Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö naiset mies valtaiselle alalle vain, että olisivat miehen silmissä "kiinnostavampia".

Vierailija
13.06.2018 |

Siinäpä se.
Jos olet mies valtaisella alalla esim. Rekkakuski, raksamies tms. Kerro mikä sai sinut lähtemään sinne?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltaisella alalla helpolla koulutuksella kohtalainen palkka. Tottakai jos 100 työntekijää ja niistä ehkä 5 naisia niin saahan sitä huomiota mikä ei kyllä haittaa 😁 Miehillä paremmat jutut eivätkä puukota selkään kokoajan 👍

N26

Vähemmän juoruilua oli naisvaltaisella alalla. Miehet on kovia puhumaan. Ehkä se on myös tämä on kun aikaa enemmän lorvia.

Vierailija
42/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen alan, joka kiinnostaa minua. Sukuelimeni ei  määrää kiinnostuksenkohteitani. 

Tervetuloa 2000-luvulle!

Eletään kylläkin jo 2010-lukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin jotta saisin rahaa. Siksi minä töissä käyn. Onko jollain ihan oikeasti joku muu motiivi käydä töissä?

Tässä oli kyse alan valinnasta. Tietääkseni jokaisessa työpaikassa maksetaan palkka, ellet ole työharjoittelussa koulun kautta.

Minä menin sinne mistä sain töitä koska tarvitsee sitä palkkaa. Maksetaan paremmin kuin vanhasta työstäni.

Niinhän varmaan jokainen tekee? Ku ei se leipä ilmasta oo.

Ap ilmeisesti ei kun kyselee tälläisiä?

Menikö asia ohi viheltäen?

Ap ei ole missään vaiheessa ilmaissutkaan, että olisi kouluttautumassa uudelle alalle tai vaihtamassa työpaikkaa.

Miksi suurimmalla osalla palstalaisista on lukemisen ymmärtämisen kanssa ongelmia?

Ja tässä "kommentti ketjussa" me keskustelimme siitä, että kuka ei vaihtaisi työpaikkaansa, jos tarjolla olisi toinen työ, josta saisi _ENEMMÄN_ palkkaa.

Kyseenalaistan mistä ei sai päähänsä tälläistä? Omista ajatuksistaan eli hän ilmeisesti voisi tehdä noin.

Kyllä normaali ihminen sen rahan perässä töihin menee.

Vierailija
44/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahdoin vain herättää keskustelua tällä asialla, kun työkavereiden kanssa tästä puhuttiin.

Heillä muutamia tuttuja, jotka vaihtaneet alaa vain ollakseen kiinnostavampia.

Ap

Aina joku kaverin kaveri. Niinpä niin.

Vierailija
45/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni kouluttautui rekka kuskiksi, koska ajatteli, että olisi miehien silmissä sitten kiinnostavampi.

Opetteli myös korjaamaan autoja.

On varmaan huomannut jo, ettei miehiä kiinnosta miesmäiset naiset. Ps. se on rekkakuski, miesvaltainen...

Vierailija
46/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinki nuoret naiset nauttii suosiosta miesvaltaisella alalla. Varmasti löytyy heti avuliaita miehiä jokaiseen pikkuhommaan 😁 Firmaan kun tulee naisrekkakuski niin heti 5 miestä lähettämöstä on valmiina lastaamaan tavaraa. Mieskuskit taas joutuu etsimään ympäri tehdasalueita varastomiehiä!

Tää ei ole taas siitä kiinni, että on just rekkakuski. Kuka tahansa nuori nainen paketinhakijana saa erikoispalvelua.

Vierailija
47/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se.

Jos olet mies valtaisella alalla esim. Rekkakuski, raksamies tms. Kerro mikä sai sinut lähtemään sinne?

Miesvaltaiselle, höperö, johan tuon osaa jo ala-asteikäisetkin.

Oliko tuo nyt asian ydin? Kommentoihan jotain aiheeseen liittyvää. Sekin opittiin ala-asteikäisenä.

Lukemisen ymmärtäminenkin opittiin ala-asteikäisenä.

No miksi ei voi kirjoittaa oikein? Vain typerät suoltavat tekstiä, joka vilisee virheitä. Sinullakin on toistoa toiston perään. Ilmeisesti on niin, että huonoin aines ei opi, edes aikuisena. Surullista.

Vierailija
48/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi "miehien" on murretta.

Aika yleisessä käytössä tänä päivänä, kun törmään siihen koko ajan.

En sitten tiedä onko tälläistä naisten villitystä enemmän pohjoisen suunnalla kuin etelässä?

Asun itse keski suomessa ja en tunne yhtään nais rekkakuskia.

M46

Mikä  on sinun tekosyysi kirjoittaa noin huonoa suomea?  Kyllä sinun kouluaikanasi  yhdyssanasäännöt vielä taottiin päähän.

"Miehien" on väärin taivutettu ja kertoo vaan siitä ettei  oman kielen vaaliminen kiinnosta.

Vierailija
49/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahdoin vain herättää keskustelua tällä asialla, kun työkavereiden kanssa tästä puhuttiin.

Heillä muutamia tuttuja, jotka vaihtaneet alaa vain ollakseen kiinnostavampia.

Ap

Ja siitä  vedit hätäiset johtopäätökset jotka yleistit koskemaan naisia yleensä?

Tomppeli!!!

Vierailija
50/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-alalla ja ihan vain siksi, että tykkään koodata. Toivoisin että olisi enemmän naisia työkavereina, miesporukoiden jutut ja viestintätapa voivat olla aika rasittavia. Jostakin syystä joka työpaikassa ne isoimmat gurut ovat myös niitä porukoita vältelleet, vaikka miehiä ovatkin, ja heidän kanssaan kyllä tulen toimeen kun voidaan puhua vain asiaa, arvostavat sitä että minua kiinnostaa.

Vierailija
51/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ymmärsin jo ala-asteella, että minun kannattaa olla hyvä matematiikassa, niin aikuisena saan sitten miesten huomiota. Muutenhan olisin toki mennyt hoitoalalle, koska pohjimmiltani (miesten huomion lisäksi) haluan vain hoivata.

DI-nainen

Juu ihan sama. Minusta tuli fyysikko vain ja ainoastaan siksi, että miehet huomaisivat. Ei naisilla oikeasti ole mitään omia lahjoja eikä kiinnostusta mihinkään.

Vierailija
52/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Itse työskentelen miesvaltaisella alalla. Ollut joskus työpaikan ainoa nainenkin. Opiskelin alalle siksi, että alalla on töitä ja ihan siksi, että se kiinnosti. Näin 15 vuotta opiskelujen jälkeen tunnen edelleen olevani oikealla alalla, vaikka nykyisellä työpaikalla sukupuolijakauma on kokolailla 50/50. Miehillä ei ollut mitään tekemistä valintani kanssa. En ole seurustellut ikinä työkaverin kanssa, enkä edes päätynyt millekään intiimizonelle. Seurustelukumppanini ovat tosin olleet usein samalla alalla työskenteleviä.

Vierailija
53/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi mennä miesvaltaiselle alalle, jos haluaa molempien maailmojen parhaat puolet (toivottavasti tämä ei ole anglismi), kun taas mies menee naisvaltaiselle alalle saadakseen synninpäästön feminismiltä, tavatakseen naisia tai koska haluaa tietynlaista turvallisuutta elämään vähemmän stressaavassa työssä.

Noilla parhailla puolilla tarkoitan sitä, että nainen voi olla vaikka kovispoliisi ja kuitenkin samalla seksiobjekti. Mies taas ei voi risteillä tuolla tavalla kovinkaan helposti; toki superkomea mies voi olla seksiobjekti (jollain tavalla) vaikka kodinhoitajana, mutta useimmat miehet joutuvat miettimään ammatinvalintaa myös sen kannalta lisääkö se naisten saantimahdollisuuksia vai viekö se ne viimeisetkin.

Vierailija
54/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla koulutuksella sai näistä hommista parempaa liksaa. Miesten huomio täysin yhdentekevää.

Olen setien mielestä lähinnä hankala, kun en naura typerille seksistisille vitseille tai ota "kehuja" kohteliaisuutena, tai jaksa flirttailua ja vihjailuja, vaan palautan samoin tein maan pinnalle.

Vierailija
55/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinki nuoret naiset nauttii suosiosta miesvaltaisella alalla. Varmasti löytyy heti avuliaita miehiä jokaiseen pikkuhommaan 😁 Firmaan kun tulee naisrekkakuski niin heti 5 miestä lähettämöstä on valmiina lastaamaan tavaraa. Mieskuskit taas joutuu etsimään ympäri tehdasalueita varastomiehiä!

Kyllä minä voin väittää käyttäväni silloin tällöin häikäilettömästi sitä hyväkseni, että olen nuorehko, nätti nainen rakennusalalla. Ja miksipä en käyttäisi? Jos mies on valmis kantamaan 20l maalipurkin kolmanteen kerrokseen niin siitä vaan, en minä estele. Usein, kun olen itse jotain painavaa kantamassa niin joku miespuoleinen työkaveri tulee kysymään voiko auttaa. En minä ala vikisemään, että "ai kysyt, koska olen nainen enkä itse muka jaksaisi", vaan annan auttaa.

Vierailija
56/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa miesten aloille hakeutuvista naisista on lesboja, joita ei miesten huomio kiinnosta.

Miksi ne on kuitenkin miesten kanssa parisuhteessa?

Vierailija
57/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.Kyllä sillä sairaanhoitajalla käy parempi flaksi kuin IT-insinöörillä...

IT-insinööri täällä hei, minulla on kyllä käynyt huomattavasti parempi flaksi kuin sairaanhoitajaystävilläni. Että ehkä tää ei oo ammattinimike- vaan persoonakysymys.

Vierailija
58/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti kouluttautuu ja hakeutuu jollekkin alalle pelkästään ollakseen kiinnostava jonkun mielestä?

Sellaiset, jotka valitsee työn, jossa "saa olla ihmisten kanssa tekemisissä". Ihmiset, jotka eivät osaa olla yksin.

Vierailija
59/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin opiskelemaan insinööriksi, koska palkka, paremmat etenemismahdollisuudet ja työ itsessään vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. 

Vierailija
60/63 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ”rekkakuski” sukurasitteena. Isällä yritys ja harmikseen sai vain tyttäriä. Hänellä en kyllä töissä ole, mutta pienestä pitäen auton kyydissä ja tykkään ajamisesta niin olihan se nyt looginen valinta myös ammatiksi.

Miehiltä en kyllä paljoa saa huomiota kun teen töitä yksin ja joskus kun esim kauppoihin vein tavaraa niin siellä kontaktit oli lähinnä naisia jos sattui jutulle pääsemään. Ja muutenkin lähinnä ne on vaan setämiehet kun tulee jutulle jos tulee :D

Itse tunnen vain yhden ei-sukuun kuuluvan isompaa ajavan ja hänkin alalle päätyi kun miehensä ajoi ja nyt heillä on yritys. Muitakin toki tiedän ja osa kyllä semmoisia että jokaisen kanssa koittaa jutulle päästä ja kahviseuraksi pyytelee. Miesvaltaisella alalla olen kyllä huomannut että miehet on kyllä kunnon juorukelloja kun itsekkin tiedän monista kuskeista vaikka mitä vaikken itse siis sosiaalinen ole kuin ehkä oman vaihtokuskin ja tuon kaverin kanssa jolla miehensä kanssa firma :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi