Rescue eläintoiminta arveluttaa eläinystävää
Olen ehdottomasti eläinten ystävä. Itsekkin omistan lemmikin ja pidän ylipäätään eläimista. Autan aina kun on tarve luonnon eläintäkin ja eläinten kaltoin kohtelu saa itseni vihaiseksi.
Mutta minua silti arveluttaa tämä kasvava rescue toiminta.
Kenen parasta siinä ajatellaan. Eläimen vai ihmisen ? Onko tämä enemmänkin ihmisten halua hankkia jonkinlaista sädekehää.
Varsinkin ulkomailta tuodut rescue eläimet ?
Itse olen sitä mieltä että eläimelle olisi aivan hyvä vaihtoehto sen päästäminen eläimen taivaaseen monessa tapauksessa.
Kuljetukset ja paikan vaihdokset on usein eläimelle raskasta. Lisäksi sairaudet kulkeutuvat näiden mukana rajojen yli jne..
Samoin kun kerran kävin eläinsuojeluyhdistuksen tiloissa katsomassa kissoja. Toki joidenkin kohdalla varmasti asia on ok. Saavat pian uuden kodin ja niin päin pois. Mutta jotkut odottavat kauan ja kauan pienessä häkissään että joku huolisi- Eikö olisi eläimelle paljon parempi päästää se pois kärsimästä.
Onko eläinten suojelu mennyt jo liian pitkälle jolloin eläimet kärsivät siitä monesti.
Mäkään en oikein tajua tota rescue-juttua mitä mullekin on ehdotettu. Puhutaan että on niin tärkeää olla lemmikinhankinnassa vastuullinen, oikeanlainen koira oikealle omistajalle, tutustu huolella rotuihin ja myytävien koirien elinolosuhteisiin, jne.... Ja sitten näillä rescue-saiteilla meno näytti siltä että nappaa se minkä kerkeät söpön kuvan ja lyhyen kuvauksen perusteella. Just joo.