Sinä (nainen) joka et sheivaa kainalo- tai säärikarvojasi, miten muut ovat suhtautuneet asiaan?
Tajusin tässä, että mä sheivaan sääret ja kainalot vain häpeän takia. Ajattelen että muut ihmiset pitävät niitä vastenmielisinä, ja hävettäisi olla jonkun mielestä vastenmielinen jos joku näkisi karvat kainaloissa tai säärissä.
Kuitenkin itsetunnon ei pitäisi perustua sille mitä mieltä muut ovat minusta, vaan pitäisi ajatella että olen hyvä, riittävä ja arvokas siitä huolimatta vaikka joku ei tykkäisi musta tai jostain ominaisuudestani. Mua on kiusattu koulussa ja annettu ymmärtää että olen huono, outo ja vääränlainen, niin siksi negatiiviset kommentit sattuu, enkä vielä osaa asettua niiden yläpuolella ja ajatella että "mitäpä siitä vaikka eivät tykkää, se on heidän mielipiteensä joka ei tarkoita että olisin oikeasti yhtään huono tai vääränlainen". Tässä vaiheessa kun tuon kiusaamisasian käsitteleminen ja edellä mainitsemani ajattelutavan luominen on vielä kesken, niin helpompaa olisi olla oma itsensä karvojen kanssa, jos tietäisi että ei ihmiset oikeasti ajattele tai ainakaan sano siitä mitään.
Joten, jos olet jättänyt sheivaamisen pois, niin millaisia kommentteja olet siitä saanut, vai onko kukaan sanonut yhtään mitään? Tai jos sheivaat, niin mitä itse ajattelet nähdessäsi sheivaamattoman kainalon tai sääret naisella, ja kommentoisitko hänelle karvoista vai olisitko hiljaa?
Kommentit (67)
Nuorena koitin kerran ja jäi sellaisia punaisia näppyjä. En tiedä mitä tein väärin mutta ne on varmaan vieläkin ihollani.
Kainaloita sheivaan silloin kun muistan, mielestäni sileälle iholle on mukavampi laittaa roll-on-deororanttia. Sääret taisin sheivata viimeksi teininä, ja käytän surutta sortseja kesäisin. Eipä karvaiset kintut ole pahemmin muitakaan häirinneet. Aika vaaleat säärikarvat kyllä ovat, yleensä en edes ajattele niitä karvoina jotka pitäisi poistaa(vrt.kainalo-ja häpykarvat). En itse kiinnitä huomiota muiden karvoihin tai niiden puutteeseen.
Ei kukaan ole koskaan sanonut yhtään mitään. Tosin, en kyllä erityisemmin esittele karvojani muille. Ehkä palautetta tulisi enemmän, jos julkaisisin kuvia somessa tms.
Sheivaan kainalot kesällä, kun näkyvät hihattomissa topeissa, sääriä en koskaan. En tiedä onko mulla paljon vai vähän säärikarvoja naiseksi, mutta miehiin verrattuna vähemmän, joten sikäli sääreni ovat karvaisinakin naiselliset.
Ketään ei oo ikinä mun karvat kiinnostaneet.
Älkää nyt ajelko niitä karvoja !! Ne on käteviä ja toimii hyvin hammaslankoina! Mums mums ...
En sheivaa, karvat on tummat mutta karvankasvu ei ole mulla koskaan ollut kovin hurjaa ja vähenee edelleen iän myötä edelleen. Ikä tekee myös sen, että en paljon välittele vaikka joku sanoisikin jotain. Ja kas, mitä vähemmän välittää, sitä vähemmän kenellekään juolahtaa edes mieleen tulla huomauttelemaan jotain. Kesällä käyn uimassa melkein päivittäin, mutta muuten tykkään pukeutua peittävästi.
Sääriä en ole sheivannut ainakaan kymmeneen vuoteen enkä sitä ennenkään mitenkään säännöllisesti. Kainalokarvat ajelen kesäisin mutta talvella en. Alapään siistin säännöllisesti esteettisistä syistä, mutta en sitäkään kokonaan karvattomaksi (myös miesystävä tykkää sheivaamattomasta enemmän). Toisaalta en taida olla siitä karvaisimmasta päästä luonnostaan, joten en tiedä vaivaisivatko esim. säärikarvat enemmän, jos erottuisivat selvemmin. Kukaan ei ole mitään negatiivista karvoistani sanonut ja pitäisin kyllä todella huonotapaisena, jos joku sanoisi. Karvoja kasvaa miehilläkin eikä niitä pidetä yleisesti mitenkään epähygieenisinä.