Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluaikana suositut lapset

Vierailija
16.06.2018 |

Meillä suosituimpia olivat ne, jotka pärjäsivät parhaiten liikunnassa. Esimerkiksi muissa aineissa pärjäävät taas eivät olleet suosittuja, paitsi tilanne keikahti vähän päälaelleen kun yhdeksännes luokka alkoi lähentyä loppua ja moni öykkäri huomasi ettei pääsekään mihinkään oppilaitokseen mihin olisi halunnut. Olen pieneltä paikkakunnalta maaseudulta kotoisin. Miten muualla?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelunaloitus tuli tosiaan siitä mieleen, että täällähän oli talvella paljon keskusteluita joissa uhottiin ettei heidän lapsilleen hankita suksia tai luistimia, kun eihän se talvi kauaa kestä. Mutta yllättäen tällaiset taidot voivat vaikuttaa siihen halutaanko lasta samalle puolelle joukkuelajeissa ja sitä kautta koko kouluaikaan. Nykyään onneksi huutojaot ei taida olla enää missään käytössä, ja hyvä niin...

Vierailija
2/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittuja oli ne, joilla oli enemmän ja pidemmältä ajalta kytköksiä siihen paikkaan suvun kautta. Tunsivat toisensa, koska vanhempansa tuntivat toisensa ja isovanhempansa tunsivat toisensa... Ja olivat yleensä sukuakin. Kaikki olivat valkoroskaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöistä suosituin oli sekä todella kaunis että urheilullisesti lahjakas. Mutta ei mikään superhyvä koulussa, sellainen keskiverto. 

Vierailija
4/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös taloudellinen hyvinvointi vaikutti, oli 90-luvun lama ja parin perheen poikien vanhempien yrityksillä meni hyvin ja heillä oli uudet vaatteet, reput, polkupyörät. Muut kuljettiin ryysyissä. 

Vierailija
5/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloituksessa on alapeukkuja? Eihän siinä oteta kantaa mihinkään suuntaan. 

Ap

Vierailija
6/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa tosiaan suosittuja olivat ne, jotka olivat hyviä liikunnassa. Useimmiten olivat kyllä hyviä lukuaineissakin, ja pääsivät hyviin paikkoihin opiskelemaan. Yläkoulussa oli kaksia suosittuja, oli niitä "pahissuosittuja" joilla menee nykyään paskasti ja "hyvissuosittuja", jotka opiskelevat hyvissä korkeakouluissa hyviä aloja ja ovat elämäänsä tyytyväisiä, onnellisia ihmisiä. 

Vierailija
7/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä aihe on sellainen, että jotkut ihmiset suhtautuvat tähän hyvin epäterveesti. Sitä mieltä olen. 

Jos sun päässä pyörii vielä kolmikymppisenä kyseiset ajatukset niin et ole terve. Elämään pitäisi löytää sisältöä ja kehittyä. 

Vierailija
8/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla. Liikunnalliset oli ns. suosittuja ihmisiä. 

Vierailija
9/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä aihe on sellainen, että jotkut ihmiset suhtautuvat tähän hyvin epäterveesti. Sitä mieltä olen. 

Jos sun päässä pyörii vielä kolmikymppisenä kyseiset ajatukset niin et ole terve. Elämään pitäisi löytää sisältöä ja kehittyä. 

Siis miksei tästä asiasta saisi keskustella? Todellakin kiinnostaa ryhmädynamiikka ja paikalliset erot. Olen vieläpä tuleva opettaja, joten koulumaailman ilmiöistä pitää olla todellakin hyvin kartalla. 

Ap

Vierailija
10/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tullut sieltä myös alas, sieltä itsensä rakentamasta linnasta. :D :D Vittu ku enää vain naurattaa :D 

Vierailija
11/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa tosiaan suosittuja olivat ne, jotka olivat hyviä liikunnassa. Useimmiten olivat kyllä hyviä lukuaineissakin, ja pääsivät hyviin paikkoihin opiskelemaan. Yläkoulussa oli kaksia suosittuja, oli niitä "pahissuosittuja" joilla menee nykyään paskasti ja "hyvissuosittuja", jotka opiskelevat hyvissä korkeakouluissa hyviä aloja ja ovat elämäänsä tyytyväisiä, onnellisia ihmisiä. 

Oliko ne pahissuositut niitä, joiden mukana naurettiin kun pelättiin että itse joutuu seuraavaksi kiusattujen listalle?

Vierailija
12/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on tullut sieltä myös alas, sieltä itsensä rakentamasta linnasta. :D :D Vittu ku enää vain naurattaa :D 

Tais mennä väärään keskusteluun?

Vierailija
13/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun elämä on tällaisen asian ympärillä pyörinyt koko sun elämän niin yhtä hyvin sä tulet sieltä alas.

Voit vaikka kuolla. Riippuu millä tavalla olet ns. suosittu. Sitä voi olla monella tapaa. 

Vierailija
14/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun elämä on tällaisen asian ympärillä pyörinyt koko sun elämän niin yhtä hyvin sä tulet sieltä alas.

Voit vaikka kuolla. Riippuu millä tavalla olet ns. suosittu. Sitä voi olla monella tapaa. 

Kenelle tämä on tarkoitettu? Minulle, aloittajalleko? Miksi luulet että elämäni on pyörinyt tämän asian ympärillä? Miksei asiasta saisi keskustella? 

Ap

Vierailija
15/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

???

Vierailija
16/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi lokeroida ihmisiä sen mukaan, missä ne on olleet jossain kouluporukassa. Alatko jo käsittää? 

Kouluporukassa on rajallinen määrä ihmisiä, ja mikä otanta sattuu mihinkin ryhmään milloinkin, kyse on enemmänkin sattumasta. Tunnen itse ihmisiä aikuisiällä, jotka ovat sanoneet olleensa jossain ryhmässä kiusattuja, mutta toisessa ryhmässä ei olisi uskonut. Kyse on enemmänkin sattumasta, ketkä osuvat samaan tilaan. Näin minä sen näen. 

Vierailija
17/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella suosittuja olivat ne, jotka käyttävät nuuskaa, tupakoivat ja järjestivät bileitä viikonloppuisin. Tämä 2000 luvun aikana pikkupaikkakunnalta

Vierailija
18/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan ilmiselvä keskustelu. Kaikki tietävät ja tuntevat nämä teinikuninkaat ja -kuningattaret.  Harvasta niistä mitään merkittävää tuli.

Sen sijaan niistä hiljaisista nysveryöistä ja kiusatuista tuli päälliköitä ja johtajia. 

Ihmeellinen on maailma.

Vierailija
19/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi lokeroida ihmisiä sen mukaan, missä ne on olleet jossain kouluporukassa. Alatko jo käsittää? 

Kouluporukassa on rajallinen määrä ihmisiä, ja mikä otanta sattuu mihinkin ryhmään milloinkin, kyse on enemmänkin sattumasta. Tunnen itse ihmisiä aikuisiällä, jotka ovat sanoneet olleensa jossain ryhmässä kiusattuja, mutta toisessa ryhmässä ei olisi uskonut. Kyse on enemmänkin sattumasta, ketkä osuvat samaan tilaan. Näin minä sen näen. 

Kuka tässä on lokeroinut? 

Ap

Vierailija
20/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittu=kiusaaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän