Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähete päivystykseen, bensa lopussa, tilillä nolla euroa

Vierailija
17.06.2018 |

Työttömän naisen todellisuutta 2018 Suomessa.

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kela maksa taksikyydin tuossa tapauksessa jos ei kotikaupungista löydy sairaalahoitoa

Vierailija
22/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visa tai polkupyörä tai ihan omat jalat.

Visa tapissa, polkupyörää ei ole kun ei ole ollut varaa ostaa, joo aattelin kävellä 40 km with hb 70.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen; mikä kiireellisyysluokka siinä lähetteessä on? Päivystys? 1-7 vrk? Vai mikä?

Vierailija
24/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap: lle! Mulla ei ole edes luottokorttia ( eikä luottotietoja, sairastuin ja raha ei riittänyt, olen yh). Eihän tämä kivaa ole.

Naapurit ovat joskus auttaneet ja minä

heitä.

Vierailija
25/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaankin nöyrryttiin ja pyydettiin naapurilta apua tai lainaksi jotain.

En tunne naapureitani, enkä pysty korvaamaan heille mitenkään apua. Nykyisin odotetaan aina vastapalvelusta. Verkostoituminen nääs!

Vierailija
26/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et vaan osaa hoitaa talouttasi

Totta, olisin voinut syödä vähemmän. Tulot aktiivimallileikkurin mukaiset noin 490 e/kk, välttämättömiin lääkkeisiin tästä 200 e. Ja loput sitten muihin kuluihin... kuten viimeisimmän työkeikan työssäkäyntikuluihin täältä peräkylältä.

-ap

Seliseli

Vierailija
27/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa lähetteen, niin samalla saa ambulanssikyydin. Muussa tapauksessa lähete ei ole kiireellinen eikä välttämättä edes tarpeellinen.

Voisitko soittaa lääkärilleni ja kertoa tuon? Mulla on hb noin 70. Sen vuoksi lähete.

Kai sinä itse pystyt olemaan paremmin yhteydessä lääkäriin joka sinulle on lähetteen kirjoittanut. Ambulanssi kyytiä tuo hb ei tosin minusta vaadi ja omavastuun joutuisit siitä maksamaan joka tapauksessa jos tk ei muutenkaan siirtokuluja maksa.

Vierailija
28/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet minun naapuri niin tulepyytämään apua. Lainaan rahaa tai heitän sinut autollani sinne sairaalaan. Oleppa hyvä

Vierailija
29/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kiireellisyysluokan lähete?

Päivystykseen mennään vain päivystyslähetteellä. 

Vierailija
30/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota muutama tonni pikavippiä, pikavipit pelastaa maailman.

Mulla on jo yksi pikavippi, satasen. Siitä noin 50 e aina kuluja ja korkoja. Ottaisitko itse kun tulosi ovat kuussa alle 500 e?

Vierailija
31/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksistakin pitää maksaa omaosuus, ikä hiljattain nousi 25€. Mutta sitä ei ilm tarvi heti maksaa. Soita päivystykseen ja selitä tilanne.

Vierailija
32/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa lähetteen, niin samalla saa ambulanssikyydin. Muussa tapauksessa lähete ei ole kiireellinen eikä välttämättä edes tarpeellinen.

Voisitko soittaa lääkärilleni ja kertoa tuon? Mulla on hb noin 70. Sen vuoksi lähete.

Kai sinä itse pystyt olemaan paremmin yhteydessä lääkäriin joka sinulle on lähetteen kirjoittanut. Ambulanssi kyytiä tuo hb ei tosin minusta vaadi ja omavastuun joutuisit siitä maksamaan joka tapauksessa jos tk ei muutenkaan siirtokuluja maksa.

Lääkärini oli eri mieltä kuin sinä. Sille ei kai voi mtn. Ehkä se johtui siitä, että mulla on myös rytmihäiriöitä?

Vierailija
33/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luottokorttia voi. Ähän vinguttaa yli, saat bensaa ostettua.

Vierailija
34/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kela maksa taksikyydin tuossa tapauksessa jos ei kotikaupungista löydy sairaalahoitoa

Kela maksaisi kyydin vaikka hoitopaikka sijaitsisi kotikaupungissa. Omavastuun kelan korvaamassa kyydistä kuitenkin joutuu maksamaan oli kyyti sitten kotikuntansa sisällä tai edemmäs.

Vierailija
35/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat kelataksin ja pyydät sellaisen jolta saa omavastuun laskulle. Olepa hyvä.

T. Ensihoitaja

36/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksesta saattaa tulla lähete päivystykseen.

Siinä tilanteessa kannattaa siellä terveyskeskuksessa ottaa asia esille. Tosin päivystys lähete kyllä edellyttää usein tuossakin tilanteessa suoraa siirtoa päivystykseen jolloin kyse on laitossiirrosta jolloin terveyskeskus vastaa kuluista joka tapauksessa.

Suurin osa potilaista kyllä menee itsenäisesti ilman ambulanssikyytiä päivystykseen. Itsekin olen saanut tk:sta lähetteen päivystykseen joitain kertoja (viimeksi hb luvattoman oli matala sis. verenvuodon takia). Ei tullut mieleenkään pyytää ambulanssikyytiä, eikä sitä tk:ssa ehdotettukaan.

Vaivasta riippuen olen mennyt lähetteellä päivystykseen joko julkisilla (polvi paskana, tk:sta kyynärsauvat avuksi), taksilla (umpilisäke), autokyydillä (sisäinen verenvuoto) ja jopa itse ajaen (keuhkokuume). Kerran piti mennä ambulanssilla (hemipleginen migreeni, epäiltiin aivoverenvuotoa ensin).

Vierailija
37/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksi.

Vierailija
38/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

Olin juuri, osin siksi olen nyt kuzessa. Palkka näet tulee koska tulee ja työkkärin korvausta ei voi hakea ennen kuin myös kuitti on saapunut.

Vierailija
39/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä saat rahaa bussiin nyt, mutta jos sinulla on välttämättömiä lääkkeita niin niihin lienee reseptit. Reseptilääkkeiden vuosiomavastuu on 2018 vuonna 603.15 euroa. Sinulla se on tullut täyteen huhtikuun alussa ja sen jälkeen maksat reseptilääkkeistäsi 2.50 euron omavastuun per lääke kolmen kuukauden välein. Aina jaksaa ihmetyttää nämä, joilla menee vuodessa tonneja lääkkeisiin.......

Vierailija
40/215 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei auta nyt, mutta aina pitäisi olla pieni vara, sellainen mitä ei paljasta edes miehelle, ei kenellekään. Se viimeinen 50 e, näitä hätätilanteita varten. Ja bensaa kanisterillinen aina varalla. Seuraavaa kertaa varten, oikeasti. Jos nyt huimaa, soita ambulanssi.