Meneekö naiset mies valtaiselle alalle vain, että olisivat miehen silmissä "kiinnostavampia".
Siinäpä se.
Jos olet mies valtaisella alalla esim. Rekkakuski, raksamies tms. Kerro mikä sai sinut lähtemään sinne?
Kommentit (63)
Ihmeellinen asia, kaikki naiset eivät ole samanlaisia, eivätkä ajattele samalla tavalla. Esimerkiksi miesten huomio ei ole elämäni ykkösprioriteetti. Valitsin työkseni sellaisen alan, josta tykkään ja jossa olen hyvä. Tää sattuu olemaan miesvaltainen ala ja ehkä koen myös, että miesten kanssa on helpompi toimia työelämässä (vapaa-aika on erikseen).
Outo kysymys.
Valitsen alan, joka kiinnostaa minua. Sukuelimeni ei määrää kiinnostuksenkohteitani.
Tervetuloa 2000-luvulle!
Koska sain alalta töitä. Tämän alan miehet eivät kiinnosta pätkääkään, ja muille en kerro, missä olen töissä.
Ohi aiheen mutta itse miehenä satuin päätymään todella naisvaltaiselle alalle ja en huomannut omassa menekissä minkäänlaista kasvua.
Se valitettavasti menee naisten kanssa niin että tietyt miehet on jo nuoresta pojasta lähtien suosiossa eikä mikään ikä tai ala muuta sitä asiaa. Naisten miesmaku on ällistyttävän identtinen.
Voi luoja. Ihanko oikeasti miehet ajattelee, että kaikki, mitä naiset tekee tai ei tee, tehdään vain miesten vuoksi. Voitteko kuvitella, että nainen haluaa opiskella tiettyä alaa ja tehdä sillä töitä alan kiinnostavuuden ja palkan vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Ohi aiheen mutta itse miehenä satuin päätymään todella naisvaltaiselle alalle ja en huomannut omassa menekissä minkäänlaista kasvua.
Se valitettavasti menee naisten kanssa niin että tietyt miehet on jo nuoresta pojasta lähtien suosiossa eikä mikään ikä tai ala muuta sitä asiaa. Naisten miesmaku on ällistyttävän identtinen.
Aika surkeaa, että teet töitä vain siksi, että saisit paljon naisia.
Ystäväni kouluttautui rekka kuskiksi, koska ajatteli, että olisi miehien silmissä sitten kiinnostavampi.
Opetteli myös korjaamaan autoja.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se.
Jos olet mies valtaisella alalla esim. Rekkakuski, raksamies tms. Kerro mikä sai sinut lähtemään sinne?
Ap on kouluesimerkki idiootista joka kuvittelee että noille aloille mennään tekemään vaikutus miehiin.
Kuule ei mennä, vaan siksi että on
a) aito kiinnostus noihin hommiin
b) kyky suoriutua niistä
c) parempi liksa
Oletko sä niitä ihmisiä jotka laskelmoivat KAIKEN tekemisensä sen mukaan tehdäänko sillä vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen sen sijaan että miettisit mitä sinä oikeasti haluat tehdä ja kuvittelet että kaikki muutkin ajattelevat ja toimivat samoin kuin sinä?
Miehiin ei tee vaikutusta se jos nainen tekee miehen hommat paremmin kuin mies, lähinnä se joitakin heikkoitsetuntoisia miehiä ketuttaa.
Kyllä. Ymmärsin jo ala-asteella, että minun kannattaa olla hyvä matematiikassa, niin aikuisena saan sitten miesten huomiota. Muutenhan olisin toki mennyt hoitoalalle, koska pohjimmiltani (miesten huomion lisäksi) haluan vain hoivata.
DI-nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei lukenut että olisin naisten saamisen takia hakeutunut alalle, tuo oli täysin oma tulkintasi.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kouluttautui rekka kuskiksi, koska ajatteli, että olisi miehien silmissä sitten kiinnostavampi.
Taas tää sama miehien????
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös tälläinen ystävä! Muutenkin jo todella miesmäinen.
Tätä "miesten juttujen" opettelua jatkunut jo ammattikoulusta asti, koska haluaa olla joka miehen mieleinen.
Korjaa siis autoja, kävi metsätalous koulutuksen, ajeli ponssella. Nyt alkoi rekkakuskiksi.
Ja jatkuva kitinä kuinka paskaa kaikki on, mutta on kyllä paljon yhteistä juteltavaa miesten kanssa.
Siitä propsit, että jaksoi vaikkei omaa oikeaa kiinnostusta ollut.
Olen opiskellut ajoneuvoasentajaksi ja putkiasentajaksi. Ajoneuvoasentajaksk, koska rakastan autoja ja putkiasentajaksi, koska en saanut ajoneuvoasentajana töitä ja koska tykkään tehdä konkreettista työtä.
Tiedoksi "miehien" on murretta.
Aika yleisessä käytössä tänä päivänä, kun törmään siihen koko ajan.
En sitten tiedä onko tälläistä naisten villitystä enemmän pohjoisen suunnalla kuin etelässä?
Asun itse keski suomessa ja en tunne yhtään nais rekkakuskia.
M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se.
Jos olet mies valtaisella alalla esim. Rekkakuski, raksamies tms. Kerro mikä sai sinut lähtemään sinne?Ap on kouluesimerkki idiootista joka kuvittelee että noille aloille mennään tekemään vaikutus miehiin.
Kuule ei mennä, vaan siksi että on
a) aito kiinnostus noihin hommiin
b) kyky suoriutua niistä
c) parempi liksa
Oletko sä niitä ihmisiä jotka laskelmoivat KAIKEN tekemisensä sen mukaan tehdäänko sillä vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen sen sijaan että miettisit mitä sinä oikeasti haluat tehdä ja kuvittelet että kaikki muutkin ajattelevat ja toimivat samoin kuin sinä?
Miehiin ei tee vaikutusta se jos nainen tekee miehen hommat paremmin kuin mies, lähinnä se joitakin heikkoitsetuntoisia miehiä ketuttaa.
Olen naimisissa onnellisesti ja nais valtaisella alalla, itsellä ei ole kiinnostusta rekkakuskiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei lukenut että olisin naisten saamisen takia hakeutunut alalle, tuo oli täysin oma tulkintasi.
Itse valitit, kun naisten kiinnostus ei lisääntynyt.
Menin jotta saisin rahaa. Siksi minä töissä käyn. Onko jollain ihan oikeasti joku muu motiivi käydä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Menin jotta saisin rahaa. Siksi minä töissä käyn. Onko jollain ihan oikeasti joku muu motiivi käydä töissä?
Tässä oli kyse alan valinnasta. Tietääkseni jokaisessa työpaikassa maksetaan palkka, ellet ole työharjoittelussa koulun kautta.
Tiedän yhden feministin, joka lähti miesvaltaiselle alalle taas-arvon vuoksi, vaikka ei kuulemma juurikaan muuten kiinnostanut.