Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
1341/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä hajuvesiä, enkä tajua mikä idea on tuoksua joltain kemikaalilta. Pesee itsensä, se riittää.

Monilla se ei riitä. Itse eivät vain haista omaa tuoksuaan. Esimerkiksi hien haju ei pesun jälkeen pysy poissa kuin hetken ja tuoksuton dödö ei kaikille riitä hajua peittämään.

Samoin jatkuvasti käytetyt tuoksuttomat pesuaineet eivät riitä poistamaan hien tai jo pitempään käytetyn vaatteen hajua.

Minä kyllä haistelen paljon mieluummin hyvältä tuoksuvaa ihmistä kuin sellaista, joka ei käytä mitään tuoksuvaa kemikaalia.

He ja heidän vaatteensa eivät todellakaan aina tuoksu hyvältä muiden nenään.

Oon samaa mieltä! Varsinkin kaupassa törmää tälläisiin hieltä haiseviin ihmisiin. Se katku on kauheeta, on ihan pakko ottaa kunnolla etäisyyttä. En ymmärrä, ihan nuoria naisiakin löytyy tästä hikihajuryhmästä.

Vierailija
1342/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Väännetään tämäkin rautalangasta: älä ainakaan lisää mitään hajusteita itseesi 😅

Rautalangasta: on oma henkilökohtainen asia haluaako käyttää tuoksuttomia tuotteita.

Samoin on laita jos haluaa käyttää tuotteita joihin on lisätty joku tuoksu.

Emme voi mennä niin pitkälle, että on vain yksi ja oikea tapa ja se on tuoksuttomien tuotteiden käyttö.

Vaikka kuinka joku niin haluaisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.

Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.

Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.

Hiuslakkaakin saa tuoksuttomana. Itse ostan vain sellaista, koska ne muuten haisevat niin karmeille.

Vierailija
1344/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa jatkaa hajuvesissä kieriskelyä myös sitten kun itse allergisoidutte niille. Se kun ei yleensä ole synnynnäinen ominaisuus.

Minäkin aikoinaan käytin mietoa au de toilettea, mutta enpä vaan enää voi käyttää kuin Rexona sensitive roll on deodoranttia.

Vierailija
1345/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Väännetään tämäkin rautalangasta: älä ainakaan lisää mitään hajusteita itseesi 😅

Rautalangasta: on oma henkilökohtainen asia haluaako käyttää tuoksuttomia tuotteita.

Emme voi mennä niin pitkälle, että on vain yksi ja oikea tapa ja se on tuoksuttomien tuotteiden käyttö.

Rautalangasta voi vääntää myös näin, että juhlakaluilla on oikeus pystyä itse olemaan omissa juhlissaan sairastumatta ja ikäviä oireita saamatta. Ellei joku vieraista halua olla tuoksuton, paras jäädä pois juhlista.

Vierailija
1346/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että vain naisten käyttämät hajusteet ärsyttävät. Kukaan ei uskalla kommentoida miesten käyttämiä partavesiä vaikka niidenkin pitäisi kai olla ärsyttäviä?

Vierailija
1347/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta innostuneena suihkuttelen vielä ylimääräisen suihkauksen kun lähden kauppaan. Pysyy idiootit kaukaka.

Laita vaan. Toivottavasti minun yskiminen ei haittaa. Joskus saan ikäviä katseita, kun yskänpuuska yllättää tomaatteja tai irtomyyntisämpyläitä ottaessa. Mitä ne mulkoilee.

Tässä on loistava esimerkki idiootista!

Sarkasmi on laji, jota kaikki vaan eivät ymmärrä. Alkuperäinen viestittelijä oli sen sijaan oiva esimerkki idiootista.

Vierailija
1348/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että vain naisten käyttämät hajusteet ärsyttävät. Kukaan ei uskalla kommentoida miesten käyttämiä partavesiä vaikka niidenkin pitäisi kai olla ärsyttäviä?

Joku Axe on rikos ihmisyyttä vastaan. Menin kerran kuuntelemaan luentoa rintasyövästä. Siellä oli myös pariskuntia. Minun piti lähteä kesken kaiken pois, kun joku mies oli laittanut järkyttävän hajuista partavettä. Ei auttanut vaikka menin luentosalin takimmaiseen nurkkaan, se haju hiipi sinnekin.

Vierailija
1349/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monille todellinen ongelma. Julkisten kulkuneuvojen käyttö tästä syystä on itselleni todella hankalaa.

Aikoinaan kun kuljin julkisilla töihin, ei ollut mitenkään harvinaista että jouduin tuoksujen vuoksi jäämään bussista tai ratikasta pois ja jatkamaan seuraavalla matkaa.

Joku kirjoitti hiuslakan tuoksusta, on saatavilla myös tuoksuttomat hiusten muotoilutuotteet, tuoksuallergisena olen käyttänyt niitä jo vuosia, ellen yli kymmentä vuottakin. Valikoima on laajentunut koko ajan.

Vierailija
1350/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin yllättää, miten raivokkaasti osa ihmisistä täällä puolustelee yletöntä hajusteiden käyttöä. Itse en ole hajuherkkä, ja tykkään että on ihan mukavaa että kanssaihmiset tuoksuvat hyvältä, mutta rajansa kaikella siinäkin: Laadukasta hajuvettä riittänee muutama suihkaus, ei siinä tavarassa tarvitse kylpeä! Tuskin kukaan siitä tykkää, että toisen hajusteen haistaa jo monen metrin päästä.

Mistä päättelet tuon ylettömän?

En ole huomannut kenenkään tuoksuista tykkäävän mainitsevan, että käyttää tuoksuja ylettömästi.

Pesu hajustetuilla tuotteilla on ihan normaalia käytäntöä. Niistä ei suinkaan jää mitenkään yletöntä tuoksua.

Samoin hajuvesiä yleensä suihkataan, ei niitä lotrata, muutoin kuin hajuherkkien kielenkäytössä.

Monen metrin päästä voi ehkä haistaa, mutta eiköhän se ole jo silloin aika kohtuullinen tuoksu.

Monet hajuvedet ovat nykyisin sellaisia, että haihtuvat liiankin nopeasti.

Ennen olikin todella tymäköitä.

Vierailija
1351/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta voi vääntää myös näin, että juhlakaluilla on oikeus pystyä itse olemaan omissa juhlissaan sairastumatta ja ikäviä oireita saamatta. Ellei joku vieraista halua olla tuoksuton, paras jäädä pois juhlista.

En nyt ottanut kantaa varsinaisesti hääjuttuun vaan yleisesti kun ollaan määräilemässä toisten elämää jyrkästi.

Olen nimittäin huomannut, että nämä hajusteyliherkät ovat monedti muutenkin varsin omasn napaansa tuijottaja.

Heidän tapansa ovat ainoat oikeat. Myös ovat monesti hyvin pikkutarkkoja muissakin asioissa.

Muutenkin asiat pyörii akselilla minä.

Ymmärrän tuon, että omassa juhlassaan voi toivoa tuoksuttomuutta.

Mutta kaikkea elämää se ei voi kattaa millään.

Tätä kaikkea elämää lähinnä tarkoitin kommentillani.

On myös olemassa vastaava ilmiö kun ihmisellä on joku ruokarajoite. Jos mennään yhdessä porukalla syömään tai on juhlat niin tästä rajoitteesta tehdään joka kerta varsinainen performance.

Liittyneekö mämä ilmiöt ihmisen huomion saamiseen ja saa hetken olla tärkeä.

Vierailija
1352/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään hajusteista. Mutta jos meen esim. lääkärille tai virallisille asioille, en koskaan laita hajusteita. En myöskään jos meen sellaisen kaverina luo joka ei siedä hajuja. Outo juttu kuitenkin on, että kaveri joka ei siedä hajuja, viihtyy erinomaisesti ravintoloissa ja baareissa, nehän ovat täynnä hajuja. En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua?

Vierailija
1353/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh, ootteko oikeasti sitä mieltä, että on oikein vaatia muilta tuoksuttomuutta vain koska jotkut saattaa saada siitä oireita? Ei kai vegaanillakaan ole oikeutta vaatia sekasyöjältä lihan käytön lopettamista vain koska ei itse syö sitä? Kyllä täytyy aika itsekäs, omaan napaan tuijottaja olla jos omien rajoitteiden takia katsoo oikeudekseen kontrolloida toisten tekemisiä. Onhan se sääli jos hajuherkkyys rajoittaa normaalia elämää, mutta ette te voi silti vaatia itsellene mitään erityisoikeuksia. Prkle.

Vierailija
1354/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh, ootteko oikeasti sitä mieltä, että on oikein vaatia muilta tuoksuttomuutta vain koska jotkut saattaa saada siitä oireita? Ei kai vegaanillakaan ole oikeutta vaatia sekasyöjältä lihan käytön lopettamista vain koska ei itse syö sitä? Kyllä täytyy aika itsekäs, omaan napaan tuijottaja olla jos omien rajoitteiden takia katsoo oikeudekseen kontrolloida toisten tekemisiä. Onhan se sääli jos hajuherkkyys rajoittaa normaalia elämää, mutta ette te voi silti vaatia itsellene mitään erityisoikeuksia. Prkle.

Sittenhän voidaan taas sallia tupakointi joka paikassa, myös sairaalassa leikkaussaleissa ja päiväkodeissa. Kivahan siinä on pistää tupakaksi, kun valvoo pikku pilltien unta.

Vierailija
1355/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän voidaan taas sallia tupakointi joka paikassa, myös sairaalassa leikkaussaleissa ja päiväkodeissa. Kivahan siinä on pistää tupakaksi, kun valvoo pikku pilltien unta.[/quote]

Tyypillinen uhmakohtaus näille ihmisille, joiden mielestä muiden tulee tanssia heidän pillinsä mukaan. Sallitaan samalla vaikka ydinpommit sun muut, yhyyyhyy valivalivali...:D

Vierailija
1356/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.

Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.

Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.

Hiuslakkaa saa hajuttomana, myydään joka marketissa ja eri merkkejäkin on. Miksei sitä voi käyttää arkenakin vai onko se hiuslakan haju se juttu?

No sinällään, kyllähän minä shampoon, suihkusaipuan jne. valitsen sillä perusteella minkälaisen tuoksun haluan hiuksiin jäävän. Tuoksuttomat tuotteet eivät useinkaan ole hajuttomia, vaan hajusteettomia ja yleensä tuoksuvat pahalta.

Vierailija
1357/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän voidaan taas sallia tupakointi joka paikassa, myös sairaalassa leikkaussaleissa ja päiväkodeissa. Kivahan siinä on pistää tupakaksi, kun valvoo pikku pilltien unta.

Tyypillinen uhmakohtaus näille ihmisille, joiden mielestä muiden tulee tanssia heidän pillinsä mukaan. Sallitaan samalla vaikka ydinpommit sun muut, yhyyyhyy valivalivali...:D

Mitä sinulla on tupakointia vastaan?

Vierailija
1358/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosikymmen sitten sai tupakoida ihan missä tahansa. Jopa tupakoimattomien kodeissa piti olla tuhkakupit, jos joku vieras halusi polttaa. Vieraan ei tarvinnut kysyä lupaa eikä hyviin käytöstapoihin kuulunut kieltää tupakoimista. Luuletko ettei muutosta tule hajusteiden osalta?

Vierailija
1359/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuslakkaakin saa tuoksuttomana. Itse ostan vain sellaista, koska ne muuten haisevat niin karmeille.

Hiuslakan tuoksuttomuus ei pienennä yhtään sen kemikaalikuormaa eikä vähennä niiden leviämistä pisaroina ympäristöön.

Vierailija
1360/1807 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin yllättää, miten raivokkaasti osa ihmisistä täällä puolustelee yletöntä hajusteiden käyttöä. Itse en ole hajuherkkä, ja tykkään että on ihan mukavaa että kanssaihmiset tuoksuvat hyvältä, mutta rajansa kaikella siinäkin: Laadukasta hajuvettä riittänee muutama suihkaus, ei siinä tavarassa tarvitse kylpeä! Tuskin kukaan siitä tykkää, että toisen hajusteen haistaa jo monen metrin päästä.

Mistä päättelet tuon ylettömän?

En ole huomannut kenenkään tuoksuista tykkäävän mainitsevan, että käyttää tuoksuja ylettömästi.

Pesu hajustetuilla tuotteilla on ihan normaalia käytäntöä. Niistä ei suinkaan jää mitenkään yletöntä tuoksua.

Samoin hajuvesiä yleensä suihkataan, ei niitä lotrata, muutoin kuin hajuherkkien kielenkäytössä.

Monen metrin päästä voi ehkä haistaa, mutta eiköhän se ole jo silloin aika kohtuullinen tuoksu.

Monet hajuvedet ovat nykyisin sellaisia, että haihtuvat liiankin nopeasti.

Ennen olikin todella tymäköitä.

No eikai kukaan itsensä mielestä ylettömästi käytä mitään vaikka tykkäisi uida hajuvedessä? Se ei silti tarkoita etteikö yleinen mielipide olisi jotain ihan muuta. Todennäköisesti osa ei hajustettasi noteeraa ja loppujen mielestä haiset järkyttävälle. Onko se ihan oikeasti tavoittelemisen arvoista? Eikä auta mitään vaikka itsellä on muunlainen kuvitelma todellisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi