Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
1281/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööölö. Onko sut palkattu tänne aloittamaan aaltolamaisia öööööö aloituksia öööö

Vierailija
1282/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut on menneisyyttä. Ainakaan mun jälkeläiset eivät tuoksu, eivätkä missään perhejuhlissa myöskään ehosta itseään meikkaamalla. 

Itsekään en pidä mistään, mikä näkyy, se on ällöttävää.  1938 syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat voi jokainen tarkistaa oikeiden lääkärien tekemästä Käypä hoito-suosituksesta. Ihme porukkaa täällä, ratkaisujen sijaan halutaan meuhkata vauva-palstalla.

Vierailija
1284/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsei kestä mitään hajuja, niin kandee pysyä omas himas.

Vierailija
1285/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häistään saa jokainen päättää itse ja sitä tulee kaikkien kunnioittaa.

Mutta eikö teillä migreeniä sairastavilla ole lääkitystä? Mahtaa elämänne todella olla hankalaa, sillä maailma ei vain pyöri teidän sairautenne ympärillä. Itse olen monisairas, mm. neurologinen sairauskin löytyy. En silti odota kaikkien joustavan vuokseni.

Kannattanee muuttaa jonnekin mökkiin, kauas kaikista. En kuitenkaan suosittele paikkoja, joissa on metsiä tai niittyjä lähellä, sillä nekin haisevat.

Ette voi odottaa muun maailman uppoavan sairauteenne, se ei ole muiden syy.

No itse asiassa minun migreenini oli hyvin satunnaista, kunnes pari tyyppiä päätti muuttaa suositun nettisivustonsa ulkoasua eikä piitannut, vaikka hyvin moni kertoi saavansa migreenikohtauksia ja jopa epilepsiakohtauksia sivuston käytöstä tuolla uudelle ulkoasulla. Minulla vaikutus ilmeni niin hitaasti ja vaivihkaa, että olin jo liian syvällä suossa ennenkuin tajusin, mistä migreenini kroonistuminen johtui. Ei auttanut enää, vaikka lopetin heti sivuston käytön, sillä reagoin nyt vähän kaikkeen muuhunkin - siis sellaiseen, josta en aiemmin ikinä saanut kohtauksia.

Eli tämä minun tämänhetkinen ongelmani on nimenomaan noiden parin henkilön syy, vaikka he eivät tehneetkään sitä tarkoituksella juuri minulle.

Vierailija
1286/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki emme ole sairaita yliherkkiä.

Minäkään en nuorena ollut. Mutta sitten sairastuin. Se ei ole kenenkään oma valinta, vaan huonoa tuuria ja voi sattua kenen tahansa kohdalle.

Vierailija
1287/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän päivittäin deodoranttia. Kerran unohdin aamulla laittaa sitä töihin lähtiessä, mutta vaikka pesin lämpimän saunan penkin ja lattian en hikoillut niin paljon, että olisin haissut hielle. Jos tekee ruumiillista työtä silloin huomaa kuka käyttää deodoranttia ja kuka ei käytä. Eikö allergikot saa oireita aidosta hien hajusta?

Vierailija
1288/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvin yksilöllistä, mistä tuoksusta tulee oireita. Luulisin, että yhteistä hajusteista oireileville on tavallista herkempi hajuaisti. Haistan asioita, joita muut ympärillä olevat eivät haista. Voisin melkein tehdä työtä tullikoirana :) Hajusteista minulle ovat pahimpia pesuaineiden erityisesti pyykinpesuaineiden hajut. Äidilleni tuli joistakin pesuaineista iho-oireitakin. Varmaan jotkut tietyt kemikaalit nämä oireet aiheuttavat.

Vierailija
1289/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät, jossa paska, hiki ja vanha viina haisevat. Tämän lisäksi vielä homeinen leirikeskus tai mikälie vanha tönö onkaan varattu hääpaikaksi.

Vierailija
1290/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvin yksilöllistä, mistä tuoksusta tulee oireita. Luulisin, että yhteistä hajusteista oireileville on tavallista herkempi hajuaisti. Haistan asioita, joita muut ympärillä olevat eivät haista. Voisin melkein tehdä työtä tullikoirana :) Hajusteista minulle ovat pahimpia pesuaineiden erityisesti pyykinpesuaineiden hajut. Äidilleni tuli joistakin pesuaineista iho-oireitakin. Varmaan jotkut tietyt kemikaalit nämä oireet aiheuttavat.

Minulla on erityisen tarkka haluaisti, mutta en saa kyllä mitään oireita mistään. En vain pidä monesta hajusta, jota muut eivät tunnu haistavan, mutta se on täysin eri asia, kuin joku hengenahdistus.

Vierailija
1291/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erityisen tarkka haluaisti, mutta en saa kyllä mitään oireita mistään. En vain pidä monesta hajusta, jota muut eivät tunnu haistavan, mutta se on täysin eri asia, kuin joku hengenahdistus.

Ai, sulla on erittäin tarkka haluaisti, hih hiiiiii

Vierailija
1292/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tapailinkerran miestä, joka oli ihanan siisti. Koti ja vaatteet aina puhtaat.

Mutta hänen vaatteensa ja kotinsa tuoksui tosi vahvasti pyykinpesuaineelle. Sellaiselle perusjauheellee, jota selvästi yliannosteli. Siinä siis ei ollut mitään över-tuoksua, se vain tuoksui hyyyyvin vahvasi pesujauheelle, sille haisi koko mies ja koko se kaunis, tyylikäs koti. Yritin jotenkin sanoa hienotunteisesti asiasta, kun siitä tuli lopulta pää kipeäksi, vaikkei mulla ole mitä.n hekrkyyttä. Jotnekin sille altistui sikäli, ettei se aluksi vaivannut, mutta lopulta en halunnut olla enää siinä kodissa ja orastava mukava suhde jäi siihen.

Hän muuten suuttui, että naiset toivovat aina puhtautta ja nytkö on liian puhdas. Ei tajunnut, että se haju oli hallitseva.

Eli siis vaikkei lemuakaan jollekin halvalle ruusulöyhkälle, niin haju kuin haju, jos sitä on liikaa, se vain on epämiellyttävää. Kuka haluaisi häihinsä epämiellyttävyyttä. Ja kuten joku täällä kirjoitti, häissä on tuoksujen kakofonia ja usein kesähäissä kuuma. Paikalla voi olla myös vauvoja, jotka itkevät tällaisia.

Niin tai näin, juhlan emäntä ja isäntä päättävät millaiset juhlat. Vieraat, jotka eivät tahdo sellaisene juhlaan, eivät sitten mene. Ei ketään häihin pakoteta. En ymmärrä, mikä on kutsutulle ongelma tässä.

Aikamoinen red flag alkaa selittää mitä "naiset" aina toivovat. Ei tainnut nähdä sua yksilönä vaan taitaa kuulua porukkaa joka on sitä mieltä että "naiset" on velkaa heille sitä ja tätä.

Parfyymit on allergisoivia, niistä pitäisi olla purkeissa varoitukset ja parfyymiverolla suomi nousuun.

Vierailija
1293/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän päivittäin deodoranttia. Kerran unohdin aamulla laittaa sitä töihin lähtiessä, mutta vaikka pesin lämpimän saunan penkin ja lattian en hikoillut niin paljon, että olisin haissut hielle. Jos tekee ruumiillista työtä silloin huomaa kuka käyttää deodoranttia ja kuka ei käytä. Eikö allergikot saa oireita aidosta hien hajusta?

No ei. Aito hien haju ei ole synteettinen ja laboratoriossa rakenneltu tuotos.

Ei hajusteyliherkkyys koske aitoja luonnon hajuja, kuten kukkia, metsää jne

Vierailija
1294/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa Ee Öö... Ihan fiksuahan tuo on, monet kärsivät hajusteita, tehdään heidän elämästään helpompaa 👍

Vierailija
1295/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ekan kerran eilen LV huuhteluainetta ja pyykkipulveria, jota tosin oli vain kirjopyykille. Valkopyykille ostin Sertoa. Olen terve, mutta huuhteluaineissa on liian voimakas ja pinttyvä tuoksu. Ennen se lähti päivässä tai parissa. Saas nähdä, tuleeko tästä uusi normaali minulle.

Keskustelussa mainittu mikromuovin lisäys pesu- ja huuhteluaineisiin saadakseen tuoksun pysymään muutti mieleni. Eihän siinä nyt mitään järkeä ole lisätä haitallista mikromuovia, kun siitä juuri pyritään pääsemään eroon.

Vierailija
1296/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin ekan kerran eilen LV huuhteluainetta ja pyykkipulveria, jota tosin oli vain kirjopyykille. Valkopyykille ostin Sertoa. Olen terve, mutta huuhteluaineissa on liian voimakas ja pinttyvä tuoksu. Ennen se lähti päivässä tai parissa. Saas nähdä, tuleeko tästä uusi normaali minulle.

Keskustelussa mainittu mikromuovin lisäys pesu- ja huuhteluaineisiin saadakseen tuoksun pysymään muutti mieleni. Eihän siinä nyt mitään järkeä ole lisätä haitallista mikromuovia, kun siitä juuri pyritään pääsemään eroon.

Lisään vielä, että vttumaisten ja toisia solvaavien herkkisten sanomisilla ei ollut päätökseeni yhtään mitään vaikutusta!!

Vierailija
1297/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehillekään sitten dödöä eikä partavetta

Vierailija
1298/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehillekään sitten dödöä eikä partavetta

Heillekin on hajustamattomia deodorantteja. Partavedestäkin löytyy varmaan jotain muuta kuin Menneniä.

Vierailija
1299/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.

Vierailija
1300/1807 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Käyttääkö joku vielä hajustettuja pesuaineita tms??? Voiko olla jotain niin tyhmää kun silloin itsekin hengittää keuhkoihinsa niitä haitallisia kemian tuotteita!

Keuhkot ei ainakaan kiitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi