Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?
Kommentit (1807)
Muistakaa jatkaa hajuvesissä kieriskelyä myös sitten kun itse allergisoidutte niille. Se kun ei yleensä ole synnynnäinen ominaisuus.
Tästä keskustelusta innostuneena suihkuttelen vielä ylimääräisen suihkauksen kun lähden kauppaan. Pysyy idiootit kaukaka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...
Miksi vaatteidenkin pitää haista??
Tosiasiassa hajuttomat tuotteet eivät ole hajuttomia, vaan haisevat niille kemikaaleille mistä ne on tehty. Monen mielestä todella pahalle.
Onkohan niin, että toiset haistavat sen pahan hajun herkemmin ja toisten hajuaisti ei haista sitä ollenkaan. Ehkä tuoksuttomia aineita käyttävät eivät haista käyttämiensä aineiden pahaa hajua? Kemikaalien ominaishajua, joka tuoksulla juuri peitetään.
Mieleeni on jäänyt moni hyvä tuoksu, miltä jossakin kaupassa tuoksui, hotellissa, niityllä, jonkun kotona. Ja toisaalta myös ne pahat tuoksut, miltä tuntui pidätellä oksennusta tuoksuttomien juhlissa, missä eri "hajuttomien" kemikaalien kakofonia oli sietämätön ja sekoittui hikeen ja ruuankäryyn.
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta innostuneena suihkuttelen vielä ylimääräisen suihkauksen kun lähden kauppaan. Pysyy idiootit kaukaka.
Laita vaan. Toivottavasti minun yskiminen ei haittaa. Joskus saan ikäviä katseita, kun yskänpuuska yllättää tomaatteja tai irtomyyntisämpyläitä ottaessa. Mitä ne mulkoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...
Tosiasiassa hajuttomat tuotteet eivät ole hajuttomia, vaan haisevat niille kemikaaleille mistä ne on tehty. Monen mielestä todella pahalle.
Onkohan niin, että toiset haistavat sen pahan hajun herkemmin ja toisten hajuaisti ei haista sitä ollenkaan. Ehkä tuoksuttomia aineita käyttävät eivät haista käyttämiensä aineiden pahaa hajua? Kemikaalien ominaishajua, joka tuoksulla juuri peitetään.
Mieleeni on jäänyt moni hyvä tuoksu, miltä jossakin kaupassa tuoksui, hotellissa, niityllä, jonkun kotona. Ja toisaalta myös ne pahat tuoksut, miltä tuntui pidätellä oksennusta tuoksuttomien juhlissa, missä eri "hajuttomien" kemikaalien kakofonia oli sietämätön ja sekoittui hikeen ja ruuankäryyn.
Kyllä ne kemikaalit haisee niiden tuoksujen lisäksi, sinä et vaan huomaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita vaan. Toivottavasti minun yskiminen ei haittaa. Joskus saan ikäviä katseita, kun yskänpuuska yllättää tomaatteja tai irtomyyntisämpyläitä ottaessa. Mitä ne mulkoilee.
Tässä on loistava esimerkki idiootista!
Onneksi maailma ei kuitenkaan pyöri niiden ympärillä, jotka haluavat ankeuttaa arjen pahoilla hajuilla.
-tuoksuista nauttiva astmaatikko
Oon muuttanut tänne muualta ja mun kotimaassa käytetään paljon hajusteita. Kotona suitsukkeita, hajuvesiä ja partavesiä sekä huuhtelu-että pesuaineita. Ei mulle oo koskaan kukaan valittanut mun partaveden käytöstä. Kaikki mun kaveritkin laittaa aina reippaasti kun ne lähtee ulos. Ei mun kotimaassa oo tällasta ongelmaa. Kuulosta pikkumaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa jatkaa hajuvesissä kieriskelyä myös sitten kun itse allergisoidutte niille. Se kun ei yleensä ole synnynnäinen ominaisuus.
Tuoksuttomuutta vaativat yleensä toivovat myös toisille allergia ym kärsimyksiä, ainakin tällä palstalla niin on.
Voin vakuuttaa, että jokaisella ihmisellä on varmasti omat taakkansa, jopa vakavat sairaudet, läheisten sairaudet. Kukaan meistä ei selviä elämässä kolhuitta.
Jos itsellä on jokin rajoite, ei sen jatkuva esille tuominen sitä paranna, mutta saa ajatukset pyörimään vain sen ympärillä.
Joten keskitytään hyviin asioihin, nautitaan jokaisesta hetkestä, valosta, lämmöstä, tuoksuista, ystävistä, arjesta. Elämäkin alkaa maistua ja tarve toisten kontrolloimiselle vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Väännetään tämäkin rautalangasta: älä ainakaan lisää mitään hajusteita itseesi 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännetään tämäkin rautalangasta: älä ainakaan lisää mitään hajusteita itseesi 😅
Mikä sä oot muita määräämään? Ulkomailla hajusteet on arkipäivää, meetkö sielläkin valittamaan hajusteista? Entä sitten niille jotka on tulleet tänne turisteina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on loistava esimerkki idiootista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sä oot muita määräämään? Ulkomailla hajusteet on arkipäivää, meetkö sielläkin valittamaan hajusteista? Entä sitten niille jotka on tulleet tänne turisteina?
Ulkomailla saavat tehdä mitä tahansa, Suomi ei ole ulkomaat täällä asuville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tänne turisteja tulee ja kyllä ihmiset muuttaakin tänne. Meetkö niiltäkin vaatimaan hajuttomuutta?
Jotenkin yllättää, miten raivokkaasti osa ihmisistä täällä puolustelee yletöntä hajusteiden käyttöä. Itse en ole hajuherkkä, ja tykkään että on ihan mukavaa että kanssaihmiset tuoksuvat hyvältä, mutta rajansa kaikella siinäkin: Laadukasta hajuvettä riittänee muutama suihkaus, ei siinä tavarassa tarvitse kylpeä! Tuskin kukaan siitä tykkää, että toisen hajusteen haistaa jo monen metrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tänne turisteja tulee ja kyllä ihmiset muuttaakin tänne. Meetkö niiltäkin vaatimaan hajuttomuutta?
Kyllä ne huomaa, että täällä ei haise jätteet, niin hajusteitakaan ei tarvitse peittämään pskanhajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haistan myös hajusteettomat tuotteet pahan hajuisina.
Esimerkiksi joku kasvoille laitettava voide on todella tympeän hajuista.
Samoin kun pesee hiukset hajusteettomalla shampoolla hiuksiin jää ummehtunut tuoksu. Myös hajusteettomalla pestyt vaatteet.
Itse nautin juuri siitä, kun on puhtaat hiukset ja niistä häivähtää joku hyvä tuoksu.
Miksi tahallaan ankeuttaa elämäänsä pahoilla "tuoksuttomilla" tuoksuilla kun ripaus hyvää tuoksua tuo monille, niin itselle kuin ympäristölle, hyvän mielen.
Kerroin tuolla aiemmin tuttavasta joka haistaa jokaisen käyttämäni hyvän tuoksun pahana ja itse hän ja huushollinsa haisee taas minun nenääni todella pahalle.
Ummehtunut ja piintynyt tupakantuoksun (plus hajusteetomat tuotteet, joilla pesee vaatteensa) luulisi olevan paljon pahempi kuin moittimansa minun tuoksun.
Miksi haistavat niin herkästi kaikki hyvät tuoksut mutta eivät vastaavasti pahoja omia tuoksujaan?
Luulisi niidenkin ottavan heidän nokkaansa jos kerran niin herkkiä ovat kaiken haistamaan.
Taitaa olla valikoiva nenä.
Pahimmat partavesien lotraajat ovat niitä suloisia, ruskeasilmäisiä muualta muuttaneita. Nämä haistaa jo monen metrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä hajuvesiä, enkä tajua mikä idea on tuoksua joltain kemikaalilta. Pesee itsensä, se riittää.
Monilla se ei riitä. Itse eivät vain haista omaa tuoksuaan. Esimerkiksi hien haju ei pesun jälkeen pysy poissa kuin hetken ja tuoksuton dödö ei kaikille riitä hajua peittämään.
Samoin jatkuvasti käytetyt tuoksuttomat pesuaineet eivät riitä poistamaan hien tai jo pitempään käytetyn vaatteen hajua.
Minä kyllä haistelen paljon mieluummin hyvältä tuoksuvaa ihmistä kuin sellaista, joka ei käytä mitään tuoksuvaa kemikaalia.
He ja heidän vaatteensa eivät todellakaan aina tuoksu hyvältä muiden nenään.
007 ja oikeus haista🙄