Voisiko parisuhteessa oleva halukkaampi osapuoli joskus katsoa peiliin?
Yleensä se haluton osapuoli on syyllinen ja hänessä on vika. Mutta ehkäpä vika onkin siinä toisessa osapuolessa kun toinen ei halua? Meillä ainakin minä saan syyt niskaan haluttomuudesta ja henkistä piikettelyä ja ahdistelua. Mielestäni minussa ei ole mitään vikaa muuta kuin en vain enää halua omaa kumppaniani. En tietenkään sitä hänelle ole sanonut. Hän on vuosien varrella rikkonut minut sisältä henkisesti ja olen lukemattomia kertoja "antanut" vaikkei itseä ole haluttanut. Se aiheuttaa vuosien mittaan inhoa toista kohtaan vaikka elämässä muuten kaikki menisikin ok.
Kommentit (37)
Voisi.
Ja näkee siellä ihan hyvännäkösen ihmisen, joka kyllä kelpaa jollekin muulle ku tälle samassa kämpässä asuvalle p illulla kiristäjälle.
Eli moro. Lähen paneen ja tuun sit illalla himaan valmiiseen pöytään.
Silloin pitää avata suu ja sanoa ettei halua ja päättää yhdessä jatkosta onko eron paikka.
Exäni oli haluton. Seksiä oli harvakseltaan ja usein puolen vuoden taukoja. Sitten tuli lopullinen tauko 2,5 vuotta mikä päätyi eroob. Olisi ollut reilua exältä sanoa ettei halua minua enää. Ero kun tuli minun aloitteesta, niin haku oli exällä päällä välittömästi ja kahden viikon kuluttua suhde. Noin vain.
Jos et enää halua kumppaniasi, niin sitten se pitää rehellisesti sanoa ja sillä sipuli. Kumppanisi tekee sitten päätökset sanomiesi mukaan.
Jos halukkaampi haluaa lähes joka päivä ja haluttomampi esim. kerran viikossa, niin luulisi sen halukkaamman tajuavan, ettei seksiä ainakaan enempää saa sillä taktiikalla, että toista haukutaan epänormaaliksi ja syytetään ja syyllistetään.
No molemmissahan se "vika" on.
Yleensä on joku syy/joitain syitä miksi halukkuus vähenee. Ne voivat olla hormonaalisia, mikä on toki hankalaa, mutta usein myös siinä parisuhteessa on jotain (pientä tai suurta), mikä tekee halujen hiipumisen. Siinä pitäisi sitten yrittää olla reilu ja kertoa, miksi näin on, ja voiko sille jotain tehdä.
Väkisin ei pidä haluta tai toisen mieliksi antaa, vaan pyrkiä korjaamaan sitä, mikä halukkuutta vähentää. Ja se on sitten kahden kauppaa.
Ei kannata jäädä riutumaan suhteeseen pihtarin kanssa. Siinä menettää vaan loputkin itsetunnon rippeensä.
Ei se juuri innosta petipuuhiin, jos mies vaan hoitelee itsensä. Eri asia olisi, jos ottaisi minutkin huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jäädä riutumaan suhteeseen pihtarin kanssa. Siinä menettää vaan loputkin itsetunnon rippeensä.
Onko sinulle rakkaus täysin tuntematon käsite?
Naiselle käy vain BBC, mutta ei minun BWC, joten olen ilman :(
Se muuten tekee parisuhteelle tosi hyvää sanoa toiselle päin naamaa, että en halua sinua. Rehellisyys on meinaan viimotteen päälle hyvä keino saada toimiva suhde toimimattomaksi.
Joo, se joka ei saa, voi katsoa peiliin ja lähteä vieraisiin. Koska pihtari sulkee käytöksellään yhden tosi ison osa-alueen parisuhteesta pois. Jos muu toimii, sivusuhde on täydellinen ratkaisu :)
Ja pihtarin on turha nurista, jos ei halua, että vieraissa käydään niin sitten annetaan seksiä. Toki, jos oikeasti ei halua seksiä toisen kanssa niin pakko ei tietenkään ole, mutta samalla antaa luvan myös vieraissa käyntiin.
On hyvä olla rehellinen itselleen. Mikset halua? Ei sinun sitä meille tarvitse perustella, vaan itsellesi.
Ja mitä tarkoittaa "en halua". En halua koskaan, en halua päivittäin vai en halua esim kerran viikossa. Näissä on aika iso ero.
No en kyllä kumppanille lähtisi sanomaan, etten häntä halua, vaikka se olisi tottakin.
Vierailija kirjoitti:
Se muuten tekee parisuhteelle tosi hyvää sanoa toiselle päin naamaa, että en halua sinua. Rehellisyys on meinaan viimotteen päälle hyvä keino saada toimiva suhde toimimattomaksi.
Joo, se joka ei saa, voi katsoa peiliin ja lähteä vieraisiin. Koska pihtari sulkee käytöksellään yhden tosi ison osa-alueen parisuhteesta pois. Jos muu toimii, sivusuhde on täydellinen ratkaisu :)
Ja pihtarin on turha nurista, jos ei halua, että vieraissa käydään niin sitten annetaan seksiä. Toki, jos oikeasti ei halua seksiä toisen kanssa niin pakko ei tietenkään ole, mutta samalla antaa luvan myös vieraissa käyntiin.
Eli jos toinen on itsekäs rakastaja, ja toinen ei siksi halua, tämä itsekäs saa vapaasti mennä vieraisiin. Sen sijaan, että siinä parisuhteessa työstettäisiin sitä haluttomuuden ongelmaa?
Kyllä, halukkaamman pitäisi katsoa peiliin siinä missä haluttomammankin. Sillä jos seksi totaalisesti loppuu, tai sitä on vain harvoin ja laatukaan ei päätä huimaa, yleensä parisuhteessa on jotain vikaa. Poislukien nyt selkeät sairaudet, kausittaiset stressitilat, ihan pikkuvauvavaihe tms.
Se nyt on aika luonnollista, että pitkässä suhteessa seksin määrä monilla vähenee. Ei aina eikä kaikilla, mutta oletus, että seksielämä olisi muuttumaton pitkässä suhteessa on aika kohtuuton.
Meillä haluttomuuden syy on ehkäisy, muut menetelmät ei sovi sitten muista syistä.
Toinen haluttomuutta aiheuttava syy on miehen jatkuva poissaolo. Töissä, harrastuksissa, jne. Tulee illalla virkeänä kotiin, kun vaimo taas on ihan naatti ja haluaa vain päästä nukkumaan.
Kaipa se mies voisi nostaa kissan pöydälle ja keksiä yhdessä ratkaisuja, jos kiinnostaisi. Tai sitten voi etsiä sen piristävän salasuhteen ja huomata olevansa kohta viikonloppuiskä.
Jos puoliso on "rikkonut sisältä henkisesti" niin eikö tuosta suhteesta kannattaisi lähteä, oli seksin suhteen ongelmaa tai ei.
No jos oma kumppanini olisi selkeästi haluton, kyllä varmasti kovasti katselisin peiliin ja yrittäisin nostaa asiaa keskusteluun. Ja kohtuudella tehdä sellaisia asioita, joilla olettaisin hänen tulevan halukkaammaksi.
Joku nalkuttaminen, syyllistäminen ja vonkaaminen kun eivät ole kovin seksikkäitä eleitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso on "rikkonut sisältä henkisesti" niin eikö tuosta suhteesta kannattaisi lähteä, oli seksin suhteen ongelmaa tai ei.
Itse ymmärsin, että se seksiin painostaminen on rikkonut aloittajaa. Ei niinkään joku muu suhteessa oleva asia.
Mä olin nuorempana suhteessa missä mä halusin päivittäin, mies n. Kerran kolmessa kuukaudessa. Seksillä myös kiristettiin ja toisen seksuaaliselle halulle naurettiin.
Mä katsoin peiliin itseäni, ja totesin, että seksin haluamisessa ei ole mitään pahaa.
Se oli ero sit.
Mä olisin kyllä suostunut kompromissiin, mutta se ei ole mulle sitä, että sit harrastetaan kerran kuussa seksiä.
En ymmärrä haluttomuutta. Naisilla on tuo taito syyllistää ihan kaikesta, jopa haluista. Peiliin voin vaikka tuijottaa. No enkä voi kun ei oma naama paljoa kiinnosta. Mieten kannalta tilanne on huono kun pihtaavia naisia on paljon enemmän kuin pihtaavia miehiä.