Hajusteyliherkkyydestä
Mä en ole edes hajusteyliherkkä, eikä mulla ole todettu astmaakaan ja käytän itsekin hajusteita pienissä määrin. Silti kerran mulla salpautui hengitys erään miesasiakkaan partavedestä, aloin yskimään, en pystynyt vetämään henkeä, silmät muuttui punaiseksi ja vuotivat. Työnantaja antoi mulle avaavaa suihketta ja vei ulos hengittelemään ja työkaverit palvelivat asiakkaan loppuun.
Oikeastiko ihmiset kuvittelevat tuollaisten oireiden olevan päänsisäisiä?
Kommentit (15)
Ei sitä tajua ennen kuin osuu omalle kohdalle.
Jännä, kun tähän ei oo tullut haukkuja päävikaisuudesta 😂
Minulle on kahdesti käynyt samalla tavalla, onneksi selvisin ikkunan avaamisella. Eikä minullakaan ole astmaa enkä ole erityisen herkkä tuoksuille.
Ärsyttää silti, jos taloyhtiön kuivaushuoneeseen tuo minun lakanoitteni kanssa yhtä aikaa kuivumaan pyykkejään se naapuri, jolla on sekä astma että tuhottoman lemuisa huuhteluaine. Se haju näet tarttuu pyykkeihini.
Tuntuu vaan ihmeelliseltä se kun suomessa on vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vaan ihmeelliseltä se kun suomessa on vaikka mitä.
On sitä varmasti muissakin maissa.
Mielentepposet voi tehdä yllättäviä oireita
Muualla kuin Suomessa ihmiset käyttävät paljon enemmän parfyymejä - näin ainakin kaikissa eurooppalaisissa kaupungeissa joissa olen käynyt. Mitenköhän siellä ei tuoksuherkät hauko henkeään ja pyörtyile ja paheksu ja kirjoita heippalappuja aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Mielentepposet. Voi kun itelles kävis joskus samalla tavalla.
Varsinki nuoret naiset käyttää liikaa hajusteita. Kaupungilla jos nainen kävelee ohi niin perässä tulee hajuvesipilvi metrien päässä 😁
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ymmärryksessä ongelmia?
Astma, hengitysteiden turpoaminen, hengityksen salpautuminen ja migreenihän ovat pelkkää mielikuvitusta, niinhän besserwisserit?
Viime viikolla seisoin kassajonossa sellaisten parfyymien keskellä, että yskin koko kotimatkan eikä ollut kaukana, että lounas olisi lentänyt kadulle. Seurauksena se, että ylävartalon lihakset olivat siitä köhimisestä monta päivää kipeänä. Ja mikäkö aiheutti reaktion? Edelläni oleva nuoripari, jonka vaatteet lemusivat niin voimakkaasti pyykinpesuaineelle ja / tai hajustetulle huuhteluaineelle. Tilannetta ei parantanut yhtään se, että takanani seisoi mies, joka löyhkäsi ja lemusi vanhalle viinalle ja tupakalle siinä määrin, että oli pakko yrittää pidätellä hengitystä. Sen pidättelyn turvin pääsin ulos kaupasta, ennen kuin se hirmuinen yskä alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Astma, hengitysteiden turpoaminen, hengityksen salpautuminen ja migreenihän ovat pelkkää mielikuvitusta, niinhän besserwisserit?
Viime viikolla seisoin kassajonossa sellaisten parfyymien keskellä, että yskin koko kotimatkan eikä ollut kaukana, että lounas olisi lentänyt kadulle. Seurauksena se, että ylävartalon lihakset olivat siitä köhimisestä monta päivää kipeänä. Ja mikäkö aiheutti reaktion? Edelläni oleva nuoripari, jonka vaatteet lemusivat niin voimakkaasti pyykinpesuaineelle ja / tai hajustetulle huuhteluaineelle. Tilannetta ei parantanut yhtään se, että takanani seisoi mies, joka löyhkäsi ja lemusi vanhalle viinalle ja tupakalle siinä määrin, että oli pakko yrittää pidätellä hengitystä. Sen pidättelyn turvin pääsin ulos kaupasta, ennen kuin se hirmuinen yskä alkoi.
Ei noi idiootit ymmärrä.
Up