Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko eläkekertymäsi on?

Vierailija
11.06.2018 |

Liittyen Minna Kaupin juttuun:
https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005713987.html

Paljonko sinulle on kertynyt eläkettä? Kerro määrä ja ikäsi.

Itselleni 39-v. on kertynyt 336€/kk.

https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itsekin tiedän, etten varmasti jaksa 68 -vuotiaaksi mikä on oma tavoite-eläkeikäni. (Olen nyt 42.)

Ja veikkaan kanssa, että yli 50-vuotiaana alkaa YT-neuvottelut hipomaan lähemmäksi ja lähemmäksi, ihmeenä pidän jos en joudu työttömäksi jossain vaiheessa.

Sama juttu kuin yllä, eläke ei kertynyt alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ja kertymän leikkaantuminen syö pahasti.

Itsellä ei kasassa edes 1000 euroa vielä, ajattelen niin, että jos selviän työelämässä siihen että saan 1500 euroa täyteen, kaikki on plussaa sen yli. Toivottavasti saan edes tuon 1500 täyteen!

Vierailija
62/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

79,51. M41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

511 €, ikää 35 vuotta

Vierailija
64/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias mies. Tällä hetkellä kertymä on 2001.- ja 65v ja 2 kk iässä, eli tällä hetkellä aikaisintaan kun eläkkeelle pääsen, niin tuolla se näytti olevan 3680.-/kk. Lisäksi minulla on -80 luvulla otettu ylimääräinen eläkevakuutus, joka tosin pitää olla nostettu 65-ikävuoteen mennessä, niin siellä on tällä hetkellä 150.000.- euron kertymä. Tuo eläke-ennuste on laskettu n. 90.000.-/vuosituloille.

Olen siis eläkkeeni ansainnut, kyllä noita verojakin on tullut maksettua enemmän kuin laki sallii. Tällä hetkellä olen ollut työelämässä 36-vuotta, enkä päivääkään työttömänä, tosin tuolloin eläkettä alkoi kertymään muistaakseni vasta 23 vuoden iässä.

Vierailija
65/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

567€/kk ja valtionraha 540€/kk päälle (ulkomailla). Ikä 38. Asunto kohta maksettu, joten kyllähä tollakin sitten elää. Toki aikaa kartuttaa tuloja on paljonkin, ja pankistakin löytyy jotain :-)

Vierailija
66/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti - ei edes kiinnosta käydä katsomassa, paljonko olen ns. eläkettä ansainnut. Olen jo iso tyttö enkä usko joulupukkiinkaan.

Valmistuin keskelle 90-luvun lamaa, ja työura, jos nyt edes urasta voi puhua, on ollut pirstaleinen. Useaan otteeseen olen ollut työttömänä ja aina kouluttautunut uudelleen hammasta purren ja lainarahalla. Valoisalta ei näytä tulevaisuus. Mutta enpä aio jäädäkään Suomeen, enkä odota mitään eläkettä täältä oikeasti koskaan saavani. Pyramidihuijaus on tehty, ja kassa kavallettu. Ainoa mitä voin tehdä, on muuttaa toiseen maahan työhön ja rakentaa elämäni siellä paremmin vanhuutta silmällä pitäen.

Vierailija
67/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

798€ olen 45 vuotias, ei kannattanut lukea maisteriksi, 66 vuotiaana (ensimmäinen ikä jäädä eläkkeelle) eläke 2270€, todella säälittävää. Otin yksityisen tämän ohelle, kun ei noilla elä.

Vierailija
68/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian vähän. Siksi sijoitankin "pää märkänä" kaiken mikä irti lähtee, että olisi jatkossa edes vara maksaa asuminen.

Vierailija
69/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

798€ olen 45 vuotias, ei kannattanut lukea maisteriksi, 66 vuotiaana (ensimmäinen ikä jäädä eläkkeelle) eläke 2270€, todella säälittävää. Otin yksityisen tämän ohelle, kun ei noilla elä.

Siis otit eläkevakuutuksen? Apinaa koijataan....

Vierailija
70/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1547€/kk, ikää 42... ei paljon hymyilytä. Tällä erää siis about neljäsosa brutosta. 

Hassua huomata että ennen vuotta 2005 kertyi yli 200€/kk eläkettä alle 50K€ vuodessa palkalla, viimeaikoina 80K€ vuosipalkalla kertyy satanen... mikä on muuttunut ja miksi?

Kyllä tuolla pitäisi pärjätä, yli 20 vuotta työuraa jäljellä ja kerroit eläkettä karttuvan satasen vuodessa. Eläkkeesi on indeksikorotuksineen noin 4000e/kk. Reilusti yli palkansaajien keskiansion.

Vierailija
71/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1547€/kk, ikää 42... ei paljon hymyilytä. Tällä erää siis about neljäsosa brutosta. 

Hassua huomata että ennen vuotta 2005 kertyi yli 200€/kk eläkettä alle 50K€ vuodessa palkalla, viimeaikoina 80K€ vuosipalkalla kertyy satanen... mikä on muuttunut ja miksi?

Kyllä tuolla pitäisi pärjätä, yli 20 vuotta työuraa jäljellä ja kerroit eläkettä karttuvan satasen vuodessa. Eläkkeesi on indeksikorotuksineen noin 4000e/kk. Reilusti yli palkansaajien keskiansion.

Just joo, pitäisi pitäisi. Edellyttäen siis että:

- Henkilö voi todella tehdä tuota nykyistä työtään nykyisellä palkallaan yli 20 vuotta. Uskooko joku siihen?

- Mahdollisesti vaihtaessaan työtä seuraavan 20'vuoden aikana, uusi työ on vähintään yhtä hyvin palkattua kuin nykyinen, myös siis yli 60-vuotiaana. Miltä kuulostaa?

- Eläkelakeja ei enää muuteta ainakaan yhtään huonompaan suuntaan. Veikkaatko näin?

- Eläkkeiden maksu toteutuu sellaisena kuin nyt luvataan. Onko todennäköistä?

- Eläketulojen verotus ei kiristy nykyisestä. Mitenköhän on?

- Inflaatio tms ei syö eläkkeen ostovoimaa siitä miltä se nyt vaikuttaa...

Vierailija
72/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertymä on 0 euroa ja ikää 34 vuotta. En välitä, sillä minulla on lyhyt eliniänodote huonoista geeneistäni johtuen, enkä siis edes usko pääseväni koskaan vanhuuseläkkeelle. Tällä hetkellä olen työtön ja tuloina pelkkä aktiivimallin leikkaama työttömyyskorvaus. Köyhyyteen olen siis hyvin tottunut.

Vierailija
73/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla sellaista ole. Olen 50-vuotias.

Vierailija
74/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 700 €. Ikää on yli 50. 😓arvoitu eläke 1100 €.. eipä paljoo naurata.

Vierailija
75/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun vilkaisin ennustetta, niin siinä oli 1900 euroa. Aika pieni. En päässyt nuorempana yliopistoon ekonomiksi lukemaan, kolmesti yritin. Jäi palkka sitten kirjanpitäjänä pienemmäksi. Minulla oli vapaaehtoinen eläkevakuutuskin, jonka otin jo 21 vuotiaana, mutta irtisanoin sen muutama vuosi sitten, kun siitä lopetettiin yksipuolisella päätöksellä henkivakuutusturva. . eikä siellä paljon ollut, muutama tonni. Kolme lähisukulaista on kuollut ikävälillä 50-60 v ja ajatus rahojen jäämisestä eläkefirman taskuun alkoi arveluttaa. Ostin niillä rahoilla, mitä verojen jälkeen jäi, vähän osakkeita. Arvo on ainakin noussut.

Mutta ei mitään eläkejuhlia ole tiedossa...kunhan terveenä saisi olla.

Ikää nyt 47 v.

Vierailija
76/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-v. Jäädessäni eläkkeelle 65v2kk on eläke 2 859 e. Mutta jos teen töitä 70-vuotiaaksi, on eläke jo 4 054 e.

Vierailija
77/79 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 vuotta ja taisi juuri mennä 100 euroa rikki. Sen verran työttömyyttä, pätkätöitä ja opiskeluja on matkalle osunut. Kuulun myös siihen väliinputoajasukupolveen, jolle rupesi kertymään omaa eläkettä vasta 23-vuotiaana toisin kuin nuoremmille ja joka joutui kärsimään 90-luvun laman tuomasta työttömyydestä toisin kuin heti kansakoulusta vakituisiin töihin loikanneet suuret ikäluokat. 

Töitä olen tehnyt kausiluonteisesti jo 16-vuotiaasta lähtien, mutta eläkettä siis on omaan pussiin kertynyt vasta alle 20 vuotta.

Oma eläkeikä tosin on hilattu jo 64 vuoteen asti, eli jos saan pitää nykyisen vakituisen työni siihen asti, saatan saada jopa 500 euroa eläkettä!

Vierailija
78/79 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

41 vuotta ja taisi juuri mennä 100 euroa rikki. Sen verran työttömyyttä, pätkätöitä ja opiskeluja on matkalle osunut. Kuulun myös siihen väliinputoajasukupolveen, jolle rupesi kertymään omaa eläkettä vasta 23-vuotiaana toisin kuin nuoremmille ja joka joutui kärsimään 90-luvun laman tuomasta työttömyydestä toisin kuin heti kansakoulusta vakituisiin töihin loikanneet suuret ikäluokat. 

Töitä olen tehnyt kausiluonteisesti jo 16-vuotiaasta lähtien, mutta eläkettä siis on omaan pussiin kertynyt vasta alle 20 vuotta.

Oma eläkeikä tosin on hilattu jo 64 vuoteen asti, eli jos saan pitää nykyisen vakituisen työni siihen asti, saatan saada jopa 500 euroa eläkettä!

41-vuotiaan eläkeikä on kyllä yli 66 vuotta (siis se alin n. 10 % leikattu). Eläkeikähän nousee jo 1962 syntyneillä takaisin 65 vuoteen ja siitä sitten ylöspäin. Eläkeikää vain laskettiin väliaikaisesti että pidettiin isot ikäluokat tyytyväisenä

Vierailija
79/79 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53-v. Jäädessäni eläkkeelle 65v2kk on eläke 2 859 e. Mutta jos teen töitä 70-vuotiaaksi, on eläke jo 4 054 e.

Miten sellaisen voit ennustaa? Kukaan ei voi. Ap kysyii tämän hetken eläkekertymää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi