Mikä on mielestänne ns. normaali nainen? Yleisin naistyyppi.
Siinä kysymys. Koska itse olen nainen ja saanut kuulla, etten kuulu tähän ryhmään. Puhutaan siis luonteesta ja käytöksestä.
Olen kuulema mm. ihminen josta ei saa otetta, ennalta arvaamaton. epätyypillinen suominainen
Kommentit (119)
Vai voisko se olla niin, että mä en olekaan se tyhmä ja yksinkertainen ihminen?
Vaan sinä, jonka maailmankuva on niin pieni, ettei vaan pysty ymmärtämään.
Sori. Ei oo mun vika, jos oot tyhmä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vai voisko se olla niil, että mä en olekaan se tyhmä ja yksinkertainen ihminen?
Vaan sinä, jonka maailmankuva on, niin pieni ettei vaan pysty ymmärtämään.
AP
Jaha, nyt alkaa näkymään se mikä tekee ap:stä "erilaisen" naisen... Normaali on siis mukava, fiksu ja käytöstavat osaava nainen.
Sä oot varmaa "räväkämpi" kun ne tavikset.
Aha. Ja mä olen siis tyhmä, en osaa käytöstapoja enkä ole myöskään mukava?
Vai. Olen viisas, tiedän mitä kaikki maronietit odottaa ns. hyvältä käytökseltä ja oon kuitenki mukava, mutta en tietenkään kellekään tekopyhälle hölmöile? Josta näkee kilsanpäähän esityksen.
Minuakaan ei pidetä yleisesti kovin naisellisena, syynä ehkä ammattini (DI, koodari) sekä se etten ole ollenkaan tunneihminen enkä sellainen ihmiskeskeinen ihminen. Naisten usein oletetaan olevan sosiaalisia ja tunteellisia. Itse olen introvertti, erakko ja tunnemaailmaltani tylsän tasainen.
Musta tavallinen nainen on hoivaviettinen, on pari lasta ja joku eläin ja työkin hoitoalalla tai sitten asiakaspalvelua. Koulutusta jonkun verran ja työ siihen nähden alakanttiin. Tykkää sisustaa, shoppailla ja pukeutua ja meikata sievästi, käydä kampaajalla. Pitää yhteyttä muutamaan hyvään ystäväänsä ja lähisukuunsa. Osaa leipoa, laittaa ruokaa ja pitää kotinsa siistinä. Osaa kutoa jotenkuten villasukat ja tunnistaa yleisimmät sisä- ja ulkokasvit. Menee naimisiin ja hankkii lapset noin kolmekymppisenä. Käy satunnaisesti salilla tai ryhmäliikunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suora, älykäs, peloton. En pidä pinnallisuudesta, mutta olen siisti sekä puhdas. Meikkaan, mutta en niin, ettei tunnista.
Teen ns. miesten ja naisten työt. Osaan vaihtaa renkaat, lämmittää torpan, pilkkoo puita, maalata etc. Mutta osaan tehdä myös hyvää ruokaa, leipoa, siivota, hoitaa lapset.Tykkään olla naisellinen mutta en vierasta paskasia haalateitakaan.
Tässä nyt jotain.
Ap
Kuvailit juuri tyypillisen suomalaisen naisen. Lisää vielä tuohon vastuuntuntoinen, äidillinen, huolehtii lapsistaan ja kodista. Tienaa itse omat rahansa.
Arvoitukseksi jää mikä tekee sinusta niin epätyypillisen suomalaisen naisihmisen. ..
Ap, ehkä epätyypillisyytesi liittyy ulkonäköösi tai siihen miten käyttäydyt miesten seurassa? Voisiko olla?
AP, älä välitä noista kiukuttelijoista. Olen varsin samanlainen kuin sinä. Olemme joko kummastuksen aihe tai suorastaan punainen vaate monelle naiselle. Onneksi valtaosa ei suostu tajuamaan, että ihan oikeasti olemme erilaisia, vaan sitkeästi ajattelevat meidän olevan just niinku hekin ja heidän ystävättärensä. Kun eihän nyt mitään muunlaista voi olla olemassa. Jos onkin, sen täytyy vaan feikata. Kaveeraan mieluiten miesten kanssa, sopii minulle parhaiten. Silti näen tasapuolisesti molemmissa sukupuolissa hyvää ja pahaa, siitä ei ole kyse. On kyse vain minun persoonastani tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä en nyt halunnut ulkonäköön liittyvää tai ammattiin,vaan luonteeseen. Ja siihen, kun ollaan tosiaan jo suhteessa. En oo saanu yhtään vastausta, mikä olis lähelläkään mitä tarkoitan. Ap
Et saa kunnollisia vastauksia, koska sellaisia ei ole! Ei ole mitään "tyypillistä naista". Se, että joku näin kuvittelee olevan ja liittää mielikuvitusolentoonsa valitsemiaan ominaisuuksia, kertoo vain kuvittelijan kapeakatseisuudesta. Yleensä nämä "tyypillinen nainen" -mielikuvat liitetään stereotyyppisiin ominaisuuksiin, kuten hoivaavuuteen, pinnallisuuteen, juoruilunhaluun ja nalkuttamistaipumukseen. Joku, joka esimerkiksi kuvittelee, että kaikki naiset haluavat lapsia, yllättyy varmasti kohdatessaan naisen, joka ei halua. Joskus noin sanotaan myös siksi, että halutaan saada toinen tuntemaan itsensä erityiseksi.
En tiedä liittyykö ulkonäköön. Luonteesta lähinnä ovat puhuneet. Ja kaikki noi ei oo mun vastauksia. Joku tykänny leikkii.
Ap
Mulle on taas sanottu, etten ole normaali, kun olen niin mukava, täysjärkinen, hauska ja rauhallinen sekä omaan hyvän itsetunnon. On tullut mieleen millaisia pirttihirmuja ne muut naiset ovat. Jopa ex on sanonut kuinka hyvän kumppanin minusta joku saa. Hänen uudet tuttavuutensa ovat kuulemma vaikeita luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sellainen melko pinnallinen, hieman tyhmä tai yksinkertainen, alkoholiin menevä. Nainen joka ajattelee pääasiassa vain hyvin pinnallisia asioita, eikä omista kovin hyvää yleistietämystä. Harrastaa lähinnä shoppailua ja baareissa käymistä, todennäköisesti myös irtosuhteita jossain määrin. Jotain tuohon suuntaan olisi oma stereotyyppinen näkemys tyypillisestä suomalaisesta naisesta.
Onpas harvinaisen negatiivinen näkemys.
Tulee kokemuspohjalta. En väitä että valtaosa olisi tämmöisiä, mutta omalle kohdalleni on vaan sattunut älytön määrä tämän tyyppisiä naisia. Tosin se on pakko sanoa että alkoholiin meneviä tuntuu kyllä olevan valtaosa, tosin niin on miehistä myös.
Miksi olet valinnut aina samanlaisia bimboja?
Pissis on nykyään yleisin naistyyppi.
- Avoliitossa tai naimisissa
- Lapsia joiden nimet on tyyliä Aada/Sofia/Elias/Emil/Onni/Väinö
- Keskiluokkainen työ
- Lemmikki jota palvoo
- Intohimona sisutus ja muumimukien/marimekkomukien/arabian/iittalan keräily
- Tykkää laittaa pihaa ja järjestellä kaappeja
- Harrastuksena ryhmäliikuntatunnit tai kuntosali, satunnainen lenkkeily
- Rakastaa kynttilöitä ja villasukkia, eli "pimeitä syysiltoja"
- Lempimusiikki radion Suomipop
- Kerran kuussa tyttöjen ilta jossa otetaan vähän viiniä ja käydään ehkä jonkin Suomipop-artistin keikalla
- Lempiohjelma Vain Elämää
Muutos on ollut aika iso viime vuosikymmeninä, ja hyvä niin. Vaikka naisvihaajat eivät sitä halua tunnustaa, he elävät jossakin 1950-luvulla, jolloin mies oli pomo ihan vaan sillä että oli mies. Ja nyt harmittaa, kun joutuu ihan itse pesemään raidat omista kalsareista.
Toki kaikki riippuu omasta seurasta, liikkuuko kosmetologi-opiskelijoiden parissa vaiko lääkiksessä. Jos seura tuntuu bimbolta, kannattaa sitä vaihtaa. Ai niin, mutta kun ne lääkiksen mimmit ei katselisi mitääm tasoteoreetikkoa kahta minuuttia. Ei tosin kosmetologi-opiskelijatkaan :)
Vierailija kirjoitti:
Tässä en nyt halunnut ulkonäköön liittyvää tai ammattiin,vaan luonteeseen. Ja siihen, kun ollaan tosiaan jo suhteessa. En oo saanu yhtään vastausta, mikä olis lähelläkään mitä tarkoitan. Ap
Jos jo tiedät vastauksen, niin miksi edes kysyt ja lypsät? Etsitkö nyt vaan kehuja itsellesi? Olet niiin sosiaalinen ja iloinen ja kaveeraat kaikkien kanssa jne. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Minuakaan ei pidetä yleisesti kovin naisellisena, syynä ehkä ammattini (DI, koodari) sekä se etten ole ollenkaan tunneihminen enkä sellainen ihmiskeskeinen ihminen. Naisten usein oletetaan olevan sosiaalisia ja tunteellisia. Itse olen introvertti, erakko ja tunnemaailmaltani tylsän tasainen.
Mistähän mahtais löytyä kaltaisiasi naisia? Tarvitsisin juuri tuon luontoista kumppaniksi, koska väsyn henkisesti, jos olen jatkuvasti sosiaalisen ihmisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jo tiedät vastauksen, niin miksi edes kysyt ja lypsät? Etsitkö nyt vaan kehuja itsellesi? Olet niiin sosiaalinen ja iloinen ja kaveeraat kaikkien kanssa jne. Jne.
Ap vaikuttaa naiselta, jolle suurin mahdollinen kehu on, että miespuoliset kaverit kutsuvat häntä "hyväksi jätkäksi". Kertoo suhtautumisesta omaan sukupuoleen, jos ottaa kehuna sen, ettei muistuta oman sukupuolensa tyypillistä edustajaa (mitä se sitten kenellekin tarkoittaa). Olisikohan hieman järkevämpää kysyä siltä sanojalta, mitä hän kommentillaan tarkoitti, kuin kalastella täällä?
Parisuhteessa tuollaiset kommentit voivat muuten olla yksi ylistämällä alistamisen muoto. "Hyvä jätkä" -puoliso ei nalkuta, vaikka lomat kuluisivat tissutellen ja poikien viikonloput toistuvasti venähtäisi.
Vai voisko se olla niil, että mä en olekaan se tyhmä ja yksinkertainen ihminen?
Vaan sinä, jonka maailmankuva on, niin pieni ettei vaan pysty ymmärtämään.
AP