Nautin trollaamisesta. Tekeekö se minusta epäsosiaalisia piirteet omaavan ihmisen?
Upeaa herättää toisissa reaktioita! Tunnen veteleväni naruja nukketeatterin kulisseissa. Onko se epäsosiaalinen piirre ihmisessä? Halu manipuloida vieraita ihmisiä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vaan tylsä elämä ja vilkas mielikuvitus.
Tämä! Osuit nappiin.
No eka osa on totta, jälkimmäinen ei niinkään.
Kiitos sinulle, trolli, teet elämästä mielenkiintoisen!
No eihän täällä kukaan tunne toisiaan. Se on ihan oma asia millä tavalla tänne lähtee tallaamaan, kunhan tekee sen tyylillä ja ei hauku muita. Hauskoja provoja on kiva lukea ja osallistua niihin.
Vierailija kirjoitti:
AP:lle suosittelen tutustumaan suosikkiajattelijani, jonka tunnetuimpia sanoja on: ei ole mitää pelättävää paitsi pelko. Kuinka oikeassa hän olikaan. Linkin hahmo tulee innoittamaan meitä kaikkia tulevina vuosina :) pääsin irti kaikista peloistani :):):):):):)
Tarkoitatko Franklin D. Rooseveltia? Koska tuohan lause on hänen virkaanastujaispuheestaan 4.3.1933.
Vierailija kirjoitti:
Saatan jättää ap:n ketjuun kommentin ja sitten unohdan koko ketjun. Ap taas kirjoittaa tarkkaan muotoillun nasevan vastauksen ja päivittää sivua odottaen vastausta viestiinsä. Aika surullista.
Minä palaan aina tarkistamaan, onko joku langennut trolliin. Tämä on koukuttavaa ja auttaa ymmärtämään someaddiktioita. Mekanismit lienevät samanlaiset. Minun on pakko keksiä taidokkaampia trolleja saadakseni enemmän reaktioita ja ahdistun jos kukaan ei lankea niihin. Tämä on kauheaa sillä yhtäkkiä ymmärrän että en eroa halveksimistani someaddikteista ollenkaan. Tajuan: olemme kaikki samaa tähtipölyä. Kukaan ei ole oikeammassa kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lle suosittelen tutustumaan suosikkiajattelijani, jonka tunnetuimpia sanoja on: ei ole mitää pelättävää paitsi pelko. Kuinka oikeassa hän olikaan. Linkin hahmo tulee innoittamaan meitä kaikkia tulevina vuosina :) pääsin irti kaikista peloistani :):):):):):)
Tarkoitatko Franklin D. Rooseveltia? Koska tuohan lause on hänen virkaanastujaispuheestaan 4.3.1933.
Joo. Hän on siellä listan ykkösenä ollut vuosia :)
Trollaaminen on keskenkasvuista jos tavoitteena on ärsyttää ja/tai loukata ihmisiä.
Itselleni trollaus on tehokas keino osoittaa tiettyjen mielipiteiden järjettömyys. Väite esitetään kärjistettynä ja siitä tulee lähinnä naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan jättää ap:n ketjuun kommentin ja sitten unohdan koko ketjun. Ap taas kirjoittaa tarkkaan muotoillun nasevan vastauksen ja päivittää sivua odottaen vastausta viestiinsä. Aika surullista.
Minä palaan aina tarkistamaan, onko joku langennut trolliin. Tämä on koukuttavaa ja auttaa ymmärtämään someaddiktioita. Mekanismit lienevät samanlaiset. Minun on pakko keksiä taidokkaampia trolleja saadakseni enemmän reaktioita ja ahdistun jos kukaan ei lankea niihin. Tämä on kauheaa sillä yhtäkkiä ymmärrän että en eroa halveksimistani someaddikteista ollenkaan. Tajuan: olemme kaikki samaa tähtipölyä. Kukaan ei ole oikeammassa kuin toinen.
Totta! Loppujen lopuksi olemme kaikki aika samanlaisia. Sille on syynsä miksi kaipaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö vallantunteesta, ajatteletko että kaikki muut on vähän huonompia ja tyhmempiä kuin sinä. Well, näin on vain pääsi sisällä
En oikeastaan ajattele näin toisista. Minusta on vain kiinnostavaa anonyymisti pelata sosiaalisia pelejä. Livenä se ei sovi arvomaailmaani.
Sama ihminen olet, kirjoitat netissä tai juttelet irl. Nettipalstailijat ovat myös oikeita "live-ihmisiä". "Pelaat pelejä" ihmisillä, ja ihmisten mieli pahoittuu oikeasti, eikä vain jonkun virtuaalisen hahmon. Jos haluat trollata, hyväksyt sen. Ei ole eri arvomaailmaa kiusatessa ihmisiä netissä tai livenä, kun samat ihmiset ovat kyseessä.
Ehkäpä livenä sinua ei estä mikään oikeudentunto, vaan itsellesi koituva sosiaalinen haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mä taas tykkään mennä trolliketjuihin taivastelemaan ja vänkäämään vastaan eli ns. heittämään bensaa liekkeihin eli pidän trollaajan kiireisenä kun saan sen reagoimaan mun kommentteihin :D
Ja kuvittelet trollaajan vastailevan sinulle vilpittömänä ja tosissaan, tai että häntä edes kiinnostaisi, millä mielellä vastasit?
Trollaaja on tohkeissaan kun tyhmyyksissään luulee jonkun tarttuneen syöttiin, vaikka kaikki täällä tietävät miten homma toimii.
Miten vastaaminen ei olisi syöttiin tarttumista?
Jos jutusta löytyy kiinnostavaa sanottavaa, niin ei mua kiinnosta, vaikka ap olisi robotti (ja kohta varmaan onkin). Tää on vain keskustelupalsta, hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Hyvin harvoin palaan samaan ketjuun uudelleen, pitää olla kyllä harvinaisen tylsä päivä ja vähän uusia keskusteluja.
Oma elämäni on sen verran mielenkiintoista, että ei ole tullut tarvetta keksiä trolleja. Kaikkea mun kertomaani on silti väitetty trolliksi 😂
Vierailija kirjoitti:
Trollaaminen on keskenkasvuista jos tavoitteena on ärsyttää ja/tai loukata ihmisiä.
Itselleni trollaus on tehokas keino osoittaa tiettyjen mielipiteiden järjettömyys. Väite esitetään kärjistettynä ja siitä tulee lähinnä naurettava.
Se on silti kiusaamista
Olen aina pitänyt ihmisiä jotka trollaavat ja provoilevat jotenkin... surullisina tapauksina? Että ehkä tälläiset ihmiset, jotka kaikki päivät trollaavat ja provoilevat, niin heillä ei ole muita ihmisiä joilta saisi huomiota ja siksi heidän pitää trollata ja provoilla palstoilla, koska he eivät muuten saa huomiota. Koska miksi muuten ihmiset kuluttaisivat aikaa tuollaiseen?