Vanhoissa koulukavereissani on ainakin 5 tyttöä joilla ei ole lapsia, poikia en saa päähäni yhtään lapsetonta.
Täytetään kuitenkin jo 40, aika harvinaista taitaa olla?
Kommentit (10)
Noin 30% naisista ja 40% miehistä ei koskaan saa lapsia.
Melko pieni otos.
Oman käsitykseni mukaan vain fyysisesti ja henkisesti terveiden ihmisten kannattaa saada lapsia. Heidänkin vain siinä tapauksessa, että lasten elättäminen ja kasvattaminen onnistuu.
Suomessa on aivan liikaa lapsia, joista yhteiskunta huolehtii.
Entä sitten? Mitä ihmettelemistä tuossa on? Normaalien ihmisten normaaleja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Melko pieni otos.
Oman käsitykseni mukaan vain fyysisesti ja henkisesti terveiden ihmisten kannattaa saada lapsia. Heidänkin vain siinä tapauksessa, että lasten elättäminen ja kasvattaminen onnistuu.
Haluaisit siis pudottaa keskimääräisen lapsiluvun alle yhteen per nainen.
Minä olen 29-vuotias on luokastani kahdella on lapsia. Molemmat naisia. Aika niukasti ollaan kyllä lisäännytty tai ei ainakaan kovin nuorena.
Harvinaista on tietää otos 30-vuoden takaisesta luokasta.
Et edes muista niitä poikia, jotka eivät ole ketään kiinnotaneet niin paljon että olisivat perheytyneet. Lapsettomia miehiä on kuitenkin enemmän kuin lapsettomia naisia.
Jotkut eivät halua perustaa perhettä, joillekin lapsia ei vaan tule. Miksi näet noin paljon vaivaa asiasta, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko pieni otos.
Haluaisit siis pudottaa keskimääräisen lapsiluvun alle yhteen per nainen.
En sanonut niin. Pidän oikeasti moraalittomana sitä, että vakavia ja periytyviä sairauksia tai vaikeita mt-ongelmia sairastavat saavat jälkeläisiä. Yhteiskunta onn suossa jo nykyisten ihmisten vuoksi.
Suvussamme on syöpää, joten olen lapseton. Ystäväni tytär oli sekaisin kuin seinäkello ja sai lapsen. Kyseisellä lapsella on mt-ongelmia.
Naisella on aina loppupeleissä enemmän vastuuta lapsista. Mies voi siittää sinne ja tänne, kun tietää, että kyllä äiti hoitaa. En ihmettele yhtään, etteivät naiset halua tehdä lapsia.