Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Sellaisen ehkä voisi laittaa kirpparille näytille?
Kympillä puoleksi tunniksi?
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin sanoa että moni asia sujuu kuin itsestään ja luonnostaan, kun sitä kemiaa on molemmin puolin, oli tarkoitus mikä sitten olikin, päädytään sitten mihin vaan.
Perässä hilluva t(a)ukki ongelmineen riittää jo parin höirintähuutelun jälkeen. Toinen on sitten kännit ottanut naikkonen.. Hyi.
Toisaalta jos ja kun joudutaan "lypsämään" joka sana eikä ymmärrystä näytä olevan, miksi sellaiseen kuluttaa aikaansa? Perässä hilluva naikkonen voi kuluttaa siihen vuosia jankuttamalla ongelmistaan ilman suoraa vuorovaikutusta. Voi vielä jatkaa häirintäänsä niin että päätyy itkien selittelemään häirintöjään oikeusistuimeen.
Ehkä olisi aika pistää korkki kiinni, ei kello ole edes vielä kolmea iltapäivällä...
Samoin kauhua tuottaa verhojen ja pussilakanoiden myynti. Ne rullat ja viikkaukset avataan ja sitten vain heitetään siiden pöydälle muiden tavaroiden peitteeksi. Tämän ongelman toki ratkaisin sitten sille, että tein verhoille ja pussilakanoille sellaisia pakkauksia, että laitoin ne narulla kiinni ja kirjotin lappuun, että ''älä avaa pakettia''. Ymmärrän kyllä, että haluaa varmaan nähdä miltä se tuote kokonaisuudessaan näyttää ja huijareitakin tietty on (jos olisi vaikka reikiä lakanoissa yms), mutta aivan sama. Jos joku luottaa ja ostaa ne nätit paketit niin hyvä niin, jos ei niin sitten ei, parempi sekin kuin pöytä on aina kuin hurrikaanin jäljiltä, kun joku sen ison lakanan tai verhon siihen vain heittää. -.-
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen aina ollut tosi tyytyväinen tuottoon (muutamia satasia/viikko) että hyvin jaksan nähdä sen vaivan mitä tuon tienaaminen puhtaana käteen tarkoittaa. En tosin koskaan myy mitään roskaa, vaan esim. vaatteet ovat ajanmukaisia, ehjiä ja kauniita. Alle euron hintaisia tuotteita en jaksa edes myydä, vaan vien ne suoraan kierrätykseen. Parhaiten käy kaupaksi erilainen kodintavara ja sisustustuotteet. Myös lasten lelut oikein hinnoiteltuna sekä harrastustavarat. Omat vaattenikin olen saanut myytyä hyvään hintaan (L ja XL) koska isompia kokoja löytyy myynnistä vähemmän.
Kannattaa, jos mahdollista, ottaa pöytä sellaisesta paikasta, jossa myyjät siistivät pöytiä! Kalliimmat ja kauneimmat tuotteet parhaiten esille. Vaatteet nätisti stailattuna (esim. sopiva huivi/koru samaan hengariin ja ehkä hintaankin). Lastenvaatteista ne kulahtaneimmat eivät oikeasti kelpaa kellekään edes ilmaiseksi, ja ihan turhaan näkee vaivaa jonkun 0,20e hintaisten tuotteiden myynnissä ja hinnoittelussa.
Onnekas! Minulle voitto on se, että 100€ jää pöytävuokran jälkeen käteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen aina ollut tosi tyytyväinen tuottoon (muutamia satasia/viikko) että hyvin jaksan nähdä sen vaivan mitä tuon tienaaminen puhtaana käteen tarkoittaa. En tosin koskaan myy mitään roskaa, vaan esim. vaatteet ovat ajanmukaisia, ehjiä ja kauniita. Alle euron hintaisia tuotteita en jaksa edes myydä, vaan vien ne suoraan kierrätykseen. Parhaiten käy kaupaksi erilainen kodintavara ja sisustustuotteet. Myös lasten lelut oikein hinnoiteltuna sekä harrastustavarat. Omat vaattenikin olen saanut myytyä hyvään hintaan (L ja XL) koska isompia kokoja löytyy myynnistä vähemmän.
Kannattaa, jos mahdollista, ottaa pöytä sellaisesta paikasta, jossa myyjät siistivät pöytiä! Kalliimmat ja kauneimmat tuotteet parhaiten esille. Vaatteet nätisti stailattuna (esim. sopiva huivi/koru samaan hengariin ja ehkä hintaankin). Lastenvaatteista ne kulahtaneimmat eivät oikeasti kelpaa kellekään edes ilmaiseksi, ja ihan turhaan näkee vaivaa jonkun 0,20e hintaisten tuotteiden myynnissä ja hinnoittelussa.
Kuinka paljon tavaraa ja mitä sinulla on, kun saat noin ison voiton? Ihmettelen aina näitä satasien voittoja että ei niitä markettien ja henkkamaukkojen vaatteista ikinä saa, vaikka olisivat uutta vastaavassa kunnossa.
Leenama kirjoitti:
Kiva myös vanhemmat/isovanhemmat jotka antavat lasten vaellella itsekseen kirppiksellä ja leikkiä myynnissä olevilla leluilla. Useamman kerran on leluseteistä kadonnut osa vaikka osat teipillä yhdessä tai muovipussissa. Mahdoton myydä sen jälkeen.... Useamman kerran olen huomannut tätä, lasten annetaan leikkiä vapaasti myynnissä olevilla leluilla ja sitten vain pois lähtiessä työnnetään lelut lähimmälle pöydälle, pah!
Tämä on ostajankin kannalta ärsyttävää. Ei ole kivaa arpoa onko osat tallella kun joku urpo on sen repinyt auki. Tietty osa tekee sitäkin että tarkistaa ja jos jotain puuttuu niin se jäteään mielenosoituksena auki.
Sain viimeks yli 400e viikossa aikuisten suurista vaatteista. XL ja siitä ylöspäin ja ihan perus puseroita, farkkuja ja takkeja. Kallein takki oli 8e. Suuria vaatteita on kirppareilla tosi harvoin.
En ole tästä vähänkäytetystä kuullutkaan, kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Sain viimeks yli 400e viikossa aikuisten suurista vaatteista. XL ja siitä ylöspäin ja ihan perus puseroita, farkkuja ja takkeja. Kallein takki oli 8e. Suuria vaatteita on kirppareilla tosi harvoin.
Kuinka paljon olit alunperin niistä vaatteista maksanut? Jos on maksanut esim.500 e yhteensä, niin voittosi olisi huima. Suuret voitot tarkoittaa suurta satsausta alunperinkin tavaroiden hankkimiseen ja siihen esim.minulla ei ole ollut varaa koskaan. Olen yrityänyt päästä tavallisesta, siististä lapsen vastetuksesta eroon, mutta edes uutta vastaava kunto ei kelpaa. Laitan siis keräyslaatikkoon.
Tiedän tyypin, joka välillä myy kirppiksellä ym.ja voittoa tulee satasia. No, se ei pidä paikkansa, josajatellasn, että hän on lähes maaninen shoppailija sekä Suomessa ja ulkomailla ja tärkeintä on päästä joka reissulla kauppaan. Sinne on palanut kympoitonneja.
Mua harmittaa hirmuisesti miten työlästä ja epätuottoisaa kirpparimyynti on. Ekoilu ja näpräys (hinnoittelu ym.) on kyllä molemmat mun juttu todellakin, mutta riepoo kun hyvä vaate ei mene kaupaksi edes jollain 2e hintaan ja joka kerta joutuu niitä kamoja takaisin päin tuomaan.
"Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. "
Kävin juuri kirppiksellä ja sen jälkeen vaatekaupan alemyynnissä, sain alehintaisen mekon palttiarallaa samaan hintaan kuin mitä kirppiksellä oli käytettyjä mekkoja myynnissä.
Lapsellekin löytyy ihan normaalihinnallakin uusia vaatteita samaan hintaan, mitä toisinaan kirppiksellä tulee vastaan käytettyjä (ja tosiaan käytetyn näköisiäkin).
Voisiko kalliit merkkituotteet mennä paremmin kaupaksi nettikirppiksellä? Kivijalkakirppiksiltä kun useimmin haetaan niitä muutaman kolikon löytöjä, ei merkkivaatetta 10€ hinnalla.
Kyllä mulla on aina ollut parin viikon myynti n.700€. Vuosi sitten tein kunnon raivauksen, vähän niiku esi marittamisen ja vein kamat kirppikselle niin kahden viikon myynti oli 1400€ mutta oli kyllä kamaaki ihan törkeästi ja sen roudaaminen ja pöydän siivoaminen oli niin rasittavaa että päätin että oli viimeinen kerta ja nyt oon vienyt vaan ihan lahjoituskirppikselle. Nyt tänne meille päin on tullut semmoinen kirppis missä on ilmainen pöydän siivous ja 50/50 myynti mahdollisuus niin voisin kuvitella vielä vieväni tuohon 50/50 myyntiin mutta siihen yli puolen vuoden jono ja jos päätän luopua jostain haluan siitä heti eroon enkä hillota jossain vintillä puolta vuotta.
Niin ja tosta hinnoittelusta niin itselläni oli semmoinen taktiikka että ensin laitoin niin korkeat hinnat kun kehtasin ja seurasin myyntiä netistä päivittäin ja sitten kun myynti alkoi hiljenemään niin kävin aina alentamassa hintoja ja sitten vielä viimeisille päiville -50% hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tavaraa ja mitä sinulla on, kun saat noin ison voiton? Ihmettelen aina näitä satasien voittoja että ei niitä markettien ja henkkamaukkojen vaatteista ikinä saa, vaikka olisivat uutta vastaavassa kunnossa.
Ilmeisesti trokari?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on aina ollut parin viikon myynti n.700€. Vuosi sitten tein kunnon raivauksen, vähän niiku esi marittamisen ja vein kamat kirppikselle niin kahden viikon myynti oli 1400€ mutta oli kyllä kamaaki ihan törkeästi ja sen roudaaminen ja pöydän siivoaminen oli niin rasittavaa että päätin että oli viimeinen kerta ja nyt oon vienyt vaan ihan lahjoituskirppikselle. Nyt tänne meille päin on tullut semmoinen kirppis missä on ilmainen pöydän siivous ja 50/50 myynti mahdollisuus niin voisin kuvitella vielä vieväni tuohon 50/50 myyntiin mutta siihen yli puolen vuoden jono ja jos päätän luopua jostain haluan siitä heti eroon enkä hillota jossain vintillä puolta vuotta.
Niin ja tosta hinnoittelusta niin itselläni oli semmoinen taktiikka että ensin laitoin niin korkeat hinnat kun kehtasin ja seurasin myyntiä netistä päivittäin ja sitten kun myynti alkoi hiljenemään niin kävin aina alentamassa hintoja ja sitten vielä viimeisille päiville -50% hinnat.
Pakko kysyä, että mitä ihmettä olet myynyt, kun tuotto 1400e 2vk? Ei taida ihan olla 20 sentin lastenvaatetta? Oliko jotain designkalusteita, arvokoruja?
Vien kamat kirppikselle pussissa. 50/50 provikalla kirppis huolehtii hinnoittelun, esille laiton ja myynnin. Ja mikä ei mee kaupaksi, saa jättää kirppiksen haltuun, jos haluaa.
Paljon helpompaa, kuin oman pöydän vuokraus viikoksi pariksi ja hyvä jos saa pöytävuokran verran myytyä..
Käyn jonkun verran kirppareilla ja paljon tulee vastaan pesemättämiä vaatteita, ne on vissiin vaan suoraan käytöstä viskattu pesemättä kirppiskasaan 🙇 monta vaatetta jäänyt ostamatta siksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Ja sitten ne aivan luusereiden luuserit, jotka varastaa kirppareilla!!!!! :O
En käy enää, enkä varaa pöytää. saa kirput toreineen olla mun puolesta. Heitän vanhat kuteet roskiin tai jos jaksan, vien vaatekeräykseen.
Heitän suoraan käytetyt kalusteet kaatopaikalle, vaatteet kierrätykseen ja lumput roskiin. Olen myös yrittänyt myydä lähes uutta vastaavia aitoja merkkivaatteita, mutta ei niistä juuri mitään saa. Lähes ilmaiseksi pitäisi kaikki antaa ja mielellään viedä vielä kotiakkin. Kalusteissa ihan sama juttu. Kauppaaminen markkinapalstoilla ei todellakaan kannata!