Vuokralla asuvat joista toinen työtön ja toinen palkkatyössä
Onko täällä muita jotka asutte vuokralla, toinen on työtön ja toinen palkkatyössä?
Olemme mieheni kanssa pitkään olleet molemmat työttömiä, minä onnistuin viimein saamaan palkkatyötä. Aiemmin saimme toimeentulotukea, asumistukea sekä molemmat työttömyystukea. Lapsista toki lapsilisää.
Nyt askarruttaa tulevaisuus. Mies on jo ollut jopa vähän vihainen siksi kun emme enää jatkossa saa tt-tukea, vaan "kaikki" rahat tulevat minun tilille (hän saa toki oman työttömyystukensa kuten aina ennenkin) eli palkka ja lapsilisät. Kai häntä ahdistaa kun jatkossa kaikki kaupparahat yms ovat minun hallussani. Tämän ymmärrän, mutta kun jälleen kerran kehoitin häntä etsimään myös töitä niin eipä kiinnosta. Hän on kuntouttassa työtoiminnassa nyt varmaan viidettä vuotta. Hyvä kun sen kolme päivää 4h/pvä jaksaa siellä käydä.
Meni hieman sivuraiteille, mutta siis: miten teillä muilla jotka olette vastaavassa tilanteessa jakautuu menot? En tietenkään voi olettaa että laskut menevät jatkossa puoliksi, kun miehen työttömyysturva menisi jo miltei kokonaisuudessa pelkkään vuokraosuuteen (koska asumistuki tulee loppumaan), sähköstä yms puhumattakaan.
Silti tuntuu väärältä että minä tavallaan yksin elätän koko perheen ja maksan laskut.
Kommentit (3)
Äijä siipeilee. Pistä se pihalle ja nauti omista rahoistasi. Ei tuo tule koskaan menemään töihin.
Niin se vaan menee. Jos on väärin, niin eroa.