1-vuotiaan levottomat yöt
Mikä neuvoksi?
1-v lapsi nukahtaa illalla hyvin omaan sänkyyn. Nukkuu noin 5h oikein hyvin ja sitten se alkaa...nousee istumaan ja seisomaan, huutaa (ei varsinaisesti itke välttämättä). Lasken rauhallisesti hänet aina takaisin ja saattaa rauhoittua. Juuri kun olen itse nukahtamassa niin sama uudelleen....ja uudelleen...ja uudelleen.
Tätä saattaa jatkua vaikka pari tuntia. Joka yö.
Aamulla nukkuu taas ihan hyvin pari-kolme tuntia mutta siis tuo välivaihe on ihan kamala!
Mietin että hakeeko vaan seuraa, kun havahtuu niin haluaa vaan minut hereille. Tekisi mieli joskus vaan antaa huutaa, olen niin väsynyt.
Mietin myös, voisiko maitoallergia oireilla näin?
Onko kokemuksia, mielelläni lukisin!
Kommentit (7)
Ihan normaalia. Mun lapsi teki tota 1 vuotiaasta 2 vuotiaaksi. Nyt vaikuttais hieman rauhoittuneen, mutta en tuudittautuisi siihen, etteikö uusia yövalvomisvaiheita vielä tulisi...
Teillä on varmaan yksi uniregressio käynnissä. Meillä tuo meni parissa viikossa ohi. Englanniksi löytyy tietoa hakusanoilla sleep regression.
Tutun lapsi täytti 4v. ja heräilee edelleen öisin. Ei oo vaan kaikilla niin hyvät unenlahjat..
Minä en esikoisen ajalta muista tällaista, mutta voi olla että aika kullannut muistoja tietysti.
Yöllä iskee vaan sellainen epätoivoinen olo joskus, kun haluaisi vaan NUKKUA.
Lapsella vähän on ilmavaivoja, niin sitä olen miettinyt että mikä määrä on vielä ihan ok ja mistä pitäisi huolestua....voihan nekin kipeitä olla, niin mietin tuota maitoa...
Ap
Meillä oli esikoisella samaa. Nukuin patjalla hänen huoneessaan enkä noussut itse ylös. Hyssyttelin vaan että hys hys nyt nukutaan.
Kuopuksella meillä oli huonoimmat yöt, valvoi ja huuteli kolmevuotiaksi asti yöt ilman mitään erityisempää syytä.
Hyväksy, että väsymys kuuluu siihen vanhemmuuteen. Äläkä tee siitä numeroa.
Saman kokeneena meillä lapsi nukkui huonosti kävelemään oppimisen aikoihin.Ilmeisesti tuo "liikkeellelähtö" saattaa vaikuttaa nukkumiseen/rauhoittumiseen joillakin.