Olin työreissulla ja kotona odottaa kaaos
Joudun työni puolesta matkustamaan muutaman kerran vuodessa. Lähtö oli maanantai iltapäivänä. Olin tehnyt ruokaa ja jätin sen keittiön pöydälle, koska mieheni söisi sitä kuitenkin kohta. Pyysin miestä ottamaan pyykit koneesta kun lopettaa pyörittämisen, laittamaan ruuan jääkaappiin ja kastelemaan kukat.
Mies laitteli päivisin viestiä ja soiteltiin.
Mutta tulin muutama tunti sitten kotiin. Tekemäni ruoka edelleen pöydällä haisevana, pyykkini koneessa ja kukat nuupahtaneita. Kaljapulloja ja astioita lattialla ja pöydillä, einesruoka roskia, likasia vaatteita. Joka paikassa kuivuneita tahroja, murusia, roskia. MITÄÄN ei oltu tehty, siis ei YHTÄÄN MITÄÄN.
Ja mikä on sohvalla istuvan miehen vastaus:" No unohtu vähän" ja minä tietysti räyhäämään hänelle että mitä H*LVETTIÄ??! Johon mies "No sä oot parempi siivoomisessa"
Ja siis mies osaa kyllä siivota ja tekee kotitöitä, eli en ole häntä paaponut piloille. On myös asunut yksin ja hänellä on ollut ihan perus siistiä aina. Ja en itsekkään ole mikään himo siivooja, mutta pidän kotia ihan perus siistinä.
Päätin kääntyä 180 astetta ja lähdin hotelliin. Nyt mies soittelee ja laittelee viestiä, että siivoo kyllä, jos se on siitä kiinni. V*tuttaa ja tuntuu niin pettyneeltä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole kumppania, sinulla on aikuislapsi. Ihan itse päätät haluatko jäädä tuohon tilanteeseen vai et.
Kuvittelin, että minulla on kumppani. Tuli mieleen hommata oma asunto. Asukoon mies paskansa keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole kumppania, sinulla on aikuislapsi. Ihan itse päätät haluatko jäädä tuohon tilanteeseen vai et.
Kuvittelin, että minulla on kumppani. Tuli mieleen hommata oma asunto. Asukoon mies paskansa keskellä.
Ap siis
Oon ollut tasan samassa tilanteessa kuin sinä ja painelin silloin itsekkin siskoni hoteisiin. Mies laittoi kolmen päivän ajan jatkuvalla syötöllä viestiä, pyysi kotiin. Menin käymään ja EDELLEEN SIELLÄ OLI TÄYSI KAAOS. Miehellä vielä pokkaa väittää, ettei ehtinyt siivota kun piti mua liehitellä takaisin. Maksatin hänellä siivousfirman tekemän puunauksen. Ei ole toistunut sama käytös.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut tasan samassa tilanteessa kuin sinä ja painelin silloin itsekkin siskoni hoteisiin. Mies laittoi kolmen päivän ajan jatkuvalla syötöllä viestiä, pyysi kotiin. Menin käymään ja EDELLEEN SIELLÄ OLI TÄYSI KAAOS. Miehellä vielä pokkaa väittää, ettei ehtinyt siivota kun piti mua liehitellä takaisin. Maksatin hänellä siivousfirman tekemän puunauksen. Ei ole toistunut sama käytös.
Oikein. Veikkaisin, että meilläkin olisi melko likaista, jos en vaimolle tekisi listaa pöydälle, mitä pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin itse tehdä kyllä saman. Eniten vituttaa, kun mies vielä sanoi että on siivonnut. Iso vuuollinenkin ruokaa ja ihan pilantuneena pöydällä. En voi ymmärtää, miten joku ei voi tajuta laittaa ruokaa jääkaappiin. Ap
Miten mies siivoaa, jos molemmat olette kotona?
No jos mies on aiemmin siivonnut ja enää ilmeisesti yhteenmuuton jälkeen ei, niin pitää sua jonain kotiorjana.
Meillä sama homma. Mies ei tee kotona kyllä muutenkaan mitään, makaa vaan päivät sohvalla. Minä saan siivota ja tehdä kaiken ja vaikka pyytäisinkin miestä siivoamaan aina on sama vastaus joojoo.
Onko teillä lapsia?
Ai saakeli. Olisin räjähtänyt. Sen jälkeen miettisin tarkkaan haluanko jatkaa tota touhua.
Enkä siis haluaisi, mieluummin yksin. Ihan uskomatonta paskakäytöstä miesvauvalta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama homma. Mies ei tee kotona kyllä muutenkaan mitään, makaa vaan päivät sohvalla. Minä saan siivota ja tehdä kaiken ja vaikka pyytäisinkin miestä siivoamaan aina on sama vastaus joojoo.
Onko teillä lapsia?
Ei luoja kiitoksi ole. Sehän oiskin kun olisi vielä lapset sen muuta,an päivän eläny tuollaisen paskan keskellä. Löytyihän lattialta mm veitsi. Ap
Voi kamalaa. Kuinkahan ap tästä selviää?
Terapiaa ? Kyllä on ihan kamalaa jos on murusia lattialla.
Ruokaa ei muuten tällaisilla keleillä jätetä hetkeksikään pöydälle "odottelemaan", ellei halua ruokamyrkytystä.
Toisekseen, kaljaa ei enää edes myydä pulloissa, muuta kuin erikoisoluita.
Enkä usko että yksikään mies niitä keskellä työviikkoa tissuttelee "kämpän täyteen".
Mutta Porvoossahan kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on samanlainen. 😂
Miten kestät? Meillä siis mies tekee kyllä kotihommia kun pyydän. V*tuttaa kyllä se pyytäminenkin aina ja yleensä vastaus on;" joojoo kohta"
Mut miten aikuinen ihminen joka varsinkin on asunut yksin, ei tajua laittaa ruokaa jääkaappiin tai tyhjätä pyykinpesukonetta ja jättää aivan KAIKEN lattialle tai pöydille, eikä siivoa jälkiään.
Asunto on yhtä lailla ( ellei enemmänkin) miehen kuin aloittajankin.
Aloittajalla ei ole mitään oikeutta myöskään käskyttää (ei-holhouksen alaista) miestään elämään niin kuin hän sattuu vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamalaa. Kuinkahan ap tästä selviää?
Terapiaa ? Kyllä on ihan kamalaa jos on murusia lattialla.
Ruokaa ei muuten tällaisilla keleillä jätetä hetkeksikään pöydälle "odottelemaan", ellei halua ruokamyrkytystä.
Toisekseen, kaljaa ei enää edes myydä pulloissa, muuta kuin erikoisoluita.
Enkä usko että yksikään mies niitä keskellä työviikkoa tissuttelee "kämpän täyteen".
Mutta Porvoossahan kaikki on mahdollista.
Selviän sillä, että olen ainakin tämän yön hotellissa. Ja en minä pienistä murusista valita, vain siitä että koko kämppä on aivan paskanen ja mitään ei oltu tehty sillä aikaa kun minä olin poissa. Tokihan sinä itse voit tykätä asua läävässä, en tuomitse, mutta minä en pidä.
Ja ruoka jäi siksi pöydälle, koska mies sanoo että ottaa siitä aivan pian. Ja kyllä kaljaa myydään pulloissa ainakin meidän lähikaupassa. Ja olivat "poikien" kanssa katsoneet futista yhdessä meillä. Ap
Osoittaa kyllä törkeää välinpitämättömyyttä ja kunnioituksen ja arvostuksen puutetta toi. Vaivalla tekemäsi ruoka jätetty pöydälle pilaantumaan. En tiedä pääsisinkö itse yli tuosta.
Ap tiedän tunteen. Jos mies yli 20-vuotias niin lähde menemään.
Vierailija kirjoitti:
Asunto on yhtä lailla ( ellei enemmänkin) miehen kuin aloittajankin.
Aloittajalla ei ole mitään oikeutta myöskään käskyttää (ei-holhouksen alaista) miestään elämään niin kuin hän sattuu vaatimaan.
Eipä tietenkään ole. Mutta maalaisjärjen käyttö on sallittua. Ja empä minä miestäni käskyttänyt siivoamaan. Pyysin laittamaan pyykit kuivumaan, kastelemaan kukat ja laittamaan sen s*atanan ruuan jääkaappiin.
Kun minä olen työmatkalla saan aina siivota kun tulen kotiin. Ja olen mies. En ole avannut suutani, kun vaimo valittaa kuinka vaikeaa on ollut. En jaksa tapella siitä. Kun vaimo on työmatkalla talo pysyy siistinä koko se ajan.
Mitä olen kavereiden kanssa jutellut niin naisilla on suurempi toleranssi likaisuudelle