Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunne lukkosi testi. Aika silmiä avaavaa.

Vierailija
16.06.2018 |

Tein testin ja kyllä täsmäsi kaikki minuun...
On aikamoinen työsarka edessä. No, ehkä pääsen syksyllä terapiaan käsittelemään asioita.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä linkki?

Vierailija
2/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva. Minä tein tuon testin ja siellä oli ainoastaan yksi, missä ei ollut tunnelukkoa ja yksi keskivahva. Kaikki muut olivat vahvoja ja erittäin vahvoja. Onko tosiaan harvinaista, että esim haluaa tehdä työt hyvin ja vertaa itseään toisiin ja pitää itseään välillä laiskana? Tai että haluaa, että muut ihmiset pitävät sinusta? Suurin osa noista kuulosti ihan normaalin ihmisen ajoittaisilta epävarmuuksilta, mutta ilmeisesti nämä nyt kertovatkin jostain vinoon kasvaneesta synkästä sisimmästä. 

Vierailija
4/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta taitaa olla jo  ketju täällä.

Vierailija
6/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lukkoni tunnen. 

Moikkaan joka kerta kotiin tullessani. On aika introvertti, joten pitkiä keskusteluja emme useinkaan käy. 

Vierailija
7/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta taitaa olla jo  ketju täällä.

On kyllä aika monesta muustakin aiheesta aiempia keskusteluja. Eri asia sitten, jos etusivulla pyörii useita saman aiheen aloituksia. 

Vierailija
8/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään tunnelukkoja tuon testin mukaan.  Ehkä minulla ei ole tunteita ollenkaan tai olen jotain teflonia. 

Vierailija
9/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen. Uhrautuminen vahva, pessimistisyys keskivahva, 2 heikkoa ja loput ei tunnelukkoa.

Vierailija
10/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen testi. Riittämätön itsekontrolli ja oikeutus olivat mulla vahvoja. 11 kohtaa missä ei lukkoa lainkaan. Kaltoin kohtelu ja uhrautuminen keskivahva. Vaativuus, alistuminen, hylkääminen tulos heikko.

Olen mielestäni keskiverto kaduntallaajaa onnellisempi ja tyytyväisempi elämääni. En ole johtotehtävissä mutta toimeen tulen ja vietän tapahtumarikasta perhe-elämää ja tapaan usein ystäviäni ja käyn paljon tapahtumissa, konserteissa yms.

Duunarin kanssa olen jakanut arkeni jo 25vuotta.

Vierailija
11/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä vähän lukkoja. Tässä ap:n lista.

Tunnelukko Voimakkuus

Suojattomuus erittäin vahva

Pessimistisyys erittäin vahva

Epäonnistuminen erittäin vahva

Uhrautuminen erittäin vahva

Alistuminen erittäin vahva

Rankaisevuus erittäin vahva

Ulkopuolisuus erittäin vahva

Riippuvuus erittäin vahva

Hyväksynnän haku erittäin vahva

Vajavuus erittäin vahva

Riittämätön itsekontrolli vahva

Kaltoin kohtelu vahva

Hylkääminen vahva

Tunnevaje vahva

Vaativuus keskivahva

Emotionaalinen estyneisyys keskivahva

Kietoutuneisuus ei tunnelukkoa

Oikeutus ei tunnelukkoa

Vierailija
12/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli onneksi vain muutama lukko.. alistuvuus erittäin vahvana ja emotionaalinen estyneisyys ja uhrautuminen vahvoja. Tuo alistuvuus todellakin on vaikuttanut minuun mm. Työelämässä kun en saa sanaa suustani ja sitten haudon mielessäni pomolle kostoa, joka ilmenee vaan juoruiluna ja asioiden hoitamisen viivyttelynä. Mitään en uskalla sanoa suoraan, ja sitten sen turhautumisen kohdistan mieheeni, jonka seurassa uskallan olla oma itseni. Olen alkanut pikkuhiljaa pääsemään pahimman yli tiedostamalla, että tämä on mun kasvun paikka. En kyllä tiedä mistä tämä alistuneisuus oikein tulee, koska nuorena teininä olin hyvinkin suorapuheinen enkä pelännyt auktoriteettia. En siis osaa sanoa, missä vaiheessa muutos tapahtui.

Vierailija
13/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi on rakennettu niin, että normaalitkin inhimilliset tavat reagoida tulkitaan pahoiksi "tunnelukoiksi". Näin saadaan kirjoja ja kursseja myytyä. Sinänsä kivaa itsensätarkkailua. En vaan suosittele toipuvalle masentuneelle, kuten itselleni, koska tulos voi lamaannuttaa. Juuri kun on saanut itsensä uskomaan, että on kohtuullisen hyvä ja terve ihminen, pärjää normaalissa elämässä jne ; saa yhtäkkiä kuulla olevansa 87% erittäin vahvasti lukossa ja lähes jokapuolelta jossainmäärin epäkelpo = EI TODELLAKAAN HYVÄ :D Jättäkää omaan arvoonsa, hömpän tasolle.

Vierailija
14/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testi on rakennettu niin, että normaalitkin inhimilliset tavat reagoida tulkitaan pahoiksi "tunnelukoiksi". Näin saadaan kirjoja ja kursseja myytyä. Sinänsä kivaa itsensätarkkailua. En vaan suosittele toipuvalle masentuneelle, kuten itselleni, koska tulos voi lamaannuttaa. Juuri kun on saanut itsensä uskomaan, että on kohtuullisen hyvä ja terve ihminen, pärjää normaalissa elämässä jne ; saa yhtäkkiä kuulla olevansa 87% erittäin vahvasti lukossa ja lähes jokapuolelta jossainmäärin epäkelpo = EI TODELLAKAAN HYVÄ :D Jättäkää omaan arvoonsa, hömpän tasolle.

MInusta taas kysymykset ovat tosi kummallisia, oikeastiko joku koko ajan miettii, että mitä pahaa minulle tuleekaan tapahtumaan ja ketkä kaikki minua inhoaa?

Vierailija
15/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva. Minä tein tuon testin ja siellä oli ainoastaan yksi, missä ei ollut tunnelukkoa ja yksi keskivahva. Kaikki muut olivat vahvoja ja erittäin vahvoja. Onko tosiaan harvinaista, että esim haluaa tehdä työt hyvin ja vertaa itseään toisiin ja pitää itseään välillä laiskana? Tai että haluaa, että muut ihmiset pitävät sinusta? Suurin osa noista kuulosti ihan normaalin ihmisen ajoittaisilta epävarmuuksilta, mutta ilmeisesti nämä nyt kertovatkin jostain vinoon kasvaneesta synkästä sisimmästä. 

Kuulostat huolestuttavan traumatisoituneelta, etkä itse edes pysty myöntämään asiaa.

Tein tuon testin joskus vuosia sitten, vain yksi tunnelukko oli erittäin vahva. Suurimmassa osassa ei ollut  lukkoa lainkaan. Samansuuntaisia tuloksia ovat saaneet kaverinikin. Kuulostaa aika hälyttävältä, jos sinulla oikeasti on lähes kaikki vahvaa ja erittäin vahvaa tunnelukkoa.

Vierailija
16/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samoin ajattelen. Joskus ihmisillä on tapana välttää noiden asteikkojen ääripäitä, koska asiat eivät ole koskaan täysin mustavalkoisia, mutta tässä testissä siitä "saakin" sitten tunnelukon.

Se, että pitää joitakin ihmisiä etäällä, voi joskus kertoa todellakin noista ihmisistä eikä testin täyttäjästä.

Ei näitä testejä kannata minään ehdottomana totuutena pitää. Lähinnä viihdehömppää.

Vierailija
17/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suhtautua kriittisyydellä tähänkin nettitestiin. Kysymyksiin tulee vastattua aina vähän eri tavalla riippuen sen hetkisestä tunnetilasta. Lisäksi nämä ominaisuudet, joita tässä lyhyen testin perusteella niputetaan tunnelukoiksi, voivat oikein hyödynnettyinä olla vahvuuksia. Persoonallisuudessa on myös lukuisia osa-alueita, jotka kompensoivat ”lukkoja”. Ylipäätään osoittaa isoa itsetuntemusta kyetä testin vaatimalla tavalla tunnistamaan tiettyjä piirteitä itsessään. Jos mikään testin kohdista ei mene pisteisiin 4-6, kyse voi olla isosta defenssistä ko. ongelmaa kohtaan.

Lisäksi kannattaa muistaa, että tällä testillä pyritään myymään tuotetta, itse kirjaa. Sen tarkoitus onkin saada tavallinen tallaaja tuntemaan, että hänessä on jotain vikaa.

Vierailija
18/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistuminen keskivahva . Ei muita lukkoja. Tunnistan kyllä itsessäni sitä, että mukaudun helposti muiden toiveisiin, jos siitä ei ole itselleni haittaa. Esim. Lomareissulla jos puoliso haluaa mennä automuseoon, voin lähteä sinne, jos se ei tunnu minusta erityisen epämiellyttävältä. Autot eivät kiinnosta, mutta jos se on toiselle tärkeää niin mikäs siinä. Jos samaan aikaan olisi jokin itseä kiinnostava tapahtuma niin en suostuisi. Tai töissä jos on kaksi tehtävää, joista on minulle aivan yhdentekevää, kumman otan hoitaakseni, tarjoan valinnan työtoverilleni ja otan jäljelle jäävän hoitaakseni.

Tiedä sitten kuinka ongelmallinen asia tuollainen on, kun olen pitänyt sitä vain joustavuutena, muuta tunnelukoksi tuo tässä näyttäytyy...

Vierailija
19/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat huolestuttavan traumatisoituneelta, etkä itse edes pysty myöntämään asiaa.

Tein tuon testin joskus vuosia sitten, vain yksi tunnelukko oli erittäin vahva. Suurimmassa osassa ei ollut  lukkoa lainkaan. Samansuuntaisia tuloksia ovat saaneet kaverinikin. Kuulostaa aika hälyttävältä, jos sinulla oikeasti on lähes kaikki vahvaa ja erittäin vahvaa tunnelukkoa.

No ehkä sitten niin. Minusta suurin osa kysymyksistä koski ihan normaaleja asioita, ja itse vastasin niihin omituisimpiin sen "ei koske minua lainkaan", esim siihen että säännöt eivät koske minua ja että en pysty tekemään mitään päätöksiä itsenäisesti. Mutta mitä hälyttävää siinä on, että yritän tehdä aina parhaani tai että mietin ratkaisuissani myös muiden ihmisten mielipidettä? Tai että pelkään menettäväni läheiset ihmiset? Eikö se nyt ole ihan normaalia, että ajatus läheisen kuolemasta on pelottava? Ja jos on sinkkuna viime aikoina pettynyt karvaasti useamman kerran, onko minussa tosiaan joku tunnelukko, jos sen perusteella vastasin, että ihastun aina ihmisiin, jotka eivät halua sitoutua? Ja väite "esitän ihmisille muuta kuin olen, ja pelkään, että paljastun ja huonommuuteni tulee ilmi", eikö kaikki ihmiset esitä ulospäin erilaisia rooleja ja niitä ikäviä puolia ei mielellään julkisesti näytetä? Ja onko tosiaan omista tunnelukoistani johtuvaa, että minua on kohdeltu joskus elämässäni kaltoin? Ehkä päässäni on jotain tosi pahasti vialla tai sitten minä vain ajattelin nämä ihan eri tavalla kuin muut. 

Vierailija
20/54 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaksi vahvaa tunnelukkoa: alistuminen ja hyväksynnän haku.

Kyllä, minua kiinnostaa paljon, mitä ihmiset ajattelevat minusta ja haluan että minusta pidetään. En kuitenkaan koe sitä negatiivisena, tai mitenkään rajoittavana. Se, että olen joustava ja kiltti, ei ole mikään tunnelukko, vaan osa persoonallisuuttani. Pidän mielummin asiat yksinkertaisina ja mukavina, kuin lauon jotain epämiellyttäviä totuuksia kaikille ja joudun selvittelemään ristiriitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi