Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulupoissaolot ja lastensuojeluilmoitus. Auttaako lasu kouluun viemisessä ja läksyjen teossa?

Vierailija
19.12.2024 |

Poissaoloja on kertynyt 30 päivää elokuusta alkaen. Lapsella add ja autismi. Hän odottaa lääkitystä alkavaksi nyt tammikuussa. Kuten tiedätte, hoitojonot on pitkät. Tähän asti on sinnitellyt siis ilman lääkettä ja ilman mitään hoitoa. Hän on rauhallinen eikä häiritse muita, mutta ei saa mitään aikaiseksi. Opettaja on kyllästynyt ja sättii lasta kokoluokan edessä. Kouluun meno on vaikeaa kun saa pelkkää negatiivista palautetta jatkuvasti, ja oireilee siksi somaattisesti.

Lapsi kertoo että esim lukiessa teksti pomppii ja joutuu siksi palaamaan yhä uudelleen samaan sanaan tai lauseeseen. Lopulta hän jää vain istumaan ja haaveilemaan. Hän on tavallisessa luokassa, jossa keskittyminen on vielä hankalampaa. Koulun resurssit nyt on sitten mitä on, siis ei ole resursseja. 

Lasu lähti nyt sitten koululta. Sanoivat että lasusta saa läkyapua. En ole kuullutkaan tällaisesta. Miten sitä läksyapua annetaan kun lapsi ei kykene kotiläksyjä suorittamaan muiden tahtiin _mitenkään_ vaikka Jeesus olisi vieressä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavat juoksuttamalla siellä näytillä. On sitten koulusta poissa, koska on siellä ja se sitten auttaa kouluun?

Oma kokemus

Vierailija
2/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi suorittaa muiden tahtiin?

Kyllä kuulostaa, että tarvitsisi avustajan. Ja kyllä ainakin ennen on saanut apua ihan kotoa asti (koulumatka). En tiedä mikä on nykyään tilanne, kun kaikesta säästetään, enkä ihan ymmärrä tuotakaan, että mihin tarvitsen lasua, jos lapsen tilaa johtuu sairaudesta. Mutta toivottavasti edes sitä kautta saatte apua, niin sama kai se sitten on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Sossuilla on muutakin tekemistä, kuin auttaa autisteja läksyissä. Sehän on vanhempien tehtävä. Palataan asiaan kun poissaoloja on parisataa tuntia. Sitten mietimme lapsen sijoitusta. t: sossu

Vierailija
4/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Sossuilla on muutakin tekemistä, kuin auttaa autisteja läksyissä. Sehän on vanhempien tehtävä. Palataan asiaan kun poissaoloja on parisataa tuntia. Sitten mietimme lapsen sijoitusta. t: sossu

Juoksuttaminen sossuloissa lisää poissaoloja ja niitä poissaoloja voi käyttää perusteena ihan mihin vaan.

T.kätevän äärellä

Vierailija
5/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa nää pärjäs kasarilla? Siellä ne oli luokassa niin kun muutkin ja joitain niistä tuli. Ilman lääkkeitä.

Vierailija
6/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No LOL. Ette mieti. En tiedä tapausta, joka olisi sijoitettu pelkän poissaolon takia, vaikka sitä olisi enemmän kuin läsnäoloa. On ihan tavallista, että oppilas on poissa 300 tuntia joka vuosi, eikä kukaan tee mitään. Tai minä teen lasun, joka ei koskaan johda mihinkään. 

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
7/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No LOL. Ette mieti. En tiedä tapausta, joka olisi sijoitettu pelkän poissaolon takia, vaikka sitä olisi enemmän kuin läsnäoloa. On ihan tavallista, että oppilas on poissa 300 tuntia joka vuosi, eikä kukaan tee mitään. Tai minä teen lasun, joka ei koskaan johda mihinkään. 

T. Yläkoulun opettaja 

No minä olen tänä syksynä sijoittanut ja ottanut huostaan useammankin. t: lasun sossu

Vierailija
8/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa nää pärjäs kasarilla? Siellä ne oli luokassa niin kun muutkin ja joitain niistä tuli. Ilman lääkkeitä.

No ei ne oikein pärjännytkään. Meidän luokalla saivat viivottimesta tai karttakepistä sormille, seisotettiin luokan edessä nurkassa jne.

Vahvimmat selvisi, muut syrjäytyivät ja ovat jo kuolleet. 

Vierailija
9/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Opettaja on kyllästynyt ja sättii lasta koko luokan edessä....HALOO!

Heti yhteyttä, onko koululla psykologi tsi kuraattori, terkka tms.

Vierailija
10/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo oli erityisluokilla eli tarkkiksilla. Ja iso osa tosiaan syrjäytyi ja kuoli huumeisiin, alkoholiin, itsareihin. 

Vierailija
11/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikaapa koululta lapselle tukea.

Erilaisia järjestelyjä on olemassa.

Vierailija
12/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja 

No minä olen tänä syksynä sijoittanut ja ottanut huostaan useammankin. t: lasun sossu

Pelkkä koulun laiminlyönti ei ole peruste sijoitukselle. 

Vierailija
13/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Meillä oli kasarilla peruskoulun vieressä apukoulu. Siellä kävi samoja luokka-asteita porukka, joka ei pärjännyt normiluokalla.

Ja sen nimi oli ihan apukoulu

Vierailija
14/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voidaan sijoittaa jos muu ei auta. 

Vierailija
15/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsi itse aamulla kouluun. Näin minäkin teen oman ADHD+autismi lapsen kanssa.

Vierailija
16/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja 

Pelkkä koulun laiminlyönti ei ole peruste sijoitukselle. 

Eihän näillä yleensä ole pelkkä koulunkäymättömyys ongelmana. Yleensä taustalla on vakavat mielenterveysongelmat ja vanhemmat eivät välitä lapsensa terveydenhuollon järjestämisestä.

Vierailija
17/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun velvollisuus on valvoa vaan se että lapsi käy koulua. Jos lapsi ei opi siellä mitään niin sitten ei opi. 

Vierailija
18/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkluusion "ansiosta" oppimisen tukeen varattuja resursseja riittää vain kaikkein vaikeimmille tapauksille ja heille, jotka häiritsevät opetusta.

Rauhallinen oppilas, joka saa kokeista edes muutaman pisteen, saa "pärjätä" omillaan.

Vierailija
19/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voidaan sijoittaa jos muu ei auta. 

Ei voida. Edelleenkään pelkkä koulun laiminlyönti ei ole sijoituksen peruste. 

Vierailija
20/33 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttavat juoksuttamalla siellä näytillä. On sitten koulusta poissa, koska on siellä ja se sitten auttaa kouluun?

Oma kokemus

Uskon. Vähän sama kokemus itsellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä