Sinä (nainen) joka et sheivaa kainalo- tai säärikarvojasi, miten muut ovat suhtautuneet asiaan?
Tajusin tässä, että mä sheivaan sääret ja kainalot vain häpeän takia. Ajattelen että muut ihmiset pitävät niitä vastenmielisinä, ja hävettäisi olla jonkun mielestä vastenmielinen jos joku näkisi karvat kainaloissa tai säärissä.
Kuitenkin itsetunnon ei pitäisi perustua sille mitä mieltä muut ovat minusta, vaan pitäisi ajatella että olen hyvä, riittävä ja arvokas siitä huolimatta vaikka joku ei tykkäisi musta tai jostain ominaisuudestani. Mua on kiusattu koulussa ja annettu ymmärtää että olen huono, outo ja vääränlainen, niin siksi negatiiviset kommentit sattuu, enkä vielä osaa asettua niiden yläpuolella ja ajatella että "mitäpä siitä vaikka eivät tykkää, se on heidän mielipiteensä joka ei tarkoita että olisin oikeasti yhtään huono tai vääränlainen". Tässä vaiheessa kun tuon kiusaamisasian käsitteleminen ja edellä mainitsemani ajattelutavan luominen on vielä kesken, niin helpompaa olisi olla oma itsensä karvojen kanssa, jos tietäisi että ei ihmiset oikeasti ajattele tai ainakaan sano siitä mitään.
Joten, jos olet jättänyt sheivaamisen pois, niin millaisia kommentteja olet siitä saanut, vai onko kukaan sanonut yhtään mitään? Tai jos sheivaat, niin mitä itse ajattelet nähdessäsi sheivaamattoman kainalon tai sääret naisella, ja kommentoisitko hänelle karvoista vai olisitko hiljaa?
Kommentit (67)
Mä järkytyin 4 vuotta sitten ystävän ajamattomista kainalokarvoista niin, että aloitin säärien ja kainaloiden laserhoidot. Karvatuppeja käsiteltiin noin 2 vuotta (yhteensä 6 kertaa) ja nyt mulla ei kasva säärissä eikä kainaloissa mitään. Heitin höylät, sheivausvaahdot sun muut jo monta vuotta sitten pois. Mulla on paksut tummanruskeat hiukset, mutta säärikarvat oli vielä paksummat ja lähes mustat. Myös säärten iho silottui ihanasti kun ei ole sellaisia isoja karvatuppeja. Olen hieman kateellinen teille elovenatytöille joilla on ohuet karvat säärissäkin. Lompakko parkui laserhoitojen aikana, mutta jälkeen päin ajatellen oli hyvä ratkaisu.
Sääriä ei ole tullut sheivattua varmaan kolmeen vuoteen ja sileät sääret tuntuu ajatuksenakin jo vierailta :D Kainaloista ajelen karvat pois silloin tällöin kesäisin, on raikkaampi olo, talvisin vaan lyhentelen välillä. Ei ole tullut kommentteja suuntaan tai toiseen, ja miksi tulisikaan - mun karvathan ne on, miksi ne muita liikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kainalokarvojen sheivaaminen on hygieenistä. Säärikarvojen sheivaaminen taas on ainoastaan esteettinen teko.
Kyllä mun mielestä pesemisellä saadaan hygienisempi tulos.
En jaksa sheivata jos ei ole ihan pakko (tyyliin juhlat). Ketään ei toistaiseksi ole kiinnostanut paskan vertaa.
En sheivaa mitään, vaikka kaikkialla kasvaa mustia, pitkiä karvoja. Siinähän yökitte, ei paljon liikuta. Käyn suihkussa päivittäin ja käytän dödöä, joten en ainakaan haise- se riittää minulle. Jos puen vaikkapa caprit jalkaani, en edes muista koko säärikarva-asiaa. :) Toistaiseksi ei ole tullut kommentteja.
Minulla kasvaa myös paksuja, mustia partakarvoja leuassa ja kaulassa, ne nypin ihan siksi että itseäni ärsyttävät. Plus koska ihoni on vaalea, noin tummat karvat erottuvat liiankin selkeästi omaan makuuni.
Kesäisin sheivaan jalat n. 2 kertaa viikossa, tai harvemmin, ei paljoa kasva näkyvää karvaa. Töissä käytän kesällä hametta ilman sukkahousuja joten minulle on ainakin tärkeää asiakaspalvelussa näyttää siistiltä, kainalot ehkä kerran 2vk, ei paljoa kasva m, mutta jotenkin tuntuvat niin epämiellyttävältä jos ovat liian pitkät, iho pysyy paremmassa kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Sääriä ei ole tullut sheivattua varmaan kolmeen vuoteen ja sileät sääret tuntuu ajatuksenakin jo vierailta :D Kainaloista ajelen karvat pois silloin tällöin kesäisin, on raikkaampi olo, talvisin vaan lyhentelen välillä. Ei ole tullut kommentteja suuntaan tai toiseen, ja miksi tulisikaan - mun karvathan ne on, miksi ne muita liikuttaisi.
Onko karvasi vaaleita vai tummia? Myönnän ihan suoraan että en todellakaan kehtaa mennä mihinkään säärikarvat sheivaamattomina. Ne on pitkiä, paksuja ja mustia vitivalkoisella iholla. Miehen jaloilta näyttävät. Onneksi sheivaus on hauskaa puuhaa, päivittäin suihkussa tulee hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin sheivaan jalat n. 2 kertaa viikossa, tai harvemmin, ei paljoa kasva näkyvää karvaa. Töissä käytän kesällä hametta ilman sukkahousuja joten minulle on ainakin tärkeää asiakaspalvelussa näyttää siistiltä, kainalot ehkä kerran 2vk, ei paljoa kasva m, mutta jotenkin tuntuvat niin epämiellyttävältä jos ovat liian pitkät, iho pysyy paremmassa kunnossa
Vähänkö oon kateellinen jos kerran 2vk vain tarvii sheivata kainalot. Mulla on illalla sänki jos aamulla ajelen. Kasvaa selvästi millin päivässä, kolme päivän päästä on jo semmoinen siili että huhhuh :D.
Minäkin todellakin sheivaan vain häpeän takia. Kainalokarvat on eri asia, koska ne pahentaa hajua, mutta esim. säärikarvoista ei ole mitään todellista käytännön haittaa. En ole tarpeeksi itsevarma kulkeakseni paljain säärin karvaisena, joten useimmiten pidän vain tarpeeksi pitkiä housuja ja sukkia, jotta karvat eivät näy. Joskus kyllä myös sheivaan tai epiloin karvoja, mutta en saa silti mitään nättejä sääriä, vaan punaisia pilkkuja.
Kerran nolotti kun mun luona kävi vieras ja istuessani sohvalla polvet koukussa, vieras tuijotti jalkojani sanomatta mitään, ilmeisesti lahje nousi niin ylös, että karvat pilkisti esiin.
Minulla on siis pitkät ja tummat karvat, tuskin hirveästi mistään melko huomaamattomista karvoista jaksaisin stressata.
Minulla on niin olemattomat säärikarvat, etten saa niistä mitään kommentteja. Kainalokarvatkin ohuet ja vaaleat eikä vähänkään kauempaa katsottuna juuri erotu, joten kommenttia ei tule.
Luultavasti en sheivaisi, vaikka olisivat paksummatkin. jollei karvojen takia olo olisi fyysisesti tulaka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainalokarvojen sheivaaminen on hygieenistä. Säärikarvojen sheivaaminen taas on ainoastaan esteettinen teko.
Kyllä mun mielestä pesemisellä saadaan hygienisempi tulos.
Sulla ei taida olla sellaiset pehkot kainaloissa kun mitä mulla normaalisti olisi. Valehtelematta, jos en ollenkaan sheivaa kainalokarvojani vaan annan olla vaikka vain kaksikin senttiä pitkät ("vain", koska ne kasvaa kyllä vielä pitemmiksikin, jos antaa), ne haisee pahalta heti suihkun jälkeen, jopa ennen kuin olen ehtinyt edes kuivata itseäni. Mutta kun sheivaan, näin ei käy.
nro 30
Ja kyllähän sentin pituisenakin eron (verrattuna pelkkään sänkeen, joka ei haise) huomaa, mutta mitä pitemmät, niin sitä voimakkaampi haju. Että ei riitä peseminen.
nro 32
Vierailija kirjoitti:
Karvaisuus on korkean seksivietin tae, koska testosteroni.
Ei ole tae. Tähän sellainen, että mulla näin ei ollut, vaan olin vapaaehtoisesti neitsyt eikä kiinnostanut tuollaiset touhut, mutta nyt kun lopetin e-pillerit ja lisäksi aloin käyttää macajauhetta, niin halut on kyllä lisääntynyt samalla kun karvankasvukin on taas kiihtynyt. Ennen e-pillereitäkään en kuitenkaan ollut mitenkään halukas, no ehkä joskus pikkulapsena mutta kun tulin teini-ikään ja aloin tajuta oman rumuuteni, niin ehkä se jotenkin tukahdutti seksihalut.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän sentin pituisenakin eron (verrattuna pelkkään sänkeen, joka ei haise) huomaa, mutta mitä pitemmät, niin sitä voimakkaampi haju. Että ei riitä peseminen.
nro 32
Minä olen myös huomannut että karvakainaloisena hiki haisee jotenkin enemmän kuin ajettuna/sängellä, vaikka pesurutiinit pysyisi samana.
Sheivaan kun jaksan, juhliin en menisi kunnon karvakoivilla mutta rannalla ja uimahallissa no problem.
Vierailija kirjoitti:
Karvaisuus on korkean seksivietin tae, koska testosteroni.
Vaimolla puskee minua paksumpaa ja tummempaa säärikarvaa ja seksivietti... Se ei ole kovin vahva verrattuna minuun, liki karvattomat mieheen.
M43 jolla on 2 rintakarvaa jollen ole katkaissut toista ;)
Mä lyhennän kainalokarvat. Säärikarvat on aika harvat vaikkakin tummahkot, en tee niille nykyään mitään, ehkä joskus poistan polvesta ja myös varpaista karvat. Jos ois tuuheammat ja tummemmat niin varmaan tuntisin enemmän painetta poistaa tai olisin itsetietoisempi niistä. Useimmat kaverit ja miehet on ollu enemmän tai vähemmän hippejä, niin heitä ei sillä lailla kiinnosta.
En ole kysynyt, eikä kukaan ole ottanut asiaa puheeksi.
Väitän, että taitaa olla keksittyä satua, että naisilla muka olisi luonnostaan vähemmän karvoja. Jos en sheivaa, mulla on karvaisemmat sääret ja käsivarret kuin miehelläni tai isälläni. Siskolla taitaa olla sama, se tosin sheivaa ahkerammin kuin minä.
Ei minulla ole säärikarvoja.