Onko teillä kaikilla paljon ystäviä ja perhetuttuja joita tapaatte usein
Mulla ei ole ketään ja se on surullista. Olen ujo ja introvertti mutta siitä huolimatta tarvitsisin ihmisiä elämääni. Lapsia on kaksi ja mies ja luulen että kaikilla on paljon ystäviä ja me olemme yksinämme. Vanhemmat ja sukukin asuu 600 km päässä.
Kommentit (25)
On ystäviä ja tuttuja, mutta en jaksa nykyään kyläilyjä puolin enkä tosin. En muistakaan, milloin oltais perheenä oltu jonkun luona yökylässä. Tai päivävierailullakaan?
Meillä on paljon sukua molemmin puolin, ja sukua treffaamme muutaman kerran vuodessa. Mutta ystäviä ja kavereita ei ole. En kaipaakaan, mutta tunnen epämääräistä syyllisyyttä siitä, että suorastaan pelkään sitä, jos joku meinaa kylään ängetä :) Kuitenkin saattaa lopulta olla kivaa. En soittele tai viestittele kenenkään muiden kuin sukulaisten kanssa.
Ei ole paljon, mutta jonkin verran ystäviä ja kavereita. Perhetuttuja ei ole yhtään. Olen suomalaiseksi outo tyyppi, koska mulle perhe ja suku ovat tärkeämpiä kuin ystävät, kaverit, työkaverit ja naapurit. Lähisuku on ainoa, jonka kanssa olen porukalla yhdessä. Ystävien ja kavereiden kanssa vain kahdestaan eli ei koskaan millään tyttöporukalla, koska ystäväni ja kaverini eivät tunne toisiaan. Eikä kukaan heistä ole ilmaissut mitään haluakaan olla yhdessä isommalla porukalla, sen verran introverttejä meistä jokainen.
Ystävikseni ja kavereikseni on jostain syystä valikoitunut ihmisiä, joiden elämäntilanne ja erityisesti rahatilanne on erilainen kuin omani. Tästä syystä heidän kanssaan teen jotain ilmaista/edullista tai sitten minä tarjoan. En kuitenkaan ole mikään miljonääri, joten ihan mitä vaan en voi muille sponsoroida. Siskoni taas tulee taloudellisesti yhtä hyvin toimeen kuin minäkin ja sen vuoksi matkustelen, käyn paremmissa ravintoloissa yms siskoni kanssa nyt, kun kummankin lapset ovat jo aikuisia. Aiemmin vietettiin paljon aikaa yhdessä ihan vain kokkaillen jomman kumman luona, syöden yhdessä sekä istuen välillä iltaa yhdessä.
Te "Italialaistyyppiset" voisitte ottaa joskus mukaan miltä hiljaisempiakin ihmisiä.
Ei pidä ottaa stressiä:) Viikkosiivous tehdään ´ja ruokaa laitetaan joka tapauksessa. Välillä hienompaa välillä arkisempaa. Eikä vieraat aina ole yötä myöten vaan esim 15-21 jolloin jää vielä iltaa itsellekin
Toki isommista juhlista stressaa etukäteen mutta silloin yleensä koko perhe osallistuu valmisteluihin. 30 henkeä oli viimeksi 3 vkoa sitten ristiäisissä