Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun asuu soluasunnossa niin kuka vastaa keittiössä tapahtuneista vahingoista?

Vierailija
09.06.2018 |

Meillä on tilanne täällä että kämppiksen piti tiskata mutta hän sammui omaan huoneeseen kun tiskiallas oli täyttymässä. Tyyppi on täys mulgero ja ajattelin teeskennellä tietämätöntä samalla kun kämppiksen virhe tuottaa taloon massiivisen vesivahingon. Mutta voinko luottaa siihen etten joudu oikeuteen tämän takia, vaan maksaja on nimenomaan kämppis?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä kuspäät ovat totisesti toisensa ansainneet.

Mitenniin kusipäät? AP:lla ei ole mitään vastuuta tässä tapauksessa.

Vierailija
22/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattais lähteä ulos, ottaa jotain kuvia (joista voi todistaa että oot ollut tapahtuma-aikaan ulkona) ja ottaaa joku kaverikin mukaan todistajaks. Nukkumista on vaikee todistaa.

Tai siis oikeesti sun kannattais vaan sammuttaa se hana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattais lähteä ulos, ottaa jotain kuvia (joista voi todistaa että oot ollut tapahtuma-aikaan ulkona) ja ottaaa joku kaverikin mukaan todistajaks. Nukkumista on vaikee todistaa.

Tai siis oikeesti sun kannattais vaan sammuttaa se hana.

Voi olla jo myöhäistä. Rappukäytävässä on valvontakamerat ja keittiö ja eteinen näyttäisi olevan jo veden peitossa. Sitä näyttää tulevan huoneeseen oven alta.

Vierailija
24/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä erikoinen keittiön allas, jos siinä ei ole minkäänlaista ylivuotoviemäriä.

Vierailija
25/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä erikoinen keittiön allas, jos siinä ei ole minkäänlaista ylivuotoviemäriä.

AP sanoi jo ettei se vedä tarpeeksi hyvin.

Vierailija
26/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP sanoi jo ettei se vedä tarpeeksi hyvin.

Missä viestissä?

Vierailija
27/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa tapauksessa voit joutua maksumieheksi, eli käy sulkemassa se hana.

Katson Game of Thronesia korvakuulokkeet ja VR-lasit päässä, eli olen täysin tietämätön siitä mitä keittiössä tapahtuu. Vaikka jostain syystä oikeus olisi sitä mieltä että olen osasyyllinen niin minulla on kotivakuutus.

Oikeasti. Kämppis löytyy sammuneena huoneestaan, ja hänen nimellä merkityt lautaset tiskialtaassa samalla kun hana vuotaa ja on tehnyt vesivahingon. Minkä järjen mukaan minä voisin olla vastuussa mistään?

Vakuutusyhtiö vaatii sinulta oikeusteitse rahoja koska olet tahallisesti ollut tuottamassa vahinkoa ja sellaisen korvaaminen ei vakuutusyhtiölle kuulu.

Vierailija
28/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppisasuminen on just tän takia niin ahdistavaa (etenkin jos muuttaa tuntemattomien kanssa ei voi yhtään tietää mitä tulee). En koskaan suostuisi ottamaan päävuokralaisuutta yhteisasumisessa. En tiedä miten noi opiskelija-asuntokuviot menee, koska kaikki on käsittääkseni vuokrannut vain sen yhden huoneen ja loput on yhteiskäytössä. Mutta näin muuten kommuuneissahan aina yksi ihminen on vuokrannut koko asunnon, josta vuokraa huoneet muille, yhteiset tilat yhteisiä, mutta päävuokralainen tietenkin vastuussa. Jos jotain tapahtuu, päävuokralainen korvaa ja vahingon oikea aiheuttaja maksaa sitten omantunnon mukaan. Jos ei mitään todisteita ole, milläs vaadit korvauksia... En ikinä suostuis tommoseen vastuuseen, oon asunu monella kämppiskombolla ja aina ollut vain alivuokralaisena yhteen huoneeseen ja sopparissa tarkkaan määritelty että sitoudun korvaamaan vahingot vain vuokraamassani huoneessa.

Joskus tuokaan ei riitä, yksi menneisyyden kämppis sai kerran hienon idean mennä maalaamaan jollain spraymaalipaskalla mun huoneeseen(!!?) sillä välin kun on ulkomailla. Tulin kotiin ja boom lattia maalitahroissa. Kyllä ahdisti kun sitä koitin hinkata pois, koska milläs todistan ja kuka uskoo tarinan, että juu en minä ole huoneessa ollut vaan juu mun kämppi täällä spreijas juu. Olis tullu kiva lasku jos tahrat ei olis lähteny ja vuokranantaja olis päättäny laittaa uudet lattiat...

Meni aiheen vierestä, mutta aloitukseen: käy sulkemassa se hana. Riitatilanteet ton tason jutuissa on paskinta ikinä. Sulla ei oo energiaa semmoseen, etkä halua muuttaa pakoon kosteusvaurion tilalta, plus ties miten huonosti korjaavat, aiheutatte homeongelmat ja kohta sairastutte kaikki. Ja kukaan ei usko että ainoa hereillä ollut ei tiennyt hansta mitään, ja että tiskaamisen oli aloittamassa sammumispisteessä oleva kämppis. Eli saatat joutua vastuuseen.

Jos kämppiksen sotkut ja kännäys ärsyttää keksit kyllä paremman keinon näpäyttää.

Vierailija
29/68 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa tapauksessa voit joutua maksumieheksi, eli käy sulkemassa se hana.

Katson Game of Thronesia korvakuulokkeet ja VR-lasit päässä, eli olen täysin tietämätön siitä mitä keittiössä tapahtuu. Vaikka jostain syystä oikeus olisi sitä mieltä että olen osasyyllinen niin minulla on kotivakuutus.

Oikeasti. Kämppis löytyy sammuneena huoneestaan, ja hänen nimellä merkityt lautaset tiskialtaassa samalla kun hana vuotaa ja on tehnyt vesivahingon. Minkä järjen mukaan minä voisin olla vastuussa mistään?

Vakuutusyhtiö vaatii sinulta oikeusteitse rahoja koska olet tahallisesti ollut tuottamassa vahinkoa ja sellaisen korvaaminen ei vakuutusyhtiölle kuulu.

Kämppis on tuottanut koko vahingon täysin ilman minun apua. Itse en ole huomannut mitään edes kun huoneeni lattia on veden peitossa, koska katsoin Game of Thronesia VR-laseilla ja korvakuulokkeilla ja nukahdin. Minulta meni jopa 512-megainen USB-muistitikku, vanha hiiri ja muutama opiskeluun liittyvä paperi pilalle. Kuka korvaa ne?

Vierailija
30/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon niin että tämä on trolli

Vierailija
31/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon niin että tämä on trolli

Silti vallan viihdyttävä sellainen.

Vierailija
32/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska trolli mutta jos onkin totta niin toivon että asia päätyy lehtiin asti ja tämän keskustelun avulla sinut todetaan syylliseksi koko sotkuun ja kämppis nauraa tyhmyydellesi.

Vierailija
33/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on parhaita juttuja kun joku on mielestään oikeassa ja tekeetoiselle källin & lopuksi p...ka lentää tuulettimeen.

Vierailija
34/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä soluasunto sijaitsee Porvoossa.

Vierailija
35/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti oli aivan selvää, että soluasunto on Porvoossa.

Vierailija
36/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä.

Palokellot alkoi soimaan noin klo. 6:30 aamulla. Tuli ei kuitenkaan ollut irti vaan joku oli katsonut asiakseen laukaista joku palovaroitin ja koko talo oli hyvin pian hereillä. Oli vaan niin koomista kun olin pihalla VR-lasit päässä ja kämppis tuli sinne aivan paniikissa. Ymmärsin pitää Hidden Camera Video Recorderin päällä kännykässä ja sain hänet tunnustamaan että hän oli tiskaamassa ja oli juonut aikalailla samana iltana. Se tunnustus on tallennettu myöhempää käyttöä varten :D

Vahingot on massiiviset. Alakerrassa ei ollut ketään paikalla. Kaksi kerrosta alemmas oli ihmisiä nukkumassa mutta ne huomasi tilanteen vasta aamulla, kun piti herätä. Tilanne on kuitenkin ilmiselvä. Kämppiksen astiat on tiskialtaassa, hän oli sammunut ja oli silminnähden juovuksissa vielä aamulla ja hänen tunnustus löytyy. Miten voi olla mahdollista että minut voidaan tuomita mihinkään tässä jutussa?

Vierailija
37/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä.

Palokellot alkoi soimaan noin klo. 6:30 aamulla. Tuli ei kuitenkaan ollut irti vaan joku oli katsonut asiakseen laukaista joku palovaroitin ja koko talo oli hyvin pian hereillä. Oli vaan niin koomista kun olin pihalla VR-lasit päässä ja kämppis tuli sinne aivan paniikissa. Ymmärsin pitää Hidden Camera Video Recorderin päällä kännykässä ja sain hänet tunnustamaan että hän oli tiskaamassa ja oli juonut aikalailla samana iltana. Se tunnustus on tallennettu myöhempää käyttöä varten :D

Vahingot on massiiviset. Alakerrassa ei ollut ketään paikalla. Kaksi kerrosta alemmas oli ihmisiä nukkumassa mutta ne huomasi tilanteen vasta aamulla, kun piti herätä. Tilanne on kuitenkin ilmiselvä. Kämppiksen astiat on tiskialtaassa, hän oli sammunut ja oli silminnähden juovuksissa vielä aamulla ja hänen tunnustus löytyy. Miten voi olla mahdollista että minut voidaan tuomita mihinkään tässä jutussa?

Kyllä pitäis peruskoulun jatkua kesällä vähän pidempään. Monet lapset suorastaan hukkuvat tylsyyteen tekemisen puuttuessa.

Vierailija
38/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pläh...alussa oli vähän yritystä, mut loppua kohti muuttui aivan luokattoman surkeaksi trolliksi.

Vierailija
39/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jonne, takas laudalle mars.

Vierailija
40/68 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei jonne, takas laudalle mars.

Millä tavalla ajattelet että ap on toiminut väärin? Eihän hänellä ole osaa eikä arpaa vahingon syntymiseen.