Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähete päivystykseen, bensa lopussa, tilillä nolla euroa

Vierailija
17.06.2018 |

Työttömän naisen todellisuutta 2018 Suomessa.

Kommentit (215)

Vierailija
81/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja harkinnanvaraista voi saada sossusta, vaikka ei saisi perustoimeentulotukea Kelasta. Spssu tarvitsee vain alle Kelan päätöksen, oli se sitten myöntö tai hylkäys. Tv. Sossu

En voi saada tukea. Syy on, että olen avioliitossa ihmisen kanssa, joka ei kuitenkaan noudata elatusvelvollisuuslakia (eikä sitä olisi mielestäni oikein enää vaatiakaan). Päätökseen, edes kielteiseen, kuitenkin tarvitsisi hänenkin tietonsa.

Ja asut porvoossa. 

Vierailija
82/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelataksistakin pitää maksaa omaosuus, ikä hiljattain nousi 25€. Mutta sitä ei ilm tarvi heti maksaa. Soita päivystykseen ja selitä tilanne.

Sinne ei ole nykyisin suoraa numeroa...

Ongelmia ei ole kun niitä ei näy, siinä suomalainen sote-filosofia 2018.

Ei näin avutonta voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomieheltä pyydät kyydin päivystykseen.

Vierailija
84/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaat kelataksin ja pyydät sellaisen jolta saa omavastuun laskulle. Olepa hyvä.

T. Ensihoitaja

Juuri näin.

T. Päivystyksen sh

En tee laskua, koska seuraava tili tulee jo menemään laskuihin lähes kokonaan, tiedän sen, koska joudun todennäköisesti ottamaan pikavipin vielä lääkkeisiin ennen kuun vaihdetta. Pikavippi 100 e = lasku 150 e.

-ap

Eli tilanteesi on se, että olet ottanut kaikenmaailman maksusitoomuksia ynnämuita laskuja ja makselet niitä, minkä takia sinulla ei ole rahaa muuhun? 

Mitä tarkoitat? Olen joutunut ottamaan pikavippejä ruokaan ja lääkkeisiin, mutta en vielä koskaan enempää kuin yhtä kerrallaan. Ja siitä aion pitää kiinni. Turha yrittää vääristellä sanojani, en ole käyttänyt rahaa holtittomasti. -ap

Vierailija
85/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelataksistakin pitää maksaa omaosuus, ikä hiljattain nousi 25€. Mutta sitä ei ilm tarvi heti maksaa. Soita päivystykseen ja selitä tilanne.

Sinne ei ole nykyisin suoraa numeroa...

Ongelmia ei ole kun niitä ei näy, siinä suomalainen sote-filosofia 2018.

Ei näin avutonta voi auttaa.

Tää henkilö on varmaan se sama porvoolainen, joka aina tekee tänne samantyylisiä topiikkeja siitä, miten on köyhä ja rahat ei riitä mihinkään. On aina eri aihe mihin sen pitäisi riittää. Sitten kun yritetään auttaa täällä, niin alkaa se sama jankkaus, mikään ei käy, mikään ei onnistu ja aina on syy miksi ei voi hakea tukia, hakea apua tai tehdä asialle mitään. 

Vierailija
86/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja harkinnanvaraista voi saada sossusta, vaikka ei saisi perustoimeentulotukea Kelasta. Spssu tarvitsee vain alle Kelan päätöksen, oli se sitten myöntö tai hylkäys. Tv. Sossu

En voi saada tukea. Syy on, että olen avioliitossa ihmisen kanssa, joka ei kuitenkaan noudata elatusvelvollisuuslakia (eikä sitä olisi mielestäni oikein enää vaatiakaan). Päätökseen, edes kielteiseen, kuitenkin tarvitsisi hänenkin tietonsa.

Avioero vireille ja oma asunto, niin alkaa tukia saada. Sossuun asioimaan ja selitä tilanne, voit saada harkinnalla maksusitoumuksen apteekkiin, jos esität tiliotteen, ettei tilillä ole rahaa. Tv. Sossu

Vierailija
87/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et vaan osaa hoitaa talouttasi

Totta, olisin voinut syödä vähemmän. Tulot aktiivimallileikkurin mukaiset noin 490 e/kk, välttämättömiin lääkkeisiin tästä 200 e. Ja loput sitten muihin kuluihin... kuten viimeisimmän työkeikan työssäkäyntikuluihin täältä peräkylältä.

-ap

Mitkä lääkkeet maksaa 200 kk. Siis kelakorvattuna

Vierailija
88/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaat kelataksin ja pyydät sellaisen jolta saa omavastuun laskulle. Olepa hyvä.

T. Ensihoitaja

Juuri näin.

T. Päivystyksen sh

En tee laskua, koska seuraava tili tulee jo menemään laskuihin lähes kokonaan, tiedän sen, koska joudun todennäköisesti ottamaan pikavipin vielä lääkkeisiin ennen kuun vaihdetta. Pikavippi 100 e = lasku 150 e.

-ap

Eli tilanteesi on se, että olet ottanut kaikenmaailman maksusitoomuksia ynnämuita laskuja ja makselet niitä, minkä takia sinulla ei ole rahaa muuhun? 

Mitä tarkoitat? Olen joutunut ottamaan pikavippejä ruokaan ja lääkkeisiin, mutta en vielä koskaan enempää kuin yhtä kerrallaan. Ja siitä aion pitää kiinni. Turha yrittää vääristellä sanojani, en ole käyttänyt rahaa holtittomasti. -ap

Miksi et sitten voi hakea sosiaalitukea? Äläkä laita sitä porvoomaista "olen naimisissa" selitystä. Ja mihin sinun rahasi menevät, että joudut ottamaan pikavippejä?

Vierailija
89/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviomieheltä pyydät kyydin päivystykseen.

Viimeksi kun pyysin häneltä rahaa lääkkeisiin, seuraus: huusi ja riehui, hakkasi seiniä, paiskoi tavaroita, potkaisi koiraansa. Kävisi varmasti kimppuuni jos pystyisi, mutta hän tietää, että silloin soitan poliisit.

Vierailija
90/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ensihoitaja

Juuri näin.

T. Päivystyksen sh

-ap

Miksi et sitten voi hakea sosiaalitukea? Äläkä laita sitä porvoomaista "olen naimisissa" selitystä. Ja mihin sinun rahasi menevät, että joudut ottamaan pikavippejä?

Jos et usko mitä sanon, en voi mitään. -ap

Vierailija
91/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhtään tuttua sulla ei tietenkään ole, jolta voisit näin hätätilanteessa kyytiä pyytää... Mitäs vielä keksisi, jonka voisit torpata?

Ei ole, usko jo. Muutin aikoinaan pois kotiseuduilta, joten kaikki uudet kontaktit ovat puolituttuja ja työn kautta saatuja. Käsi sydämelle, soittaisitko itse vastaavassa tilanteessa ex-työkontaktille? Sen jälkeen olisi varmaan aika turha soitella sille mahdollisista työpaikoista, kun on selvillä kaikki sairautesi jo... -ap

No jos olisin aidosti hädässä, laittaisin vaikka faceen tms tilapäivityksen, että tarvitsisin kiireisen kyydin sairaalaan. Ja että hyvitän myöhemmin jotenkin.

Saanko arvata, ap ei ole facessa tai muutenkaan koske someen pitkällä tikullakaan (pl vauvapalsta).

Vierailija
92/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ensihoitaja

Juuri näin.

T. Päivystyksen sh

-ap

Ihme tapaus olet. Taitaa olla pelkkää feikkiä tää.

Vierailija
93/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut etelä-suomessa luulisi, että sulla joku kaveri tai sukulainen on kuitenkin jotenkin järjellisen matkan päässä. Lupaat vaikka tehdä suursiivouksen tälle tai hyvittää bensat heti kun saat rahaa tms.

Vierailija
94/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ensihoitaja

Juuri näin.

T. Päivystyksen sh

-ap

Sanot noin, koska tiedät että minä näen provosi lävitse.

Tai jos tuo on totta, että olet naimisissa, niin mitä sinä täällä sitten valitat? ei se ole yhteiskunnan vika, että sinä olet mielummin suhteessa jossa joudut kärsimään rahallisesti, kuin että eroaisit ja näin saisit tukia. 

Vierailija
95/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, olisin voinut syödä vähemmän. Tulot aktiivimallileikkurin mukaiset noin 490 e/kk, välttämättömiin lääkkeisiin tästä 200 e. Ja loput sitten muihin kuluihin... kuten viimeisimmän työkeikan työssäkäyntikuluihin täältä peräkylältä.

-ap

Samaa ihmettelen. Kela korvau vuodessa on n 600e ja kun se täyttyy ei tarvii maksaa reseptilääkkeistä kuin jokunen euro toimitusmaksua.

Vierailija
96/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja asut porvoossa. 

Muualla ei tk:sta taida päivystyslähetetä matalahko hb:n takia erikoissairaahoidon päivystykseen saadakaan.

Vierailija
97/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Samaa ihmettelen. Kela korvau vuodessa on n 600e ja kun se täyttyy ei tarvii maksaa reseptilääkkeistä kuin jokunen euro toimitusmaksua.

Ei ole sellaisia lääkkeitä, koska koko aloitus on saman jankkaajan provoilua. Siksi se jättää vastaamatta tiettyihin kysymyksiin, koska ei hänellä ole niihin vastausta. 

Vierailija
98/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ensihoitaja

Juuri näin.

T. Päivystyksen sh

-ap

Sanot noin, koska tiedät että minä näen provosi lävitse.

Tai jos tuo on totta, että olet naimisissa, niin mitä sinä täällä sitten valitat? ei se ole yhteiskunnan vika, että sinä olet mielummin suhteessa jossa joudut kärsimään rahallisesti, kuin että eroaisit ja näin saisit tukia. 

No mutta hei, aloittajan mieshän kuulostaa varsinaiselta kultakimpaleelta! Huutaa ja riehuu, potkii koiraansa. Oikea aarre! Ymmärrän hyvin, miksi aloittaja haluaa pysyä kultamussukkansa kainalossa.

Vierailija
99/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja asut porvoossa. 

En ole provo. Ymmärrät varmaan, etten voi kertoa kaikkia yksityiskohtia. Mutta omat virheeni tässä tilanteessa voi tiivistää kahteen asiaan: olen sairastellut ja valinnut vääränlaisen parisuhteen, josta en tajunnut lähteä ajoissa. Ymmärrätte varmaan, ettei tällaisiin tilanteisiin hakeuduta, niihin ajaudutaan.

Olen esimerkki siitä, että voi joutua ku.seen vaikka opiskelisi ammatin, maksaisi aina velkansa, hoitaisi (vähät) työnsä hyvin.

Mutta jos sinä olet onnistunut elämään virheittä ilman toisten apua, kerro ihmeessä kuinka se tehdään, niin voin seurata esimerkkiäsi?

-ap

Vierailija
100/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensalitra maksaa noin 1.5e. Jos autosi ei ihan tuhottomasti kuluta, saat muutamalla eurolla tarpeeksi bensaa että pääset sen 40km. Sen verran varmaan pystyt pyytämään joltain kauempana asuvalta kaverilta tai sukulaiselta lainaksi.