Lähete päivystykseen, bensa lopussa, tilillä nolla euroa
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksesta saattaa tulla lähete päivystykseen.
Siinä tilanteessa kannattaa siellä terveyskeskuksessa ottaa asia esille. Tosin päivystys lähete kyllä edellyttää usein tuossakin tilanteessa suoraa siirtoa päivystykseen jolloin kyse on laitossiirrosta jolloin terveyskeskus vastaa kuluista joka tapauksessa.
Suurin osa potilaista kyllä menee itsenäisesti ilman ambulanssikyytiä päivystykseen. Itsekin olen saanut tk:sta lähetteen päivystykseen joitain kertoja (viimeksi hb luvattoman oli matala sis. verenvuodon takia). Ei tullut mieleenkään pyytää ambulanssikyytiä, eikä sitä tk:ssa ehdotettukaan.
Vaivasta riippuen olen mennyt lähetteellä päivystykseen joko julkisilla (polvi paskana, tk:sta kyynärsauvat avuksi), taksilla (umpilisäke), autokyydillä (sisäinen verenvuoto) ja jopa itse ajaen (keuhkokuume). Kerran piti mennä ambulanssilla (hemipleginen migreeni, epäiltiin aivoverenvuotoa ensin).
Hauskanen ylläpidon yksi nikki kertomassa sairashistoriaansa, joka ei mitenkään liity tyypin ongelmaan. Nuoreksi ihmiseksi sulla on aika sarja sairauksia. Ihan hirveen uskottavaa, et osaa hoitaa terveyttäsi jos joku paikka koko ajan paskana, eli kannata pahemmin päteä, olet kuluerä yhteiskunnalle maksimaalisesti, mahtaa sairaspäivärahasi maksaa myös onnettomalle työnantajallesi maltaita.
Keksihän uutta höttöä! Olet huvittava.
Mitä helvettiä?!!😲😂😂 Ylläpidon nikki?!😂😂 Ota nyt hyvä ihminen se foliohattu pois päästä ja rentoudu. Yhtä paljon tykkään ylläpidosta kuin suurin osa tällä palstalla.
Ja mitä mun sairauksiini tulee, joista yksikään ei haittaa työelämässä oloa, niille ei ole määritelty ikärajoja. On toimivat lääkkeet ym. Umppari voi poksahtaa niin lapsella kuin aikuisellakin ja on muutenkin parin viikon toipumisen jälkeen historiaa jne. Töitä teen enemmän kuin keskiverto suomalainen. Tyypillinen työaika matkaduunissa 12-16h/päivä duunimatkakohteissa, joten pikkasen väärää puuta nyt haukut.
Kiva kun pidät mua nuorena, mun teinit kun väittää mua vanhaksi.
Mukavaa myös, että olen huvittava edes joskus, useimmiten kun saatan paljastaa itsestäni sen vähemmän huvittavan puolen. 😗
Terveisiä kamuillesi kristallikisulle & Sinkkumiehelle!
Jos nyt vaan ottaisit ne lääkkeesi kiltisti. Vähenisi noi sun harhat kuin taikaiskusta.
Mitäs suosittelet? Kiireiseksi, pitkää päivää töissä ja teinejä kotona, av-mammaksi roikut tehokkaasti palstalla aina kun tänne satun, yleensä näissä provoissa.
Eiköhän sulle ole lääkäri jotain kivaa kirjoittanut, rakas perskärpäseni.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa lähetteen, niin samalla saa ambulanssikyydin. Muussa tapauksessa lähete ei ole kiireellinen eikä välttämättä edes tarpeellinen.
Hyvin harvoin saa ambulanssin, paljon todennäköisempi on etä isketään taksikortti käteen.
Tosin edelleen kutsu on polikliniikka a jotain eikä päivystykselle. Tosin on sitä lähetetty ihan vaan suoraan toiseen sairaalaankin taksilla eli maariasta kolmioon koska toisessa on alan alan erikoislääkärit ja muutenkin suoraan kirurgiseen toimenpiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa lähetteen, niin samalla saa ambulanssikyydin. Muussa tapauksessa lähete ei ole kiireellinen eikä välttämättä edes tarpeellinen.
Hyvin harvoin saa ambulanssin, paljon todennäköisempi on etä isketään taksikortti käteen.
Tosin edelleen kutsu on polikliniikka a jotain eikä päivystykselle. Tosin on sitä lähetetty ihan vaan suoraan toiseen sairaalaankin taksilla eli maariasta kolmioon koska toisessa on alan alan erikoislääkärit ja muutenkin suoraan kirurgiseen toimenpiteeseen.
Päivystyslähete (esim. naistentautien päivystykseen, kirurgian päivystykseen...) on eri asia kuin lähete ajanvarauspoliklinikalle.
Sinä pyydät joko taksilapun tai ambulanssin. Kerro avoimesti tilanteesi lähettävälle lääkärille tai hoitajalle.
Ambulanssilla tehdään sairaskuljetuksia ja siirtoja, siitä tulee lasku.
Taksilapulla taas pääset 25 eurolla yhteen suuntaan, vaikka 200km:n matkan.
Jos olet toimeentulotuella niin kela voi kirjoittaa maksusitoumuksen tai pyydät lainaksi joltakin sen 25euroa.
Jos olosi on huono niin on päivänselvää, että saat sairaskuljetuksen.
Kysy hoitavalta taholta mitä tehdä ja ettet itse nyt pääse. Et ole ainoa. Joillakin ole edes rahapussia mukana kun esim ensiapuun menevät saati omaisia ketkä toisi sen heille.
Sairaalan sosiaalityöntekijä voi mahdollisesti auttaa.
Toivon sinun pääsevän ja saavan hoitoa ja asioiden järjestyvän parhainpäin.
Saisiko kelataksilta laskun? Joku voi antaakin, mutta kuskin harkinnassa.
En lukenut koko ketjua, mutta kyllä hb70 JA rytmihäiriöt (nämä tietysti jo tk:ssa katsottu) oikeuttaisi ambulanssikuljetukseen. Tästä maksat ainoastaan KELAn omavastuuosuuden 25e, joka tulee laskulla aikanaan. Saman maksat tietysti myös Kelataksista.
Potilaalle ilmainen ambulanssilla tehty hoitolaitossiirto edellyttäisi tosiaan, että on kirjattuna sisään esim tk:n tai sairaalan vuodeosastolle.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta kyllä hb70 JA rytmihäiriöt (nämä tietysti jo tk:ssa katsottu) oikeuttaisi ambulanssikuljetukseen. Tästä maksat ainoastaan KELAn omavastuuosuuden 25e, joka tulee laskulla aikanaan. Saman maksat tietysti myös Kelataksista.
Potilaalle ilmainen ambulanssilla tehty hoitolaitossiirto edellyttäisi tosiaan, että on kirjattuna sisään esim tk:n tai sairaalan vuodeosastolle.
Höpöhöpö. Jos ap olisi tarvinnut ambulanssikuljetuksen, ei ap:ta olisi päästetty lähtemään tk:sta mihinkään, vaan tilattu se ambulanssi. Tässä ap on saanut lähetteen ja ohjeistuksen hakeutua päivystykseen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, tosi oikea vastaus taas kerran! Mulla murtui ranne, omassa tk:ssa ei osattu kipsata, lähetteellä keskussairaalan päivystykseen yli 100km:n päähän. Taksilla menin kun eivät jostain kumman syystä ambulanssi kyytiä tarjonneet ja ei saanut oottaa seuraavaan päivään että olisi mies päässyt käyttämään.
Ei lähetteestä todellakaan saa mitää ambulanssikyytiä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei lähetteestä todellakaan saa mitää ambulanssikyytiä :D
Todellakin saa, jos on sen tarpeessa. Murtunut käsi ole sellainen tarve.
Työttömällä on aikaa vaikka kävellä. Saat ainakin jotain tekemistä.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksesta saattaa tulla lähete päivystykseen.
Siinä tilanteessa kannattaa siellä terveyskeskuksessa ottaa asia esille. Tosin päivystys lähete kyllä edellyttää usein tuossakin tilanteessa suoraa siirtoa päivystykseen jolloin kyse on laitossiirrosta jolloin terveyskeskus vastaa kuluista joka tapauksessa.
Suurin osa potilaista kyllä menee itsenäisesti ilman ambulanssikyytiä päivystykseen. Itsekin olen saanut tk:sta lähetteen päivystykseen joitain kertoja (viimeksi hb luvattoman oli matala sis. verenvuodon takia). Ei tullut mieleenkään pyytää ambulanssikyytiä, eikä sitä tk:ssa ehdotettukaan.
Vaivasta riippuen olen mennyt lähetteellä päivystykseen joko julkisilla (polvi paskana, tk:sta kyynärsauvat avuksi), taksilla (umpilisäke), autokyydillä (sisäinen verenvuoto) ja jopa itse ajaen (keuhkokuume). Kerran piti mennä ambulanssilla (hemipleginen migreeni, epäiltiin aivoverenvuotoa ensin).
Hauskanen ylläpidon yksi nikki kertomassa sairashistoriaansa, joka ei mitenkään liity tyypin ongelmaan. Nuoreksi ihmiseksi sulla on aika sarja sairauksia. Ihan hirveen uskottavaa, et osaa hoitaa terveyttäsi jos joku paikka koko ajan paskana, eli kannata pahemmin päteä, olet kuluerä yhteiskunnalle maksimaalisesti, mahtaa sairaspäivärahasi maksaa myös onnettomalle työnantajallesi maltaita.
Keksihän uutta höttöä! Olet huvittava.
Mitä helvettiä?!!😲😂😂 Ylläpidon nikki?!😂😂 Ota nyt hyvä ihminen se foliohattu pois päästä ja rentoudu. Yhtä paljon tykkään ylläpidosta kuin suurin osa tällä palstalla.
Ja mitä mun sairauksiini tulee, joista yksikään ei haittaa työelämässä oloa, niille ei ole määritelty ikärajoja. On toimivat lääkkeet ym. Umppari voi poksahtaa niin lapsella kuin aikuisellakin ja on muutenkin parin viikon toipumisen jälkeen historiaa jne. Töitä teen enemmän kuin keskiverto suomalainen. Tyypillinen työaika matkaduunissa 12-16h/päivä duunimatkakohteissa, joten pikkasen väärää puuta nyt haukut.
Kiva kun pidät mua nuorena, mun teinit kun väittää mua vanhaksi.
Mukavaa myös, että olen huvittava edes joskus, useimmiten kun saatan paljastaa itsestäni sen vähemmän huvittavan puolen. 😗
Terveisiä kamuillesi kristallikisulle & Sinkkumiehelle!
Jos nyt vaan ottaisit ne lääkkeesi kiltisti. Vähenisi noi sun harhat kuin taikaiskusta.
Mitäs suosittelet? Kiireiseksi, pitkää päivää töissä ja teinejä kotona, av-mammaksi roikut tehokkaasti palstalla aina kun tänne satun, yleensä näissä provoissa.
Eiköhän sulle ole lääkäri jotain kivaa kirjoittanut, rakas perskärpäseni.
Niin vastaaja oli Sinkkumies tai keski-ikäinen kiireinen av-mamma. Sinulle on tuossa tuokiossa kai tulossa töitä muualle? Sitä sitten odottaessa, jänskää.
Tällaiset ap:t pitäisi kyllä julistaa holhouksen alaisiksi kun eivät osaa asioistaan huolehtia. Oma syy kun roikkuu avioliitossa tuollaisen miehen kanssa, ja avioliiton elatusvelvollisuus estää ap:ta saamasta toimeentulotukea jota muuten yksinäisenä saisi.
Niinkuin aiemmin on jo kirjoitettu, aina voi erota, muuttaa vuokra-asuntoon ja saada siihen asumistukea. Omistusasunto sitten myyntiin, ketään ei pakoteta olemaan avioliitossa.
Mutta niin päivystyksellinen asia ei kuitenkaan ole, ettet olisi ehtinyt vauvapalstailemaan….. Sairaalassa ja tk:ssa on arkipäivää, että valitetaan ettei ole rahaa hakeutua päivystykseen, jos tilillä 3 e. Ambulanssikyytiä ei saa sillä perusteella, ettei ole varaa taksiin vaan ainoastaan sillä perusteella, että sairauden tila sitä edellyttää ja hoito muuten vaarantuisi. Sairaala ei myöskään ole sosiaalitoimisto. Hoitajan tai lähettävän lääkärin tehtävä ei ole selvittää sinulle, että mistä saat rahat lainattua taksiin. On olemassa kela-taksin mahdollisuus, varsinkin kun on lähete ja käynti on tarkoituksenmukainen. Todennäköisesti ei ole rahaa omavastuuseenkaan tai bussilippuun, joten sekin on helppo syyllistää muiden syyksi. Yhteiskunnan, lääkärin, hoitajan, soten. Aina on vika muualla kuin omassa elämänhallinnassa. Pitäkää nyt jumalauta se 30 e tilillä jos joudutte lähtemään taksilla päivystykseen. Ei se sairaalan tai yhteiskunnan vika ole ettei teillä ole sitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
et vaan osaa hoitaa talouttasi
Minulla oli viime vuonna melkein samanlainen tilanne, kun kahden kuukauden sairauseläkerahani menivät pelkästään ylimääräisiin lääkkeisiin syöpähoitojeni aikana.
Kyllä olisi joku taloudellisempi - kuten sinä - varmaan pärjännyt hyvin.
Vinkki: toisinaan kannattaa olla hiljaa, jos ei osaa kirjoittaa mitään fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et vaan osaa hoitaa talouttasi
Minulla oli viime vuonna melkein samanlainen tilanne, kun kahden kuukauden sairauseläkerahani menivät pelkästään ylimääräisiin lääkkeisiin syöpähoitojeni aikana.
Kyllä olisi joku taloudellisempi - kuten sinä - varmaan pärjännyt hyvin.
Vinkki: toisinaan kannattaa olla hiljaa, jos ei osaa kirjoittaa mitään fiksumpaa.
Todellakin. Taloudellisempi pärjää. Aina.
Tuossa puhuttiinkin hengenvaarallisesta tilanteesta, ei ambulanssia taksina pitämisestä. Sitä en osaa sanoa, onko se alhainen hemoglobiini vaaratilanne, joka vaatisi ambulanssia, mutta kai ne sitten arvioi hätäkeskuksessa lähetetäänkö sitä lanssia vai ei. Sittenhän asialla ei kai kiire olekaan, eli ap kaiketi voi odottaa että saa sossusta maksusitoumuksen taksiin, soittaa sinne sossuun, Kelaan, omaan kuntaan, johonkin?