Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun asuu soluasunnossa niin kuka vastaa keittiössä tapahtuneista vahingoista?

Vierailija
09.06.2018 |

Meillä on tilanne täällä että kämppiksen piti tiskata mutta hän sammui omaan huoneeseen kun tiskiallas oli täyttymässä. Tyyppi on täys mulgero ja ajattelin teeskennellä tietämätöntä samalla kun kämppiksen virhe tuottaa taloon massiivisen vesivahingon. Mutta voinko luottaa siihen etten joudu oikeuteen tämän takia, vaan maksaja on nimenomaan kämppis?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki  yhdessä.

Vierailija
2/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki  yhdessä.

Mitä oikein höpiset? Ei varmasti muuten vastaa kaikki yhdessä jos joku sammuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kädessä sinä.

Toisin sanoen, te olette kaikki yhteisvastussa (koska ilman tunnustusta ei voi erottaa, kuka on suullinen) ja kun te kaikki olette yhteisvastuullisia, koko summa öeritään siltä, joka ensin pystyy sen maksamaan. Se olet melko varmasti sinä, jollet vasiten aio epäonnistua elämässäsi.

Vierailija
4/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, sitten näet miten käy. Jos käy sinun kannalta ikävästi, niin voit ainakin olla tyytyväinen siitä, että mulgero joutuu maksamaan sentään sen toisen puolen. :P 

Vierailija
5/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kädessä sinä.

Toisin sanoen, te olette kaikki yhteisvastussa (koska ilman tunnustusta ei voi erottaa, kuka on suullinen) ja kun te kaikki olette yhteisvastuullisia, koko summa öeritään siltä, joka ensin pystyy sen maksamaan. Se olet melko varmasti sinä, jollet vasiten aio epäonnistua elämässäsi.

AP on tapahtumassa täysin ulkopuolinen ja makaa parhaillaan huoneessaan katsomassa Game of Thronesia korvakuulokkeilla. Hän ei näe eikä kuule mitään mitä keittiössä tapahtuu.

Vierailija
6/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa voit joutua maksumieheksi, eli käy sulkemassa se hana.

Vierailija
7/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvittelet asian etenevän?

Jos tämä mulkero väittää että ei varmasti ole avannut hanaa?

Sinä todistat että hän avasi hanan ja sen jälkeen sammui ja sinä tiesit asiasta, mutta annoit hanan jäädä auki? Arvaappa oletko sinä se joka osallistuu kuluihin?

Vierailija
8/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kädessä sinä.

AP on tapahtumassa täysin ulkopuolinen ja makaa parhaillaan huoneessaan katsomassa Game of Thronesia korvakuulokkeilla. Hän ei näe eikä kuule mitään mitä keittiössä tapahtuu.

Hän on kuitenkin ainoa joka on hereillä, joten hänhän sen hanankin silloin tietysti jätti valumaan.

Vierailija
9/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson Game of Thronesia korvakuulokkeet ja VR-lasit päässä, eli olen täysin tietämätön siitä mitä keittiössä tapahtuu. Vaikka jostain syystä oikeus olisi sitä mieltä että olen osasyyllinen niin minulla on kotivakuutus.

Oikeasti. Kämppis löytyy sammuneena huoneestaan, ja hänen nimellä merkityt lautaset tiskialtaassa samalla kun hana vuotaa ja on tehnyt vesivahingon. Minkä järjen mukaan minä voisin olla vastuussa mistään?

Vierailija
10/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n asuinkaveri ei selvästikkään ole ainoa mulkero kyseisessä huoneistossa.

Vierailija
11/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulen selvästi miten vesi valuu lattialle. Tästä se lähtee!

Vierailija
12/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson Game of Thronesia korvakuulokkeet ja VR-lasit päässä, eli olen täysin tietämätön siitä mitä keittiössä tapahtuu. Vaikka jostain syystä oikeus olisi sitä mieltä että olen osasyyllinen niin minulla on kotivakuutus.

Oikeasti. Kämppis löytyy sammuneena huoneestaan, ja hänen nimellä merkityt lautaset tiskialtaassa samalla kun hana vuotaa ja on tehnyt vesivahingon. Minkä järjen mukaan minä voisin olla vastuussa mistään?

Tyyppi väittää että oli sinun tiskivuorosi. Hän on nukkumassa ja sinä hereillä. Kumpikohan siis oli tiskaamassa? Sinä tietysti.

Vierailija
13/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi väittää että oli sinun tiskivuorosi. Hän on nukkumassa ja sinä hereillä. Kumpikohan siis oli tiskaamassa? Sinä tietysti.

Että minä tiskaan toisille kuuluvia astioita? Salli mun nauraa :D

Vierailija
14/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin niin täällä on suurin osa ihmisistä lomalla. Täytyy vain toivoa ettei alakerrassa ole ketään paikalla soittamassa huoltoyhtiöön kun katosta alkaa valua vettä.

Vierailija
15/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen aikoja, kun nuorena 80 luvulla asuin soluasunnossa.

Kämppikset olivat sottapyttyjä ja minulle siistille ihmiselle se oli järkytys.

Elivät, kuin siat pellossa, eivät tiskanneet tiskejään, eivät koskaan vieneet keittiö roskapussiakaan.

Keittiössä oli kamalat tiskivuoret, tiskaa siinä sitten omiasi, kun altaassa seisoo muiden likaisia astioita, joissa kasvaa jo hometta.

Näillä ei ollut tiskiainetta, eikä -harjaa, ei vessapaperia, pyykinpesuainetta. Minulla oli ja niitä kämppiksetkin käyttivät. Vessanpyttyäkään ei osanneet pestä jälkeensä, yhteiset tilat olivat ylipäätään niin siivottomat. 

Minä olin ainoa, jolla oli imuri ja kun imuroin asunnon yhteiset tilat, olivat ne hyvin pian samannäköiset, koska kämppikset kulkivat sisällä kengät jalassa. Asunto oli ensimmäisessä kerroksessa ja kämppis, jolla oli huoneenaan asunnon olohuone, kulki kotiinsa parvekkeen kautta, ulko-ovi oli hänelle tuntematon asia. Säilytti myös autonsa renkaat huoneessaan.

Minä olin ainoa, jolla oli puhelin (lankapuhelin, kun tuolloin ei vielä kännyköitä ollut) ja nämä kämppikset sitten soittelivat puhelimellani. Tilasin puhelinerittelyn, joka paljasti soitetut puhelut. Laitatin lopulta lukon huoneeni oveen ja siitähän soppa syntyi, kun olin kuulemma itsekäs, kun lukitsin huoneeni oven.

Asuin solussa vuoden, jonka jälkeen muutin työsuhdeasuntoon kaksioon.

No, tuosta on aikaa jo 34 vuotta ja olihan se kokemus muiden joukossa, ensimmäinen asuntoni lapsuudenkodista muutettuani.

Vierailija
16/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herra jumala. Itsekin solussa asuneena ymmärrän että kämppis voi ottaa päähän, mutta en silti olisi koskaan ollut niin tyhmä, että olisin katsellut tuollaisen vahingon syntymistä sivusta puuttumatta siihen. Oma kämppis unohti joskus hellan päälle. Kyllä minä sen sammutin enkä odottanut että koko kämppä palaa ja kysellyt av-palstalta että enhän vaan voi joutua vastuuseen. 

Vierailija
17/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap tiedossa edullista vara-asuntoa? Meinaan vaan että jos tulee iso vesivahinko, niin se vaikuttaa sunkin elämääsi. 

Vierailija
18/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä.

Leikin nyt että nukahdan että voin sanoa oikeudessa etten huomannut illan aikana mitään poikkeavaa. Palataan asiaan huomenna aamulla. Sormet on ristissä että tästä tulee mahdollisimman iso vahinko :D

Vierailija
19/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ap tiedossa edullista vara-asuntoa? Meinaan vaan että jos tulee iso vesivahinko, niin se vaikuttaa sunkin elämääsi. 

Vanhemmat asuu 30 kilometrin päässä. Heidän luona voinee ainakin asua.

Vierailija
20/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä kuspäät ovat totisesti toisensa ansainneet.