Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Öö hääkutsussa kehotus tuoksuttomuuteen?

Vierailija
11.06.2018 |

No mitähän hittoa... "Pyydämme ystävällisesti, että saapuisitte juhliimme tuoksutta" wtf?

Kommentit (1807)

Vierailija
1241/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käyttää maskia, jotain juhlavaa, jos kanssaihmiset niin kovasti häiritsevät. Kukaan ei ihmettele maskin käyttöä.

Vierailija
1242/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä käyttää maskia, jotain juhlavaa, jos kanssaihmiset niin kovasti häiritsevät. Kukaan ei ihmettele maskin käyttöä.

Tarkoitatko tässä hääparia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain erikoisuuden tavoittelua, niin normaalia nykypäivänä kun kaikkien pitää saada olla uniikkeja lumihiutaleita.

Soita Astmaliittoon niin saat kuulla kuinka monta uniikkia lumihiutaletta maasta löytyy. Ja toivotaan ettet joudu työskentelemään homeisessa tilassa vuosia.

Vierailija
1244/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin.

Vierailija
1245/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko tykätä hajuvesistä?

Voihan niissä itse kukin vaikka kylpeä mutta onko muitten seurassa tarkoitus varastaa huomio juhlakaluilta? Entä jos kutsussa olisi, että ps. Mielellään mahdollisimman tymäkät hajusteet, silloin varmaan syntyisi narinaa ja naama nyrpeänä tultaisiin juhliin tuoksutta?

Koska onhan alentuvaa mennä nauttimaan ilmaiset tarjoilut, ja vielä isäntäväki esittää vaatimuksia? Härreguud!

Vierailija
1246/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häistään saa jokainen päättää itse ja sitä tulee kaikkien kunnioittaa.

Mutta eikö teillä migreeniä sairastavilla ole lääkitystä? Mahtaa elämänne todella olla hankalaa, sillä maailma ei vain pyöri teidän sairautenne ympärillä. Itse olen monisairas, mm. neurologinen sairauskin löytyy. En silti odota kaikkien joustavan vuokseni.

Mainiota. Löysit lopultakin yhden ryhmän joka on omaa sairauttasi alempana. Onnittelut. Montako vuotta prosessi kesti?

Vierailija
1247/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Miksi vaatteidenkin pitää haista??

Vierailija
1248/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pieraisemassa sinne, akka on jo ottanut alistajan roolin.

Vierailija
1249/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa Länsi-Euroopan maassa hajustettu = juntti. Suomessa ei vielä.

Mihin perustat tämän tietosi? Kokemukseni

mukaan Länsi- Euroopassa nimenomaan on tosi reilusti hajusteilla läträäviä miehiä ja naisia. Tosin merkit on kalliita.

Siellä tuupataan jopa vessoihin niin roimat aromit, että pari kertaa olen miettinyt kahdesti ennen vessan kynnyksen yli astumista.

Vierailija
1250/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei parfyymiä, kun mennään hammaslääkäriin, lääkäriin, mammografiaan tai muihin vastaaviin paikkoihin.

Pidän kovasti parfyymeistä ja minulla on niitä useita. Työpaikalle kuitenkin vain jotakin ihan mietoa sitrusta, joka häipyy melkein saman tien ja on lähinnä oman mielen takia.

Kaikkiin sellaisiin paikkoihin, joissa istutaan toisen vieressä pitkään, kuten teatteriin tai vastaavaan, en laita mitään, enkä minnekään, missä ollaan lähikontaktissa, kuten nuo yllä mainitut.

Näinhän ne todelliset parfyymifanit toimii. Ja ne kaikista tymäkimmät erikoisuudet on ihan puhtaasti kotiin ja paikkoihin joissa tietää ettei ole yliherkkiä. Mulla on hajuvesi joka tuoksuu Notre-Damen palolta. Savua, nokea, hiiliä, suitsuketta, puuta, ja välillä vieno leyhähdys jotain kukkaista. Upea tuoksu, mutta ei missään nimessä kodin ulkopuolelle sopiva.

Miksi kukaan haluaisi tuoksua miltään rakennuspalolta!?

Jos sattuu tykkäämään savun hajusta. On olemassa tuoksutaloja joiden tarkoitus ei ole tehdä niin sanotusti käytettäviä hajuvesiä, vaan taidetta tuoksumuodossa. Sitten on tuoksutaloja jotka yrittävät vangita jonkun tietyn paikan ja hetken tuoksut pulloon, ikään kuin tuoksumuistona. On tuoksutalo joka yrittää vangita joko eläimen, eläimen elinympäristön, tai muun läheisesti eläimeen liittyvän mielikuvan pulloon. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sademetsän tuoksuja, joihin liittyy esimerkiksi mädäntyvän kasvuston, ja humuksen tuoksut. Kyse ei ole aina siitä että onko jokin haju hyvä vai paha, vaan esimerkiksi siitä, onko se autenttinen kopio jostakin tietystä paikasta ja hetkestä.

Tuon rakennuspalon lisäksi minulla on hajuvesi joka tuoksuu autenttisesti viulukotelolta. Puuta, metallia, hartsia, hieman tunkkaista. Itselleni entisenä viulistina tämä on nautinnollinen ja tärkeä tuoksu, mutta vain kun haluan nostaa itselleni tuoksun kautta tiettyjä muistoja ja tunnelmia, eli harvoin iltaisin saatan tätä hieman paperille suihkauttaa ja haistella siitä.

Hajuvedet voivat olla paljon muutakin kuin vain hajusteita. Toki tällaiset erikoisuudet harvoin ovat sellaisia päivittäiseen käyttöön suunnattuja tuoksuja. Eivät ole välttämättä tarkoitettu varsinaisesti käyttöön lainkaan, vaan tosiaan enemmän taiteeksi ja taidonnäytteeksi.

Fetissi tuokin.

Vierailija
1251/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän hajuton pitää olla? Dödö tuoksuu, vaatteiden pesuaineet, shampoot, hiuslakat ja kampausnesteet...

Miksi vaatteidenkin pitää haista??

Etten haistaisi sinun valkovuotojas.

Vierailija
1252/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.

Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.

Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.

Hiuslakkaa saa hajuttomana, myydään joka marketissa ja eri merkkejäkin on. Miksei sitä voi käyttää arkenakin vai onko se hiuslakan haju se juttu?

Tämä kommentti olisi järkevä, jos joka lakasta olisi samoilla ominaisuuksilla varustettu tuoksuton versio. Toki siis jos olisi tuoksuttomat häät, noudattaisin pyyntöä, mutta normaaliarjessa ei ole löytynyt omaa lakkaani vastaavaa tuotetta, joka on tuoksuton. 

Oma suosikkilakkani on pidon kannalta paras, ei jätä hiuksia tahmeiksi ja ei kiillä, joten on aika huomaamaton. Tuoksu aika voimakas ja karkkimainen, josta ei oikein pidä, mutta se onneksi haihtuu nopeasti ja tuoksuyliherkkä ystäväni myös sanoi, ettei lainkaan huomaa sitä normaalin keskusteluetäisyyden päästä, ellei menisi erikseen nuuhkimaan hiuksiani.

Toki valitsisin tuoksuttoman jos juuri tämä olisi sellaisena tarjolla, koska en siitä tuoksusta juuri välitä.

Kerran ostin lakan täysin samoilla tuotekuvauksilla se teki tukasta kuin tahmeaa hattaraa ja ulkona lentävät pumpuliset poppelinsiemenet tarttuivat siihen kuin kärpäspaperiin. Lakoilla on siis valtavia eroja, joten on hyvä, että on valikoimaa.

Tuoksullisia lakkoja on meidän lähikaupassakin parikymmentä, tuoksuttomia vain muutama, joten on paljon epätodennäköisempää, että vain parista tuotteesta löytyy omaa suosikkia.

Eli ei tuoksu ole mikään "se juttu" vaan se, ettei halua kulkea koko päivää tahmean hattaratukan kanssa. Noissa häissä toki olisin kokonaan ilman lakkaa, laittaisin tukan vaan erilailla.

Vierailija
1253/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Kaikkea sitä.

Onneksi ei tarvitse mennä kenenkään erityisherkän häihin.

Sinua ei siis haittaa, jos istun vieressäsi kirkossa ja hengittelen Sokoksen alesta ostamaasi parfyymiä varttitunnin, alan yskiä, etsin käsilaukusta astmalääkettä, vedän siinä annoksen ja jatkan yskimistä toisen vartin, ennen kuin kohtaus laantuu? Takana istuva mummo yskii myös, hän ei ole vielä saavuttanut hoitotasapainoa ja hänelle soitetaan ambulanssi?

Olet edelleen juhlamielellä parfyymipilven keskellä? No hyvä.

Vierailija
1254/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan edistyksellistä.Tulevaisuudessa ,jo aivan lähivuosina tuosta tulee trendi.

Ei se muuten täysin onnistu,meidän naisten hiuslakat tuoksuu ,valitettavasti,eikä monikaan sitä ajattele.Itse siihen tottuu,mutta mies joskus huomauttaa,vaikka en todella tottuneena itse huomaa.

Monikaan ei varmasti lähde tuota juhlaa varten ostamaan uutta lakkaa tai geeliä.

Hiuslakkaa saa hajuttomana, myydään joka marketissa ja eri merkkejäkin on. Miksei sitä voi käyttää arkenakin vai onko se hiuslakan haju se juttu?

Tämä kommentti olisi järkevä, jos joka lakasta olisi samoilla ominaisuuksilla varustettu tuoksuton versio. Toki siis jos olisi tuoksuttomat häät, noudattaisin pyyntöä, mutta normaaliarjessa ei ole löytynyt omaa lakkaani vastaavaa tuotetta, joka on tuoksuton. 

Oma suosikkilakkani on pidon kannalta paras, ei jätä hiuksia tahmeiksi ja ei kiillä, joten on aika huomaamaton. Tuoksu aika voimakas ja karkkimainen, josta ei oikein pidä, mutta se onneksi haihtuu nopeasti ja tuoksuyliherkkä ystäväni myös sanoi, ettei lainkaan huomaa sitä normaalin keskusteluetäisyyden päästä, ellei menisi erikseen nuuhkimaan hiuksiani.

Toki valitsisin tuoksuttoman jos juuri tämä olisi sellaisena tarjolla, koska en siitä tuoksusta juuri välitä.

Kerran ostin lakan täysin samoilla tuotekuvauksilla se teki tukasta kuin tahmeaa hattaraa ja ulkona lentävät pumpuliset poppelinsiemenet tarttuivat siihen kuin kärpäspaperiin. Lakoilla on siis valtavia eroja, joten on hyvä, että on valikoimaa.

Tuoksullisia lakkoja on meidän lähikaupassakin parikymmentä, tuoksuttomia vain muutama, joten on paljon epätodennäköisempää, että vain parista tuotteesta löytyy omaa suosikkia.

Eli ei tuoksu ole mikään "se juttu" vaan se, ettei halua kulkea koko päivää tahmean hattaratukan kanssa. Noissa häissä toki olisin kokonaan ilman lakkaa, laittaisin tukan vaan erilailla.

Hiuslakoissa se aerosoli saa minulle astmakohtauksen aikaan. Oli tuoksu tai ei. Saman tekee suihkutettavat deodorantit, hyttyskarkoitteet, ilmanraikastajat jne.

Vierailija
1255/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mukaan Länsi- Euroopassa nimenomaan on tosi reilusti hajusteilla läträäviä miehiä ja naisia. Tosin merkit on kalliita.

Siellä tuupataan jopa vessoihin niin roimat aromit, että pari kertaa olen miettinyt kahdesti ennen vessan kynnyksen yli astumista.

Mä en kanssa tiedä missä ihmeen Länsi-Euroopassa tuo on kuvitellut käyneensä, ottaen huomioon, että siellä vielä sijaitsee Euroopan ja maailman suurimmat parfyymimerkit (Italia ja Ranska yksinään käsittää valtavan osan).

On olemassa toki "junttihajusteita" ihan niin kuin on myös "junttivaatteita". Tässä vedetään nyt mutkia niin suoraksi, että jos on junttimaisia vaatteita, niin "vaatetettu=juntti". Juu ei. Ei ne tyylikkäät ihmisetkään  alasti kulje, eli kyllä voi käyttää vaatteita myös tyylikkäästi, kuten myös parfyymejä.

Suomessa ja Pohjoismaissa vältellään tuoksuja todella paljon verrattuna muuhun Eurooppaan, esim ketjuliikkeillä on oma "signature scent" jonka levitteleminen vaatteisiin ja liikkeeseen ei olisi Suomessa varmaan edes laillista allergioiden yms takia. Esim. Espanjassa moni liike tuoksuu jo kadun toiselle puollelle, eli asiakas tietää heti, että nyt on lähellä Zara, tai Massimo Dutti.  Kaikkein voimakkain tuoksu on vaateketjulla Stradivarius, joka oikeasti haisee todella pitkän matkan päähän. Hyvä juttu brandin tunnistukselle, ei niin hyvä allergisille. 

Suomeen myös ilmeisesti tuodaan nykyään tuoksuttomampia kukkia: esim. joulunaikaan myytävät hyasintit eivät juuri tuoksu enää, ellei itse kukkia haista. Viime vuonna tuli mieleen lapsuuden joulut, kun Rankassa erään hotellin koko aula tuoksui siellä olleen yhden hyasintin takia. 

Vierailija
1256/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä hajusteista. Kaupassakin olen oppinut et jos ohitan ihmisen tai joku tulee lähelle niin en hengitä nenän kautta ollenkaan.

Vierailija
1257/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tällaisen kutsun saisin, jättäisin toki hajusteet pois. Toisaalta ihmettelen, miten hajusteherkät altistavat itsensä oireille, eivätkä esim ota antihistamiinia tai jotain lääkettä ennalta ehkäisevästi? Ja hajusteyliherkkyydestä ollaan ylipäänsä sitä mieltä, että niistä suurin osa toiminnallisia vaivoja, ts. keskushermosto oppii ylireagoimaan asioille, joita ihminen tulkitsee vaarallisiksi. Ja siitä opitaan pois alistamalla itseä ärsykkeille, sen sijaan, että toivotaan maailman muuttuvan hajustettomaksi.

Vierailija
1258/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän noita vessan raikastajia sitten on myyntiin laitettu kun kaikki pitää olla hajusteetonta.

Yleisissä vessoissa saattaisi ole aika kamalat katkut ellei niissä olisi noita raikasteita. Kumpi on parempi, todella paha, jopa kaikkia yököttävä haju vai hiukan paranneltu.

Itse sanoisin, että p askan ja kusen haju on kyllä äklöttävämpää.

Kyllä moni firma menisi konkurssiin jos kaikki siirtyisivät valmistamaan vain hajustamattomia tuotteita.

Ja totta puhuen, aika tylsäähän se myös olisi.

Vierailija
1259/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikilla olis semmonen "oma" 50cm tila ympärillään jonka ulkopuolelle ei haisisi kaikki hajuvedet ja "tuoksut" niin olisi ok. Mutta kun aivan liian moni LÄTRÄÄ hajustettujen tuotteiden kanssa niin, että sen haistaa selvästi 10m päähän. Joskus ollut jopa niin paha, että menin kaupassa "karkuun" erästä superhajustettua naista, ja haistoin tasan tarkkaan millä käytävillä tää ääliö oli kävellyt vaikka olin jo muuten kaukana hajun lähteestä.

Lähden itse kävelemään kyllä pois jos näitä ääliöitä tulee viereen pyörimään, mutta ikävämpää on sitten, jos on PAKKO istua esim jonkun sellaisen lähellä joka haisee aivan helvetisti eikä pääse itse pois tilanteesta. Sen takia mieluusti sellaiset tuoksut, joita ei tosiaan haista toisesta esim reilun metrin päästä.

Tätä aihetta vähättelevät; toivottavasti teillekin tulee joskus seinä vastaan ja huomaatte itse kuinka se hajusteiden läträys voi vaikuttaa.

Jos niitä voimakkaita hajusteita käyttää päivittäin, ei itsekään tajua kuinka voimakkaasti haisee kun nokka on turtunut ja hajuaisti heikentynyt. Oleppa käyttämättä hajustettuja tuotteita vaikka kuukausi niin alkaa ehkä hajuaisti palautumaan NORMAALIKSI. Sama kun olisi tottunut mässäilemään karkkia ja suklaata päivittäin, olisi pari viikkoa sokerittomalla ja sen jälkeen ihan tavalliset marjatkin maistuisi tarpeeksi makeilta ilman sitä lisättyä sokeria.

Sama olis mun kävellä joidenkin strobovalojen kanssa kaupassa, "voi voi jos oot joku epileptikko, mä saan tehä mitä mä haluun, saan huutaa, haista ja näkyä ihan just niin paljon ku mä tykkään, mee pois jos et kestä, saatan väkisin silti änkeä vaikka junassa sun viereen mut ei oo mun ongelma". MINÄMINÄMINÄ

Vierailija
1260/1807 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on taas harmitusta tyhjänpäiväisestä asiasta.

Älä laita tuoksuja, iloitse juhlasta. That's it.