Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leskeys ja appivanhemmat?

apropoo
15.06.2018 |

Tää kuulostaa tosi tyhmältä kysymykseltä, mutta: olen ollut jonkin aikaa leskenä. En ole oikein koskaan välittänyt appivanhemmistani ihan sen takia, että ovat arvoiltaan todella erilaisia kuin minä.

Pysyvätkö he nyt appivanhempinani niin kauan kuin kuolevat, vai käykö kuten erotessa, että miehen puolen suku jää myös pois omasta elämästä?

He haluavat hirveästi pitää yhteyttä ja minä puolestani olisin tyytyväinen jos saisin aloittaa uuden elämän. Mieluiten ilman heitä.

Hankalaa tästä tekee sen, että ovat muuten todella ihania, aina valmiita auttamaan (jopa rahallisestikin). Siis hankalaa siinä mielessä, etten haluaisi loukata heitä. He pitävät minua osana perhettään.

Onko paree vaan tehdä mieliksi ja yrittää rajoittaa tapaamisten tiheyttä, vai miten tulisi toimia?

Ovatko he ylipäätään vielä minun appivanhemmat?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole enää puolisoa, joten ei ole appivanhempiakaan. He ovat miesvainajasi vanhemmat.

Vierailija
2/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsia, jotka olisivat näiden appivanhempiesi lapsenlapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teillä on lapsia, on hyvä säilyttää jonkinlaiset tapaamiset lasten ja isovanhempien välillä. 

Jos ei, voit kyllä jättää yhteydenpidon minimiin. En minäkään ole sillä tavoin läheinen miehen suvun kanssa, vaikka ovat ihan ok, ja jos mies kuolisi, luulen, että aika vähäistä olisi yhteydenpito.

Vierailija
4/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on lapsia, on todella tylyä sulkea toiset isovanhemmat pois perhepiiristä. Jos lapsia ei ole, voit ehkä pikku hiljaa harventaa tapaamisia, mutta itse pitäisin yhteyttä kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, kunnes kuoleman meidätkin erottaisi.

Vierailija
5/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole lapsia. He kyllä tuntuvat pitävän minua osana perhettään, välit ovat siinä mielessä aina olleet läheiset (ja olen pitänyt melut mahassani kunnioituksesta miestäni kohtaan). 

Vierailija
6/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

apropoo kirjoitti:

Ei tosiaan ole lapsia. He kyllä tuntuvat pitävän minua osana perhettään, välit ovat siinä mielessä aina olleet läheiset (ja olen pitänyt melut mahassani kunnioituksesta miestäni kohtaan). 

No jos lapsia ei kerran ole, sinulla on ihan täysi oikeus olla tapaamatta heitä.

Itse varmaan satunnaisesti saattaisin kahvitella tms mutta pikku hiljaa vähentäisin yhteydenpitoa sellaiseen hyvin harvakseltaan tahtiin. Jos kuitenkin ovat ihan kivoja ja okei. Sitten jos tapaamisista tulee vain pahaa oloa, jättäisin varmaan kokonaan ne väliin. Ei sinulla sinänsä mitään velvotteita heitä kohtaan ole.

Vierailija
7/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut lähellä niin käytännössä hankalampaa, mutta annat vaan kuivua pikku hiljaa pois. Joulukortit lähetät ja menet syntymäpäiville jne. mutta muuten voit jatkaa nyt omaa elämääsi. Parasta on sanoa tämä,  vaikka vain kautta rantain, ääneen.

Vierailija
8/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut suljetaan perhepiiristä siinä vaiheessa, kun löydät uuden seurustelukumppanin. Joko se tapahtuu liian aikaisin tai sitten muuten vain petät miehesi muistoa.

Vierailija
9/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo suhde katkeaa, jos lapsia ei ole. Toki joulukortin voit lähettää. Ymmärrän silti appivanhempiasikin. Ehkä heille olet jonkinlainen muisto heidän menetetystä lapsestaan.

Vierailija
10/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut suljetaan perhepiiristä siinä vaiheessa, kun löydät uuden seurustelukumppanin. Joko se tapahtuu liian aikaisin tai sitten muuten vain petät miehesi muistoa.

Mulla on jo, mutta noista mainitsemistasi syistä olen pitänyt tämän appivanhemmilta salassa. On vähän aikaistakin ehkä kertoa kun ei olla kuin alle 10 kertaa vasta tavattu. 

Vierailija
11/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apropoo kirjoitti:

No jos lapsia ei kerran ole, sinulla on ihan täysi oikeus olla tapaamatta heitä.

Itse varmaan satunnaisesti saattaisin kahvitella tms mutta pikku hiljaa vähentäisin yhteydenpitoa sellaiseen hyvin harvakseltaan tahtiin. Jos kuitenkin ovat ihan kivoja ja okei. Sitten jos tapaamisista tulee vain pahaa oloa, jättäisin varmaan kokonaan ne väliin. Ei sinulla sinänsä mitään velvotteita heitä kohtaan ole.

Tää kuulostaa aika hyvältä kompromissilta. Kiitos! :)

Vierailija
12/12 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo suhde katkeaa, jos lapsia ei ole. Toki joulukortin voit lähettää. Ymmärrän silti appivanhempiasikin. Ehkä heille olet jonkinlainen muisto heidän menetetystä lapsestaan.

No tämäkin vielä, kun eivät pitäneet mieheni eksästä ollenkaan, ja minun kohdalla aina jaksaneet hehkuttaa, miten olen niin kiva ja hyvä tyyppi ja niin oikea heidän pojalleen :/