Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää junan alle hyppäävien syyllistäminen

Vierailija
17.06.2018 |

Jos elämä on ollut kärsimystä niin eikö ole ihan luonnollista olla välittämättä siitä, mitä oma kuolema aiheuttaa ulkopuolisille?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei mikään muu niin paljoa ärsytä kuin itsemurhan tehneiden gloriointi ja jalustalle nostaminen. "Voi se oli nuori ja kaunis ja liian herkkä tähän maailmaan." Miten niin liian herkkä? Kaikki täällä ovat jollain tasolla herkkiä, satutettuja ja kaikilla meistä on omat kipupisteemme, historiamme ja traumamme. Toisia on kiusattu koulussa, toisia on rääkätty parisuhteessa, joidenkin isällä on toinen perhe, jonkun äiti joi ja löi. Jollakin voi olla perhe kunnossa, mutta terveys retuperällä ja mahdollisuus sairastua geenien puolesta hitaasti eteneviin sairauksiin kuten MS-tautiin tai rinta-, kohtu- tai eturauhassyöpään. 

Sen jälkeen kun oma poikaystäväni teki itsemurhan ensin kiusattuaan asialla koko lähi- ja etäpiiriä, niin olen nähnyt asian todella kylmässä valossa. Ensin hän uhkaili sillä minua, etten voisi jättää häntä, koska muuten hän masentuisi ja saattaisi tappaa itsensä. Lopulta kun olin koukussa ja kohdellut häntä kuin kukkaa kämmenellä, ettei herralle tule paha mieli ja ilkeitä aikeita, niin hän vaihtoi minut lennosta kaveriini, ja kiusasi häntä samalla asialla kaksi vuotta ja leikki skootterin kanssa kun kaveri oli kyydissä että ajaako rekkaa tai bussia päin. Kaveri sanoi, että joskus oikeasti pelotti tän takia. Lopulta tajusin vuosia jälkeen päin näin aikuisena, että todennäköisesti tolla tyypillä oli diagnosoimaton persoonaallisuushäiriö ja jollain tapaa sadistinen luonne, jossa ei ollut mitään ihailtavaa. Tyyppi kuoli oman käden kautta lopulta ajamalla täpötäyttä bussia päin. Tämän tyypin kohdalla glorifiointi ei onnistunut, koska niin moni oli nähnyt miten inhottavasti hän oli kohdellut kaikkia ja ollut väkivaltainen tyttöjä kohtaan. 

Sen jälkeen näin monia muita tyttöjä, jotka kävelivät nimenomaan junan alle ja heistä tehtiin keskusteluissa enkeleitä. Ainoa vain, että nämä kyseiset herranenkelit olivat itsekeskeisiä, kaikesta nokkaansa ottavia, eivät kyenneet käymään koulussa saati töissä ja aina alotettu opinahjo päättyi kun olisi pitänyt tehdäkin jotain tai ei ollutkaan se kaikkein paras. Kaveripiiri koostui hovista, ja jos tuli soraääniä niin välit heitettiin poikki dramaattisesti. Tuo käytös kielii käsittelemättömistä ongelmista ja mielenterveysongelmista, ja niissä ei ole mitään ihailtavaa tai glorifioinnin arvoista. 

Kun olen nähnyt millaiset itsekeskeiset, toisista välittämättömät ihmiset tekevät itsemurhan ja mistä syistä, niin ymmärrykseni loppuu täysin. 

Vaikututat tosi epäitsekeskeiseltä ja hienolta ihmiseltä. Sinullehan se glorifiointi kuuluisi kun olet noin paljon parempi ihminen kuin muut.

Vierailija
62/63 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaan voi todeta kuinka itsekkäitä ihmiset voivat olla, oma elämä on perseestä eikä halua elää, mutta kaikkien muidenkin pitää siitä kärsiä!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaan voi todeta kuinka itsekkäitä ihmiset voivat olla, oma elämä on perseestä eikä halua elää, mutta kaikkien muidenkin pitää siitä kärsiä!!!!

Parasta tässä on, ettei näille potentiaalisille kandidaateille ole mitään ennustavaa kaavaa, vaan se itsemurha voi tulla ja tapahtua taustasta huolimatta. Pahaa oloa ei saada poistettua ummistamalla silmiä, vaan pitäisi tajuta, mitkä asiat johtavat tähän itsemurhiin ajavaan pahaan oloon ja pyrkiä poistamaan niitä alkusyitä tai sen siemeniä.