Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä juokse koiran ohi! Vaan kävele

Vierailija
13.06.2018 |

Sun lenkki ei mee siitä pilalle että kävelet rauhassa koiran ohi , mutta koira voi oppii pelkää lenkkeilyä koska koiran näkökulmasta on erittäin uhkaavaa käytöstä ihmiseltä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H*lvetin koiranvihaajat taas liikkeellä! Kuka fiksu, järkevä ihminen sanoo koiraa hurtaksi? Murre? Rakki? Piski? Kattokaa peiliin! Mun koira on KOIRA, eikä mikään kapinen rakki. Voisitte opetella kirjoittamaan nätisti ja puhua siitä "hurtasta" ihan vaan sanalla KOIRA.

Ai että mun niin tekis mieli ottaa teidänlaisia h...oroja tukasta kii ja työntää vaikka lehmänpaskaan!

Huhhuh :D hullu koiranainen siellä vissiin. (omistan kyllä itsekin koiran mutta en sentään raivostu jos joku sattuu puhumaan koirista yleisesti hurttina).

Vierailija
42/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H*lvetin koiranvihaajat taas liikkeellä! Kuka fiksu, järkevä ihminen sanoo koiraa hurtaksi? Murre? Rakki? Piski? Kattokaa peiliin! Mun koira on KOIRA, eikä mikään kapinen rakki. Voisitte opetella kirjoittamaan nätisti ja puhua siitä "hurtasta" ihan vaan sanalla KOIRA.

Ai että mun niin tekis mieli ottaa teidänlaisia h...oroja tukasta kii ja työntää vaikka lehmänpaskaan!

Tästä voinee koiran omistajat pohtia, MIKSI osa ihmisistä vihaa koiria... Mistähän johtuu huonot koirakokemukset? Ettei vaan koiran ja omistajan huonosta käytöksestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin viime viikolla kahvilan terassin sisäänkäynnin ohi kohti kassaa. Laudoituksella makaava koira meinasi käydä kimppuun. Koira oli onneksi kytkettynä remmillä tuolilla lilluvaan hyytelöön, joka komensi minua kuin koiraansa: "NO, MENE SIITÄ NYT, TÄMÄ ON VÄHÄN TÄLLAINEN NYT!!!" Olin aika wtf.. mitä *ttua kuskaa mielenvikaisen koiran terassille räksyttämään... Mitä tässä tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Kävellä kahvilan ohi?

Vierailija
44/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan täyttä p*skaa. Minähän juoksen kadulla, jos haluan ja minulla on siihen oikeus. Kouluta sinä koirasi, sinulla on siihen velvollisuus. Jos mulla on kiire esimerkiksi bussiin ja ehtiminen sekunneista kiinni, niin ihan varmana juoksen enkä himmaile yhdenkään koiran kohdalla/takia.

Vierailija
45/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette siitä että pitäisikö pienille lapsille opettaa että koirien ohi ei juosta? Toisaalta on koiranomistajan vastuulla huolehtia että koira pysyy hallussa, toisaalta on lapselle turvallisinta välttää tuollaisia riskitilanteita.

Esim. käyttölinjaisilta paimenilta voi olla vaikea kouluttaa pois paimennusviettiä jos vaikka pieni lapsi juoksee äkisti ohi koiraa hipoen ja tilanne voi tulla omistajallekin liian äkkiä.

Vierailija
46/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette siitä että pitäisikö pienille lapsille opettaa että koirien ohi ei juosta? Toisaalta on koiranomistajan vastuulla huolehtia että koira pysyy hallussa, toisaalta on lapselle turvallisinta välttää tuollaisia riskitilanteita.

Esim. käyttölinjaisilta paimenilta voi olla vaikea kouluttaa pois paimennusviettiä jos vaikka pieni lapsi juoksee äkisti ohi koiraa hipoen ja tilanne voi tulla omistajallekin liian äkkiä.

Opetan oman lapseni olemaan juoksematta ja oman koirani olemaan reagoimatta juoksemiseen. Juuri tuosta syystä, että tiedän, että joillekin koirille tuo on todella vahva äsyke. Ja lapsi vielä moninkertaisempi kuin aikuinen, koska ääntelee usein kovaa ja korkealta. Ja todellakin olen sitä mieltä, että koiranomistajan kuuluu kouluttaa koiransa. Mutta tuota periaatetta enemmän painaa oman lapseni turvallisuus.... koirani koulutan, mutta lapsiani suojelen niiltä kouluttamattomilta.

Vierailija
47/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti koiranomistajat voisivat pitää turrensa siten, etteivät päästä sitä vastaantulevan jalkoihin. Tuntuu, että lähes kaikki päästävät koiran lähestymään vastaantulijaa ja osa päästää jopa ihan kiinni. Sitten kun se koira on jo nuuhkimassa mun kenkiä niin mutistaan jotain että musti, tuus tänne.

Voisiko joku koiraihminen selittää tätä toimintaa? On todella epämiellyttävää ja myös pelottavaa, kun vieras koira lähestyy noin.

Vierailija
48/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lenkki ei mee siitä pilalle että kävelet rauhassa koiran ohi , mutta koira voi oppii pelkää lenkkeilyä koska koiran näkökulmasta on erittäin uhkaavaa käytöstä ihmiseltä.

Näinhän koiranatsit toivoisivat. Ehkä kevyen liikenteen väylät pitäisi nimetä uudelleen rakkiteiksi.

Vierailija
49/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiran ohi olette tervetulleita kävelemään, juoksemaan, potkulautailemaan, pyöräilemään, vaunuilemaan, rullaluistelemaan, hiihtämään. (Ei en mene ladulla, mutta metsässä tiet risteävät.)

Ainoastaan pyydän, että ette ratsastaen ohita. Me menemme pois tieltä pari metriä pusikkoon. Kiitos! :) Ei muuten, mutta koira ei ole nähnyt hevosta ja saattaa saada sydärin. :D

Vierailija
50/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla sinä joka tulit juuri eräänä päivänä lenkkipolulla vastaan, yritti nimittäin rakkisi näykkäistä minua juoksulenkillä. En todellakaan aio nyrjäyttää nilkkaani pientareelta kiertäessäni tai keskeyttää aikaennätyksen yritystä sen takia että et osaa yhtään ennakoida koirasi käytöstä, sinun vastuullasi on katsoa ettei tuollaista pääse tapahtumaan.  Enkä todellakaan ole koiravihaaja, pidän niistä, useimmista koiranomistajista taas en.

Vierailija
51/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinun loputon tehtäväsi kouluttaa sitä koiraa eikä muita ihmisiä :D

Vierailija
52/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 vuotias lapsi ja itse pelkään koiria kun olen joutunut nuorena lenkillä ollessani 5 karanneen koiran puremaksi. Olivat laumassa ja yrittivät kaataa maahan, omistaja tuli viime hetkellä paikalle. Olen yrittännyt omalle lapselle olla tartuttamatta pelkoa mutta olen sanonut että ei saa koskaan koskea koiraan (tuttavilla ei ole koiria) kuin luvan kanssa ja tuttuun koiraan. Koiranomistajat eivät tätä kunnioita, useaan kertaan ovat antaneet kun lapseni oli pienempikin tulla lähelle ja haistelemaan ja sanovat että silitä vaan, vaikka minä äitinä sanon että ei käy. Sitten alkaa väittely että minun koirani on kiltti jne.. ihan sama, en halua että on edes pieni riski että lastani satutetaan ja lapseni on vieras koiralle,ei oman lauman jäsen, en halua että koirat lähestyvät.

Nykyään ihan jännittää kun näkee koiria kun ei tiedä miten pitäisi olla. Ei saa katsoa, ei saa hymyillä paljastaen hampaita ettei koira koe uhaksi jne. Usein koirat ovat pitkässä hihnassa ja tulevat todella lähelle vaikka itse yrittää mennä tien reunaan. Tuntuu että koiranomistajat ovat tulleet todella röyhkeiksi.

Vierailija
53/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetan oman lapseni olemaan juoksematta ja oman koirani olemaan reagoimatta juoksemiseen. Juuri tuosta syystä, että tiedän, että joillekin koirille tuo on todella vahva äsyke. Ja lapsi vielä moninkertaisempi kuin aikuinen, koska ääntelee usein kovaa ja korkealta. Ja todellakin olen sitä mieltä, että koiranomistajan kuuluu kouluttaa koiransa. Mutta tuota periaatetta enemmän painaa oman lapseni turvallisuus.... koirani koulutan, mutta lapsiani suojelen niiltä kouluttamattomilta.

Mun mielestä on ihan perus liikennekäyttäytymisen opettamista lapselle että ei singahdeta juoksuun juuri koiran kohdalla, pyörällä väistetään kunnolla kun mennään jonkun muun liikkujan ohi, ei ajeta koko perhe rinnakkain fillareilla, kävellään tien reunassa, käytetään soittokelloa jo tarpeeksi kaukaa eikä vasta kun ollaan ihan toisten kantapäissä kiinni. Tämä lapsen oman turvallisuuden vuoksi mutta myös kohteliaisuudesta muita ihmisiä kohtaan.

Sitten taas nuoren paimenkoirani kanssa liikkuessa ja ihan tästä ketjustakin jo huomaa, että kasvatan kyllä lapsestani ilmeisesti jotenkin poikkeavaa. Kun minäminäminä ja minun oikeus tehdä ihan just niinkuin minä haluan!

Mulla koira kävelee pientareen puolella lyhyellä hihnalla niin järjestään vastaan tulevien on pakko saada tulla tyyliin neljän ihmisen rintamana niin että osun vastaantulijaan kun en vaan pääse enempää sinne pientareen puolelle väistämään. Pyöräilijät sujahtaa ohi niin että koiran perskarvat vaan pöllähtää ilmavirran vaikutuksesta. Kyllä koira mulla remmillä on aina pysynyt hallinnassa niin ettei pääse pahemmin singahtelemaan muita kulkijoita päin (ja nykyisin tarjoaa koulutuksen tuloksena itse kontaktia kun huomaa jonkun muun kulkijan tiellä meidän lisäksi) mutta ilman näitä "kyllä minulla on oikeus mennä keskellä tietä muut huomioonottamatta, siinähän väistät rakkisi kanssa"- tyyppejä kouluttaminen olisi kyllä ollut paljon helpompaa. Olen varmaan täysin surkea koiranomistaja ja kouluttaja kun nuoren innokkaan ja kaikkia rakastavan koiran kanssa tuo tuommoinen tilanne jossa toinen ihminen tunkee puolen metrin säteelle meistä, on vähän niinkuin menetetty koulutuksen näkökulmasta kun sitä koiraa nyt kiinnostaa se viereen tulevan ihmisen tervehtiminen enemmän kuin mun kuuntelemiseni kun perustottelevaisuus on vielä vaiheessa. Nyt se kyllä jo osaa mennä tervehtimään vasta luvan saatuaan mutta se piti sille opettaa. Enkä mä oikeasti ymmärrä, miksi muut tielläliikkujat katsovat että heillä on oikeus vaikeuttaa mun ja mun koirani liikkumista mutta heitä pitäisi koko maailman väistää? Eikö ole ihan yhtä törkeää käytöstä olla antamatta tilaa sille vastaan tulevalle koirakolle kuin että se koirallinen antaa hurttansa juosta fleksin mitan päässä siksakkia pitkin tietä? Elämä olis hiton paljon helpompaa jos kaikki otettaisiin edes vähän muitakin kanssaeläjiämme huomioon.

Vierailija
54/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa mitä joku rakki tai sen omistaja ajattelee juoksulenkistäni.

Ainoa mikä kiinnostaa on se ettet päästä elukkaa puremaan. Onneksi se on täysin omistajan vastuulla.

Vierailija
55/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pitää opettaa kestämään ulkona vastaan tulevat ihmiset ja muut koirat, tulivat ne sitten millä tahansa tyylillä. Itselläni on koira enkä voi käsittää niitä ihmisiä, joilla se piski kulkee hallitsemattomasti usean metrin pituisessa hihnassa ja päästetään menemään kaikkien vieraiden luo selityksellä "mutta kun se on ihan kiltti." Omakin koirani on kiltti, mutta ei kenenkään muun tarvitse sitä sietää kuin minun.

MUTTA mitä joku jo aiemmin mainitsi, niin kyllä ne tavalliset käytöstavat olisi ihan kivat myös muilla ihmisillä. Koirani kulkee aina piennarta pitkin ja minä siinä vieressä enkä voi ymmärtää mikä vimma jollain ihmisillä on saada kulkea sieltä koiran ja pientareen välistä kun huomattavasti helpompaa molemmille olisi jos ohittaisi tien puolelta. Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä änkeämään juuri sen koiran kohdalta ohi vain jostain periaatteesta, jos helpommin pääsisin muualta.

Vierailija
56/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira pitää opettaa kestämään ulkona vastaan tulevat ihmiset ja muut koirat, tulivat ne sitten millä tahansa tyylillä. Itselläni on koira enkä voi käsittää niitä ihmisiä, joilla se piski kulkee hallitsemattomasti usean metrin pituisessa hihnassa ja päästetään menemään kaikkien vieraiden luo selityksellä "mutta kun se on ihan kiltti." Omakin koirani on kiltti, mutta ei kenenkään muun tarvitse sitä sietää kuin minun.

MUTTA mitä joku jo aiemmin mainitsi, niin kyllä ne tavalliset käytöstavat olisi ihan kivat myös muilla ihmisillä. Koirani kulkee aina piennarta pitkin ja minä siinä vieressä enkä voi ymmärtää mikä vimma jollain ihmisillä on saada kulkea sieltä koiran ja pientareen välistä kun huomattavasti helpompaa molemmille olisi jos ohittaisi tien puolelta. Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä änkeämään juuri sen koiran kohdalta ohi vain jostain periaatteesta, jos helpommin pääsisin muualta.

Itse olen myös opettanut koirani kulkemaan siellä pientareen puolella ja itse siinä vieressä. Ja tämä on ihan sen takia, että ne juoksijat, lapset ja muut pääsevät ohittamaan minut siltä toiselta puolelta pelkäämättä. Olen ajatellut asian näin, että vaikka itse en koiria pelkää, niin joku muu voi pelätä. En itsekään pitäisi luikertelevista käärmeistä. Koirani ei välitä juoksevista ihmisistä, koska olen sen siihen kouluttanut. Mutta jos liian läheltä mennään ohi, niin saattaa haukahtaa. Joten toivon myös, ettei koiraani ohiteta hipoen. Tuskin ihmisetkään siitä pitävät, että joku juoksee ohi hipoen. Itsekin pelästyisin ja huutaisin.

Vierailija
57/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipitkä hihna taitaa olla joka kolmannella ja kuukausittain tulee joku vastaan, joka päättää, että meidän kivaa pikku hauvelia ei tarvitse pitää lainkaan kiinni.

Vierailija
58/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoisten omistajien sontasäkkejä potkaisen kuonoon. Kas kun et kiellä lenkkeilyä kokonaan.

Vierailija
59/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi joku laki saada flektien pituuteen. Yli 2 m on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
60/63 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ensin, sitten koira. Kyllä teidän koirasekoilijoiden piskit tulee ihmisen edun jälkeen vaikka se bullmastaffi oliskin niin ihanan lutunen. Aasit.