Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisia, joille seksi ei ole tärkeintä?

Herkko40
17.06.2018 |

Onko olemassa naisia, joille parinmuodostus ja parisuhteiden kestäminen ei ole kiinni miltei pelkästään seksistä? Olen nyt parin vuoden takaisen eron jälkeen aloittelemassa uutta elämää hiljalleen, mutta nettideittipalstoja selailleena ja ihmisten kanssa jutelleena on alkanut jotenkin ahdistaa, kuinka kaikki tässä iässäkin (35+) edelleen pyörii seksin ympärillä. Moni muu asia saa olla rempallaan, mutta jos seksi on kunnossa, parisuhde saa nilkuttaa vaikka kuinka monta ylimääräistä vuotta. Ja uuden miehen kriteereinä on tietysti se, että seksi toimii heti ja on todella hyvää, muissa asioissa voikin sitten vähän joustaa.

Mutta eihän se nyt näin kaikkien kanssa voi olla? Pakkohan on olla muitakin meitä, siis miehiä ja naisia, joilla seksin merkitys on vähän kuin siirtynyt taka-alalle nuoruuden vuosista, eikä se enää sanele elämän tärkeitä päätöksiä.

Fyysinen läheisyys on tietysti tärkeää parisuhteessa, kuten kaikenlainen yhdessäolo, syvä henkinen yhteys, helppous, vaivattomuus. Hyvällä parisuhteella on monta vahvaa pilaria kannattamassa. Mutta onko se kuitenkin se yhdyntä, sen hyvyys ja useus, joka ratkaisee kaiken?

En minä sano että seksikeskeisyys on väärin, jokainen taaplaa tavallaan, mutta tässä vain huolettaa olenko astumassa sellaisten vaatimuksien maailmaan jossa en enää riitäkään.

Toivon asiallista keskustelua. Vaikka juuri sinulla olisi seksuaalienergiat tapissa, monella ne vähenevät iän myötä ja niiden tilalle tulee ihan toisenlaisia energioita jotka pitävät elämän mielekkäänä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä!!!! Olen 45-vuotias nainen, ja ajattelen täsmälleen samoin. Ajattelin jo nuorena niin. Seksi on vain osa elämää ja myös suhdetta, enkä ole voinut kaikkina aikoina olla tarjolla (anteeksi ruma ilmaisuni) miehille ja minua on surettanut paljon se, että silloin on ikään kuin treffisurana ja varteenotettavana elämänkumppanina aivan hylkiö. Olen kipuillut asian kanssa oikeastaan koko elämäni.

Vierailija
2/7 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kumppanini ajauduttiin eri kaupunkeihin yliopistopaikkojen auettua. Eipä tee enää mieli seksiä, kaikki muu läheisyys paljon tärkeämpää kun harvoin näkee.

N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei seksi ole ikinä ollut se tärkein asia, ei nuorenakaan. Minun seksiviettini on aina ollut vähän laimea. Harrastetaan kyllä seksiä miehen kanssa melko säännöllisesti kerran viikossa, mutta ainoastaan siksi, koska tiedän että mies haluaa. Ei sillä, että se minulle jotenkin vastenmielistä olisi, mutta hyvin pärjäisin harvemmillakin kerroilla. Muuten kyllä pidän fyysisestä läheisyydestä, halauksista ja koskettelusta.

Vierailija
4/7 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä annetaan muille parempi kuva omasta elämästään, kuin se lopulta onkaan?

Itse tunnen montakin naista, joille seksi ei ole tärkeätä ja elävät vapaaehtoisesti yksin. Johan deittisivustojen sukupuolijakaumakin kertoo tämän.

Enkä usko, että nämä naiset ovat täällä kirjoittelemassa. Jokainen av:lla kirjoitteleva nainen tuntuu olevan nymfomaani, jolla pyyhkii miehen kanssa upeasti.

Vierailija
5/7 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan seksiä enemmän kaikkea muuta läheisyyttä, tottakai rakastan myös seksiä, mutta loppujen lopuksi muu läheisyys menee edelle. Joskus koitin tätä selittää tyttöystävälleni, mutta hän ei ymmärtänyt.

M26

Vierailija
6/7 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että edes pienelle osalle naisista seksi olisi TÄRKEIN  osa parisuhdetta. 

Tärkeä varmasti monelle. Ja sen täysi puute toki johtaa helposti eroon. 

Vierailija
7/7 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että moni kokee samoin. Minullakin taitaa tosiaan olla matala seksivietti, eikä siinä sen kummempaa. Enkä ole koskaan siitä itseni kanssa millään lailla kärsinyt, esimerkiksi minulla ei ole koskaan elämässäni ollut ainuttakaan yhdenyönsuhdetta tai muuta pelkästään seksiin liittyvää ihmissuhdetta. Parisuhteissa olen ollut miltei koko aikuisikäni ja muutenkin elänyt normaalia sosiaalista elämää. Olen jotenkin alitajuisesti koko ajan odottanut, että kypsyisin sellaiseen ikäluokkaan jossa mielessä ei pyöri vain se, onko seksiä ekoilla, tokilla tai viimeistään kolmansilla treffeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi