Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äkkilähtöjen hinnat: markkaaikaan 300 mk, nyt korkeintaan 300 euroa

Vierailija
12.06.2018 |

Ei lähellekään ole enää niitä oikeita äkkilähtöhintoja, kuten oli ennen vanhaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että halvimmillaan saattaa päästä n.300 e hintaan, mutta tarjonta on kapea. Yleensä ns.äkkilähtöhinnat ovat ihan normaalihinnan tasolla.

Vierailija
2/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vain tärppejä suurin osa. Hinta nousee kun klikkaat sivun auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sut menemään niiden sivuille.

Vierailija
4/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvan muunkaan tuotteen hinta on pysynyt muuttumattomana 16 vuotta

Vierailija
5/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuohan ei suurin osa koske yksinmatkutavia.

Vierailija
6/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut maksamaan lisähinnan tyhjäksi jääneestä sängystä.

Vierailija
7/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, luulin että anoppini on ainoa joka yhä jaksaa laskea markkahinnat, näin 16 vuoden jälkeen.

Vierailija
8/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Muistan tehneeni markka-aikana, vuonna -98 äkkilähtömatkan Kosille viikoksi, ja hinta oli silloinkin 999mk kahden hengen huoneessa 2 tähden hotellissa halvimmalla yhtiöllä tuolloin, Kymppimatkoilla.

Minä vuonna ap matkusti 300 markalla?

Vierailija
9/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, minulla oli palkka markka-ajan lopussa 6000 mk eli noin 1000e. Nyt vastaavanlaisesta työstä näyttää saavan noin 3500e. 

Elämä on. Kaikki tulee kalliimmaksi, onneksi myös palkat nousevat. En muuten muista että markka-aikaan olisi ollut äkkilähtöjä 300mk hinnalla...ennemmin ne olivat jotain 699mk luokkaa. 

Vierailija
10/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Muistan tehneeni markka-aikana, vuonna -98 äkkilähtömatkan Kosille viikoksi, ja hinta oli silloinkin 999mk kahden hengen huoneessa 2 tähden hotellissa halvimmalla yhtiöllä tuolloin, Kymppimatkoilla.

Minä vuonna ap matkusti 300 markalla?

Ap äkkilähti -98 300 markalla Tallinnaan.  Tuli kupan kanssa takaisin.

Vierailija
11/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valmismatkoja myyvät yritykset ovat oppineet arvioimaan paremmin minkä verran matkoja kannattaa laittaa myyntiiin.

Toisaalta viime kesä oli niin kylmä, että monet ovat ostaneet matkat etukäteen.

Edellisinäkin vuosina viimehetkien matkojne hinnat ovat vaihdelleet todella paljon.

Vierailija
12/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas joku elämän koululainen joka haikailee markkaa takas

Vierailija
13/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat myydään nykyisin optimoidusti ja reaaliaikaisesti netissä, ei kynä-vihko-menetelmin kuten markka-aikaan.

Vierailija
14/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit vaikka tutkia, että mitä on tapahtunut lentokoneiden polttiaineen hinnoittelulle 16 vudoen aikana. Palataan sitten asiaan.

Ja jos hinnat eivät miellytä, niin eihän sitä pakko ole matkustaa. 

Vierailija
15/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markoiksi muuttamisessa ei ole mitään järkeä, mutta olen itsekin huomannut sen, että nykyään äkkilähtöhinnat ovat usein ihan normaalihintoja. Aikaisemmin (en puhu markka-ajasta) pystyi tekemään äkkilähdöistä oikeasti edullisia matkalöytöjä, kun ei ollut niin tarkka kohteesta ja ajankohdasta. Nykyään etsin edulliset matkani muualta.

Vierailija
16/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähtenyt 199 euron äkkilähdöllä vuonna 2008, sisälsi viikon reissun aamiaisineen, lentokoneruoan, ruumaan menevät matkatavarat sekä kuljetukset kohteessa. Hinnat ovat vähintäänkin tuplaantuneet kymmenessä vuodessa, ellei triplaantuneet. Eikä mun peruspalkkani ole ihmeellisemmkn noussut tänä aikana, kun ei lasketa hlökoht.lisiä tms. Ja vaikka "löytäisit" 350 euron äkkilähdön, niin varauksen loppusumma onkin jo ihan jotain muuta.

Vierailija
17/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli jopa av-palstan mittakaavassa tyhmin aloitus pitkään aikaan.

Vierailija
18/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli valmismatkoja myyvät yritykset ovat oppineet arvioimaan paremmin minkä verran matkoja kannattaa laittaa myyntiiin.

Toisaalta viime kesä oli niin kylmä, että monet ovat ostaneet matkat etukäteen.

Edellisinäkin vuosina viimehetkien matkojne hinnat ovat vaihdelleet todella paljon.

Oletko kuullut digitalisaatiosta?

Vierailija
19/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähtenyt 199 euron äkkilähdöllä vuonna 2008, sisälsi viikon reissun aamiaisineen, lentokoneruoan, ruumaan menevät matkatavarat sekä kuljetukset kohteessa. Hinnat ovat vähintäänkin tuplaantuneet kymmenessä vuodessa, ellei triplaantuneet. Eikä mun peruspalkkani ole ihmeellisemmkn noussut tänä aikana, kun ei lasketa hlökoht.lisiä tms. Ja vaikka "löytäisit" 350 euron äkkilähdön, niin varauksen loppusumma onkin jo ihan jotain muuta.

Esim. suomi24-palstalta löytyy keskustelu äkkilähdöistä vuodelta 2007, jossa joku ihmettelee samaa. Eli hänen mukaansa jo vuonna 2007 äkkilähdöt maksoivat yli 400 euroa.

Eiköhän se ole niin, että joskus sattumalta muutama matka lohkeaa tosi halvalla, mutta pääpiirteittäin ns. äkkilähdöistäkin saa maksaa tätä nykyä ihan täyttä hintaa.

Vierailija
20/21 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2001 elokuussa Finnmatkoilla Italiaan kaksi yhden hinnalla, matka maksoi 1400 mk siis 700 mk/hlö. Sitä halvemmalla en kyllä missään nähnyt silloinkaan.