Auttakaa keksimään nimi 1. ja 3. nimen väliin!
Kyselinkin täällä tänään aikaisemmin varmistusta Alva-nimelle, kun pelkäsin että siitä tulisi mieleen arvonlisäverot sun muut. Sain kommenteistanne viimeisen varmistuksen, joten tyttäremme etunimeksi on nyt lyöty lukkoon Alva. :)
Kolmanneksi nimeksi olemme suunnitelleet oikein kunnon prinsessanimiä, koska etunimi on niin neutraali ja usein käytetty myös pojan nimenä. Olemme miettineet tähän mennessä esimerkiksi Charlottaa, Eleonooraa ja Alessiaa jotka ovat niin yliampuvia hienostelunimiä, että jakavat varmasti mielipiteitä...
Tyttären nimeksi siis tulee Alva ----- Charlotta/Eleonoora/jne, ja siihen väliin tarvitsisi tyttömme vielä jonkun nimen.
Jotta nimestä kuitenkin tulisi hyvä kokonaisuus kaikkea, toivoisimme että toinen nimi olisi selkeästi suomalainen, ei-prinsessanimi, eikä liian erikoinen tai harvinainen, sillä Alva on ruotsalainen nimi ja nuo kolmannen nimen vaihtoehdot nyt ovat mitä ovat. Minä itse kuitenkin olen suomalaista sukua, ja haluaisin että sekin näkyisi tyttäremme nimessä. Jotenkin kyseisten nimien väliin on (ainakin meille kahdelle) todella vaikeaa keksiä mitään nimeä joka sopisi, eikä suvussakaan oikein ole mitään siihen sopivaa suomalaista nimeä.
Huh, tulipa romaani. Olen kiitollinen jos autatte!
Kommentit (68)
Jos sukunimi on kuitenkin ruotsalainen, niin sitten koko nimi myös, tulee muuten sillisalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Salva Voide Alessa
Paras! Ekat naurut tänä aamuna. Ehkä tohon toiseks vois laittaa ton Aamunkin. Salva Aamu Alessa.
Alva Iris Aurora
Alva Ellen Eleonora
Alva Elise Kristina
Alva Maria Annabel
Alva Eva Annabella
Alva Bea Sofia
Alva Elisabet Kristina
Alva Maria Josefina
1. ja 3. väliin käy parhaitten: 2.
Käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sukunimi on kuitenkin ruotsalainen, niin sitten koko nimi myös, tulee muuten sillisalaatti.
Ei noita ninirimpsuja kovin usein käytetä. Ja hyvähän se on, että suomenkielinen lapsi saa myös selvästi suomalaisen nimen. Tärkeintä on, että kutsumanimi ja sukunimi muodostavat järkevän kokonaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Amalia
Amalia armas kippuravarvas... Amalia Kamalia nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amalia
Koulukiusaaja. Hyi helevetti.
Alva Saga Madeleine
Alva Sofia Charlotta
Alva Eva Adelina
Alva Emilia Aurora
Alva Maria Eleonora
Alva Maria Katariina
Alva Iiris Isabella
Alva Sofia Katariina
Alva Lilja Leonora
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amalia
En, vaan kiusattu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amalia
En, vaan kiusattu!
No ihan samalla tavalla säkin muita näköjään kiusaat.
Alessia on kamala. Esim Alexandra paljon parempi vaihtoehto tai vaikka Annabella. Tai Adelina, Aurora, Adele, Alissa tms....
Suuret kiitokset ehdotuksista, niitä on tullut todella paljon. :) Olen lueskellut näitä läpi ja paljon on tullut varteenotettavia vaihtoehtoja, mutta mikään ei ole ainakaan vielä ihan 100% iskenyt.
Ap
Irene
Tuulia
Eine
Linnea
Iiris