Älä juokse koiran ohi! Vaan kävele
Sun lenkki ei mee siitä pilalle että kävelet rauhassa koiran ohi , mutta koira voi oppii pelkää lenkkeilyä koska koiran näkökulmasta on erittäin uhkaavaa käytöstä ihmiseltä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan juoskaa, kävelkää tai vaikka tanssikaa ohi tai vastaan. Kunhan ette tunge lääppimään koiria tai varsinkaan pentuja. Koirat voi ja pitää kouluttaa kulkemaan häiriössä rennosti. Itselläni on kolme koiraa.
Pennut lähestyvät aina ihmistä, koiria ja ylipäänsä kaikkea elollista.
Tervepäinen ihminen tervehtii pentukoiraa ainakin katseella, ystävälliset enemmänkin. Häiriintyneen koiran saa aikaiseksi, jos evää tämän kontaktin.
Olen nähnyt pentuja, joita riuhdotaan remmissä ja ei saa keneenkään ottaa kontaktia. Ei hyvä lopputulos.
Koiran ei tarvitse tunkea oma-aloitteisesti väkisin nuuskimaan kaikkia vieraita ihmisiä.
Mielestäni koiaharrastajia varten on omat suljetut aitaukset, kävelytiet tulisi jättää ihmisille. Eihän aseharrastajatkaan tule aseineen väkijoukkoon harjoittelemaan.
Aina kun näen vastaan tulevan koiran, pulssini nousee ja olo on stressaantunut ja epämukava. Koetan jo kaukaa huitoa käsillä ja tarvittaessa huutaa että omistaja huomaisi ja väistäisi kauempana tai siirtyisiluontoon, kunnes ihminen pääsee jatkamaan matkaansa. Yleensä olen itse se joka joutuu väistämään ojan puolelle tai vaihtamaan kulkusuuntaa sitä syystä että joku koiraharrastaja pitää omaa harrastustaan muita ihmisiä tärkeämpänä. Lopetin lenkkeilynharrastuksen koirien aiheuttaman epämukavuuden tunteen vuoksi. Tai koiraharrastajien väliinpäitämättömyden vuoksi. Itse harrastan ilotolitteiden ampumista ja droonien lennättämistä, mutta luonnollisesti pysyttelen kaukana muista ihmisistä jotka saataisivat kokea harrastukseni häiritseväksi. En tule ampumaan rakettejani koirapuistoon, miksi koiraharrastajat tulevat koirineen lenkkipoluille?