleenkään pyytää ambulanssikyytiä, eikä sitä tk:ssa ehdotettukaan.

Vaivasta riippuen olen mennyt lähetteellä päivystykseen joko julkisilla (polvi paskana, tk:sta kyynärsauvat avuksi), taksilla (umpilisäke), autokyydillä (sisäinen verenvuoto) ja jopa itse ajaen (keuhkokuume). Kerran piti mennä ambulanssilla (hemipleginen migreeni, epäiltiin aivoverenvuotoa ensin).

Ei laitossiirrosta tehdä läheskään aina ambulanssilla, nykyään itseasiassa tosi harvoin. Ja jos järjestöt kyydin jokatapauksessa itse ei sitä tk huvikseen lähde toki tarjoamaan vaan on tyytyväinen kun yhteiskunnan rahat siltä osin säästyy. Jo sen takia oma tilanne kannattaa esille siellä omassa terveyskeskuksessa esille ottaa ja kertoa että omalla autolla päivystykseen ei nyt ole mahdollista mennä.

Ei ne voi tehdä mitään, jos kertoo ettei ole rahaa millä maksaa, ei nyt eikä tulevaisuudessa.

Vierailija
55/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin pitää olla kirjattu sisään jolloin taas alkaa sairaalapäivämaksut juosta.

Ihmeellisiä käsityksiä täällä ihmisillä, luullaan että mikään olisi potilaalle ilmaista.

Ihmeellinen käsitys monilla että kaikki potilaat maksavat kaiken itse, ei kyllä maksa mutta.... toki yhteiskunnan kannalta ihan hyvä tilanne että osa jättää hoidattamatta sairautensa tuon takia.

Vierailija
56/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne voi tehdä mitään, jos kertoo ettei ole rahaa millä maksaa, ei nyt eikä tulevaisuudessa.

Asia harvinaisen selvä. Ei pidä ottaa asiaa esille. Jatka valittamista.

Vierailija
57/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, niin missä asut, tulen sinut viemään. Tai tilinumero, laitan sinulle 30 euroa. Saako sillä bensaa tarvittavan määrän?

Paljon kiitoksia tarjouksesta, olet oikeasti hyvä ihminen.

En kuitenkaan voi otta tarjousta vastaan, koska en halua paljastaa henkilöllisyyttäni. Kirjoitin tänne koska en usko, että olen ainoa, joka on ollut vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
58/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia harvinaisen selvä. Ei pidä ottaa asiaa esille. Jatka valittamista.

Kerrotko sinä suuri tietäjä, mitä köyhän pitäisi tehdä? Jos otan jotain palvelua, josta tulee lasku, se lasku on maksettava myöhemmin! Jo päivystyskäynti itsessään maksaa lähes 40 euroa! -ap

Vierailija
59/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kiitoksia tarjouksesta, olet oikeasti hyvä ihminen.

En kuitenkaan voi otta tarjousta vastaan, koska en halua paljastaa henkilöllisyyttäni. Kirjoitin tänne koska en usko, että olen ainoa, joka on ollut vastaavassa tilanteessa.

Joko arvot kunnossa? Kai menit päivystykseen niinkuin käskettiin.

Vierailija
60/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa lähetteen, niin samalla saa ambulanssikyydin. Muussa tapauksessa lähete ei ole kiireellinen eikä välttämättä edes tarpeellinen.

No joo, tosi oikea vastaus taas kerran! Mulla murtui ranne, omassa tk:ssa ei osattu kipsata, lähetteellä keskussairaalan päivystykseen yli 100km:n päähän. Taksilla menin kun eivät jostain kumman syystä ambulanssi kyytiä tarjonneet ja ei saanut oottaa seuraavaan päivään että olisi mies päässyt käyttämään.