Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunsinpa itseni tyhmäksi kukkakaupassa.

Vierailija
15.06.2018 |

Pojalle olin ostamassa rippiruusua ja myyjä esitteli minulle hyvin tumman punaisia ruusuja. Olivat mielestäni synkän näköisiä joten ehdotin vaalean punaista tai keltaista. Myyjä tarkisti vielä ja sanoi että pojallehan se oli ja alkoi sitten nauraa ihan hulluna. Että ei kai pojalle vaaleaa kukkaa. Ostin sitten sellaisen keskipunaisen nolona. Naurua riitti vielä maksaessani kukkaa. Muut asiakkaat katselivat seinille, liekkö minun vai myyjän takia. 😁
Pojalleko ei voi ostaa kuin tummia kukkia???

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmat kukkakauppiaat ovat tulleet hulluiksi ennen ruusuissa käytettyjen myrkkyjen takia.  

t:nuori  floristi

Vierailija
2/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä mietinkin kun myyjä ollut alalla jo varmaan kohta 40 vuotta, että varmasti tietää "värikoodin" paremmin kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon kukkakaupoissa voi näin toki tapahtua.

4/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanpunainen ruusu on romanttisen rakkauden symboli.

Vierailija
5/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko häneltä vaahtoa suupielistä?

Vierailija
6/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon kukkakaupoissa voi näin toki tapahtua.

Kyllä voi näköjään muuallakin.

Vierailija
7/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentään. Miksi olisi?

Vierailija
8/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla otat just sen värisen kukan kuin haluat. Ellet ole viemässä johonkin uskonnolliseen perheeseen, jotka välittävät syvästi näistä väreistä.

Vierailija
9/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentään. Miksi olisi?

No kun sanoit, että nauroi ihan hulluna. Olisi sopinut tarinaan. 

Vierailija
10/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikäluokkaa myyjä oli?

Vierailija
11/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono myyjä!

Vierailija
12/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapselle ostan aina valkean ruusun.

Vierailija
13/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai sillä nykyään ole enää väliä minkä värisen kukan vie? Periaatteessa niillä on jonkinlaiset värikoodit mutta eiköhän ne ole jo aika historiaa..

Vierailija
14/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla otat just sen värisen kukan kuin haluat. Ellet ole viemässä johonkin uskonnolliseen perheeseen, jotka välittävät syvästi näistä väreistä.

Hei! Voitko kertoa lisää näistä uskonnollisten perheiden kukka värikoodeista?

-tv. epätietoinen uskovainen

Vierailija
15/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaksi ei ikinä saisi viedä tummanpunaista ruusua. Rippilahjaksi kuuluu antaa nimenomaan vaaleita  värejä.

Vierailija
16/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ostankin mutta rupesin niin epäilemään itseäni enkä halunnut nolata poikaa mahdollisesti ihan väärän värisellä kukalla.

Vierailija
17/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vieny yhdelle rippipojalle keltaisen ruusun ja toiselle oranssin gerberan. Kummityttö pääsee ripille ensi kuussa, ostan pionin jos jostain saan.

Vierailija
18/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos googlettaa rippikuvia niin ei niissä kuvissa pojilla ole vaalean punaisia ruusuja vain tumman punaisia tai valkeita. Eli ei se myyjä ihan väärässä tainut olla.

Vierailija
19/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vanhemmat kukkakauppiaat ovat tulleet hulluiksi ennen ruusuissa käytettyjen myrkkyjen takia.  

t:nuori  floristi

Siltähän tuo vähän kuulostaa 😉

Mutta ap, tietenkin voi ostaa vaikka kaikkein hempeimmän vaaleanpunaisen jos haluaa. Väreillä ei ole sukupuolta eikä sukupuolilla värejä. Itse olen täysin kiistatta umpi hetero nainen, mutta värit on mulle vaan värejä. Niin ja vaaleanpunaista en voi sietää ja ärsyttääkin, että monet naisille suunnatut tuotteet pilataan sillä.

Vierailija
20/33 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos googlettaa rippikuvia niin ei niissä kuvissa pojilla ole vaalean punaisia ruusuja vain tumman punaisia tai valkeita. Eli ei se myyjä ihan väärässä tainut olla.

Ajasta kyllä pahasti jäljessä ja tietenkin ihmiset toimii lauman mukana samoin. Tarvitaan ensin riittävästi rohkeita yksilöitä, että asiat alkavat muuttua.