Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Suosituksia minne kannattaa viedä?
Pk seutu.
Uniikki taideteos nauratti, vaikka olen pahoillani asiakkaiden käytöksestä.
Minä lahjoitan hyväntekeväisyyskirpputoreille ylimääräistä omaisuuttani, koska en edes osaa myydä mitään.
Ihmiset maksavat tosi pieniä hintoja. Ja yrittävät tinkiä. Esim. 1 euron uudenveroista t-paitaa yritti somalilinainen ostaa 10 sentillä ja kun sanoin etten myy niin haukkui rasistiksi. Kirpparit olivat ennen kivoja mutta nyt tuntuu että olen vaan asiakkaana jatkossa.
Havainto myyjästä Helsingissä: vanhempi mies, joka myi tyhjää magnum kuohuviinipulloa kirpputorilla. Keskusteli toisen vanhemman miehen kanssa, miten nykynuoret ovat niin nirsoja ja pilattuja, etteivät suostu maksamaan pullosta summaa, joka oli enemmän kuin täysi pullo Alkosta ostettuna. Itse olen vanhempi myös, ihan vain tiedoksi.
Leenama kirjoitti:
Kiva myös vanhemmat/isovanhemmat jotka antavat lasten vaellella itsekseen kirppiksellä ja leikkiä myynnissä olevilla leluilla. Useamman kerran on leluseteistä kadonnut osa vaikka osat teipillä yhdessä tai muovipussissa. Mahdoton myydä sen jälkeen.... Useamman kerran olen huomannut tätä, lasten annetaan leikkiä vapaasti myynnissä olevilla leluilla ja sitten vain pois lähtiessä työnnetään lelut lähimmälle pöydälle, pah!
Tuttua! Kerran pieni villikko tuli jonkun lelun kanssa äitinsä luo näyttämään, että "kato mä vahingossa rikoin tän". Äiti totesi vaan, että "ei se mitään, vie se takaisin"
Mä vein ihan merkkitavaraa myös kirppikselle. Viikon pöytä ja pidin pöydän siistinä. Löytyi esim. Finlaysonin pari kertaa pidetyt lakanat muutama setti, verhoja, takkeja, housuja (esim. guess, liujo, jne), paitoja (esim. Tommy Hilfiger, Guess, Peak, Gant). Siistissä kunnossa, piti vain itse päästä eroon vaateista kun ei sopinut kaappiin. Jäin tappiolle tästä reissusta. Kukaan ei ostanut ja muutamat tavarat varastettiin. Paidoilla oli hintaa 0,5€-1,5€, housut oli 6€, takit 2€, kodin tekstiilit oli 7€ setti. Pöytä oli n. 40€/vko, siihen kirpparin erilaisia maksuja. Miinukselle jäin noin -3€. Totesin, että ei ole vaivan väärtti. Loput tavarat lähti uff:n laatikkoon.
Tuo vähänkäytetty on siitä hyvä kyllä ettei ole säätöä ostajien kanssa.No kauppakin kävi ekat 2 viikkoa ihan hyvin...loput jäänee myymättä,mutta 60% tavaroista meni..Mutta kannattaa kokeilla.Ei maksa paljoa...Kuvaaminen toki työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on aina ollut parin viikon myynti n.700€. Vuosi sitten tein kunnon raivauksen, vähän niiku esi marittamisen ja vein kamat kirppikselle niin kahden viikon myynti oli 1400€ mutta oli kyllä kamaaki ihan törkeästi ja sen roudaaminen ja pöydän siivoaminen oli niin rasittavaa että päätin että oli viimeinen kerta ja nyt oon vienyt vaan ihan lahjoituskirppikselle. Nyt tänne meille päin on tullut semmoinen kirppis missä on ilmainen pöydän siivous ja 50/50 myynti mahdollisuus niin voisin kuvitella vielä vieväni tuohon 50/50 myyntiin mutta siihen yli puolen vuoden jono ja jos päätän luopua jostain haluan siitä heti eroon enkä hillota jossain vintillä puolta vuotta.
Niin ja tosta hinnoittelusta niin itselläni oli semmoinen taktiikka että ensin laitoin niin korkeat hinnat kun kehtasin ja seurasin myyntiä netistä päivittäin ja sitten kun myynti alkoi hiljenemään niin kävin aina alentamassa hintoja ja sitten vielä viimeisille päiville -50% hinnat.
Pakko kysyä, että mitä ihmettä olet myynyt, kun tuotto 1400e 2vk? Ei taida ihan olla 20 sentin lastenvaatetta? Oliko jotain designkalusteita, arvokoruja?
Ei ollut arvokoruja eikä desingnkalusteita. Perus hyvä kuntoisia H&M ja lindex lastenvaatetta, naisten vaatteita suurin osa käyttämättömiä(isokokoisia jotka meni kyllä heti kaupaksi), kenkiä, kirjoja ,DVD, CD, askartelutarvikkeita, astioita... yms ihan perus kodin tavaraa mutta sitä oli oikeesti paljon joka päivä vein ison ikea kassillisen tavaraa. Mutta kaikki oli tosiaan hyvä kuntoista tavaraa eikä mitään mystistä krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin joskus sellaiset ripsentaivuttimet, joissa oli muutama ripsikin, hyi helevetti!
Nooh, sitä on vaan joku av-mamma jo kokeillut.
Mulla samoja kokemuksia. Kaiken pitäisi maksaa euron tai kaksi korkeintaan. Hyväkuntoisesta, lähes käyttämättömän näköisestä kivasta takista (tyyliin Reimatec + toppatakki) 15€ on liikaa. Pitäisi olla vitosen. Tai kaksi euroa.
Vaatteet vielä jotenkin tekee kauppansa vauvakoossa, kitkutellen taaperoilla ja leikki-ikäisillä. Yli 110-senttiset on vaikeita, 122 ja yli melkein mahdottomia. Itsepalvelukirppikselle ei kannata viedä, koska viikkovuokran jälkeen ei jää käteen. Huutikseen eikä faceenkaan kannata laittaa kuin lähinnä jotain harrastustarvikkeita, mutta ei vaatteita. Poikkeuksena jos itse harrastaa jotain "lettileggingsiä" silloin kun on pahin vimma päällä. Jos muoti on jo ajanut ohitse, niin niitäkin saa itkien tyrkyttää "av kysyn mieheltä" tyypille, joka pohtii, pystyykö uhraamaan perheen varoista 1€20snt vaatteeseen, vai suuttuuko mies.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tyypin, joka välillä myy kirppiksellä ym.ja voittoa tulee satasia. No, se ei pidä paikkansa, josajatellasn, että hän on lähes maaninen shoppailija sekä Suomessa ja ulkomailla ja tärkeintä on päästä joka reissulla kauppaan. Sinne on palanut kympoitonneja.
Tämä mä just meinaan, että jos kirppistuotto on satasia viikko toisensa jälkeen niin kyllä siihen myytävään tavaraan on pitänyt ensin laittaa useita tonneja kiinni. Ei mulla edes riittäisi viikoiksi myytävää. Onneks.
Mä jäin koukkuun uuteen itsepalvelukirppikseen, missä on myynnin nettiseurantamahdollisuus. Voittoa on joka viikko tullut jonkin verran, parhaimmillaan 200 euroa/viikko. Ihanaa istua esim. kokouksessa ja nähdä, että jaahas, Simo-Irmelin toppapuku meni kaupaksi :D.
Vierailija kirjoitti:
Mä vein ihan merkkitavaraa myös kirppikselle. Viikon pöytä ja pidin pöydän siistinä. Löytyi esim. Finlaysonin pari kertaa pidetyt lakanat muutama setti, verhoja, takkeja, housuja (esim. guess, liujo, jne), paitoja (esim. Tommy Hilfiger, Guess, Peak, Gant). Siistissä kunnossa, piti vain itse päästä eroon vaateista kun ei sopinut kaappiin. Jäin tappiolle tästä reissusta. Kukaan ei ostanut ja muutamat tavarat varastettiin. Paidoilla oli hintaa 0,5€-1,5€, housut oli 6€, takit 2€, kodin tekstiilit oli 7€ setti. Pöytä oli n. 40€/vko, siihen kirpparin erilaisia maksuja. Miinukselle jäin noin -3€. Totesin, että ei ole vaivan väärtti. Loput tavarat lähti uff:n laatikkoon.
6€ ja 7€ jo sellaisia hintoja, etten kirppikseltä ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samoja kokemuksia. Kaiken pitäisi maksaa euron tai kaksi korkeintaan. Hyväkuntoisesta, lähes käyttämättömän näköisestä kivasta takista (tyyliin Reimatec + toppatakki) 15€ on liikaa. Pitäisi olla vitosen. Tai kaksi euroa.
Vaatteet vielä jotenkin tekee kauppansa vauvakoossa, kitkutellen taaperoilla ja leikki-ikäisillä. Yli 110-senttiset on vaikeita, 122 ja yli melkein mahdottomia. Itsepalvelukirppikselle ei kannata viedä, koska viikkovuokran jälkeen ei jää käteen. Huutikseen eikä faceenkaan kannata laittaa kuin lähinnä jotain harrastustarvikkeita, mutta ei vaatteita. Poikkeuksena jos itse harrastaa jotain "lettileggingsiä" silloin kun on pahin vimma päällä. Jos muoti on jo ajanut ohitse, niin niitäkin saa itkien tyrkyttää "av kysyn mieheltä" tyypille, joka pohtii, pystyykö uhraamaan perheen varoista 1€20snt vaatteeseen, vai suuttuuko mies.
Tuossa on muuten joku juttu, että vauvalle ostaa mielihyvin kirppikseltä, mutta isolle taaperolle ostan yhä enemmissämäärin uutena. Kouluikäiselle tuskin enää ostaisin mitään kirppikseltä.
Täällä mini puhuu UFFille viemisestä. Miksi ko huijarifirmalle? Lahjoittakaa puhtaat ja ehjät vaatteet mielummin niitä oikeasti tarvitseville / oikeille hyväntekeväisyysjärjestöille tai toimijoille. Mm. seurakunnilta voi kiinnostusta kysyä.
Mä myyn fb-kirppareilla ja torissa.
Mua hämmentää tyypit, jotka yrittävät myydä niitä merkkivaatteitaan kivijalkakirppareilla. Mä en maksaisi ikinä koskaan mistään kirpparilla yli viittätoista euroa. Miksikö? Koska kirppareita harrastavana mua ei kiinnosta merkkivaatteet, ei sitten millään tavalla. Se että jossain lukee "Guess" ei merkitse mulle mitään. Mä näen vaan liian ison hintalapun.
Miksei niitä myydä jossain missä ne tavoittaisivat ostajana? Nykyään törmää pöytiin, jossa kaikki on hinnoiteltu yli kympin. En voi käsittää. Ja varmaan on turhaa työtä ja varmana varastetaan.
Pitää kuiten muistaa, että myymäsi vaatteet ovat käytettyjä. Ei ne mene kaupaksi alkuperäisen hinnan puolituksella. Halvemmalla saattaa saada alesta käyttämätön. Onko ideana saada hyvä tili, vai päästä eroon tavarasta mitä ei tarvitse?
Mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää, että paljonko olette saaneet rahaa käteen kirppisviikon päätteeksi?
Mulla samat fiilikset. Aikoinaan vein paljon tavaraa Helsingin Vekarakirppikselle... nyt en enää vie koska ihmiset ovat ihan "possuja". Siellä ihmiset penkovat ja pudottavat lattialle tavaraa, eivät nosta edes. Ja lapset saavat mellastaa ja ottaa särkyviäkin tavaroita pöydästä ym. Kerran eräs äiti antoi lapsensa kävellä jäätelön kanssa siellä ja olin paikalla kun se jäätelö putosi myyntipöytääni. Käyttämätön hieno mekko oli jäätelössä. Äitinsä ei pahoitellut eikä mitään vaan meni ostamaan lapselle uuden jätskin. Sanoin että pöytä on minun ja että ei ole kiva kun nyt mekkoa ei voi myydä. Nainen sanoi että lapset sotkevat ja mulkoili vaan. Lähtivät ovesta ulos kun jätski oli ostettu ja asia jäi siihen. Lisäksi pöydästäni on varastettu tavaraa, esim. uusia kenkiä. En kyllä tajua miten mutta varkaat ovat taitavia. Myyn jatkossa tavarat aina facebook-kirppiksellä.