Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä juokse koiran ohi! Vaan kävele

Vierailija
13.06.2018 |

Sun lenkki ei mee siitä pilalle että kävelet rauhassa koiran ohi , mutta koira voi oppii pelkää lenkkeilyä koska koiran näkökulmasta on erittäin uhkaavaa käytöstä ihmiseltä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pippurisumute mukana lenkillä. Koiralle parempi pysyä loitolla.

Vierailija
22/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan juoskaa, kävelkää tai vaikka tanssikaa ohi tai vastaan. Kunhan ette tunge lääppimään koiria tai varsinkaan pentuja. Koirat voi ja pitää kouluttaa kulkemaan häiriössä rennosti. Itselläni on kolme koiraa.

Pennut lähestyvät aina ihmistä, koiria ja ylipäänsä kaikkea elollista.

Tervepäinen ihminen tervehtii pentukoiraa ainakin katseella, ystävälliset enemmänkin. Häiriintyneen koiran saa aikaiseksi, jos evää tämän kontaktin. 

Olen nähnyt pentuja, joita riuhdotaan remmissä ja ei saa keneenkään ottaa kontaktia. Ei hyvä lopputulos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lenkki ei mee siitä pilalle että kävelet rauhassa koiran ohi , mutta koira voi oppii pelkää lenkkeilyä koska koiran näkökulmasta on erittäin uhkaavaa käytöstä ihmiseltä.

Koirasi pitää lopettaa, sillä on paha ongelma! en tasan ala arvailemaan kenen rakin kohdalla pitäs kävellä, kenen rakki pitäisi kiertää yms. Lakikin lähtee siitä että sinä koiran omistajana hallitset kapisen piskisi joka tilanteessa. Älä yritä vierittää vastuuta toisille

Vierailija
24/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitäkin tulis, jos jokasen koiran kohdalla alkais hidasteleen?

Vierailija
25/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan juoskaa, kävelkää tai vaikka tanssikaa ohi tai vastaan. Kunhan ette tunge lääppimään koiria tai varsinkaan pentuja. Koirat voi ja pitää kouluttaa kulkemaan häiriössä rennosti. Itselläni on kolme koiraa.

Tervepäinen ihminen tervehtii pentukoiraa ainakin katseella, ystävälliset enemmänkin. Häiriintyneen koiran saa aikaiseksi, jos evää tämän kontaktin. 

Olen nähnyt pentuja, joita riuhdotaan remmissä ja ei saa keneenkään ottaa kontaktia. Ei hyvä lopputulos. 

Mä tunnen koiria, joita ei pentuina riuhdottu remmissä, mutta joille ei myöskään sallitattu kontaktin ottoa tuntemattomiin. Ovat Suomen parhaita käyttökoiria.

Vierailija
26/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ohi juokseminen ole uhkaavaa käytöstä koiralle vaan se voi laukaista saalistusvietin. On koiran omistajan tehtävä totuttaa rekkunsa kaikenlaisiin tielläliikkujiin ja niin kauan kun ei voi olla varma rekkunsa käytöksestä se on oltava muulla tavoin hallinnsa (= hihnassa niin ettei pääse satuttamaan/häiritsemään muita).

Vierailija
27/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen on ihan normaalia käytöstä, eli aloittaja ottaa lusikan kauniiseen käteen ja siedättää koiransa juoksijoihin.

Vähän aihetta liipaten, pyöräilijöiltä toivoisin, että soittakaa kelloa kun lähestytte takaapäin koiranulkoiluttajaa. Todella inhottavaa (ja vaarallista) kun pyöräilijä yhtäkkiä suhahtaa hihaa hipoen ohi, ilman että koira saati taluttaja on havainnut sitä ennalta :(

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uhkaavaa käytöstä tuollainen nähnytkään.

On se koiran näkökulmasta uhkaavaa, mutta koiran voi ja pitää opettaa sietämään asia.

Vierailija
28/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se pentu ikinä opi kävelemään ja ohittamaan ihmisiä nätisti jos sen antaa tervehtiä jokaista vastaantulijaa. Ei sitä pentua kyllä silti tarvitse riuhtoa remmissä.

Vierailija
29/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän koiranomistajan sentään kuulu totuttaa koiransa ohi kulkeviin tai juokseviin ihmisiin ja polkupyöriin? Sikäli kyllä olen samaa mieltä, että toivoisin kuitenkin ohittajien pyrkivän ohittamaan koiran edes hiukan etäänpää, eikä suorastaan koiran kylkeä viistäen niin, että vielä koulutuksessa oleva keskenkasvuinen koira ylettyy helposti loikkaamaan päin ohittajaa.

Ei, kun sinun pitää hallitta piskisi joka tilanteessa. Jos on vaara että käy kiinni johonkin niin paikka koulutukselle on väärä. SInä etsit rakillesi sellaisen tilan jossa se ei yllä kehenkään kiinni.

Vierailija
30/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen koirasta, niin oman turvallisuuden takia välillä hidastan vauhtia koiraa ohittaessa. Mutta kyllä taluttajan kuuluu olla tilanteen tasalla, ja saada pidettyä koira aisoissa.

Vierailija
31/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin että saa juosta, mutta reunassa ja antaen tilaa, ja koiran omistajan täytyy pitää huoli että koira kulkee pientareen puolella ja itse niin että vie korkeintaan puolet tiestä, eikä niin että siitä hihnasta viritellään ansalankoja tien poikki.

Vierailija
32/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen koirasta, niin oman turvallisuuden takia välillä hidastan vauhtia koiraa ohittaessa. Mutta kyllä taluttajan kuuluu olla tilanteen tasalla, ja saada pidettyä koira aisoissa.

Minäkin teentoisinaan  noin, koska tiedän miten tietyn tyyppinen koira väärissä käsissä voi reagoida. Jos koirasta ja omistajasta nään, että omistaja handlaa koiransa, juoksen huoletta ja vaikka kiljuen ohi.

Vierailija
33/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän koiranomistajan sentään kuulu totuttaa koiransa ohi kulkeviin tai juokseviin ihmisiin ja polkupyöriin? Sikäli kyllä olen samaa mieltä, että toivoisin kuitenkin ohittajien pyrkivän ohittamaan koiran edes hiukan etäänpää, eikä suorastaan koiran kylkeä viistäen niin, että vielä koulutuksessa oleva keskenkasvuinen koira ylettyy helposti loikkaamaan päin ohittajaa.

Ei, kun sinun pitää hallitta piskisi joka tilanteessa. Jos on vaara että käy kiinni johonkin niin paikka koulutukselle on väärä. SInä etsit rakillesi sellaisen tilan jossa se ei yllä kehenkään kiinni.

Kyllä minun on kapeahkoja kevyenliikenteen väyliä pitkin poistuttava koiran kanssa tarvelenkeille ja mainitsemillesi koulutuspaikoille. Vai meinaatko, että remmissä kulkemista harjoitellaan levitoiden suoritetun siirtymisen jälkeen jossain metsäaukealla? Ohikulkijalta on pieni vaiva ohittaa jo tienpenkkaa pitkin kulkeva koiranulkoiluttaja hiukan keskemmältä. On ihan peruskohteliaisuutta huomioida muita tiellä liikkujia.. mutta sinullehan käytöstavat on arvatenkin täysin vieras käsite. Tyhmä trollip*ska. :D

Vierailija
34/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se pentu ikinä opi kävelemään ja ohittamaan ihmisiä nätisti jos sen antaa tervehtiä jokaista vastaantulijaa. Ei sitä pentua kyllä silti tarvitse riuhtoa remmissä.

Tarkoitin ihan pieniä. 

Sosiaalistumisen kannalta hyvä, että pääsee tutustumaan vapaasti maailman menoon. Toki olen aina katsonut, että onko sopivaa. Noin puolivuotiaana rajoitetaan jossain määrin. 

Näin meillä ja on hienoja koiria. Mutta varmasti toisellakin tyylillä voi onnistua. 

Vierailija
35/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun on kapeahkoja kevyenliikenteen väyliä pitkin poistuttava koiran kanssa tarvelenkeille ja mainitsemillesi koulutuspaikoille. Vai meinaatko, että remmissä kulkemista harjoitellaan levitoiden suoritetun siirtymisen jälkeen jossain metsäaukealla? Ohikulkijalta on pieni vaiva ohittaa jo tienpenkkaa pitkin kulkeva koiranulkoiluttaja hiukan keskemmältä. On ihan peruskohteliaisuutta huomioida muita tiellä liikkujia.. mutta sinullehan käytöstavat on arvatenkin täysin vieras käsite. Tyhmä trollip*ska. :D

Kyllä se silti pitää hallita. Vaikka sitten fyysisesti, jos muuten ei vielä ole hallinnassa.

Vierailija
36/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ala analysoimaan jokaista vastaantulevaa koiraa onko sillä koulutus kesken vaiko taluttajalla ongelmia hallita koiransa. Mua ei kiinnosta laisinkaan vastaan tulevat koirat. Ainoa mikä kiinnostaa on se, että ne ei lähesty eikä koske mua kun kuljen ohi.

Vierailija
37/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H*lvetin koiranvihaajat taas liikkeellä! Kuka fiksu, järkevä ihminen sanoo koiraa hurtaksi? Murre? Rakki? Piski? Kattokaa peiliin! Mun koira on KOIRA, eikä mikään kapinen rakki. Voisitte opetella kirjoittamaan nätisti ja puhua siitä "hurtasta" ihan vaan sanalla KOIRA.

Ai että mun niin tekis mieli ottaa teidänlaisia h...oroja tukasta kii ja työntää vaikka lehmänpaskaan!

Vierailija
38/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä vastuuta toisille työntää. Sinä kuljet vaikka metsiä pitkin jos et muuten pääse. Kapealla väylällä ei nimenomaan ole tilaa väistellä kenenkään arvaamattomia rakkeja. 

Ei sinusta ole koiran kasvattajaksi... 

Vierailija
39/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Yleensä ihmiset eivät näin toimi. Mutta pari kertaa joku nuori poika on juossut aivan koiraa kohti. Kiltti perhekoirakin tällaisessa tapauksessa saa sätkyn. Ei voi juosta kovaa vauhtia aivan kohti koiraa. Voisi vaihtaa kadun toiselle puolelle tai ainakin pari kolme metriä väliä. 

Vierailija
40/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teentoisinaan  noin, koska tiedän miten tietyn tyyppinen koira väärissä käsissä voi reagoida. Jos koirasta ja omistajasta nään, että omistaja handlaa koiransa, juoksen huoletta ja vaikka kiljuen ohi.

Joo. En pidä kiinni oikeudestani juosta koiran ohi, jos huomaan, että riskinä on saadat hampaanjälket per*seeseen. MUTTA kaikki juoksijat ei tietenkään osaa lukea vaaran merkkejä ja sitten voi käydä huonosti...