Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?
No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?
Kommentit (1807)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä oli tämmönen hajuherkkä tyranni. Hajuvedet oli jo lähtökohtaisesti kielletty, kukaan ei niitä käyttänyt. Tää tyranni kävi kitisemässä ylemmille tahoille että voiteet haisee, hiuslakat haisee, vaatteet haisee, siis kaikki haisee. Raivostuttavaa! Mun olis pitänyt laittaa lähes koko elämä uusiks. Pidin pintani ja käytin voidetta joka on kuivalle iholle. Lopputuloksena sain ihka oman huoneen kun kerran haisen, eikä tarvinnut enää sulloutua samaan huoneeseen muitten tiukkapipojen kanssa ette usko miten tyytyväinen olin. Huvittavinta tässä on että tää hajuherkkä tyranni istuskeli tyyriinä baarissa kaikkien hajujen keskellä. Olis tehny mieli sanoa jotain!
Voi olla lohtu omasta huoneesta lyhytkestoinen, kun kenkää tulee seuraavissa yt:issä.
Oli määräaikainen paikka enkä enää ole siellä. Jatkoa en edes kysellyt. Sain leppoisamman työpaikan ja olen elämääni tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä oli tämmönen hajuherkkä tyranni. Hajuvedet oli jo lähtökohtaisesti kielletty, kukaan ei niitä käyttänyt. Tää tyranni kävi kitisemässä ylemmille tahoille että voiteet haisee, hiuslakat haisee, vaatteet haisee, siis kaikki haisee. Raivostuttavaa! Mun olis pitänyt laittaa lähes koko elämä uusiks. Pidin pintani ja käytin voidetta joka on kuivalle iholle. Lopputuloksena sain ihka oman huoneen kun kerran haisen, eikä tarvinnut enää sulloutua samaan huoneeseen muitten tiukkapipojen kanssa ette usko miten tyytyväinen olin. Huvittavinta tässä on että tää hajuherkkä tyranni istuskeli tyyriinä baarissa kaikkien hajujen keskellä. Olis tehny mieli sanoa jotain!
Voi olla lohtu omasta huoneesta lyhytkestoinen, kun kenkää tulee seuraavissa yt:issä.
Oli määräaikainen paikka enkä enää ole siellä. Jatkoa en edes kysellyt. Sain leppoisamman työpaikan ja olen elämääni tyytyväinen.
Odota vaan, niin kohta saat näiltä hajusteyliherkiltä negatiivista palautetta tähänkin., kuten jo toivottiin yt-neuvottelujen osaltakin sinulle.
Elämästä nauttiminen vie niin paljon pidemmälle! Myös tuoksuista nauttiminen. Itselle ei tulisi mieleenkään sanoa toiselle, että pistäpä vähän tuoksua ettei haise niin pahalle. Kukin tekee kuten itse haluaa. Minä tuoksun hyvältä, vaikka se kuinka harmittaisi jotakuta.
Suomalaiset on kyllä niin tylsiä kaiken maailman tuoksuyliherkkyyksineen ja ruoka-aineallergioineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa jatkaa hajuvesissä kieriskelyä myös sitten kun itse allergisoidutte niille. Se kun ei yleensä ole synnynnäinen ominaisuus.
Tuoksuttomuutta vaativat yleensä toivovat myös toisille allergia ym kärsimyksiä, ainakin tällä palstalla niin on.
Voin vakuuttaa, että jokaisella ihmisellä on varmasti omat taakkansa, jopa vakavat sairaudet, läheisten sairaudet. Kukaan meistä ei selviä elämässä kolhuitta.
Jos itsellä on jokin rajoite, ei sen jatkuva esille tuominen sitä paranna, mutta saa ajatukset pyörimään vain sen ympärillä.
Joten keskitytään hyviin asioihin, nautitaan jokaisesta hetkestä, valosta, lämmöstä, tuoksuista, ystävistä, arjesta. Elämäkin alkaa maistua ja tarve toisten kontrolloimiselle vähenee.
Jatkuva toisten kontrollointi saa itsensä kiinnittämään huomiota yhä enemmän omiin oireisiinsa. Voin kokemuksesta kertoa. Olen todella allerginen ja silmäni (ja sitä myöten nenäni) vuotavat vettä tietyistä tuoksuista lähes valtoimenaan. Töissä silmäni valuvat tämän tästä, mutta itse en kiinnitä niihin huomiota, pyyhin niitä vaan jatkuvasti ja keskityn töihini. En voi käyttää mitään meikkiä, koska allergia ja silmien valuminen. Mutta ei tulisi mieleenkään ruveta kovistelemaan, että nyt ei saa käyttää tuoksuja, koska minä-minä-minä kärsin siitä. Usein silmän ympäristöni ovat ärtyneet punaisiksi ja ovat pienillä haavoilla kyynelnesteen polttaessa herkkää ja atooppista ihoani. Mutta näin on ollut koko elämäni.
Olen aina ajatellut ettei elämä mene niin, että se olisi itselle täydellistä eikä siihen sisältyisi kärsimystä. On erilaisia kärsimyksiä ja monella on paljon pahempia kuin minun allergiani. Silti juuri ne ihmiset, jotka kärsivät eniten, ovat aina hiljaa eivätkä vaadi muilta erinäisiä asioita. Niiden, jotka pitävät meteliä pienestäkin näppylän tai päänsäryn syntymisestä jostain tuoksusta, olisi joskus hyvä ajatella asioita muustakin kuin omasta näkökulmastaan. Nämä ovat näitä varsinaisia First World problemseja.
Ei kukaan tuollaisilla oireilla vuodesta toiseen jatka töitä tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa jatkaa hajuvesissä kieriskelyä myös sitten kun itse allergisoidutte niille. Se kun ei yleensä ole synnynnäinen ominaisuus.
Tuoksuttomuutta vaativat yleensä toivovat myös toisille allergia ym kärsimyksiä, ainakin tällä palstalla niin on.
Voin vakuuttaa, että jokaisella ihmisellä on varmasti omat taakkansa, jopa vakavat sairaudet, läheisten sairaudet. Kukaan meistä ei selviä elämässä kolhuitta.
Jos itsellä on jokin rajoite, ei sen jatkuva esille tuominen sitä paranna, mutta saa ajatukset pyörimään vain sen ympärillä.
Joten keskitytään hyviin asioihin, nautitaan jokaisesta hetkestä, valosta, lämmöstä, tuoksuista, ystävistä, arjesta. Elämäkin alkaa maistua ja tarve toisten kontrolloimiselle vähenee.
Jatkuva toisten kontrollointi saa itsensä kiinnittämään huomiota yhä enemmän omiin oireisiinsa. Voin kokemuksesta kertoa. Olen todella allerginen ja silmäni (ja sitä myöten nenäni) vuotavat vettä tietyistä tuoksuista lähes valtoimenaan. Töissä silmäni valuvat tämän tästä, mutta itse en kiinnitä niihin huomiota, pyyhin niitä vaan jatkuvasti ja keskityn töihini. En voi käyttää mitään meikkiä, koska allergia ja silmien valuminen. Mutta ei tulisi mieleenkään ruveta kovistelemaan, että nyt ei saa käyttää tuoksuja, koska minä-minä-minä kärsin siitä. Usein silmän ympäristöni ovat ärtyneet punaisiksi ja ovat pienillä haavoilla kyynelnesteen polttaessa herkkää ja atooppista ihoani. Mutta näin on ollut koko elämäni.
Olen aina ajatellut ettei elämä mene niin, että se olisi itselle täydellistä eikä siihen sisältyisi kärsimystä. On erilaisia kärsimyksiä ja monella on paljon pahempia kuin minun allergiani. Silti juuri ne ihmiset, jotka kärsivät eniten, ovat aina hiljaa eivätkä vaadi muilta erinäisiä asioita. Niiden, jotka pitävät meteliä pienestäkin näppylän tai päänsäryn syntymisestä jostain tuoksusta, olisi joskus hyvä ajatella asioita muustakin kuin omasta näkökulmastaan. Nämä ovat näitä varsinaisia First World problemseja.
Ei kukaan tuollaisilla oireilla vuodesta toiseen jatka töitä tyytyväisenä.
Kyllä jatkan. Elämässä on muutakin kuin valitus ja vaatimus ja oireisiin keskittyminen. Suosittelen muillekin 👍
No niin no... Järjetön päänsärky, hengitystiet turpoaa ja taju lähtee. Sitten henki...
Mutta eihän se tässä minä-minä maailmassa sitä käryvedessä kylpevää haittaa, kun on omasta mielestä lupa haista sille kun itse haluaa. Tulee mieleen se ärsyttävä "koska minä haluan" mainos...
Miten itsekkyys voi olla niin "arvostettu" luonteenpiirre nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat ettei olisi työnantajan vastuulla järjestää sinulle terveellisiä työtiloja? Tuliko yhtään mieleen, että tästä kärsii mahdollisesti myös työnantajasi työtehon laskun seurauksena? Eli mars keskustelemaan asiasta työnantajan kanssa.
Kuten kirjoitin, keskityn töihin, pidän todella työstäni sekä työkavereistani. Mutta se ei ole syy olla valittamatta, vaan oma kokemukseni siitä, että keskittymällä muuhun kuin omiin oireisiinsa, pystyy vaikuttamaan todella paljon oireiden kokemiseen. Myös omalle mielenterveydelle ei ole hyväksi heittäytyä uhriksi, joka terrorisoi vaatimuksillaan ympäristöään. Haluan elää ja elän täyspainoista elämää matkustellen ja harrastaen antamatta allergiani määritellä minua.
Jos sinulla ei vielä ole astmaa, niin sen puhkeaminen on vain ajan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota vaan, niin kohta saat näiltä hajusteyliherkiltä negatiivista palautetta tähänkin., kuten jo toivottiin yt-neuvottelujen osaltakin sinulle.
Elämästä nauttiminen vie niin paljon pidemmälle! Myös tuoksuista nauttiminen. Itselle ei tulisi mieleenkään sanoa toiselle, että pistäpä vähän tuoksua ettei haise niin pahalle. Kukin tekee kuten itse haluaa. Minä tuoksun hyvältä, vaikka se kuinka harmittaisi jotakuta.
Miksi te sitten jatkuvasti kyselette miksen lähde pikkujouluihin, työpaian tyky-päivään, ruokatunnilla ravintolaan tai muuhun vapaa-aikana tehtävään juttuun, kun en ole ilmoittautunut? Miksi pitää tivata syytä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kyllä niin tylsiä kaiken maailman tuoksuyliherkkyyksineen ja ruoka-aineallergioineen.
Onneksi aina voi muuttaa ihanan tuoksuviin maihin ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aina voi muuttaa ihanan tuoksuviin maihin ulkomaille.
Itse asiassa oon lähdössä reissuun, pääsette musta ja mun mielikuvituksellisista hajusteista. Oikeesti haluisin kyllä muuttaakin ulkomaille, ihmiset on jotenkin mutkattomampia.
Jos hääkutsussa lukee noin, niin sitten menet sinne tuoksutta.
Tai et mene ollenkaan.
Ei tässä tarvitse jankata sitä, miksi siinä niin lukee ja mitä se kellekään kuuluu mille tuoksuu ja jätkä jäkä.
Menet sinne tuoksutta. Piste.
Ei se sitä tarkoita, että sinun pitäisi haista hielle tai pesemättömyydelle.
Peset itsesi puhtaaksi. Jos käytät jotain deodoranttia tai hiuskiinteitä, niitä on olemassa tuoksuttomina. Menet puhtaissa vaatteissa.
Se siitä.
Hääparilla voi olla vieraana vaikka isoäiti, joka ei siedä hajusteita, vaan saa niistä yskää, nuhaa, silmien kirvelyä tai pahimmassa tapauksessa astmakohtauksen.
Isoäidin läsnäolo häissä voi olla hääparille tärkeä asia. Kunnioita sinäkin sitä. Ei sinun hajuvetesi voi olla tärkeämpi.
Kehotus on vain kehotus. Kaikelle yliherkkien lumihiutaleiden pillin mukaan ei kannata lähteä tanssimaan. Muuten saat tanssia loputtomiin. Vaatimukset eivät koskaan lopu.
Ei kukaan oikeasti kuole parista miedon parfyymin ruiskauksesta. Vai puhelinkopissako ne juhlat pidetään?
Hajusteyliherkistä 99% on luulosairaita jotka eivät yksinkertaisesti tykkää hajusteista, ja siksi muutkaan eivät saisi niitä käyttää.
Ja että vielä pitäisi pestä vaatteet, hiukset ja kroppakin hajuttomalla pesuaineella ennen juhliin menoa. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Kehotus on vain kehotus. Kaikelle yliherkkien lumihiutaleiden pillin mukaan ei kannata lähteä tanssimaan. Muuten saat tanssia loputtomiin. Vaatimukset eivät koskaan lopu.
Ei kukaan oikeasti kuole parista miedon parfyymin ruiskauksesta. Vai puhelinkopissako ne juhlat pidetään?
Hajusteyliherkistä 99% on luulosairaita jotka eivät yksinkertaisesti tykkää hajusteista, ja siksi muutkaan eivät saisi niitä käyttää.
Ja että vielä pitäisi pestä vaatteet, hiukset ja kroppakin hajuttomalla pesuaineella ennen juhliin menoa. Hohhoijaa.
Jos olisi kyse omasta läheisestä niin menisi hänellä ilta oksentaessa ja astmakohtauksen kourissa. Oletko miettinyt että morsiusparilla saattaa olla terveydellisiä syytä pyytää tuoksuttomuutta. On se niin kiva jos pääsee tahallaan hajusteilla pilaamaan toisen "tärkeimmän päivän". Ei välttämättä ole aiemmin siitä numeroa tehnyt, mutta omaan päivään pääsee vaikuttamaan miten tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jokainen krapulapäänsärkykin on migreeni. Se sana on kärsinyt inflaation.
Mulla kun migreeni pääsee oikein kunnolla päälle, niin se alkaa ilman kipua mutta näköoireilla. Ensin näkökenttään tulee alue, joka ensin vaikuttaa vaan sellaiselta auringon heijastumalta, mutta ei lähde pois. Vaiheessa 2 alue leviää niin, että keskellä näkökenttää on kohta jolla ei näe mitään, tai siis näkee vain mustaa (puolet näkökentästä). Sen reunoilla on sateenkaaren väreissä koko ajan liikkuvia sahalaitakuviota. Näkökentän reunoilla näen normaalisti. Nyt varsinaiseen kipuun on suunnilleen tunti aikaa, eli sen verran aikaa mulla hankkiutua (kotiin) pimeään ja hiljaiseen huoneeseen (eli Peltorit päähän jos muuten ei ole mahdollista hiljaisuuteen). Kipu kestää tämän jälkeen tunteja, jopa muutaman päivän. Ennätys päänsäryssä mulla on viikko putkeen.
Ei ole tosin krapulassa ikinä ollut migreeniä mulla. En tiedä kumman ottaisin mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
No niin no... Järjetön päänsärky, hengitystiet turpoaa ja taju lähtee. Sitten henki...
Mutta eihän se tässä minä-minä maailmassa sitä käryvedessä kylpevää haittaa, kun on omasta mielestä lupa haista sille kun itse haluaa. Tulee mieleen se ärsyttävä "koska minä haluan" mainos...
Miten itsekkyys voi olla niin "arvostettu" luonteenpiirre nykyään?
Mietipä sitä 😉
Minä, minä, minä, mun päätä särkee jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun aihe on tuoksuttomat häät. Pitäisikö siis puhua vaikkapa kukkaverhojeni vaikutuksesta Itämeren kalojen sukupuolielämään.
Vierailija kirjoitti:
Pari painallusta parfyymia on oikeasti todella paljon. Ja tuoksahtaa pitkälle - ja haju jää huoneeseen, jossa olet ollut.
Opettele oikea parfyymin käyttö, kiitos.
Sen tarkoitus on ohi menevä häivähdys, ei paikalleen jäävä haju.
Jaaha. Ketä kiinnostaa. Itse tykkään tuoksua hyvälle.
Voisiko tämän keskustelun jo lopettaa? Ärsyttää tuolla aihekentässä koko otsikko..
Ööö
Kuten kirjoitin, keskityn töihin, pidän todella työstäni sekä työkavereistani. Mutta se ei ole syy olla valittamatta, vaan oma kokemukseni siitä, että keskittymällä muuhun kuin omiin oireisiinsa, pystyy vaikuttamaan todella paljon oireiden kokemiseen. Myös omalle mielenterveydelle ei ole hyväksi heittäytyä uhriksi, joka terrorisoi vaatimuksillaan ympäristöään. Haluan elää ja elän täyspainoista elämää matkustellen ja harrastaen antamatta allergiani määritellä minua.