Yhteishakutulokset: KSYK ja Viikin norssi alin ka. 9,58!
Kommentit (155)
Mikä tuossa Norssissa oikein vetää ihmisiä puoleensa? En väitä etteikö voisi olla hyvä koulu, mutta itse en haluaisi kouluun jossa opettajatkin ovat opettelemassa.
Vieläkö lasketaan lukuaineiden k-a? Vai otetaanko haussa huomioon kaikkien aineiden keskiarvo?
Omina aikoina pyrittiin lukuaineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö lasketaan lukuaineiden k-a? Vai otetaanko haussa huomioon kaikkien aineiden keskiarvo?
Omina aikoina pyrittiin lukuaineilla.
Lukuaineilla edelleen, ellei sitten hae jonnekin erityislukioon.
Ruotsinkielisiin lukioihin pääsee 6 keskiarvolla. Se on sitä tasa-arvoa jolla suomalaisia on syrjitty satoja vuosia ja pidetty toisen luokan kansalaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikin norssin ympäristö on aina erittäin roskainen.
Jostain syystä tieto huvittaa minua.
Sotkijoina ovat varmaan yläasteikäiset... :D
En tykkää muutenkaan kun se on siellä eristyksissä pellon keskellä. Siksi se oli meillä vasta kakkosena.
Pellon keskellä? Viikin norssi Helsingissä?
En viikkiläisenä näe tilannetta noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikin norssin ympäristö on aina erittäin roskainen.
Jostain syystä tieto huvittaa minua.
Sotkijoina ovat varmaan yläasteikäiset... :D
En tykkää muutenkaan kun se on siellä eristyksissä pellon keskellä. Siksi se oli meillä vasta kakkosena.
Pellon keskellä? Viikin norssi Helsingissä?
En viikkiläisenä näe tilannetta noin.
No minä näen. Se on siellä eristyksissä keskellä ei mitään. Kuppanen Alepa naapurissa. Ja kun olin opetusharjoittelussa siellä, huomasin että mitään kontakteja ei ole ulkomaailmaan. Eristäytynyt koulu ja ne eri oppiaineetkim vielä eristyksissä toisistaan.
T. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa Norssissa oikein vetää ihmisiä puoleensa? En väitä etteikö voisi olla hyvä koulu, mutta itse en haluaisi kouluun jossa opettajatkin ovat opettelemassa.
Ei siellä kukaan ausku ilman ohjausta opeta. Ja usein se harjoittelijan tunti on parempi kuin oikean opettajan.
Mutta muuten en Viikin vetovoimaa voi selittää kuin sillä että se on itähelsinkiläisten suosiossa luonnollisesti ja että sinne pääsee muutenkin helposti laajalta alueelta.
Itse en tykännyt yhtään koulun ilmapiiristä.
T. Viikin entinen ausku
Viikin Norssi oli lukiolaisena ihana! Paras koulu ja lämpöt muistot jäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas korkeat rajat. Itsellä oli vuosia vuosia sitten ka 8.3 ja muistan, että se oli ihmisten mielestä tosi hyvä. Ja pääsin sillä kulosaareen.
Kulosaaren Yhteiskoulu on nykyään ihan eri koulu kuin se lähiölukio joka se taannoin oli.
Kulosaareen tullaan pitkin pääkaupunki seutua. mm Paavo Lipposen tyttö kirjoitti kuliksesta ja toinen tyttö kirjoittaa ens vuonna.
Onkohan tutkittu, miten näiden eliittikoulujen oppilaat sijoittuvat yliopistoihin? Onko esim.lääketieteellisessä, oikeustieteellisessdä jne.yliedustus?
Onneksi meillä ei pienessä kaupungissa ole tuollaista hulabaloota lukioon hakeutumisessa. Meillä on yksi suomenkielinen ja yksi ruotsinkielinen lukio ja aloittavia luokkia vain se yksi muistaakseni kummassakin. Kaikki halukkaat taitavat päästä lukioon ja ihan hyvä siellä on opiskellakin. Omat lapseni valmistuivat sieltä ylioppilaiksi ja toinen opiskelee nyt Helsingin Yliopistossa luonnontieteitä ja toinen Aallossa sähköpuolella dippainssiksi. En sitten tiedä mitä hyötyä noista huippulukioista heille olisi ollut, mutta haittaa varmaan olisi ollut tuollaisesta järjettömästä oppilaiden kilpailuttamisesta. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin opiskelupaikoista ja työpaikoista sun muusta elämässä kilpailla ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Johtaakohan tuo siihen että pk-seudun yläkouluissa myös annetaan kymppejä helpommin kuin muualla?
Esim. oman lapseni koulussa (ihan muualla Suomessa) kymppiä on todella vaikea saada, vaikka kokeiden keskiarvo olisi yli 9,5. Mutta täällä parhaidenkin lukioiden keskiarvoraja on yleensä alle 9.
kokeiden ka, tuntiaktiivisuus, kymppiin tarvitaan jo ylimääräistä,
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielisiin lukioihin pääsee 6 keskiarvolla. Se on sitä tasa-arvoa jolla suomalaisia on syrjitty satoja vuosia ja pidetty toisen luokan kansalaisina.
Sitten ruotsinkielisestä lukiostakin pääsee korkeakouluun yli 50% hakijoista kun suomenkielisistä vain 30%. Siinä näkee että syrjinnästä ei olla Suomessa päästy vieläkään vaikka luulemme olevamme jokin mallimaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tutkittu, miten näiden eliittikoulujen oppilaat sijoittuvat yliopistoihin? Onko esim.lääketieteellisessä, oikeustieteellisessdä jne.yliedustus?
aikanaan Ressusta pääsi stadin lääkikseen muutama mm mun lapsi. Samaten oikikseen. Paljon menee Aaltoon.
Keskiarvo 9.14 oli alin. On se ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas korkeat rajat. Itsellä oli vuosia vuosia sitten ka 8.3 ja muistan, että se oli ihmisten mielestä tosi hyvä. Ja pääsin sillä kulosaareen.
Kulosaaren Yhteiskoulu on nykyään ihan eri koulu kuin se lähiölukio joka se taannoin oli.
Kulosaareen tullaan pitkin pääkaupunki seutua. mm Paavo Lipposen tyttö kirjoitti kuliksesta ja toinen tyttö kirjoittaa ens vuonna.
Tiedän. Kokkolasta asti taisi olla joku. Meille se on lähikoulu. Nyt kyllä Lipposen yksi tyttö taisi tulla samaan kouluun kuin minun lapseni.
Liianviisas kirjoitti:
Keskiarvo 9.14 oli alin. On se ilmoitettu.
Ressun alaraja on 9.42. Missä on tuo 9,14? Etis?
Vierailija kirjoitti:
On sitä tutkittu. Lääketieteellisessä on kova edustus ressulaisia. Otaniemeen pääsee paljon Etiksestä.
Tietysti se kotitausta vaikuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Olin Viikissä, meidän vuosikurssilta pääsi 80 oppilaasta jotainn 8-10 lääkikseen (kaikki eivät tietenkään ekalla yrittämällä, kaikkien kanssa en ole tekemisissä enää että voisin tarkistaa), ainakin toiset 10 Aaltoon ja oikikseen pari. Oikis ei ollut meillä niin suosittu. Helsingin yliopistoon meni myös aika moni, kauppikseen muutama.
Aloista lääkis oli kyllä ihan ylivoimainen suosikki.
Turun tulokset ei vieläkään tulleet.. En kestä enää. :O