Tunsinpa itseni tyhmäksi kukkakaupassa.
Pojalle olin ostamassa rippiruusua ja myyjä esitteli minulle hyvin tumman punaisia ruusuja. Olivat mielestäni synkän näköisiä joten ehdotin vaalean punaista tai keltaista. Myyjä tarkisti vielä ja sanoi että pojallehan se oli ja alkoi sitten nauraa ihan hulluna. Että ei kai pojalle vaaleaa kukkaa. Ostin sitten sellaisen keskipunaisen nolona. Naurua riitti vielä maksaessani kukkaa. Muut asiakkaat katselivat seinille, liekkö minun vai myyjän takia. 😁
Pojalleko ei voi ostaa kuin tummia kukkia???
Kommentit (33)
No en ostaisi pojalle hempeän pinkkiä ruusua.
Ehkä mieluiten valkoisen, nuden, oranssin tai keltaisen.
Tummanpunainen on rakastetulle.
Ääliö kukkakauppias. Varmasti muut asiakkaat katteli seinille myötähäpeästä kauppiaan takia. Itse olisi varmasti vaihtanut kauppaa...
Oho. Mä taas hiljattain vein serkkupojalle ylppärien kunniaksi keltaisen ruusun. Kun koin että punainen olisi turhan hempeä väri ja siksikin kun punasia nyt tulee kuitenkin useimmilta :P En kyllä yhtään tiiä onko näissä jotain tapoja mitä värejä missäin tilanteessa, ei kiinnosta. Minä vieen sen värisen minkä haluan.
Kun ostin pojalle ruusua niin myyjä heti tarjosi persikanväristä. Ostin.
No minun ja asiakkaan välinen kommunikointi tuossa tilanteessa menisi näin:
Asiakas: pitäisi saada rippiruusu.
Minä: noniin. Oliko joku väritoive ajatuksissa...?
Asiakas: tulee pojalle, minkähän värisiä pojille yleensä ostetaan?
Minä: no monet tykkäävät ostaa esimerkiksi keltaisen tai oranssin, mutta ihan persoonan/mieltymyksien/tms mukaan. Ja tietty tummanpunainen on kaunis ja perinteinen.
Ja niin edelleen. Eli oli outo myyjä.
Mridän pojan lempiväri on vaal.punainen. Hän pyysi rippikukakseen vaal.punaisen ruusun. Ja tietty ostin sen, vaikka kukkakauppias nikottelikin. Mitä v##tua se kauppiaalle kuuluu? Saman hinnan hän saa siitä kuin muistakin väreistä. Yleensä ostan tummanpunaiset ruusut vanhemmille hlöille. Minusta kukan ostaja päättää värin, ei kauppias!
Vierailija kirjoitti:
No en ostaisi pojalle hempeän pinkkiä ruusua.
Ehkä mieluiten valkoisen, nuden, oranssin tai keltaisen.
Tummanpunainen on rakastetulle.
Sama täällä. Pinkki on tyttöjen väri, sanoo av:n tasa-arvofeministit mitä tahansa. Minun poikani ei edes haluaisi vaaleanpunaista ruusua!
Melkein aina on pöydät täynnä niitä punaisia ruusuja. Keltaiset, vaaleanpunaiset, yms tuo värikkyyttä pöytään.
Oi, pionit on niin kauniita!