Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti eilen työkeikalle ja soitin hänen eksälleen hakemaan lapsensa pois meiltä - nyt mies raivoaa minulle

Vierailija
17.06.2018 |

Miehen eksä soitti perjantaina, että voisiko isä ottaa lapset tänä viikonloppuna. Isä suostui kysymättä minulta, ja ilmoitin tiukasti, etten sitten vahdi lapsia koska lauantaina ja sunnuntaina miehellä oli iltavuorot. Siitä huolimatta muksut olivat pihassa kuudelta illalla ja mies lähti sinne töihinsa lauantaina hyvissä ajoin. Mikään puhe ei mennyt perille, joten soitin eksälleen että hakee nyt lapsensa takaisin, koska en ehdi itse olemaan lapsenlikkana.
Eks haki hiukan ihmetellen lapset ja sadatteli minulle kiireitään, mutta nyt mies raivoaa kun ei saa tavata lapsiaan. En silti sulata miehen käytöstä, että hän ottaa lapset ja olettaa että joku muu hoitaa.

Kommentit (226)

Vierailija
21/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis olekaan ottanut miestä ja lasta pakettina, niin kuin asiaan kuuluu palstamammojen omien sääntöjen mukaisesti?

Eipä sillä, provohan sä oletkin .

Teitkö myös sen toisen langan, jossa et ymmärtänyt ruokkia miehen lasta?

Samaa näppikseltä ovat molemmat ja huonoja ovat. Mene, ap, ulos ja tee jotain, vaikka tuijota taivasta, siihen ehkä vähäisellä älylläsi pystyt... ehkä.

Ja nämä kaksi on myös samalta näppikseltä.

Vierailija
22/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat 😢. Varmaankin heille tuli tunne, että kukaan ei heitä halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 ja 22 ovat samaltanäppikseltä, minun. 😏

Vierailija
24/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis olekaan ottanut miestä ja lasta pakettina, niin kuin asiaan kuuluu palstamammojen omien sääntöjen mukaisesti?

Samaa näppikseltä ovat molemmat ja huonoja ovat. Mene, ap, ulos ja tee jotain, vaikka tuijota taivasta, siihen ehkä vähäisellä älylläsi pystyt... ehkä.

Ja nämä kaksi on myös samalta näppikseltä.

Nytpä osuit harhaan.

Vierailija
25/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä oli tullut töistä ja ap menny lepäämään, kukahan se ei ymmärtänyt ruokkia OMAA lastaan? Sinun se on pakko provo olla.

Vierailija
26/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ja keskenkasvuinen mies, ei ole sisäistänyt vastuun käsitettä. Paljonko vetoa, että siksi se edellinenkin ero tuli.

Ja kun uusperheessä lapset ovat naisen entisistä suhteista, tulee miehen kuitenkin kantaa vastuu lapsista ja rahoittaa näiden eläminenkin, eikö niin?

Perheessä yleensä se, joka tienaa enemmän, maksaa enemmän. Tuntuisi oudolta, että elintaso perheen sisällä vaihtelee rajusti, toki jotkut elävät näinkin. Löisin vetoa sen puolesta, että tilanteessa, jossa nainen tienaa enemmän, hänellä on todennäköisesti silti suurempi vastuu metatyöstä kuin keskimääräisellä miehellä, kun enemmän tienaavalle miehelle raha on usein itseoikeutetusti vapaalippu metatyöstä.

Äläpä jaksa lässyttää jostain metatyöstä. Aiheutat lähinnä myötähäpeää olkiukkoilullasi.

Jaksan kyllä lässyttää niin kauan kuin liian monet aikuiset miehet eivät ymmärrä, mikä ero kognitiivisessa kuormituksessa on annettujen tehtävien suorittamisella sekä niiden jatkuvalla laatimisella, jakamisella ja valvomisella. Lässytetään yhdessä!

Vierailija
27/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ja keskenkasvuinen mies, ei ole sisäistänyt vastuun käsitettä. Paljonko vetoa, että siksi se edellinenkin ero tuli.

Ja kun uusperheessä lapset ovat naisen entisistä suhteista, tulee miehen kuitenkin kantaa vastuu lapsista ja rahoittaa näiden eläminenkin, eikö niin?

Perheessä yleensä se, joka tienaa enemmän, maksaa enemmän. Tuntuisi oudolta, että elintaso perheen sisällä vaihtelee rajusti, toki jotkut elävät näinkin. Löisin vetoa sen puolesta, että tilanteessa, jossa nainen tienaa enemmän, hänellä on todennäköisesti silti suurempi vastuu metatyöstä kuin keskimääräisellä miehellä, kun enemmän tienaavalle miehelle raha on usein itseoikeutetusti vapaalippu metatyöstä.

Äläpä jaksa lässyttää jostain metatyöstä. Aiheutat lähinnä myötähäpeää olkiukkoilullasi.

Kiellätkö metatyön olemassaolon vai mitä tarkoitat kommentillasi?

Vierailija
28/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa riitelyä aiheen vierestä. 

En vain ymmärrä, mitä nyt tein väärin. Sanoin miehelle, että lapset ovat nyt ei-isä-viikon viikonlopulla tervetulleita, jos mies peruu työvuoronsa, mutta muussa tapauksessa ei. Mies lisäksi oletti että käyn koko sakille kaupassa, vaikka palkka tulee viikon kuluttua. En todellakaan ala perumaan menojani ja tyhjentämään tiliäni miehen oikuttelun takia. Miksi menee lupaamaan jollei niitä voi pitää? ap 

Vierailija
29/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä mistä langasta puhut. Otin miehen ja lapset kyllä pakettina, mutta sopimukseen ei kuulu katujyrämäinen "Olet nyt lasteni vahtina"- aspekti. Jos nyt joustaisin, niin huomaan että pian joustan joka kerta ja aina kun itselläni on omia menoja. Asia sitä paitsi tuli ilmi siten, että juttelin miehelle miten menen lauantaina katsomaan yhden keikan ja varmaan näen kavereitani ellei siirry sunnuntaille, niin hän jyröhti heti: "Mitä, kai sä tiet et lapset on tulossa ja mä olen töissä?" Sanoin että siinäpä tulee, mutta mä en menojani voi siirtää, koska lippu maksettu ajat sitten ja en ole aikoihin omien töiden takia ehtinyt näkemään ystävistäni ketään. Mies siis kokeili onneaan, ja nyt raivoaa kun en taipunut. ap 

Vierailija
30/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia käy sääliksi.

rehellinen kysymys: miksi? 

Vierailija
31/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyka kirjoitti:

Myös tuttuni on uusperheellinen. Hänellä yksi lapsi ja miehellä kaksi, joita mies näkee harvemmin. Mies on kiltti, mutta tuttuni itsekäs. Ei jousta kuten uusperheellisen kuuluu. Kiukuttelee jos HÄNTÄ ei oteta huomioon. Laittaa miehen lapset oksennustaudissa pois kodista lasten äidille, jottei ITSE saa tartuntaa. Tuttavani on ollut kihloissa monta kertaa ja jo pari kertaa naimisissakin. AINA vika on miehissä. Jotka on korvattu taas uudella miehellä. Haluaa aina uuden miehen ihailua. Heikko kyky kestää mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä.

Pakko myöntää, että noin mäkin tekisin. On ihan idioottimaista laittaa kipeät lapset isälleen hoitoon, koska sit se tauti käy lpi koko porukan. Tiedän monia äitejä, jotka laittavat sen puolikuntoisen lapsen isälleen ja ihmettelee miksi isän uusi vaimo jarruttelee viikko sen jälkeen tapaamisia vedoten sairastumiseen.. Näissä saa käyttää järkeään. 

Vierailija
32/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä on aivan turha syyttää minua! Sanoin jo aluksi, etten lapsia ota ja mitä se eksäkin roudaaniitä muksuja joka paikkaan vaikka on itse kotona. Tiedän, että lapsilta haluaa välillä hengähtää, mutta jotain järkeä tähänkin touhuun. ap 

Vierailija
33/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että tuo tilanne meni noin että lapsille tuli kurja kokemus.

Mutta joo, luja noissa kohdissa on oltava. Muuten päätyy miehen lasten vahtijaksi, kyytijäksi tai muuten vaan piiaksi.

Mun miehen lapset ovat aikuisia, ja seurustelumme alkuaikoina niille alkoi syntyä lapsia, joille mieheni siis on ukki. Tulen toimeen hyvin lasten kanssa, ja tottakai välillä hoidin miehen lapsenlapsia. Mutta aika nopsaan alkoi tilanne kallistua siihen, että mies vetäytyi lapsenhoidosta sohvalle katsomaan urheilua, ja kulloinkin meillä oleva lapsi oli sitten minun kimpussa. Aloin tietoisesti tehdä ohareita siten, että kun miehen lapsenlapsi tuli meille hoitoon (mieheni ja  hänen lapsensa sopivat näistä keikoista keskenään), lähdin yksinkertaisesti kotoa pois. Mulla on sen verran vaativa työ, että työpaikalle ainakin oli aina helppo paeta tekemään sitä unohtunutta kirjausta. Asiasta myös keskusteltiin, isoinkin kirjaimin, ja jotenkin toi mies kyllä lopulta on oppinut, että mun läsnäoloni lastenlasten hauskuuttajana ei ole todellakaan mikään itsestäänselvyys. 

Vierailija
34/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset haluavat olla vanhempiensa kanssa. Ei isän uuden puolison kanssa. Vanhempien syytä, jos lapsilla tuollainen olo. Ei ap:n.

Vierailija
35/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies olisi voinut vain kysyä jonkun muun lapsenvahdin? Ja kyllähän tuossa vähän kommunikaatio-ongelmia tuntuu olevan, jos vasta pari iltaa ennen keikkaa kerrot siitä, vaikka lippu on kuulemma hommattu ajat sitten. 

Ja asutteko siis yhdessä? Siinä tapauksessa kuulostaa, että koti ei ole lapsille koti, vaan joku epämääräinen hoitopaikka, koska he eivät ole sinne tervetulleita. 

Itse olen eronnut ja exäni tyttöystävällä ei tietääkseni tällaista asennetta ole koskaan ollut lapsiamme kohtaan. Ja olen itse hiljattain alkanut seurustella miehen kanssa, jolla on omia lapsia ja iltavuoroja. Hän ei kyllä suoraan olettaisi, että perun menoni hänen lastensa takia, vaan on ilman muuta kysynyt lapsenvahtia ellen ole itse tarjoutunut olemaan lasten kanssa. Me emme tosin asu yhdessä. Jos asuisimme, minusta olisi ihan itsestäänselvää, että lapset tulevat silloin kun on sovittu ja jos jotain menee päällekkäin, sitten etsitään lapsenvahti. Missään tapauksessa en olisi lapsia viemässä äidilleen. 

Vierailija
36/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä satu olisi totta, olisi aloittajalla edessään rättiensä pakkaaminen ja uuden osoitteen etsiminen.

Pisteet kuitenkin mielikuvituksesta, miesvihatarinoissa harvinaista.

Vierailija
37/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyka kirjoitti:

Myös tuttuni on uusperheellinen. Hänellä yksi lapsi ja miehellä kaksi, joita mies näkee harvemmin. Mies on kiltti, mutta tuttuni itsekäs. Ei jousta kuten uusperheellisen kuuluu. Kiukuttelee jos HÄNTÄ ei oteta huomioon. Laittaa miehen lapset oksennustaudissa pois kodista lasten äidille, jottei ITSE saa tartuntaa. Tuttavani on ollut kihloissa monta kertaa ja jo pari kertaa naimisissakin. AINA vika on miehissä. Jotka on korvattu taas uudella miehellä. Haluaa aina uuden miehen ihailua. Heikko kyky kestää mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä.

Pakko myöntää, että noin mäkin tekisin. On ihan idioottimaista laittaa kipeät lapset isälleen hoitoon, koska sit se tauti käy lpi koko porukan. Tiedän monia äitejä, jotka laittavat sen puolikuntoisen lapsen isälleen ja ihmettelee miksi isän uusi vaimo jarruttelee viikko sen jälkeen tapaamisia vedoten sairastumiseen.. Näissä saa käyttää järkeään. 

Niin, se äitihän ei voi sairastua. Ainoastaan isä ja hänen uusi kumppaninsa. Voi luoja, mikä logiikka! 

Vierailija
38/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... mies raivoaa kun ei saa tavata lapsiaan. ..

Mitä tapaamista se sellainen on, että isä on töissä ja lapset keskenään pihalla?

Mitä muita vaihtoehtoja aloittajalla olisi ollut, jos olisi ollut jotain sovittua omaa menoa? Ei tainnut olla ainoa kerta, kun mies ei ole välittänyt kysyä ap:n mielipidettä johonkin asiaan.

Vierailija
39/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äitinä en pitäisi ollenkaan tilanteesta, jos lasrani hoitaisi yllättäen joku muu. En ole eronnut, joten teoriaa tää minulle. Olisi outoa jos lapset sytättäisiinkin yllättäen jollekin muulle. Ja varmaan lapsetkin tässä tapauksessa haluaa olla iänä kanssa, ei jonkun muun.

Vierailija
40/226 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen eksä soitti perjantaina, että voisiko isä ottaa lapset tänä viikonloppuna. Isä suostui kysymättä minulta, ja ilmoitin tiukasti, etten sitten vahdi lapsia koska lauantaina ja sunnuntaina miehellä oli iltavuorot. Siitä huolimatta muksut olivat pihassa kuudelta illalla ja mies lähti sinne töihinsa lauantaina hyvissä ajoin. Mikään puhe ei mennyt perille, joten soitin eksälleen että hakee nyt lapsensa takaisin, koska en ehdi itse olemaan lapsenlikkana.

Eks haki hiukan ihmetellen lapset ja sadatteli minulle kiireitään, mutta nyt mies raivoaa kun ei saa tavata lapsiaan. En silti sulata miehen käytöstä, että hän ottaa lapset ja olettaa että joku muu hoitaa.

Mies yrittää pitää lapsia mahdollisimman poissa exästään (lapsen äidistä) sinun avulla. Minusta monet nyxät ovat todella sinisilmäisiä "ihanan" miehensä suhteen. Hän käyttää sinua hyväksensä "sodassa" eksänsa kanssa. Minulla ei ole itsellä lapsia, joten minulla ei ole sillä tavalla "oma lehmä ojassa", mutta olen nähnyt tällaista muuallakin. Miksi suostut tuollaiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi