Sinä (nainen) joka et sheivaa kainalo- tai säärikarvojasi, miten muut ovat suhtautuneet asiaan?
Tajusin tässä, että mä sheivaan sääret ja kainalot vain häpeän takia. Ajattelen että muut ihmiset pitävät niitä vastenmielisinä, ja hävettäisi olla jonkun mielestä vastenmielinen jos joku näkisi karvat kainaloissa tai säärissä.
Kuitenkin itsetunnon ei pitäisi perustua sille mitä mieltä muut ovat minusta, vaan pitäisi ajatella että olen hyvä, riittävä ja arvokas siitä huolimatta vaikka joku ei tykkäisi musta tai jostain ominaisuudestani. Mua on kiusattu koulussa ja annettu ymmärtää että olen huono, outo ja vääränlainen, niin siksi negatiiviset kommentit sattuu, enkä vielä osaa asettua niiden yläpuolella ja ajatella että "mitäpä siitä vaikka eivät tykkää, se on heidän mielipiteensä joka ei tarkoita että olisin oikeasti yhtään huono tai vääränlainen". Tässä vaiheessa kun tuon kiusaamisasian käsitteleminen ja edellä mainitsemani ajattelutavan luominen on vielä kesken, niin helpompaa olisi olla oma itsensä karvojen kanssa, jos tietäisi että ei ihmiset oikeasti ajattele tai ainakaan sano siitä mitään.
Joten, jos olet jättänyt sheivaamisen pois, niin millaisia kommentteja olet siitä saanut, vai onko kukaan sanonut yhtään mitään? Tai jos sheivaat, niin mitä itse ajattelet nähdessäsi sheivaamattoman kainalon tai sääret naisella, ja kommentoisitko hänelle karvoista vai olisitko hiljaa?
Kommentit (67)
Lopetin noin vuosi sitten karvojen ajelemisen ja siirryin epilointiin.
Olen tumma ja paksuhiuksinen, joten karvaa kasvaa kaikkialla. Löytyy viikset ja karvat varpaissa ja kaikki siltä väliltä.
Epilointi on vähentänyt sänkeä ja hidastaa kasvua, mutta noin 1-2 viikon välein on epilaattoriin tartuttava, jos mielin olla edes vähän karvattomampi.
Harrastan uintia ja tuntuu vain ikävältä olla kovin karvainen, ja kyllä suomalaiset tuijottavat ja maalaisimmat saattavat kommentoidakin. Ehkä jossain vaiheessa kasvatan sellaiset pallit itselleni, etten enää välitä.
Voi kun täälläkin jo opittaisiin, että kaikki eivät mitenkään voi olla siloisia sinisilmäisiä elovena-tyttöjä. Meitä tummapiirteisiä, mustasilmäsusannojakin on, kiharoineen ja karvoineen. Onneksi oma mieheni ei koskaan ole huomioinut karvojani mitenkään, on itsekin tumma ja karvainen.
No minulla ei ole säärikarvoja. Joten se ongelma vältetty.
Kainaloni sheivaan koska se on itselleni mukavampaa.
Kasvatan vaikka parran jos haluan, miten muut siihen suhtautuu on heidän päänsärkynsä.
Pienenä ainoastaan oma äiti ja sisko huomautteli asiasta, ja siskoni mies kiusasi.
Eipä aikuisiällä niitä edes kukaan näe koska käytän vain t paitoja enkä koskaan hameita. mulla on muutenkin vain sellainen "pieni haituva vaalea tuheikko" kainalossa :D ja säärikarvat ihonvärisiä.
Ajan kainalokarvat pois ympäri vuoden. Ne on pitkinä niin rumat ja näky on ruokoton. Säärikarvat ajelen kesän ajan ja jos talvella pidän hametta.
Minusta se on siisteys ja esteettisyyskysymys. En halua näyttää välinpitämättömältä ja huolittelemattomalta.
Joskus olen nähnyt joillakin naisilla ajalemattomia kainaloita ja sääriä ja kyllähän ne ihan älyttömän rumalta näyttää. Tulee heti epäsiisti vaikutelma koko ihmisestä.
Olen jäätävän karvainen kaunis nainen. Nyt on varmaan 1-2 kk kun olen viimeksi sheivannut ja jalkakarvat on kuin karvaisilla miehillä. Oma mieheni on tosin paljon karvattomampi kuin minä. Tänään meinasin sheivata kun tuntuvat jo inhottavilta kun paksut tummat karvat kääntyvät farkkuja jalkaan vetäessä vastakarvaan 😅.
Kyllästyin sheivatessa siihen ikuiseen sänkikutinaan, joka meinasi tehdä mut hulluksi. Sokeroinnit ei näihin auta eikä repimällä ole harvenneet yhtään. Koen sen myös mahdottomaksi kidutukseksi. Sama kuin joku kiskoisi kaikki hiukset päästä, ei vaan pysty. Laserointi kiinnostaisi, mutta tulisi varmasti niin kalliiksi kun ei varmaan 10 kertaakaan riittäisi. Terällä sheivaan. Pari terää menee per kerta kun menevät niin tukkoon että pakko vaihtaa teräkin välillä😁.
Että siinä teille realismia naisten karvaisuudesta vs karvattomuudesta.
Hyvin on suhtauduttu. Mitä se kenellekään kuuluu oikeastaan. Muutama kysymys miehiltä on tullut ja olen kysynyt takaisin että mikseivät itse ajele sääriään ja kainaloitaan, ovat hetken miettineet ja tuumanneet että hyvä pointti.
On myös miehiä jotka pitävät siitä, että naisella on sen verran itseluottamusta että uskaltaa olla mitä haluaa, ja ovat enimmäkseen keskimääräistä fiksumpia.
Naiset ovat olleet hyvällä tavalla hieman kateellisia tai ehkä jopa hieman ylpeitä että joku uskaltaa. "Uskaltaisinpa itsekin" -tyylistä kommenttia.
Jouduin kolme vuotta sitten leikkaukseen, jota ennen ei saanut tulehdusriskin takia sheivata. Tajusin, etten edes tiedä, miltä karvani näyttävät, koska olen käytännössä lapsesta asti poistanut karvoja orjallisesta. Leikkauksesta toivuttuani aloin suhtautumaan karvoihini uteliaisuudella ja päätin kokeilla, miltä näytän, jos en tee niille mitään.
Nykyään en oikeastaan edes tahdo enää poistaa karvoja. Pidän siitä, miltä kainalo- ja pillukarvani näyttävät, myös kumppanini tykkää niistä. Säärikarvoihin suhteeni on ristiriitaisin, mutta tulen niiden kanssa toimeen. Ennen juhlia saatan sheivata sääreni, ja kainalot silloin, jos tuntuu, että karvat alkavat hiostaa.
Kumppanini lisäks kukaan muu, tuttu tai tuntematon, ei ole suhtautunut karvoihini mitenkään tai kommentoinut yhtään mitään. Ihan on rauhassa saanut jumpassa heilua kainalokarvat liehuen. Omissa tutuissanikin on sheivaamatonta porukkaa ja luomukarvoitus toisillakin herättää vain neutraalin positiivisia tunteita.
Välillä ajan, välillä en.Tuskinpa muut taitavat edes huomata että ajanko, koska mulla on todella harva, hento ja vaalea karvoitus, joka ei edes erotu ellei todella läheltä katso.
Vierailija kirjoitti:
Kainalokarvojen sheivaaminen on hygieenistä. Säärikarvojen sheivaaminen taas on ainoastaan esteettinen teko.
Höps. Peseytyminen on hygienistä. Onko suurimman osan miehistä kainalot mielestäsi jotenkin epähygieniset?
Kainalokarvat edistävät hien haihtumista, joten keho viilenee tehokkaammin ja siten hikoilee vähemmän. Kun hiki haihtuu nopeammin niin bakteerit ehtivät muhia kosteassa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän sentin pituisenakin eron (verrattuna pelkkään sänkeen, joka ei haise) huomaa, mutta mitä pitemmät, niin sitä voimakkaampi haju. Että ei riitä peseminen.
nro 32
Minä olen myös huomannut että karvakainaloisena hiki haisee jotenkin enemmän kuin ajettuna/sängellä, vaikka pesurutiinit pysyisi samana.
Sheivaan kun jaksan, juhliin en menisi kunnon karvakoivilla mutta rannalla ja uimahallissa no problem.
Tämä kertoo lähinnä puutteellisesta hygieniasta. Pese paremmin. Sinulla jää kainaloihin bakteereja tai niiden erittämää kuonaa jos haisee. Kun peset huolellisemmin niin karvaiset kainalot itse asiassa haisevat vähemmän.
Kesällä sheivaan, talvella en. Talvi on ihmisen parasta aikaa.;)
Ei ole tarvetta sheivata kun ei sellaisia kasva
Sheivaan koska hiki haisee jos ei sheivaa. Tosin sheivaan myös sääret vaikka ne eivät hikoile. Ehkä en vain halua olla karvainen, tuntuu epäsiistiltä.
Miehelle on se ja sama, lapsen mielipide ei kiinnosta ja ihan heti en keksi ketään muuta joka ne näkisi.
Kesällä sheivaan kainalot ja sääret uimarantakaudella, mikä on yleensä suomessa aika lyhyt. Kainalokarvat on ällö näky ja säästän muiden silmiä. Häpykarvat trimmaan en sheivaa, pidän niistä itse lyhyempinä, varsinkin kuukautisten aikaan. Mies ei edes kysyttäessä ottanut kantaa. Naamakarvat (vaaleita paksuja yksittäisiä leuassa ja ohuempia haivenia viiksinä) ajelen kerran viikkoon, ne vaan on äklöt. Nuorempana sheivasin kesät talvet, kolmikymppisenä aloin vähentää.
Lapseni laittoi paremmaksi, sheivasi muutaman kerran 5-6 lk ja lopetti jo yläkoulun aikana :)
En varmaan kuulu haettuun ryhmään naisia, koska vaikka en sheivaa, pidän huolen pukeutumisellani, ettei kukaan muu näe karvaisuuttani. En tavallaan edes anna muille mahdollisuutta kommentoida asiaa, ja näin on ollut niin kauan kuin muistan. Ihmisten ilmoilla käytettävät vaatteet ovat jo kauan olleet sellaisia, ettei asiaa tarvitse enää edes miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sheivaan, koska mielestäni kainalo- ja säärikarvat ovat epäesteettisen näköiset. Työkaverini ei sheivaa, ja onhan se ruman näköistä kun on hame ja hihaton paita ja mustat sinne tänne sojottavat karvat. Mutta jokainen tavallaan, en minä kenenkään karvoista mitään päänsärkyä ota.
Sama. En aina sheivaa, joskus ehtii kasvaa kunnon sänki sekä kainaloihin että sääriin. Mut jos esim vaatteet sitä minun estetiikan tajuni mukaan vaatii, sheivaan. Ihan niin kuin me yhdistellään toisiinsa hyvin sopivia värejä vaatteissa, meikeissä yms ja tehdään muita juttuja koska ne näyttää meistä hyvältä, niin itse sheivailen kun estetiikka sitä minusta vaatii. Muiden paikkoja en kyttäile.
Karvat näyttävät paljon kauniimmilta ja tuntuvat pehmeiltä kun sänkivaihe on ohi ja karvoissa ei enää ole leikattuja latvoja. Olin aivan hämmentynyt kuinka ihanalta tuntui kun kesätuuli heilutteli säärikarvojani kun ensimmäistä kertaa olin karvani jättänyt koko talveksi ajamatta (olin ajellut karvani siitä lähtien kun ne alkoivat kasvamaan) . Ihana tunne, en enää voisi kuvitellakaan ajavani sääriäni tunnottomiksi. Sama häpykarvojen kanssa, seksikin tuntuu paremmalta kun on "tuntokarvoja".
En voisi kuvitellakaan enää sheivaavani. Elämän pieniä iloja, vieläkin välillä hätkähdän miten mukavalta karvoitus tuntuu kun sen päät ovat hennot eivätkä sheivauksen jäljiltä katkenneet. Muutamia kuukausia meni kasvattaa.
Sheivaan kainalokarvat, koska itsestäni niin on miellyttävämpää ja myös esteettisempää. Säärikarvoja sheivaan lähinnä kesäisin, olen erittäin vaaleaihoinen ja karvatkin on melko vaaleat, sääristä ei paljoa erotu. Silti kesämekkojen ja shortsien kanssa tuntuu kivemmalta, kun on sileät sääret.
Muiden naisten sääriä tai kainaloita en tuijottele, jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee.
Sinun karvojesi ei pitäisi olla kenenkään muun "suhtautumisasia". Vai otatko ulkopuoliset mukaan kommentoimaan muihinkin intiimiasioihisi? "Millainen aamupaska, mitä hammastahnaa käytät, miten masturboit, jne."
Pitäkää nyt hyvänen aika kiinni edes vähimmästä itsemääräämisoikeudestanne! Ei tarvi lainkaan ihmetellä, että sairas väkivalta lisääntyy, kun aivottomat lampaat antaa muiden tulla kommentteineen jopa iholleen...