Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kahvinkeitin? (Miehen mielestä Moccamaster, joka omasta miestäni vanhemman sukupolven fanituksen kohde)

Kaffi
13.06.2018 |

Itse kannatan wilfa merkin sitä kalliimpaa mallia😉

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Braun, jossa teräksinen termoskannu. Tekee hyvää kahvia (käytämme erilaisia papukahveja, jotka jauhamme itse). Toisinaan käytämme 80-luvulla ostamaani OPAn perkolaattoria (tiikkikahvalla tietysti) - on sotkuisempaa, mutta toisinaan tekee tosissaan mieli sitä vahvaksi keitettyä perinnekahvia.

Moccamaster on yli 40-vuotiailla jonkinlainen yliarvostettu pätemisväline.

Kuluttaja -lehdessä oli joku vuosi sitten kahvinkeitintesti - Moccamaster ei voittanut eikä ihan kakkonenkaan...

Vierailija
42/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mocca Master on niin ruma, että tehköön millaista kahvia hyvänsä, niin omaan keittiööni en sellaista hirvitystä huolisi. On olemassa hyviä ja tyylikkäitäkin kahvinkeittimiä.

Osaan kuvitella sut siellä kerrostalon vuokrakaksion keittiössä kellastuneiden ja repsottavien kaappien keskellä.

Ja minä osaan kuvitella sinut 'lampaana' hinkumassa kaikkea sitä samaa, mitä muillakin. Lokkilamppukin löytyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mocca Master on niin ruma, että tehköön millaista kahvia hyvänsä, niin omaan keittiööni en sellaista hirvitystä huolisi. On olemassa hyviä ja tyylikkäitäkin kahvinkeittimiä.

Osaan kuvitella sut siellä kerrostalon vuokrakaksion keittiössä kellastuneiden ja repsottavien kaappien keskellä.

Ja minä osaan kuvitella sinut 'lampaana' hinkumassa kaikkea sitä samaa, mitä muillakin. Lokkilamppukin löytyy?

Noup =)

Vierailija
44/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on kallis kahviin lastuun nähden , vie liikaa tilaa ja on ruma.

Vierailija
45/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Braun, jossa teräksinen termoskannu. Tekee hyvää kahvia (käytämme erilaisia papukahveja, jotka jauhamme itse). Toisinaan käytämme 80-luvulla ostamaani OPAn perkolaattoria (tiikkikahvalla tietysti) - on sotkuisempaa, mutta toisinaan tekee tosissaan mieli sitä vahvaksi keitettyä perinnekahvia.

Moccamaster on yli 40-vuotiailla jonkinlainen yliarvostettu pätemisväline.

Kuluttaja -lehdessä oli joku vuosi sitten kahvinkeitintesti - Moccamaster ei voittanut eikä ihan kakkonenkaan...

Wilfa on aika tukevasti kakkossijalla pätemisen välikappaleena.

Vierailija
46/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten Mokkiksissa tippalukkoa? Muistelisin että kaikissa malleissa ei sitä tainut olla.

Vierailija
47/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkolaattorikeitin + kahvimylly ja kokonaiset pavut. Hieman enemmän vaivaa, mutta paljon parempi kahvi. Suodatinkeittimistä Mocca Master on kyllä parhaasta päästä, keittää riittävän kuumaa. Tärkeää käyttää hyvää kahvia, raikasta vettä ja pitää keitin puhtaana, muuten ei mikään keitin keitä hyvää. Capsulo-tyyppiset keittimet taas ovat aivan kamalia roskaajia, hirveät jätemäärät.

Tämä tai sitten perinteinen pannu. Itse valmistan pannukahvin laittamalla porot kylmään veteen ja kuumentamalla liki kiehuvaksi. Tulee todella hyvää!

Vierailija
48/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster on kallis kahviin lastuun nähden , vie liikaa tilaa ja on ruma.

Ne kahvilastut vasta kitkeriä ovatkin 😨

Vierailija
49/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterin vesisäiliön voit pestä ihan tavallisella tiskiharjalla ja astianpesuaineella. Sitä ei kovin usein tarvitse tehdä kun täytät erillisellä vesikannulla kuten oikeaoppisesti kuuluu tehdä. Irto-osat voit pestä astianpesukoneella jos laiskotuttaa mutta paremmin säilyvät käsinpesulla. Kalkinpoistoon voit hakea sitruunahappoa vaikka apteekista.

Vierailija
50/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten puhdistan sen moccamasterin? Meillä ollut hetken ja tosi tyytyväinen olen ollut, nyt pitäisi puhdistaa..

Kieltämättä vähän hankala. Pitää vaan irrottaa seinästä ja yrittää sitä vesisäiliötä jollain huuhtoa ja pehmeällä putsata samalla ja laittaa puhdistusaineet läpi.

Itselläkin on ollut ko. kone 15v ja varmaan kolme-neljä kertaa sen putsannut.

Youtubesta löytyy video miten irroitat vesisäiliön pesua varten.

Herranen aika, ei sitä tarvitse irroittaa.

Vierailija
51/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Moccamaster, ja ihan tyytyväisiä siihen ollaan. Simppeli ja kestävä laite, helppo käyttää ja pitää puhtaana. Kahvi sopivan makuista omaan suuhun. En silti alkaisi inttämään että se on maailman paras kahvinkeitin. En väittäisi samaa Jurasta, Wilfasta tai mistään muustakaan kahvinkeittimestä. Ei maailman parasta tässä kategoriassa ole, on vain se mikä on sinulle itsellesi paras.

Vierailija
52/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten Mokkiksissa tippalukkoa? Muistelisin että kaikissa malleissa ei sitä tainut olla.

Ei, jos mekaanista tarkoitat.

Vierailija
53/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten puhdistan sen moccamasterin? Meillä ollut hetken ja tosi tyytyväinen olen ollut, nyt pitäisi puhdistaa..

Kieltämättä vähän hankala. Pitää vaan irrottaa seinästä ja yrittää sitä vesisäiliötä jollain huuhtoa ja pehmeällä putsata samalla ja laittaa puhdistusaineet läpi.

Itselläkin on ollut ko. kone 15v ja varmaan kolme-neljä kertaa sen putsannut.

Youtubesta löytyy video miten irroitat vesisäiliön pesua varten.

Miks ihmeessä se täytyis irrottaa??.pystyyhän sen muutenkin pesemään

Vierailija
54/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on mennyt huonompaan suuntaan. Nykyinen keitin todellakin polttaa kahvin, eikä kestä seisottamista edes siihen asti, että saa kaksi kupillista juotua. Edellinen antoi hyvinkin toista tuntia seisottaa, menemättä huonoksi.

Vierailija
55/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilfa on ihan jees ainakin sen takia että sammuttaa itse itsensä, jos jää vaikka vahingossa päälle ja lähtee töihin. 40min jälkeen sammuttaa virran.

Vierailija
56/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster on mennyt huonompaan suuntaan. Nykyinen keitin todellakin polttaa kahvin, eikä kestä seisottamista edes siihen asti, että saa kaksi kupillista juotua. Edellinen antoi hyvinkin toista tuntia seisottaa, menemättä huonoksi.

Itse juon joskus aamukahvin jämät iltapäivällä Braunistani mikrossa lämmittämällä ja maku sen kun paranee. Moccamasterin kahvi painuu heti kitkeröksi kuraksi ja ilmeisesti sen kahvin annostelu on tarkkaa, koska harvoin olen saanut missään hyvää kahvia sillä keitettynä.

Vierailija
57/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilfa on ihan jees ainakin sen takia että sammuttaa itse itsensä, jos jää vaikka vahingossa päälle ja lähtee töihin. 40min jälkeen sammuttaa virran.

Eikö kaikissa pidä olla se ominaisuus nykyään? Eu-direktiivi....

Vierailija
58/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikissa pidä olla se ominaisuus nykyään? Eu-direktiivi....

Jaa lakijutuista en mitään tiedä, mutta hyvä jos näin olisi.

Vierailija
59/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen Wilfa merkkinen kahvinkeitin, maksoi noin 120-130€. Hajosi noin vuoden käytön jälkeen, ei pumpannut sitä vettä enään ollenkaan kun laittoi keittimen päälle. Paska keitin, en suosittele.

Sitten mulla oli sellainen perkolaattorikeitin, merkki oli joku "C3". Pirun kuumaa kahvia se teki ja muutenkin hyvä keitin oli muuten, mutta oli aika työlästä putsata ne kaikki osat. 

Sitten on ollut Boschin termoskeitin. Styline TKA8653. Surkea tekele alusta alkaen. Maksoi noin 99€. Ei pitänyt kovin kuumana kahvia, vaikka olikin termoskeitin. Piti kovaa ääntä kahvia keitettäessä. 

Nyt mulla on tuo Electroluxin 20e:n kahvinkeitin, joka oli jossain testeissä saanut hyvät arvosanat. No hyvä keitin sekin on, mutta keittolevy naarmuuntui nopeasti. Ja se virtanapin merkki kului nopeasti pois (tämä nyt on pikku juttu mutta kuitenkin), eli huomaa kyllä että halvasti on tehty mutta mitäpä sitä voi 20eurolla odottaa saavansa.

Empä osaa parasta sanoa kun keittimiä on niin paljon olemassa.. Mutta näistä omista kokemuksista parhain on tämä nykyinen eli Electrolux.

Vierailija
60/61 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mocca Masteriin jää n. 1 dl sisään vettä eli jos harvoin keittää kahvia niin se maistuu pahalta. Keitin pitää muistaa tyhjentää ylösalaisin käytön jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän