Äkkilähtöjen hinnat: markkaaikaan 300 mk, nyt korkeintaan 300 euroa
Ei lähellekään ole enää niitä oikeita äkkilähtöhintoja, kuten oli ennen vanhaan.
Kommentit (21)
Ne on vain tärppejä suurin osa. Hinta nousee kun klikkaat sivun auki.
Harvan muunkaan tuotteen hinta on pysynyt muuttumattomana 16 vuotta
Ja nuohan ei suurin osa koske yksinmatkutavia.
Joudut maksamaan lisähinnan tyhjäksi jääneestä sängystä.
Ajatella, luulin että anoppini on ainoa joka yhä jaksaa laskea markkahinnat, näin 16 vuoden jälkeen.
Jaa. Muistan tehneeni markka-aikana, vuonna -98 äkkilähtömatkan Kosille viikoksi, ja hinta oli silloinkin 999mk kahden hengen huoneessa 2 tähden hotellissa halvimmalla yhtiöllä tuolloin, Kymppimatkoilla.
Minä vuonna ap matkusti 300 markalla?
Niin no, minulla oli palkka markka-ajan lopussa 6000 mk eli noin 1000e. Nyt vastaavanlaisesta työstä näyttää saavan noin 3500e.
Elämä on. Kaikki tulee kalliimmaksi, onneksi myös palkat nousevat. En muuten muista että markka-aikaan olisi ollut äkkilähtöjä 300mk hinnalla...ennemmin ne olivat jotain 699mk luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Muistan tehneeni markka-aikana, vuonna -98 äkkilähtömatkan Kosille viikoksi, ja hinta oli silloinkin 999mk kahden hengen huoneessa 2 tähden hotellissa halvimmalla yhtiöllä tuolloin, Kymppimatkoilla.
Minä vuonna ap matkusti 300 markalla?
Ap äkkilähti -98 300 markalla Tallinnaan. Tuli kupan kanssa takaisin.
Eli valmismatkoja myyvät yritykset ovat oppineet arvioimaan paremmin minkä verran matkoja kannattaa laittaa myyntiiin.
Toisaalta viime kesä oli niin kylmä, että monet ovat ostaneet matkat etukäteen.
Edellisinäkin vuosina viimehetkien matkojne hinnat ovat vaihdelleet todella paljon.
Täällä on taas joku elämän koululainen joka haikailee markkaa takas
Matkat myydään nykyisin optimoidusti ja reaaliaikaisesti netissä, ei kynä-vihko-menetelmin kuten markka-aikaan.
No voit vaikka tutkia, että mitä on tapahtunut lentokoneiden polttiaineen hinnoittelulle 16 vudoen aikana. Palataan sitten asiaan.
Ja jos hinnat eivät miellytä, niin eihän sitä pakko ole matkustaa.
Markoiksi muuttamisessa ei ole mitään järkeä, mutta olen itsekin huomannut sen, että nykyään äkkilähtöhinnat ovat usein ihan normaalihintoja. Aikaisemmin (en puhu markka-ajasta) pystyi tekemään äkkilähdöistä oikeasti edullisia matkalöytöjä, kun ei ollut niin tarkka kohteesta ja ajankohdasta. Nykyään etsin edulliset matkani muualta.
Itse olen lähtenyt 199 euron äkkilähdöllä vuonna 2008, sisälsi viikon reissun aamiaisineen, lentokoneruoan, ruumaan menevät matkatavarat sekä kuljetukset kohteessa. Hinnat ovat vähintäänkin tuplaantuneet kymmenessä vuodessa, ellei triplaantuneet. Eikä mun peruspalkkani ole ihmeellisemmkn noussut tänä aikana, kun ei lasketa hlökoht.lisiä tms. Ja vaikka "löytäisit" 350 euron äkkilähdön, niin varauksen loppusumma onkin jo ihan jotain muuta.
Tämä oli jopa av-palstan mittakaavassa tyhmin aloitus pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli valmismatkoja myyvät yritykset ovat oppineet arvioimaan paremmin minkä verran matkoja kannattaa laittaa myyntiiin.
Toisaalta viime kesä oli niin kylmä, että monet ovat ostaneet matkat etukäteen.
Edellisinäkin vuosina viimehetkien matkojne hinnat ovat vaihdelleet todella paljon.
Oletko kuullut digitalisaatiosta?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähtenyt 199 euron äkkilähdöllä vuonna 2008, sisälsi viikon reissun aamiaisineen, lentokoneruoan, ruumaan menevät matkatavarat sekä kuljetukset kohteessa. Hinnat ovat vähintäänkin tuplaantuneet kymmenessä vuodessa, ellei triplaantuneet. Eikä mun peruspalkkani ole ihmeellisemmkn noussut tänä aikana, kun ei lasketa hlökoht.lisiä tms. Ja vaikka "löytäisit" 350 euron äkkilähdön, niin varauksen loppusumma onkin jo ihan jotain muuta.
Esim. suomi24-palstalta löytyy keskustelu äkkilähdöistä vuodelta 2007, jossa joku ihmettelee samaa. Eli hänen mukaansa jo vuonna 2007 äkkilähdöt maksoivat yli 400 euroa.
Eiköhän se ole niin, että joskus sattumalta muutama matka lohkeaa tosi halvalla, mutta pääpiirteittäin ns. äkkilähdöistäkin saa maksaa tätä nykyä ihan täyttä hintaa.
Vuonna 2001 elokuussa Finnmatkoilla Italiaan kaksi yhden hinnalla, matka maksoi 1400 mk siis 700 mk/hlö. Sitä halvemmalla en kyllä missään nähnyt silloinkaan.
Tarkoitan, että halvimmillaan saattaa päästä n.300 e hintaan, mutta tarjonta on kapea. Yleensä ns.äkkilähtöhinnat ovat ihan normaalihinnan tasolla.