Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkut, kuka on lähiomaisesi?

Vierailija
15.06.2018 |

-

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan päiväkirurgiseen toimenpiteeseen mennessäni ilmoitin siskoni, jota en ole nähnyt yli 10 vuoteen, ihan vaan rauhoitellakseni niitä ihmisiä siellä. Oikeasti "lähiomaisiani" ovat parhaimmat ystäväni. Ihme, miten sairaalassa otetaan pulttia, että pitää joku omainen olla.

Vierailija
2/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani, jos vain yksi pitää nimetä niin isä.

Vierailija
4/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini

Vierailija
5/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, ensisijasesti äitini kun hänet olen näihin sairaalapapereihin yms tarpeen tullen merkannut.

Vierailija
6/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen miestäni isäni oli

Vierailija
7/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, mutta hän on vielä alaikäinen, joten johonkin virallisempaan varmaan merkkaisin veljeni.

Vierailija
8/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan päiväkirurgiseen toimenpiteeseen mennessäni ilmoitin siskoni, jota en ole nähnyt yli 10 vuoteen, ihan vaan rauhoitellakseni niitä ihmisiä siellä. Oikeasti "lähiomaisiani" ovat parhaimmat ystäväni. Ihme, miten sairaalassa otetaan pulttia, että pitää joku omainen olla.

Miksi ei ole esim. joku kaveri lähiomaisena?

Vierailija
9/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa se ystäväkin omainen olla, ei tarvitse olla sukua! Kaikkea sitä täältä kans lukee, huh huh.

Vierailija
10/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti mut voisi kai pojan vaihtaa kun jo 17.

Vierailija
11/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olen merkannut lähiomaisiksi. Ovat aikuisia kaikki. 

Vanhempani ovat elossa, mutta pikemminkin minä hoidan heidän asioitaan. 

Vierailija
12/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti <3

N42

Vierailija
13/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani. Äiti, jos pitää laittaa vain yksi.

Vierailija
14/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija. Jossain vaiheessa voisi alkaa merkitä kaksoissiskon.

Vierailija
15/20 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiomaiseksi voi merkata kenet tahtoo, ei tarvitse olla sukulainen.  Tietysti pitää kysyä siltä ihmiseltä ensin, että tahtooko hän olla lähiomainen.  Sairaala tarvitsee merkinnän lähiomaisesta, koska tämä on sitten se, jolle ilmoitetaan, jos jotain vakavaa tapahtuu.  En tiedä onko kaikilla ihmisillä kuitenkaan mitään merkintää lähiomaisesta.  Jos ei ole juurikaan ollut tekemisissä sairaalan kanssa, niin voi olla ettei siellä ole ketään merkittynä.  Jos ihminen on naimisissa, niin yleensä lähiomaiseksi katsotaan puoliso.  Mutta jokainen voi merkityttää sinne haluamansa henkilön.

Olen itsekin ollut lähiomainen ystävälleni, joka sairasti syöpää ja kuolikin siihen.  Hänellä ei ollut ketään sukulaista paikkakunnalla ja toimitin hänen asioitaan sen ajan kun hän sairasti.   Ainoa sukulainen oli veli, joka asui kaukana.

Vierailija
16/20 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on paras, ja itselleni läheisin.

Vierailija
17/20 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma onko eron jälkeen päivitetty tietoa että äitini se olisi, aiemmin varmaankin oli ex-puolisoni.

Vierailija
18/20 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ole sairaalan papereihin laittanut, mutta jatkossa varmaan laittaisin siskoni, koska hän on sairaanhoitaja ja luultavasti olisi muutenkin parempi, että jos siihen lähiomaiseen pitäisi yhteyttä ottaa, eivät ensimmäisenä soittaisi superhuolehtija-äidilleni.

Vierailija
19/20 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä: oltiin oltu jo monta vuotta naimisissa kun minulle selvisi, että mieheni ilmoittaa lähiomaisekseen isänsä. Pidin puhuttelun, että jos hänelle sattuu jotain, niin ilmoittavat asiasta isälleen, joka ei tietenkään ilmoita minulle, koska luulee minun tietävän jo. Vanhempansa siis asuivat toisella puolen Suomea, eikä heidän kanssaan oltu mitenkään aktiivisesti yhteyksissä. Hän oli luullut, että lähiomaisen pitää olla verisukulainen.

Vierailija
20/20 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on lähin omaiseni.