Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vittumainen esimies - miten selviätte?

Vierailija
12.06.2018 |

Minun tekee mieli jo vaihtaa työpaikkaa, mutta monet vaan jaksaa inhottavan esimiehen paineessa. Miten jaksatte? Tulee vapaa-ajallekin, ei siis kirjaimellisesti, mutta ajatuksen tasolla.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on että niin monesta tavallisesta ihmisestä kuoriutuu paholainen esimiehen roolissa?

Pitäis varmaan itse kokeilla, ni vois ymmärtää paremmin.

Valta nousee päähän. Yllättävän mukavatkin ihmiset alkavat uskoa liikoja itsestään ja muuttuvat tyranneiksi.

Vierailija
42/48 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille, jotka sanotte olevanne vain välittämättä, niin miten osaatte olla välittämättä esimerkiksi siitä pelosta, että esimiehellä on mahdollisuus esimerkiksi savustaa teidät ulos työpaikasta ja halutessaan myös mustamaalata niin, että jatkossa töitä on vaikea saada? Jos siis kysymys on huonosta henkilökemiasta eikä perustellusta kritiikistä.

Mä tein niin että edessäpäin tein kaiken mitä käskettiin, takanapäin hain kuumeisesti uutta työpaikkaa. Onnistui ja kannatti. Nyt on paljon töitä ja pidempi työmatka, mutta pomot on tavallisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein työni hyvin ja odotin, kunnes v-mäinen esimies tekee virheen eli veetuilee väärälle ihmiselle (ylemmälle pomolle). Kahden vuoden kuluttua näin tapahtuikin.  

Vierailija
44/48 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve itsetunto tulee jo äidinmaidosta joilloin on oppinut sen että asiat menee käyttäytyjän käytöksen piikkiin. Myös päiväkodissa opittu yksi elämän tärkeimmistä taidoista taito tulla erilaisten ihmisten toimeen ja käytös valuu toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Näin minäkin luulin kunnes tuli se oikeasti vittumainen esimies kohdalle. Sinulla ei ole tainnut sellaista olla? Valta-asetelmasta johtuen esimiehen käskyjen ei oikein voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tai on kohta itse ulkona työpaikasta.

Esimies voi myös monella tavalla tehdä alaisensa elämän hankalaksi, voi esim. olla myöntämättä lomia toivottuun ajankohtaan, evätä palkankorotukset ja ylenemismahdollisuudet, olla päästämättä koulutukseen, jättää vaille kunnon työvälineitä jne.

Oma neuvoni ap:lle: ei se siitä miksikään muutu, jollei yläjohto puutu tilanteeseen ja siirrä esimiestä toisiin tehtäviin. Valitse lähdetkö itse vai yritätkö saada ylemmän johdon ymmärtämään asian.

Mulla oli myös oli tällainen esimies. Hän oli ylemmilleen tosi suosittu. Mun ylennyksen hän torppasi, ja piti huolen ettei ylempänä kuultu musta mitään. Hän teki samoin muillekin.

Kilpailevat firmat houkutteli meidät kaikki pois paremmilla palkoilla ja niillä ylennyksillä mitä ei tuolla saatu.

Entinen pomo on joutunut palkkaan tilalle meidän palkoilla vastavalmistuneita, ja sen osaston tulokset on romahtaneet. Voi olla että kohta penkki keikkuu hänellä.

Vierailija
45/48 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten jaksan, kun keskityn vain omiin asioihini ja annan mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Kun hän alkaa huutaa, sanon heti että älä huuda, keskustellaan normaalilla äänellä. Tämä ei tietenkään huutamista lopeta, mutta olenpahan sanonut ääneen, että käyttäytyy epäasiallisesti. 

Jos tulisi toinen työtarjous, lähtisin heti. Valitettavasti kaikki muut speksit työssäni ovat ihanteelliset, joten siedän huonoa johtamista parhaani mukaan. Missään kohtaa en lähde huutokilpailuun, se on selvä. Valitettavasti esimiehen esimies on esimiehen hyvä ystävä eikä usko millainen esimies on lähiesimiehenä. Eli näillä mennään. 

Vierailija
46/48 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmet automotive esimiehet ja eivät tiedä oikein itsekään missä mennään ja muutenkin koko johto täysin perseestä ja asiat tehtaalla huonosti organisoitu.

Vierailija
47/48 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda työpaikkaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä sietää.

No kannattaa nyt eka katsoa, voiko asiaan vaikuttaa jotenkin. 

P*skakasaan kun potkaisee, se alkaa haista!

Vierailija
48/48 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa työntekijät muka hyviä ja tunnollisia? Paskaa näitä ainaisia valittajia milloin mistäkin. Koskaan eivät ole tyytyväisiä vaan kaikki on pomon syytä. Itsessä ei koskaan vikaa nähdä.