Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestänne ns. normaali nainen? Yleisin naistyyppi.

En tiedä mikä on normimuikki
10.06.2018 |

Siinä kysymys. Koska itse olen nainen ja saanut kuulla, etten kuulu tähän ryhmään. Puhutaan siis luonteesta ja käytöksestä.

Olen kuulema mm. ihminen josta ei saa otetta, ennalta arvaamaton. epätyypillinen suominainen

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sellainen melko pinnallinen, hieman tyhmä tai yksinkertainen, alkoholiin menevä. Nainen joka ajattelee pääasiassa vain hyvin pinnallisia asioita, eikä omista kovin hyvää yleistietämystä. Harrastaa lähinnä shoppailua ja baareissa käymistä, todennäköisesti myös irtosuhteita jossain määrin. Jotain tuohon suuntaan olisi oma stereotyyppinen näkemys tyypillisestä suomalaisesta naisesta.

Onpas harvinaisen negatiivinen näkemys.

Tulee kokemuspohjalta. En väitä että valtaosa olisi tämmöisiä, mutta omalle kohdalleni on vaan sattunut älytön määrä tämän tyyppisiä naisia. Tosin se on pakko sanoa että alkoholiin meneviä tuntuu kyllä olevan valtaosa, tosin niin on miehistä myös.

Sun kokemuspohja taitaa olla vielä melkoisen ohut. Shoppailu, baareissa käyminen ja irtosuhteet on nuorisomeininkiä ja ihan molemmilla sukupuolilla. Näin neljän kympin paremmalle puolelle siirtyneenä voin kyllä väittää, ettei todellakaan tyypillinen suominainen ole tuollainen.

Parikymppisenä minäkin shoppailin, kävin baareissa ja harrastin yhden yön juttuja, mutta ei sitä loputtomiin jaksa. 

AP:lle pisteet erinomaisesta humblebragista :) ja vastauksena kysymykseesi mielestäni yleisin suominaisen luonteenpiirre on käytännöllisyys, joka ilmenee oikeastaan kaikilla elämänalueilla, mm. pukeutumisessa, vapaa-ajan vietossa, lomakohteen ja työpaikan/uran valinnassa, sisustuksessa.

Vierailija
102/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat keskimäärin järkevämpiä ja kypsempiä kuin miehet. Naiset ovat myös tiukempia mitä tulee käyttäytymiseen ja tapoihin. Tämä on oikeastaan ainoa, mikä itselleni tulee mieleen. 

En sano tätä lainkaan pahalla. Tulen itse paljon paremmin toimeen miesten kanssa, minulla ei oikeastaan koskaan ole ollut naispuolisia ystäviä. Ystävystyn helposti miesten kanssa ja tunnen oloni luontevammaksi heidän kanssaan.  Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että naiset ovat juurikin paljon järkevämpiä ja ajattelevat järkevämmin. Miehillä on myös huonompi huumorintaju. Itse olen ehkä vähän jämähtänyt, teen paljon typeriä ja lapsellisia asioita, enkä toimi aina aikuismaisesti. Miehet ovat rennompia itsensä ja toisten ihmisten suhteen (eivät kuitenkaan aidosti suvaitsevaisempia). 

Näin siis yleistäen omista kokemuksistani käsin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniikki lumihiutale bongattu!

No, mun mielestä on kohtalaisen normaalia pohtia omaa suhdettaan muihin ihmisiin ja sitä, millainen on muihin ihmisiin verrattuna. En nyt tiedä, pitääkö aloittaja tätä asiaa ongelmallisena, mutta kyllä mä pidin nuorena ongelmallisena sitä, että mulla oli paljon miespuolisia ystäviä, mutta aika vähän sulhastarjokkaita (jos joku nyt tarttuu tuohon "paljon miespuolisia ystäviä" -kohtaan, niin mulla on aina ollut myös paljon naispuolisia ystäviä, enkä koskaan ole kokenut "tulevani paremmin toimeen miesten kanssa"), siis jollain tavalla en edustanut sellaista ihmistyyppiä, joka miellettiin naiseksi. Ei tästä nyt kauheasti sen enempää. Enää asia ei mua vaivaa.

Mutta mitä tulee naisstereotypioihin, niin aika kummallisia stereotypioita olen tästä ketjusta lukenut. Ilmeisesti monella on hyvin suppea elämänpiiri, ei esim. tunneta ihmisiä kuin yhdestä sosioekonomisesta ryhmästä.

Vierailija
104/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesbomainen on sellanen miesnainen.

Nyt setaan liittyneenä tunnen vaikka kuinka monta lesboa, joista vain yksi pukeutuu miesten vaatteisiin.

Laajenna kuvaasi.

T. Mekkolesbo

Vierailija
105/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat keskimäärin järkevämpiä ja kypsempiä kuin miehet. Naiset ovat myös tiukempia mitä tulee käyttäytymiseen ja tapoihin. Tämä on oikeastaan ainoa, mikä itselleni tulee mieleen. 

En sano tätä lainkaan pahalla. Tulen itse paljon paremmin toimeen miesten kanssa, minulla ei oikeastaan koskaan ole ollut naispuolisia ystäviä. Ystävystyn helposti miesten kanssa ja tunnen oloni luontevammaksi heidän kanssaan.  Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että naiset ovat juurikin paljon järkevämpiä ja ajattelevat järkevämmin. Miehillä on myös huonompi huumorintaju. Itse olen ehkä vähän jämähtänyt, teen paljon typeriä ja lapsellisia asioita, enkä toimi aina aikuismaisesti. Miehet ovat rennompia itsensä ja toisten ihmisten suhteen (eivät kuitenkaan aidosti suvaitsevaisempia). 

TÄSSÄ on nyt jotain ihan oikeasti hyviä havaintoja! 

nro 105

Vierailija
106/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei tunneta ihmisiä lainkaan, katsotaan telkkaria ja luetaan huonoja lehtiä. Minä olen ihmetellyt naistenlehtien naiskuvaa, kun en tunne irl yhtään sellaista kenelle muoti ja laukut olisi jotenkin elämän pääsisältö. Kopioiko ne juttunsa jostakin jenkeistä?

Vierailija
107/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinun tekstissäsi on jotain perää. Tavisnaisella on naispuolisia ystäviä ja hän on ihan aidosti onnellinen heistä. Ystäviensä kanssa he juttelevat sitten siitä omasta kiinnistuksestaan. Se voi olla kaikkea meikeistä, maailman merien muoviongelmaan tai vaikka filosofiaan. Riippuu naisesta. Mutta tavisnainen osaa ja haluaa keskustella eikä vaan heittää läppää.

Suomitavisnainen on osaava. Eikä se ole todellakaan harvinaista, että hän kutoo, neuloo, leipoo, putsaa pesokoneen filtterin tai pilkkoo halkoja.

Tavisnainen on vastuuntuntoinen. Hän hoitaa kotinsa, työnsä ja lapsensa. Tavisnainen ei ota ja häippäse kun lapsi on vaikka vuoden ikäinen, kuten vaikka toiset miehet tekevät.

Tavisnainen osaa pukeutua sään mukaan ja pestä vaatteensa itse. Tavisnainen osaa viedä roskat ulos pyytämättä. Tavisnaisella on oma koti joko yksin tai miehen kanssa. Hän ei peräkammarissa asu.

Jos tavisnaisella on lapsia on hän vienyt heitä hiekkalaatikolle leikkimään ja leluissa on ainakin yksi hiekkalapio. Hänestä on kivaa, jos muut äidit juttelevat ja ovat ystävällisiä hänelle siellä hiekkalaatikon äärellä. Häntä ei häiritse yhtään vaikkei äitien sijaan siellä ole pelkkiä isiä. Hänelle saattaa kehittyä jopa ystäviä siellä leikkipuistossa.

Vierailija
108/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tullut monen miehen suusta, joten siksi asia kiinnostaa. En ole seurustellut naisen kanssa, koska olen hetero.

Eivät ole siis pahaa tarkoittaneet, lähinnä hämmästyneet kun en ole ns. massaa. Ja ovat olleet ihan pihalla

Ap

En minäkään ole tyypillinen ihminen.

Suhtaudun kuite.kin varauksella joidenkin miesten sanoihin. Jotkut haluavat vain mielistellä. Eli sanovat mitä oletravat toisen haluavan kuulla. Näitä sitten jotkut uskovat. Vanhemmalle naiselle haukutaan nuoria, nuorille vanhoja akkoja, hyvä kun olet kurvikas ja on muotoja mistä ottaa taikka sinä olet tuollainen hoikka toisin kuin se ja se. En välitä bimboista jos oma nainen ei tykkää laittautua ja päinvastoin kehuu jotain kun tämä on laittautunut. Osa on tällaisia. Aina kun sanoihin.liittyy vertailu olen epäluuloinen.

Vierailija
109/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen

- ihmissuhteet ovat kaikki kaikessa, etenkin perhe ja ystävät. Suunnilleen tärkein asia elämässä.

- nauttii keskustelemisesta, ainakin puhumisesta.

- sisustaa kotiaan mielellään.

- tykkää shoppailla, ainakin vaatteita, kenkiä ja laukkuja.

- tykkää katsoa romanttisia komedioita, saippuasarjoja, ja reality TV-sarjoja.

- paineen alla herkemmin uhriutuu marttyyriksi, kuin puolustaa itseään aggressiivisesti.

- joko tykkää, tai sitten muuten luontevasti, laittaa ruokaa, siivoaa ja tekee käsitöitä.

- on vähän huumorintajuton. Lapsellinen hassuttelu toimii kyllä, ja usein vahingonilokin.

- nauttii ainakin kuulla juoruja, joskus myös kertoa niitä.

- on pari- ja ystävyyssuhteissa takertuva, mustasukkainen ja omistava.

- on jatkuvasti huolissaan hiuksistaan, vartalostaan, vaatteistaan, ihostaan ja kotinsa sisustuksesta. Että kaikki olisi ns. niin kuin pitää. Hysteerisyyten asti. Tarkkailee myös muissa naisissa näitä ominaisuuksia, ja vertailee mielessään.

- saattaa olla hyvinkin tunteellinen ja oikukas. Melko usein myös itsepäinen mielipiteissään ja päätöksissään.

- lukee juorulehtiä, muoti-, kauneus- ja terveysalan lehtiä, sisustuslehtiä, Harlekiini-tyyppisiä romanttisia pokkarikirjoja, astrologiaa yms, erilaisia elämäntapa-oppaita.

- rakastaa häitä, ja itkee häissä.

- kokee vähintään kerran elämässään vauvakuumeen.

Olen nelikymppinen nainen, ja minuun osuu vain yksi noista.

Vierailija
110/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, naiset. Osuiko ylläolevat kohilleen?

Vierailija
111/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitty, pukeutuu tavallisesti, näyttää tavalliselta, kiinnostunut naisille tyypillisistä asioista, alalla, jolla on paljon naisia, parisuhteessa.

Vierailija
112/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen

- ihmissuhteet ovat kaikki kaikessa, etenkin perhe ja ystävät. Suunnilleen tärkein asia elämässä.

- paineen alla herkemmin uhriutuu marttyyriksi, kuin puolustaa itseään aggressiivisesti.

- joko tykkää, tai sitten muuten luontevasti, laittaa ruokaa, siivoaa ja tekee käsitöitä.

- on vähän huumorintajuton. Lapsellinen hassuttelu toimii kyllä, ja usein vahingonilokin.

- on jatkuvasti huolissaan hiuksistaan, vartalostaan, vaatteistaan, ihostaan ja kotinsa sisustuksesta. Että kaikki olisi ns. niin kuin pitää. Hysteerisyyten asti. Tarkkailee myös muissa naisissa näitä ominaisuuksia, ja vertailee mielessään.

- saattaa olla hyvinkin tunteellinen ja oikukas. Melko usein myös itsepäinen mielipiteissään ja päätöksissään.

- lukee juorulehtiä, muoti-, kauneus- ja terveysalan lehtiä, sisustuslehtiä, Harlekiini-tyyppisiä romanttisia pokkarikirjoja, astrologiaa yms, erilaisia elämäntapa-oppaita.

- kokee vähintään kerran elämässään vauvakuumeen.

Olen nelikymppinen nainen, ja minuun osuu vain yksi noista.

Tämä kuvaa hieman alemman koulutustason naista, kuin mitä suomalaiset ovat noin keskimäärin. Suomalainen nuorehko nainen on yleensä vähintään AMK-koulutettu, ja lukee maailmanennätyspaljon ja ihan oikeita kirjoja. Toki moni tykkää sisustaa, mutta moni ei panosta siihen. Suomalainen nainen on ulkonäkönsä suhteen rento ja käytännöllinen, samoin usein elämän yleensä.

Suomalainen nainen käy töissä ja tekee uraa, siinä sivussa hoitaa kotia ja kasvattaa lapsia. Esim amerikkalaisten silmissä tavallinen suomalainen nainen on supernainen, joka pystyy kaikkeen. Toki meillä yhteiskunta mahdollistaa myös sen.

Vierailija
113/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan sellainen perus wt-nainen, joka kuvailee itseään tinderissä sanoilla "räväkkä", "vaikea" ja "vähän hullu".

*Juoksee pää kolmantena jalkana karkuun*

Vierailija
114/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillitty, pukeutuu tavallisesti, näyttää tavalliselta, kiinnostunut naisille tyypillisistä asioista, alalla, jolla on paljon naisia, parisuhteessa.

Unelmoi äitiydestä, matkustelusta ja varakkaasta miehestä. Harrastaa matkustelua ja netflixin katsomista.

Vierailija
115/119 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unelmoi äitiydestä, matkustelusta ja vakaasta urasta. Harrastaa matkustelua ja netflixin katsomista.

Korjasin näkemyksesi koskemaan tasa-arvoista Suomea. Muuten varmaan ihan paikkansa pitävä luonnehdinta

Vierailija
116/119 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siltikään mikään näistä luonnehdinnoista ei päde minuun, ja aina olenkin tuntenut olevani erilainen nainen. Nuo luonnehdinnat siis kyllä mielestäni kuvaavat hyvin ns. tyypillistä naista.

Vierailija
117/119 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alempi keskiluokka: eva

keskiluokka: peppi

ylempi keskiluokka: monica

alapeukuttajille tiedoksi, että kyse ei tietenkään ole ulkonäöstä, nuohan ovat kaikki erittäin hyvännäköisiä, vaan hahmojen elämäntilanteista, ongelmanratkaisumalleista ym.

Vierailija
118/119 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen

Perhe on tärkein, mutta erityisen tiivis yhteydenpito heidän kanssaan ei ole (olen introvertti). Aidot ystävät myös tärkeitä, mutta edelleen, vain vähin erin nautittuna.

Ks. ed. Mutta pidän enemmän keskustelemisesta (tärkeistä asioista), kuin puhumisesta ylipäänsä.

Hyvin riisuttu koti, en tykkää sisustaa, vaihdella verhoja ja sisustustyynyjä, huonekaluista puhumattakaan.

Vältän kuluttamista, ostan vain tarpeeseen.

En katso tv:tä.

Koitan riitatilanteissa tarkastella myös omaa käytöstäni ja osuuttani riitaan ja parhaani mukaan vältän uhriutumista (johon voisin ajautua muutoin), mutta en myöskään puolustaudu aggressiivisesti.

Siivoaminen ainoa joka tulee luonnostaan, ruoanlaitosta en pidä, käsitöitä en osaa.

Hassuttelu ei puhuttele ollenkaan. Huumorini on kuivaa ja parhaiten toimii tilannehuumori. Vahingoniloinen en ole, koska en itsekään halua olla naurun kohteena.

Liittyen introverttiyteeni, en jaksa juoruja, koska se on mielestäni aika turhaa lätinää.

Päinvastoin, olen itse se erakko joka ei halua ketään kontrolloimaan.

Olen erittäin suvaitsevainen sekä itseäni että muita kohtaan. Jokainen saa olla sellainen kuin on.

En ole erityisen tunteellinen, oikukkaasta en osaa sanoa, koska harvoin olen tilanteissa, jossa "oikuttelisin". Toimin enemmän järjellä. Päätökset teen harkiten ja silloin olen kyllä melko itsepäinen, koska päätös on tehty järjellä.

En ikimaailmassa! :D

En pidä juhlista tai muista isoista kokoontumisista. En itke, vaikka olen iloinen toisten onnesta.

- kokee vähintään kerran elämässään vauvakuumeen

En ole koskaan kokenut.

N38

Vierailija
119/119 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N38, miten koet, että nuo sopivat yhteen tuntemiesi naisten kanssa? T: eräs toinen nainen, joka on erilainen kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä