Paras kahvinkeitin? (Miehen mielestä Moccamaster, joka omasta miestäni vanhemman sukupolven fanituksen kohde)
Itse kannatan wilfa merkin sitä kalliimpaa mallia😉
Kommentit (61)
Kui vanha miehesi on ? Aika vaikee varmaan löytää vanhempaa vuosikertaa oleva keitin ...käyttämättömänä?
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten puhdistan sen moccamasterin? Meillä ollut hetken ja tosi tyytyväinen olen ollut, nyt pitäisi puhdistaa..
Ootko tosiaan noin avuton? Samalla tavalla kun muutkin keittimet tietenkin!! Olihan siinä ohje mukana jos ei muuten taitu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten puhdistan sen moccamasterin? Meillä ollut hetken ja tosi tyytyväinen olen ollut, nyt pitäisi puhdistaa..
Ootko tosiaan noin avuton? Samalla tavalla kun muutkin keittimet tietenkin!! Olihan siinä ohje mukana jos ei muuten taitu!
Laitetaanko se koko kone sinne astianpesukoneeseen?
anteeks jos kysyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielellään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitattiinko lainauksessa astianpesukoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä vähän hankala. Pitää vaan irrottaa seinästä ja yrittää sitä vesisäiliötä jollain huuhtoa ja pehmeällä putsata samalla ja laittaa puhdistusaineet läpi.
Itselläkin on ollut ko. kone 15v ja varmaan kolme-neljä kertaa sen putsannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ihmisillä oikeasti on nointa keittimiä pöydillään, kun tarjolla muuhun kalustukseen sopiva täysautomaattisia kahvikoneitakin? :D
Mä tykkään mustasta, kuumasta ja vahvasta suodatinkahvista. Keskipaahtoa. En käytä maitoa tai sokeria, joten moccamasterilla tulee mun makuuni paras tsufé. Toki jos oikein maitoa lotraa, silloin ymmärrän tummapaahtoiset, voimakkaat kahvit. Ei se latte nyt maailman pahintakaan ole.
Etelä- ja Keski-Eurooppalaistyyppiset kahvit ei vaan ole omaan suuhuni sopivia, paitsi espresso oikein hyvän illallisen päätteeksi.
Ja heti kohta kun joku tulee kommentoimaan että vaan suomalaiset juntit juo vaaleapaahtoista pannukahvia, älkää viitsikö. Ei yksi kahvikulttuuri ole yhtään sen juntimpi kuin mikään muukaan. Suomessa on vahvat, pitkät kahviperinteet ja täysin ainutlaatuisen makuiset kahvit. Ei se ole junttia. Junttia on kuvitella, että muissa maissa on automaattisesti jotenkin hienompaa.
Arvostelet laitetta josta et tiedä hittojakaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitattiinko lainauksessa astianpesukoneeseen?
Missä lainauksessa? Ei nyt olla kirjoja lainaamassa hei.
Koe olevani velvoitettu vastaamaan Moccamaster. Käytössäni on lapsuudenkodin peruja oleva 14 vuotta vanha Moccamaster, pienempi "sinkkutalouden" malli. Se on nopea ja luotettava ja mukavan tehokkaan näköinen. Lähes kaikissa kyläpaikoissakin on jonkinlainen Moccamaster.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä vähän hankala. Pitää vaan irrottaa seinästä ja yrittää sitä vesisäiliötä jollain huuhtoa ja pehmeällä putsata samalla ja laittaa puhdistusaineet läpi.
Youtubesta löytyy video miten irroitat vesisäiliön pesua varten.
Ainoa kunnon kahvinkeitin on lahtökohtaisesti sellainen, joka jauhaa pavut juuri ennen kupillisen tekoa. Meillä Saeco (tai Philipps sen taitaa nykyisin omistaa). Huippu olisi suoraan vesijohtoverkossa oleva, itseputsaava automaattikone, mutta ne ovat hiiirveän kalliita
Mocca Master on niin ruma, että tehköön millaista kahvia hyvänsä, niin omaan keittiööni en sellaista hirvitystä huolisi. On olemassa hyviä ja tyylikkäitäkin kahvinkeittimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy video miten irroitat vesisäiliön pesua varten.
Varmasti, mutta kannattaako se on sitten toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mocca Master on niin ruma, että tehköön millaista kahvia hyvänsä, niin omaan keittiööni en sellaista hirvitystä huolisi. On olemassa hyviä ja tyylikkäitäkin kahvinkeittimiä.
Osaan kuvitella sut siellä kerrostalon vuokrakaksion keittiössä kellastuneiden ja repsottavien kaappien keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan kuvitella sut siellä kerrostalon vuokrakaksion keittiössä kellastuneiden ja repsottavien kaappien keskellä.
Sanoo joku jolla on aikaa päitvät pitkät kirjoitella höpö-palstoille.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä sylvi !!! Kyllä on likanen keitin..yäk !! ...ja kalkkiintunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä sylvi !!! Kyllä on likanen keitin..yäk !! ...ja kalkkiintunut...
No ei ole =)
Kuraa tulee niskaan, mutta: Meillä juodaan vain DolceGuston kapselikahveja! Kahden hengen talous ja molemmilla oma kahvimakunsa. En ole hysteerinen kierrätyskeiju, siksi.
Suomalaisesta kurakatriinasta saan vain vatsani kipeäksi ja se maistuu ei-millekään. Tuoksuu kyllä kahville, mutta likipitäen sama, jos joisi kuumaa vettä ja haistelisi kahvipakettia samalla.
49 euron Braun ollut jo jokusen vuoden. Perusmalli ja kahvi on lämmintä ja hyvää. En menisi Moccamasteriin: kahvi kitkerää, ei kestänyhän seisotusta ja irrotettavien osien kanssa sähläys ei kiinnosta.
Samaa pottu suussa kieltä kuiteskin. Samaa pskaa!